Structuur van muur identificeren en verwijderen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCGAMER00
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-05 12:03
Ik ben bezig met mijn verbouwing maar loop tegen een deel muur aan waar iets op zit.
Ik dacht zelf aan spachtelputz icm structuurverf? Alleen krijg ik het er onmogelijk vanaf met en afsteekmes.
Nu dacht ik dat er misschien nog wel een chemisch middel was waar ik het mee kan behandelen. Heb alleen geen idee welke omdat ik niet weet wat het precies is. Misschien weet hier iemand het.
Er direct overheen stucen is geen optie, er hecht niks aan omdat het zo glad is. Schuren wilde ik vermijden/als laatste optie overhouden gezien het stof.
Zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tlOiyg0tz2eArmjzvnuYFxzxHQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MYKuFOZx3XkNAngbCSk1jXgE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 23:23

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Heb je een verfkrabber geprobeerd?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-05 22:31
- Steek er doorheen met een schroevendraaier
- Tik er wat uit met een beitel
- Hecht/stucprimer zal vast wel werken, ondanks dat het glad is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCGAMER00
Thijsmans schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:23:
Heb je een verfkrabber geprobeerd?
Ja eigenlijk alle krabbers die ik voor handen had, van behangkrabbers tot verfkrabbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wordt het week als je het vochtig maakt, of is het echt steenhard?

Kun je erachter komen? Kans is groot dat je de hele laag in één keer eraf kunt steken (of in grote stukken, in ieder geval) als je er iets achter gestoken krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCGAMER00
Montaner schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:26:
- Steek er doorheen met een schroevendraaier
- Tik er wat uit met een beitel
- Hecht/stucprimer zal vast wel werken, ondanks dat het glad is
Naja het is zo glad dat het er gewoon afloopt. Hierdoor blijft er dus niks achter, heb ook niet echt het idee dat het een zuigende werking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCGAMER00
Oon schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:31:
Wordt het week als je het vochtig maakt, of is het echt steenhard?

Kun je erachter komen? Kans is groot dat je de hele laag in één keer eraf kunt steken (of in grote stukken, in ieder geval) als je er iets achter gestoken krijgt
Er gebeurd niks, gewoon waterafstotend. Ja dat probeerde ik maar het kwam, na agressief hakken af in hele kleine stukjes. Probleem is dat je met het agressief hakken de muur erachter weer beschadigd wat weer meer werk geeft op de lange termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16
Je kunt toch altijd een voorstrijk of primer gebruiken om iets te laten hechten?

Afsteken is vaak een drama en daarvoor moet je eerst ook weten wat het is...

Ik zou niet weten waarom je in een huis in deze toestand niet even probeert er een grove korrel op te zetten voor de ergste oneffenheden en dan gladtrekken na evt aanbrengen van primer.

Ik heb in een bewoond huis met haakse slijper / schuurmachine ook het hele huis onder het stof gezet - got the t-shirt. Bij poging twee de ruimtes in compartimenten verdeeld door goedkoop folie van muur tot plafond tot muur to vloer te bevestigen. Geen centje pijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-05 18:04
Dit lijkt op betonemaille, het is keihard en heel moeilijk af te steken. Ik heb het bij mij thuis ingesmeerd met Knauf betocontact en gestukt.

Als je het wilt verwijderen zou je naar een betonfrees kunnen kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

simson0606 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:44:
Dit lijkt op betonemaille, het is keihard en heel moeilijk af te steken. Ik heb het bij mij thuis ingesmeerd met Knauf betocontact en gestukt.

Als je het wilt verwijderen zou je naar een betonfrees kunnen kijken.
Is inderdaad betonemaille. Hier een zelfde topic, mét terugkoppeling van de TS:

Harde laag keramiek(?) Van muur af krijgen.
Pagina: 1