Spotify afspelen auto stereo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvd
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-08-2024
Mijn vraag
Ik probeer muziek af te spelen op mijn stereo van onze Alfa Romeo Giulietta via USB. Ik heb een iPhone 13 mini en mijn vriendin ook(allebei iOS 17), maar bij haar werkt de muziek wel op de stereo van de auto en via die van mij niet…
Ben al uren bezig om uit te zoeken waarom het niet werkt. Als de iPhone is aangesloten speelt die af via dock-connector.. maar ik hoor niks..
Mis ik een instelling of is mijn Lightning connector kapot?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iOS 17.5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Andere iPhone, daar werkt het wel...
- Instellingen vergeleken
- Geforceerde herstart iPhone

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Heb je het Apple Support al gevraagd want het moet haast wel een instelling zijn als beide exact dezelfde telefoon (want grijze import kan verschillen bevatten) hebben met exact hetzelfde Spotify abonnement (want gratis en betaalde Spotify zitten verschillen in afspeel mogelijkheden en geluidskwaliteit).
Ook de bluetooth connectie kan zowel aan auto als telefoon zijde verschillende instellingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvd
Nee nog niet gevraagd, iPhones zijn op de zelfde dag in NL gekocht.. Het is ook niet alleen Spotify, mijn iPhone speelt helemaal geen geluid.. Gisteren ook nog geprobeerd met een derde iPhone, die werkt ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:59
Wat voor stereo praten we over? Is het een CarPlay of Spotify Connect optie die je gebruikt of verwacht je dat de telefoon als iPod variant wordt gezien? Moet je niet gewoon het volume op je telefoon omhoog gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvd
Het is gewoon standaard navigatie stereo met USB uit 2011 van Alfa Giuletta... Het is niet alleen Spotify wat niet werkt, ook de navi van de iPhone hoor je ook niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
En wat voor protocollen worden door die USB poort ondersteund? Hoort die 'standaard stereo' de telefoon als een iPod te herkennen? Als een telefoon? Als een USB storage device?

Heb je al geprobeerd om je volume harder te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvd
Volgens mij als iPod, iig daar hebben ze het in het boekje over.

Geluid kan ik niet harder zetten.

Mijn iPhone geeft aan "bekabelde verbinding".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Ok, dat scheelt weer een stukje zoeken. Het iPod protocol is volgens mij weinig gewijzigd (ik dacht nog aan een mismatch tussen een ouder audiosysteem en een nieuwere telefoon), maar het feit dat een andere telefoon met dezelfde software het wel doet geeft aan dat het moet kunnen werken. Wat ik dan zou proberen is of je een andere auto of accessoire kan vinden die op dezelfde manier contact maakt met je iPhone en even kijken of dat wel werkt. Bij deze verbinding zou ik ook niet meteen naar Spotify grijpen maar eerst eens kijken of de gewone muziek app iets kan afspelen. Kabel omdraaien of wisselen heb je vast ook al geprobeerd?

Als dat allemaal niet werkt dan zou je lightning poort een probleem kunnen hebben. Simpele manier om daar achter te komen (of als je geen andere auto kan vinden om mee te testen) is een afspraak maken bij de Apple store, volgens mij kunnen ze dat vrij makkelijk testen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvd
Ok, bedankt voor de tips, ik ga eens opzoek naar andere accessoire. En anders loop ik wel even langs een Apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tvd schreef op maandag 27 mei 2024 @ 07:13:
Nee nog niet gevraagd, iPhones zijn op de zelfde dag in NL gekocht.. Het is ook niet alleen Spotify, mijn iPhone speelt helemaal geen geluid.. Gisteren ook nog geprobeerd met een derde iPhone, die werkt ook..
Als jij gebeld wordt…hoor je dan je telefoon overgaan?

Staat je knopje aan de zijkant op stille modus?

Edit : net gechecked maar on Stille Modus krijg ik gewoon muziek via spotify uit mijn iphone

Gebruik je andere apparatuur zoals een blutoothheadset of noise cannceling headphones?
Is je iphone gekoppeld aan een andere device maar als die uit staat stuurt je iphone misschien dus geen signaal uit naar andere devices.

[ Voor 34% gewijzigd door Fraggert op 28-05-2024 21:53 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvd
Als ik word gebeld gaat die niet over op de Blue&me stereo...

Ik heb Airpods Pro 2... En mijn vriendin Airpods.. Daar lijkt het mij niet aan te liggen?

Net ook nog even iPad mini 2 met iOS 13 geprobeerd, hangt aan hetzelfde icloud account... werkt ook niet..

[ Voor 26% gewijzigd door Tvd op 29-05-2024 20:42 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Tvd schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:40:
Als ik word gebeld gaat die niet over op de Blue&me stereo...

Ik heb Airpods Pro 2... En mijn vriendin Airpods.. Daar lijkt het mij niet aan te liggen?

Net ook nog even iPad mini 2 met iOS 13 geprobeerd, hangt aan hetzelfde icloud account... werkt ook niet..
En als je vriendin wordt gebeld, gaat die dan wel over op de blueme stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Wat leesvoer bij een soortgelijk probleem. Vervang Saab door Alfa Romeo. 😉

iPhone zich over USB laten identificeren als iPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvd
De auto is nu een paar dagen weg, maar ik ga zeker proberen mp3 op mijn iPhone te zetten...

Dank iig voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvd
Ok, heeeel vreemd. Eerst heb ik een mp3 op mijn iPhone gezet, dit werkte niet. Toen vond ik een app(Bluetooth streamer pro), die audio afspeelt via bluetooth telefoonverbinding, maar dit is mono geluid, dus waardeloos. Daarna dacht ik probeer het nog 1x via USB, werkte het opeens gewoon...

Bedankt voor alle hulp iig, hopelijk blijft het werken...
Pagina: 1