Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:17
Mijn vriendin is sinds Januari begonnen met hardlopen en heeft hier plezier in, inmiddels heeft ze haar eerst wedstrijd 5km ook gelopen en staat de volgende in de planning.

Nu is het zo dat zij op dit moment een galaxy watch 4 classic heeft die ze gebruikt met Strava en spotify(offline) . Helaas is deze vaak van 100% naar leeg in een sessie van 30-45min hardlopen.

Ik wil haar als cadeau en motivatie een nieuwe smartwatch geven die kwa batterij het wel een paar dagen volhoudt. Ik zie door alle garmin watches het bos niet meer, en zijn er eventueel nog andere merken die hetzelfde kunnen als waar ze hem nu voor gebruikt?

Ik zoek een?
Smartwatch.

Wat is je budget?
max €250

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
hardlopen afstand snelheid etc bij houden in strava? Muziek afspelen via draadloze oortjes

Wat heb je zelf al gevonden?
er zijn zoveel garmin modellen de ene nog lelijker als de andere, de andere nog eleganter als een rolex.

Welke vragen heb je hier nog over?
wat zouden jullie adviseren?.

Beste antwoord (via Inhumanous op 30-05-2024 13:50)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook al jaren Garmin horloges en ben er erg tevreden over.

Voordelen:
- Batterijduur van 1-2 weken
- Veel sport statistieken/functies
- Notificaties van apps ontvangen

Nadelen:
- Prijs
- Weinig fancy dingetjes/apps die bijv. de Galaxy watch wel heeft

Mijn vrouw heeft ook een Galaxy Watch 4 die ze elke dag moet opladen (en dan sport ze er niet eens mee). Echt waardeloos. Alleen daarom zou ik al voor een Garmin gaan.

Alleen de prijs is wel forser. Ik denk dat een Venu SQ2 wel een goede keus is. Enige wat die volgens mij niet heeft tov. de duurdere is een hoogtemeter. Of een goedkopere Forerunner, maar weet niet zeker of die ook muziek kan afspelen (en heeft ook geen touchscreen, wat geen nadeel hoeft te zijn).

[edit] Ik zie dat de vivoactive 5 ook in de aanbieding is. Die zou ik ook zeker overwegen.

Tweedehands zou ik niet zo snel doen, want de batterij wil nog wel eens minder worden na 2 jaar (en dan doen mensen hem weg).

Ter referentie heb ik ook laatst als sinterklaascadeau aan mijn moeder een Fitbit cadeau gedaan, maar voor sporten weet ik niet of dat nou zo geschikt is. Vind de app en interface van horloge wat onduidelijker en meer bedoeld voor 'health tracking' dan sport.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 30-05-2024 12:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-05 07:54
Ik heb zelf, precies om diezelfde redenen die je voor je vriendin noemt, de Garmin VivoActive 4.

Ik kan er op GPS een flinke tijd mee vooruit, ik heb het al een tijdje niet meer precies gemeten, maar een volle dag wandelen (28km) op GPS ging de laatste keer nog prima.

Heeft ook Spotify (offline) voor je BT oortjes.

Ik geloof dat er inmiddels ook de Vivoactive 5 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als looks belangrijk zijn zou je ook naar een model in de Venu serie kunnen kijken. Die doen wat je willen, ook qua accuduur. Al snap ik dat uiterlijk subjectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:48
De Garmin venu sq2 music? Die is niet al te groot, heeft spotify en is geschikt om mee te hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:57
Ik heb zelf onlangs een Galaxy Watch 5 gekocht. Redelijk voordelig, 170 Euro, nieuw van Marktplaats, aangezien ze gratis werden weggegeven bij een Galaxy telefoon.

Batterijduur is 1 a 2 dagen, waarvan meestal wel 1 a 2 uur workout zoals hardlopen of fietsen.

[ Voor 23% gewijzigd door RudolfR op 30-05-2024 12:04 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook al jaren Garmin horloges en ben er erg tevreden over.

Voordelen:
- Batterijduur van 1-2 weken
- Veel sport statistieken/functies
- Notificaties van apps ontvangen

Nadelen:
- Prijs
- Weinig fancy dingetjes/apps die bijv. de Galaxy watch wel heeft

Mijn vrouw heeft ook een Galaxy Watch 4 die ze elke dag moet opladen (en dan sport ze er niet eens mee). Echt waardeloos. Alleen daarom zou ik al voor een Garmin gaan.

Alleen de prijs is wel forser. Ik denk dat een Venu SQ2 wel een goede keus is. Enige wat die volgens mij niet heeft tov. de duurdere is een hoogtemeter. Of een goedkopere Forerunner, maar weet niet zeker of die ook muziek kan afspelen (en heeft ook geen touchscreen, wat geen nadeel hoeft te zijn).

[edit] Ik zie dat de vivoactive 5 ook in de aanbieding is. Die zou ik ook zeker overwegen.

Tweedehands zou ik niet zo snel doen, want de batterij wil nog wel eens minder worden na 2 jaar (en dan doen mensen hem weg).

Ter referentie heb ik ook laatst als sinterklaascadeau aan mijn moeder een Fitbit cadeau gedaan, maar voor sporten weet ik niet of dat nou zo geschikt is. Vind de app en interface van horloge wat onduidelijker en meer bedoeld voor 'health tracking' dan sport.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 30-05-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
Zoek je echt vervanging van de huidige smartwatch of meer een aanvulling met name voor het sporten? Want anders kun je beter kijken naar een sporthorloge:

Het grote sporthorloge met GPS topic.
Pagina: 1