inloggen op Aliexpress lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 14:39
Het lukt mij niet meer om op Aliexpress in te loggen.
Als ik op de knop aanmelden/registreren druk, lijkt het scherm van registreren tevoorschijn te komen terwijl ik op aanmelden druk.
Als ik daar mijn gegevens invul zegt hij dat gebruikersnaam al bestaat.....
Ik weet even niet wat ik fout doe. Ik heb edge en firefox geprobeerd, maar dat geeft geen verschil.
Als ik het afbreek komt er een melding dat de registratie afgebroken is, maar ik ben helemaal niet aan het registreren, maar aan het aanmelden wat volgens mij toch inloggen is?
Als ik bv op bestellingen druk, gaat hij ook naar het registreren scherm toe..
Hebben meer mensen dit probleem, of doe ik iets fout?

Beste antwoord (via jenk op 22-05-2024 21:55)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jenk schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:39:
[...]
Ik heb nu een word document met tientallen wachtwoorden...
Oef! :o :D
Wat is een goede wachtwoord manager om te gebruiken?
Dat is een moeilijke vraag om zomaar te beantwoorden en er zijn vele meningen. Ik zit op Bitwarden omdat die opensource is, gratis te gebruiken en betaald maar 10 euro per jaar! Ik vind het een fijne manager, in de browser maar ook zeker mobiel.

Maar dat gaat allemaal niet zo in dit topic passen. Ik kan je beter naar [Password Managers] Discussie- en reviewtopic verwijzen. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:47
Wat gebeurd er als je het via deze link probeert? https://login.aliexpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
Krijg ik precies hetzelfde (registratie?) scherm als wat ik aangaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:21
Incognito scherm geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En probeer het eens in een private window.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eg1jIxgCLw84NLQg3OSI1nUObk0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6YEQPIRUu6R0sLy8z70vR8Ac.jpg?f=user_large

Dit zie ik dus. Als ik op aanmelden druk, krijg ik de melding dat de gebruikersnaam al bestaat.
Incognito scherm heb ik nog nooit mee gewerkt en zou ook niet weten hoe ik dat moet proberen..
Private windows net zo.
Het rare is dat het altijd gewerkt heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:49
onvoldoende social credits :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
jenk schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:07:
[Afbeelding]

Dit zie ik dus. Als ik op aanmelden druk, krijg ik de melding dat de gebruikersnaam al bestaat.
Incognito scherm heb ik nog nooit mee gewerkt en zou ook niet weten hoe ik dat moet proberen..
Private windows net zo.
Het rare is dat het altijd gewerkt heeft.
Maar dat is dus het aanmeldscherm, niet het inlogscherm. Ga eens naar https://login.aliexpress.com/ en log daar in. Mocht dat nog niet werken, klik met rechts op die link en kies "Open in incognitovenster" of "Open in privévenster" of iets dat daarop lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:12:
[...]

Maar dat is dus het aanmeldscherm, niet het inlogscherm. Ga eens naar https://login.aliexpress.com/ en log daar in. Mocht dat nog niet werken, klik met rechts op die link en kies "Open in incognitovenster" of "Open in privévenster" of iets dat daarop lijkt.
Dat is niet zo. Aanmelden = inloggen.
Registeren = nieuwe gebruiker registreren.

Ik heb overigens hetzelfde probleem "Deze gebruikersnaam bestaat al." dus ik vermoed iets aan de kant van AliExpress.
M'n iOS-app werkt nog wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 22-05-2024 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb hetzelde probleem op mijn laptop (edge). Telefoon (android, duckduckgo-browser) werkt wel.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Inloggen kan gek genoeg nu weer wel. Bij jou ook?
Windows - Chrome

[ Voor 15% gewijzigd door Cheesy op 22-05-2024 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
Mensen, ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan.
Ik zag ineens dat ik 1 cijfer in mijn wachtwoord vergeten had...
Na dit gecorrigeerd te hebben, raak ik in hetzelfde aanmeldscherm wel ingelogd.
Wat verwarrend is dat het aanmeldscherm dus een onderscheid maakt tussen een bekende naam en wachtwoord en een niet bekende naam en wachtwoord.
Bij bekende naam en wachtwoord log je dus in, bij niet bekende naam of wachtwoord denkt hij dat het een nieuwe registratie is.
In ieder geval bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:16:
[...]

