iPhone zich over USB laten identificeren als iPod

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:17
Beetje een cryptische titel wellicht, maar het zit als volgt. Ik rijd een Saab 9-5 uit 2010 die een USB-aansluiting in het middenconsole heeft. Daar heb ik normaal altijd een USB-stick in met MP3's. Maar nu zat ik laatst bij een vriend in de auto die eenzelfde Saab rijdt. En als hij zijn iPhone op de USB-poort aansluit detecteert het systeem de telefoon als een iPod. Je ziet dan titels van Spotify op het scherm van de auto, en met de knoppen van de auto kun je door de nummers bladeren. Dat wil ik ook...

Maar als ik mijn iPhone aan de auto koppel zegt hij "unsupported device". Koppelen we de telefoon van mijn kameraad aan mijn auto, dan wordt er een iPod gedetecteerd. Het moet dus ergens *iets* met de telefoon zijn. Maar ik heb geen idee waar te zoeken. Een aantal dingen die het internet suggereert al wel geprobeerd:

- "allow access when locked" voor accessories getoggled bij de instellingen
- iPhone opnieuw opgestart

Het lastige is dat het zo'n oude auto is (wat je zo vindt gaat veelal over koppelen iPhone 5/6) en dat de combo iPhone/iPod vooral resultaten geeft over hoe je een oude iPhone nog als iPod kunt gebruiken. Ik hoop dat er hier iemand is met veel verstand van iOS die me op weg kan helpen om dit op te lossen :)

Regeren is vooruitschuiven

Beste antwoord (via Daedalus op 07-04-2023 12:54)

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-09 13:39
Hier rijd ik een Toyota Auris van 2014, met hetzelfde principe. iPhone wordt gedetecteerd als iPod, maar functioneert alleen met audio over de kabel (Spotify, Youtube, Plex, Apple Music) als er een actief Apple Music abonnement is, zo leek het in 1e instantie.

Echter per toeval er achter gekomen, dat wanneer ik een paar MP3 bestanden op de iPhone zet, er geen Apple Music abbo nodig is. de radio en iphone begint in 1e instantie met het afspelen van de opgeslagen MP3, maar als je vervolgens YouTube, Spotify, Plex of andere mediastreamer opent, gaat dat geluid ook prima over de speakers van de radio. Zelfs de stuurbediening (MODBUS) werkt deels, voor het nummer vooruit/achteruit principe. Niet ideaal, maar wel voldoende om deels handsfree muziek te luisteren en door playlists heen te gaan :-)

Het is het proberen waard, 1 of 2 MP3 bestanden op de iPhone opslaan en bezien wat er gebeurt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 21:10
Welke iphone heb jij? En welke iphone heeft je vriend? En welke ios versie draaien ze?

Dat is nogal van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Ik heb een 11 pro, hij een 13 pro. Allebei geupdated naar de nieuwste versie. Wellicht nog handig om te weten is dat mijne leeg gestart is in 2019. Op zijn iPhone leeft een profiel dat van oudere telefoon(s) gemigreerd is. Zijn vorige iPhone verbond ook altijd als iPod. iPhone van zijn vrouw, en de monteur van mijn garage doen "het" ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Heb je het getest met dezelfde kabel?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Dakillerbean
Hier rijd ik een Toyota Auris van 2014, met hetzelfde principe. iPhone wordt gedetecteerd als iPod, maar functioneert alleen met audio over de kabel (Spotify, Youtube, Plex, Apple Music) als er een actief Apple Music abonnement is, zo leek het in 1e instantie.

Echter per toeval er achter gekomen, dat wanneer ik een paar MP3 bestanden op de iPhone zet, er geen Apple Music abbo nodig is. de radio en iphone begint in 1e instantie met het afspelen van de opgeslagen MP3, maar als je vervolgens YouTube, Spotify, Plex of andere mediastreamer opent, gaat dat geluid ook prima over de speakers van de radio. Zelfs de stuurbediening (MODBUS) werkt deels, voor het nummer vooruit/achteruit principe. Niet ideaal, maar wel voldoende om deels handsfree muziek te luisteren en door playlists heen te gaan :-)

Het is het proberen waard, 1 of 2 MP3 bestanden op de iPhone opslaan en bezien wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De setting die je zoekt bestaat niet, wel is het default gedrag dat de iPhone door oudere systemen als “iPod” gezien wordt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
Dakillerbean schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:21:
You just made my day! Heb wat mp3's op de telefoon gezet, aangesloten, en hij zag direct de telefoon als iPod. Ging gewoon verder waar mijn Qobuz gebleven was :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
T-MOB schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:43:
[...]

You just made my day! Heb wat mp3's op de telefoon gezet, aangesloten, en hij zag direct de telefoon als iPod. Ging gewoon verder waar mijn Qobuz gebleven was :*)
Kijk, dit soort bedankjes doen we het uiteindelijk voor _/-\o_ Veel plezier met streamen *O*
Pagina: 1