Wij hebben een huis uit 1973, volledig na-geïsoleerd. ik wil graag vloerverwarming op de begane grond leggen.
het gaat dan om woonkamer, keuken, gang en toilet. (50m2)
Het is een betonvloer waar nu parket op ligt. Parket wordt vervangen door pvc.
De bedoeling is ook om een warmtepomp te gaan installeren ronde dezelfde tijd of eerder.
Nu zijn er diverse systemen in de markt om dit te doen en ik vind het lastig om een goede keuze te maken.
uitgangspunten (wensen
) zijn:
Ik weet van Warp dat ze vrij dunne leidingen gebruiken. liefst zou ik wat groter willen, maar dan kom je al op het infrezen uit.
Noppenmatten zou kunnen, maar met 16mm zou je dan weer een dikkere laag erboven moeten...
Oplossingen zoals van Floorzz, DBS14, Magnum etc hebben allemaal overeenkomsten, maar ook verschillen.
Is droogbouw nodig, of is dunbed in mijn geval beter?
Grappig is dat als je een installateur vraagt ieder met een andere oplossing komt... lastig vergelijken hoor...
Vandaar dus mijn vraag aan jullie: wat zijn jullie ervaringen? Wat heb je zelf gedaan en wat uitbesteedt?
het gaat dan om woonkamer, keuken, gang en toilet. (50m2)
Het is een betonvloer waar nu parket op ligt. Parket wordt vervangen door pvc.
De bedoeling is ook om een warmtepomp te gaan installeren ronde dezelfde tijd of eerder.
Nu zijn er diverse systemen in de markt om dit te doen en ik vind het lastig om een goede keuze te maken.
uitgangspunten (wensen
- vloer mag tot 30mm omhoog
- voorkeur om vloer op te hogen in verband met huidige deuren. parketvloer met ondervloer is +/- 20mm
- vloer ook voor koeling gebruiken (17 graden)
- Verwarming boven is/wordt met radiatoren / fancoils
- Liefst zoveel mogelijk zelf doen
Ik weet van Warp dat ze vrij dunne leidingen gebruiken. liefst zou ik wat groter willen, maar dan kom je al op het infrezen uit.
Noppenmatten zou kunnen, maar met 16mm zou je dan weer een dikkere laag erboven moeten...
Oplossingen zoals van Floorzz, DBS14, Magnum etc hebben allemaal overeenkomsten, maar ook verschillen.
Is droogbouw nodig, of is dunbed in mijn geval beter?
Grappig is dat als je een installateur vraagt ieder met een andere oplossing komt... lastig vergelijken hoor...
Vandaar dus mijn vraag aan jullie: wat zijn jullie ervaringen? Wat heb je zelf gedaan en wat uitbesteedt?