Dat is niet zo. Aanmelden = inloggen.
Registeren = nieuwe gebruiker registreren.

Ik heb overigens hetzelfde probleem "Deze gebruikersnaam bestaat al." dus ik vermoed iets aan de kant van AliExpress.
M'n iOS-app werkt nog wel.
Wat me opvalt is dat als ik een geldig e-mailadres invul en dan doorgaan kies de rode knop 'inloggen' wordt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Pla7cyiKW_46rCvZiUvijyiIVw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/876lzA26oDqIwtoovlQjkdhF.png?f=user_large

Vul ik een ongeldig e-mailadres in, wordt de knop 'aanmelden' en staan ook de wachtwoordeisen onder het wachtwoordveld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99CqBhSE67LSWKDMK-i3QZOQppU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ROWmFDdRg1hkm4rqwdGMKI0S.png?f=user_large

Denk dat dat onderdeel van de hint is. ;)

offtopic:
Mooie manier van e-mailadressen farmen waarvan je dan zeker weet dat ze bij Ali geregistreerd zijn en zo kunt scammen... :N

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 22-05-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
Room42 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:29:
[...]

Wat me opvalt is dat als ik een geldig e-mailadres invul en dan doorgaan kies de rode knop 'inloggen' wordt. [Afbeelding]

Vul ik een ongeldig e-mailadres in, wordt de knop 'aanmelden' en staan ook de wachtwoordeisen onder het wachtwoordveld.
[Afbeelding]

Denk dat dat onderdeel van de hint is. ;)
Dat was volgens mij bij mij niet zo. Ik kreeg bij alleen mijn email-adres invullen geen inloggen ipv aanmelden te zien. Misschien toch een storing bij Aliexpress geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
jenk schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:32:
[...]

Dat was volgens mij bij mij niet zo. Ik kreeg bij alleen mijn email-adres invullen geen inloggen ipv aanmelden te zien. Misschien toch een storing bij Aliexpress geweest?
Maar wordt het dan niet eens tijd voor een wachtwoord manager? Dan kun je dit soort fouten niet maken (omdat je hem selecteert uit je PWManager) en weet je ook zeker dat je op AliExpress inlogt (en niet een andere nepsite) omdat dan de URL niet herkend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uh6X-sWxMm57NmBND_RvxCGoSRg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3YZYtSTVRtDo7i2kIOa16j9A.jpg?f=user_large

bovenstaande zag ik, en onder de zwarte streep staat mijn goede email-adres vermeld.
Heb geen ervaring met een wachtwoord manager, maar misschien is dat wel iets om over na te denken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
jenk schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:39:
[...]
Oef! :o :D
Dat is een moeilijke vraag om zomaar te beantwoorden en er zijn vele meningen. Ik zit op Bitwarden omdat die opensource is, gratis te gebruiken en betaald maar 10 euro per jaar! Ik vind het een fijne manager, in de browser maar ook zeker mobiel.

Maar dat gaat allemaal niet zo in dit topic passen. Ik kan je beter naar [Password Managers] Discussie- en reviewtopic verwijzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:48

n00bs

Het is weer Zomer!

Zelfde melding vandaag. Wachtwoord was juist, reset gedaan en nog steeds melding, account bestaat al.
Gebruik aliexpress al vele jaren en nog nooit dit issue gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelf
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-06-2024
Hetzelfde issue bij mij. Sinds twee weken of zo. Soms lukt het wel om er doorheen te komen, soms helemaal niet. Ik heb nog niet helder wanneer wel en wanneer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Gelf schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:14:
Hetzelfde issue bij mij. Sinds twee weken of zo. Soms lukt het wel om er doorheen te komen, soms helemaal niet. Ik heb nog niet helder wanneer wel en wanneer niet.
Bij mij lijkt er een relatie te zijn met browser en gebruikte plugins ter voorkoming van malware/ads/etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:28
n00bs schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:48:
[...]

