Mocht er een topic zijn waar onderstaande al besproken is dan laat ik me graag doorverwijzen. 
T.b.v. de toekomstige zonnepanelen en de warmtepomp wil ik vanaf de meterkast door de kruipruimte een kabelbuis maken naar de onderkant van de koof en die op zolder uit laten komen. De kabel voor de toekomstige laadpaal kan dan het eerste stukje mee liften door de kruipruimte richting de oprit. De koof is op zolder redelijk toegankelijk via het knieschot. Ik heb foto’s in de kruipruimte gemaakt van de onderkant van de meterkast en de onderkant van de koof om te voorkomen dat ik de knoei kom met andere leidingen. Gootje maken vind ik niet mooi dus zie ik niet zo zitten. Het plan is als volgt:
- Gat boren in vloer van de meterkast.
- Gat boren van de kruipruimte naar de koof.
- Kabelbuis leggen door vloer meterkast, door de kruipruimte tot aan wand bij oprit (voor afsplitsen kabel laadpaal).
- Tweede kabelbuis langs wand kruipruimte, door het nieuwe gat onderaan de koof naar boven en door laten lopen tot uitgang koof boven bij het knieschot.
- Trekveer met stofzuiger en zakje truck naar zolder zuigen.
- Kabels door de kabelbuis trekken.
Heb de volgende vragen:
- Welke type en diameter kabelbuis zal ik nemen (dus kabel voor 3 fase warmtepomp, 17 panelen op dak, twee netwerkkabels en eerste stuk richting oprit ook nog kabel voor de laadpaal)?
- Nog tips hoe ik de kabelbuis naar boven krijg?
- Zouden jullie de kabels gezamenlijk erdoor trekken of een voor een?
- Als ik toch bezig ben meteen alvast een gat door de wand van de kruipruimte boren t.b.v. de toekomstige laadpaal of beter wachten?
- Vinden jullie dit een goed plan of zouden jullie het anders aanpakken?
- Nog dingen waar ik aan moet denken?
Onderkant meterkast vanuit de kruipruimte.
:strip_exif()/f/image/nmOTgbfZATasYwt18TwaHhOf.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderkant koof vanuit de kruipruimte:
:strip_exif()/f/image/ukYThXxfyQG2UGYaPmk98yrw.jpg?f=fotoalbum_large)
Bovenuitgang koof gezien vanuit het knieschot:
T.b.v. de toekomstige zonnepanelen en de warmtepomp wil ik vanaf de meterkast door de kruipruimte een kabelbuis maken naar de onderkant van de koof en die op zolder uit laten komen. De kabel voor de toekomstige laadpaal kan dan het eerste stukje mee liften door de kruipruimte richting de oprit. De koof is op zolder redelijk toegankelijk via het knieschot. Ik heb foto’s in de kruipruimte gemaakt van de onderkant van de meterkast en de onderkant van de koof om te voorkomen dat ik de knoei kom met andere leidingen. Gootje maken vind ik niet mooi dus zie ik niet zo zitten. Het plan is als volgt:
- Gat boren in vloer van de meterkast.
- Gat boren van de kruipruimte naar de koof.
- Kabelbuis leggen door vloer meterkast, door de kruipruimte tot aan wand bij oprit (voor afsplitsen kabel laadpaal).
- Tweede kabelbuis langs wand kruipruimte, door het nieuwe gat onderaan de koof naar boven en door laten lopen tot uitgang koof boven bij het knieschot.
- Trekveer met stofzuiger en zakje truck naar zolder zuigen.
- Kabels door de kabelbuis trekken.
Heb de volgende vragen:
- Welke type en diameter kabelbuis zal ik nemen (dus kabel voor 3 fase warmtepomp, 17 panelen op dak, twee netwerkkabels en eerste stuk richting oprit ook nog kabel voor de laadpaal)?
- Nog tips hoe ik de kabelbuis naar boven krijg?
- Zouden jullie de kabels gezamenlijk erdoor trekken of een voor een?
- Als ik toch bezig ben meteen alvast een gat door de wand van de kruipruimte boren t.b.v. de toekomstige laadpaal of beter wachten?
- Vinden jullie dit een goed plan of zouden jullie het anders aanpakken?
- Nog dingen waar ik aan moet denken?
Onderkant meterkast vanuit de kruipruimte.
:strip_exif()/f/image/nmOTgbfZATasYwt18TwaHhOf.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderkant koof vanuit de kruipruimte:
:strip_exif()/f/image/ukYThXxfyQG2UGYaPmk98yrw.jpg?f=fotoalbum_large)
Bovenuitgang koof gezien vanuit het knieschot: