lampje laptop bij opladen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08 21:15
Mijn vraag
...
hallo,
snachts zet ik mijn laptop vaak in de sluimerstand, en dan gaat zo lang de stekker er in zit soms het lampje branden, en snachts is dat best onhandig, aangezien het ook mijn slaapvertrek is.

ik weet dat het niet goed is voor de batterij om de stekker er in te laten zitten, mijn laptop fungeert dan ook meer als desktop, er is weinig van de batterij meer over. Mijn vraag is : kan ik dat lampje ook uitzetten? elke nacht de stekker er uit halen kan natuurlijk, ik weet niet of mijn laptop dan nog in de sluimerstand staat de volgende dag, aangezien de batterij dus niet zo goed meer is, en ik zou een optie om dat lampje uit te kunnen zetten een stuk handiger vinden, is die er? of kan ik een stuk tape voor het lampje plakken? ziet er niet mooi uit natuurlijk, maar ok.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
windows 10, volgens mij hebben programma's verder geen invloed
Dell vostro 3559

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik heb een tijd geleden gezocht, bij instellingen, maar kon niets vinden.

ik hoop dat jullie antwoord op mijn vragen hebben,
groet

Beste antwoord (via l.vaneijck op 24-05-2024 15:58)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:44

D4NG3R

kiwi

:)

Bij veel laptops met verwijderbare accu is het ook mogelijk om deze er simpelweg uit te laten en hem permanent aan het netstroom te hangen. Maar sowieso rest mij de vraag; waarom sluimerstand? Waarom sluit je het beestje niet gewoon af?
l.vaneijck schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:45:
het is een oplossing, maar dan nog wil ik wel even checken of daar geen andere risico's aan zitten? warm worden leek me niet met zo'n lampje?
Een stukje tape zal een ledlampje als die niet noemenswaardig warmer laten worden.

Een accu, laat staan een oude/brakke, 24/7 aan een lader hangen is een aanzienlijk groter (veiligheids)risico.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 24-05-2024 15:56 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:42
Geen idee of het kan maar is een stukje zwarte tape geen snellere/makkelijkere oplossing?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
het is een oplossing, maar dan nog wil ik wel even checken of daar geen andere risico's aan zitten? warm worden leek me niet met zo'n lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Zo'n lampje (led) wordt niet warm. Een accu die op z'n laatste benen loopt is misschien wel een risico om continu onder spanning te houden. Misschien eens kijken voor een nieuwe accu?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kun je de accu er niet gewoon uit halen? Want die gebruik je blijkbaar niet en dan is het ook geen gevaar meer.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bij veel laptops met verwijderbare accu is het ook mogelijk om deze er simpelweg uit te laten en hem permanent aan het netstroom te hangen. Maar sowieso rest mij de vraag; waarom sluimerstand? Waarom sluit je het beestje niet gewoon af?
l.vaneijck schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:45:
Een stukje tape zal een ledlampje als die niet noemenswaardig warmer laten worden.

Een accu, laat staan een oude/brakke, 24/7 aan een lader hangen is een aanzienlijk groter (veiligheids)risico.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 24-05-2024 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Bedankt voor jullie reacties! ik ga het afplakken, ik zal nog eens kijken naar de risico's van accu er in laten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Naar mijn weten:
Sluimerstand zou ook zonder stroom moeten werken, slaapstand niet. Bij Sluimerstand schrijft hij je werkgeheugen naar disk, bij slaapstand blijf je werkgeheugen onder stroom staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
ok, ik heb gegoogled op de risico's van lader er in laten, kwam een discussie tegen op dit forum uit 2017, stekker aan de laptop laten hangen ? mijn laptop is vlg. mij uit 2016, dus ik neem aan dat dit van toepassing is ? hangt ook van de baterij etc. af lijkt me? ik zag ook een aantal verschillende meningen. mij leek het niet handig te reageren op een 5 jaar oude discussie, dus hoop dat het ok is dat ik het hier kopieer:

quotte:
Ik zou persoonlijk de accu eruit halen. Moest er eens een stroompiek oid. op het net komen die je laadcircuit sloopt loop je zeker niet het risico dat je vuurwerk krijgt. (Li-Ions en LiPo's zijn hardnekkige en gevaarlijke krengen als die eenmaal in brand staan)

Kans is erg klein dat je het ooit mee maakt, maar waarom het risico nemen denk ik dan.

Maar onder normale omstandigheden maakt het idd. bitter weinig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Tjah, aan alles in het leven kleeft wel een bepaald risico, alleen moet je je afvragen/analyseren of bepaalde risico's het waard zijn om te nemen. Ook als deze klein zijn.

- Je gebruikt de laptop 's nachts niet.
- De laptop heeft 's nachts überhaupt geen (net)stroom nodig.
- De accu is aan het einde van z'n Latijn.
- Is de kans op accubrand groot? Nee.
- Zijn de gevolgen van een accubrand groot? Ja.

Ik zie meer redenen om de laptop niet 24/7 en/of onbeheerd aan het netstroom te hangen dan wel. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 24-05-2024 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
ok, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
ik heb vanwege bovenstaande nu toch de accu er maar permanent uit, wat dus betekend dat er een gat zit onderin mijn laptop, is dat geen probleem? ik zou me voor kunnen stellen dat er makkelijker stof in komt?

heb dus een dell vostro Vostro 3559
Pagina: 1