Bureau loopband, werkt het echt?wat is de beste in de markt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-daddy94
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 27-05-2024
Beste tweakers

Ik heb net als jullie een job die veel tijd vraagt achter een bureau. Heel wat wetenschappelijke studies tonen aan dat stilzitten het nieuwe roken is en ik wil (net als heel wat andere) daar iets aan doen. Er bestaan al standing desks en ergonomische bureaustoelen, schermen,... Maar onlangs kwam ik enkele loopbanden tegen die mensen onder hun bureau gebruikten om te wandelen tijdens het werken. Kennen jullie dit? Hebben jullie hier ervaring mee? En wat is het beste model in de markt?

Greeeeeeetzzzzzzzz
P-daddy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSTA
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:46
Ik heb en gebruik zelf een opvouwbare 'walkingpad' hiervoor. Geen stangen en max 6km/u. Werkt prima, wel is het loopoppervlak zeer smal dus je zult even moeten wennen om recht te lopen terwijl je bezig bent met een andere taak. Ook vind ik lopen zonder schoenen best pijnlijk (geen echte demping natuurlijk) na een tijd, maar dat kan ook persoonlijk zijn.

Ik denk dat je het een keer moet proberen om te weten of het iets voor je is. Een onder je bureau fiets kan ook een alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-06 17:06
Zelf ook een Walkingpad 100, normaal staat hij tegen de muur achter mijn stoel. Even de stoel aan de kant, walkingpad neerleggen en lopen. Hooguit 30 seconden werk, vaak loop ik dan een uurtje voordat ik weer ga zitten. Het kan even wennen zijn, maar zorgt echt voor voldoende beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Veel van de goedkopere loopbanden hebben een loopoppervlak van ca. 40cm, dat vind ik wel erg smal. Hoe snel zijn jullie daar aan gewend geraakt?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-daddy94
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik heb gezocht naar een bedrijf dat hier al veel ervaring mee heeft maar dat vond ik niet. Als particulier is even uitproberen niet zo evident. Maken die dingen veel lawaai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past beter in Algemene Zaken. Ik mis nog wel een beetje wat je zelf al hebt gevonden en waarom dat mogelijk niet voldeed.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_r86
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-06 11:40
P-daddy94 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:30:
En wat is het beste model in de markt?

Greeeeeeetzzzzzzzz
P-daddy
Kleine bump van een oud topic omdat ik geen andere kon vinden hier op tweakers. Ik overweeg er zelf ook een. Zijn er anderen met ervaring, en heeft @P-daddy94 er inmiddels een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

richard_r86 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:24:
[...]

Kleine bump van een oud topic omdat ik geen andere kon vinden hier op tweakers. Ik overweeg er zelf ook een. Zijn er anderen met ervaring, en heeft @P-daddy94 er inmiddels een.
allicht ng een tip outside the box......als je een loopband lastig kunt vinden hier, er zijn wel wat van die fiets-systemen als alternatief mocht je dat wat lijken.

Die dingen heten gewoon bureaufiets of deskbike.

Bij mijn vorige werkgever (een gemeente) stonden er ook een paar van die dingen, opgesteld in een aparte ruimte met eeen soort van akoestische panelen tussen de opstelplaatsen.
In een kantoortuin geeft zo'n ding wat geluidhinder bij de rest die niet zo'n ding gebruiken is gebleken.

Die plekken werden veel gebruikt heb ik gemerkt in elk geval, zelf ging ik buiten wandelen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Pagina: 1