Beetje een cryptische titel wellicht, maar het zit als volgt. Ik rijd een Saab 9-5 uit 2010 die een USB-aansluiting in het middenconsole heeft. Daar heb ik normaal altijd een USB-stick in met MP3's. Maar nu zat ik laatst bij een vriend in de auto die eenzelfde Saab rijdt. En als hij zijn iPhone op de USB-poort aansluit detecteert het systeem de telefoon als een iPod. Je ziet dan titels van Spotify op het scherm van de auto, en met de knoppen van de auto kun je door de nummers bladeren. Dat wil ik ook...
Maar als ik mijn iPhone aan de auto koppel zegt hij "unsupported device". Koppelen we de telefoon van mijn kameraad aan mijn auto, dan wordt er een iPod gedetecteerd. Het moet dus ergens *iets* met de telefoon zijn. Maar ik heb geen idee waar te zoeken. Een aantal dingen die het internet suggereert al wel geprobeerd:
- "allow access when locked" voor accessories getoggled bij de instellingen
- iPhone opnieuw opgestart
Het lastige is dat het zo'n oude auto is (wat je zo vindt gaat veelal over koppelen iPhone 5/6) en dat de combo iPhone/iPod vooral resultaten geeft over hoe je een oude iPhone nog als iPod kunt gebruiken. Ik hoop dat er hier iemand is met veel verstand van iOS die me op weg kan helpen om dit op te lossen
Maar als ik mijn iPhone aan de auto koppel zegt hij "unsupported device". Koppelen we de telefoon van mijn kameraad aan mijn auto, dan wordt er een iPod gedetecteerd. Het moet dus ergens *iets* met de telefoon zijn. Maar ik heb geen idee waar te zoeken. Een aantal dingen die het internet suggereert al wel geprobeerd:
- "allow access when locked" voor accessories getoggled bij de instellingen
- iPhone opnieuw opgestart
Het lastige is dat het zo'n oude auto is (wat je zo vindt gaat veelal over koppelen iPhone 5/6) en dat de combo iPhone/iPod vooral resultaten geeft over hoe je een oude iPhone nog als iPod kunt gebruiken. Ik hoop dat er hier iemand is met veel verstand van iOS die me op weg kan helpen om dit op te lossen
Regeren is vooruitschuiven