Bij welke streaming dienst kopen jullie eventueelf films?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:59

Agent47

I always close my contracts.

Topicstarter
Hi,

Wij hebben Videoland en Amazon Prime. Nu waren bij laatsgenoemde wat James Bond films maar die moeten ineens gekocht worden.

Nu ben ik het een beetje zat dat sommige films ineens gratis te kijken zijn, en dan ineens weer niet. Ik ben van plan deze zelf te kopen zodat ik ze kan kijken wanneer ik dat wil.

Ik heb geen dvd speler / blu ray speler. Ik zou deze dan graag op een streaming dienst kopen --> Apple TV, Pathé thuis, etc.

Maar wat als Apple TV of Pathé thuis ineens stopt / verdwijnd? Bij Pathé staan ze er niet allemaal op, bij Apple TV wel zie ik. Dit geld ook voor andere films natuurlijk :)

Waar doen jullie dit?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 13:03
Mijn Films staan thuis op mijn NAS.
Ik koop de films en zet deze om naar een videobestand zodat ik heb via Plex op mijn TV af kan spelen.
Films verdwijnen hierna op zolder, Nas heeft een raid functie dus in geval van een kapotte schijf is er nog een back-up.

Zo voorkom ik dat er films verdwijnen van steamingsdiensten en/of ik moet gaan zoeken bij welke dienst er een film gekocht is.

[ Voor 20% gewijzigd door Henkhuppelschot op 28-05-2024 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-06 21:52
Apple heeft wat mij betreft de voorkeur. Altijd hoogste kwaliteit, achterliggende bedrijf is groot genoeg om niet ineens om te vallen.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Het gros van de media wat ik in m'n bibliotheek heb staan is geript van DVD's/BR's van mijzelf dan wel familie/vrienden. De rest kijk ik gewoon wanneer ze beschikbaar zijn, bij het platform waar ik dan toevallig een abo heb lopen.

Je houd altijd het risico dat een streamingdienst opdoekt, of de voorwaarden besluit te veranderen. Ook bij de grote partijen.

Zie bijvoorbeeld het geflikflooi van Sony eind vorig jaar op PSN en een maandje geleden bij Funimation/CrunchyRoll.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 28-05-2024 12:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:12
Het (langdurig) huren van films op online platformen is niet betrouwbaar en kan net zo plots afgelopen zijn.

4K UHD blu-rays kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
AtomicWing schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:32:
Apple heeft wat mij betreft de voorkeur. Altijd hoogste kwaliteit, achterliggende bedrijf is groot genoeg om niet ineens om te vallen.
Ik neig hier dus ook naartoe. Puur vanwege het feit dat ik denk dat Apple dan wel met wat anders komt en je het zooitje wel over kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-06 16:27
Persoonlijk zou ik geen films kopen van een streaming dienst puur omdat je een licensie afneemt en niet de kopie in werkelijke bezit krijgt.

Als je hem echt wilt hebben zou ik naar een fysieke winkel gaan om de bluray te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:58
ik koop mijn films via apple

4k en in dolby atmos

koop daar al sinds dag 1 dag ze films verkopen.

ow en ik maak gebruik van een apple tv 4k. ideaal vind ik het werken.

[ Voor 26% gewijzigd door Dirtyrockers op 28-05-2024 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:19
Vanwege je genoemde vraag (wat gebeurt er als de dienst er mee stopt, of ze de rechten opeens niet meer hebben voor een film die je hebt aangekocht), koop ik altijd het liefst een blu-ray van een film.

Maar omdat dat toch ook een beetje aan het doodbloeden is, koop ik tegenwoordig ook regelmatig een film bij Pathé Thuis of Amazon Prime.

Heb ook bij andere diensten wel eens een film gehuurd (bijvoorbeeld Rakuten TV en Google Play) maar Google Play vind ik bijvoorbeeld niet echt denderend (laatste keer bleek de film niet eens HD en de ondertiteling was echt drama).

Bij de ene film is Pathé Thuis goedkoper en bij de andere Amazon Prime. Een ander verschil tussen de diensten is dat films bij Pathé Thuis op 50 Hz worden afgespeeld met 25 fps, terwijl een film bij bijvoorbeeld Amazon Prime normaal de originele snelheid van 24fps heeft. Hierdoor duren films bij Pathé Thuis dus ook ongeveer 4% korter dan bij bijvoorbeeld Amazon Prime.

Bovendien heeft geen enkele dienst alle beschikbare films. Dus het kan zijn dat je met 1 dienst toch net niet uit kunt, als net die ene film ergens anders op staat.

[ Voor 8% gewijzigd door josh-hill op 28-05-2024 15:18 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 15:42
Dat is een reden waarom wij dus meerdere streaming diensten hebben en ervoor betalen:
- Disney+
- Netflix
- Videoland

Zodra wij merken dat wij er minder tot geen gebruik meer van maken, dan zeggen we het op. Dan komt het wel weer als we er weer gebruik van willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik ben eerder benieuwd waarom mensen liever kopen dan huren op een streamingsplatform? kijken jullie er meerdere keren naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Farabi schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:29:
ik ben eerder benieuwd waarom mensen liever kopen dan huren op een streamingsplatform? kijken jullie er meerdere keren naar?
James Bond films kijk ik ieder jaar wel 2 keer gok ik zo. Daarentegen moet het dan maar net op de streamingdienst zitten die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-06 19:23
Ik ben uit het Android kamp, dus geen Apple TV voor mij.
Wegens het gebrek aan vertrouwen in de continuiteit van al die partijen, koop ik daar liever nooit wat.
Huren prima.
Maar kopen dan ik dan liever op fysiek media 4K Blu Ray

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:19
Ik huur een film meestal (of ga naar de bioscoop), en als ik hem echt super tof vind, dan ga ik de blu-ray zoeken of koop ik hem op een streamingdienst.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:29
Kijk jij Lord of the Rings extended niet 30 keer per jaar dan? :?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Pagina: 1