Bij mij lijkt er een relatie te zijn met browser en gebruikte plugins ter voorkoming van malware/ads/etc
Dan vraag ik mij af of de site van Ali nog wel veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04:19
Ik zie dit topic nu toevallig langskomen in de tracker. Ik heb dit denk ik een weekje gehad, helemaal niks gedaan (geen cookies verwijdert, geen andere browser, helemaal niks) en afgelopen zaterdag gewoon weer gekeken en ineens werkte het weer. Dus lijkt compleet willekeurig.

Toen het afgelopen week niet werkte geswitched naar mijn smartphone en daar werkte het wel direct. Dus de oplossing lijkt wachten. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

W1ck1e schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:08:
[...]
Dan vraag ik mij af of de site van Ali nog wel veilig is.
Uiteraard is de site van AE niet veilig!

Vanwege slechts één ding: je portemonnee. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ah ik kan nu niet meer inloggen, opnieuw zelfde probleem, ongeacht stoppen van bepaalde browser plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Andere browser geprobeerd? Of een prive/incognito-tabblad?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

AW_Bos schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:45:
Andere browser geprobeerd? Of een prive/incognito-tabblad?
Al gedaan, alle plugins uit, andere browser (Edge). Overal zelfde melding.
Wachtwoord reset, dat gaat goed, vervolgens met nieuw wachtwoord inloggen, idem zelfde melding.

Heb echt geen idee meer wat ik kan doen om dit probleem te voorkomen, maar denk echt dat dit bij aliexpress zelf ligt.

-> net iets aan mijn winkelmandje toegevoegd, op betalen geklikt, kon opnieuw inloggen en dan werkt het wel.

Maar nu het volgende issue, voor inloggen was een telefoonhoesje nog 1 euro aanbieding. Na inloggen opeens van 17 euro voor 6 euro voor iets wat ze ook bij de action hebben. En dan ook nog eens verzendkosten. Het aantal locaties van waar je kan bestellen is ook nog maar extreem beperkt en een hoop is niet meer te vinden. Is dit dankzij EU regels? en is er een manier om alsnog rechtstreeks uit china te bestellen?

[ Voor 36% gewijzigd door n00bs op 04-06-2024 20:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
n00bs schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:31:
[...]

Maar nu het volgende issue, voor inloggen was een telefoonhoesje nog 1 euro aanbieding. Na inloggen opeens van 17 euro voor 6 euro voor iets wat ze ook bij de action hebben. En dan ook nog eens verzendkosten. Het aantal locaties van waar je kan bestellen is ook nog maar extreem beperkt en een hoop is niet meer te vinden. Is dit dankzij EU regels? en is er een manier om alsnog rechtstreeks uit china te bestellen?
Ja, sorry, dan lees je niet goed: Dat is een welkomstaanbieding voor nieuwe klanten, meestal rond de 90-95%. Bestaande klanten betalen gewoon de volle prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:00

JB

Cédric roelt!

Hier ook dezelfde shit. Aanmelden veranderd in Registeren om vervolgens te krijgen "dit account bestaat al". FireFox op MacOS.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:37:
Hier ook dezelfde shit. Aanmelden veranderd in Registeren om vervolgens te krijgen "dit account bestaat al". FireFox op MacOS.
Bij mij helpt het om niet te snel op 'enter' te drukken na intypen van je emailadres. Geef de pagina even 5 seconden om te checken of een account bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:02
Dit irritante verschijnsel deed zich bij mij ook voor. Na een keer inloggen in een incognito venster, logde hij in een normaal venster ook weer normaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-05 14:49
Ik heb al meer dan een maand dit probleem.. de "oplossing" was voor mij om de app te gebruiken. Het lijkt haast alsof ze dit expres doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:00

JB

Cédric roelt!

evanraalte schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:59:
Ik heb al meer dan een maand dit probleem.. de "oplossing" was voor mij om de app te gebruiken. Het lijkt haast alsof ze dit expres doen
Dat had ik ook. Alleen via de app kon ik inloggen. Inmiddels wel weer gelukt, bij 1 browser cache weggegooid, bij de ander werkte het gewoon weer :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, dacht dat het aan mij lag, tot ik dit topic zag. AliE app werkt prima, inloggen in FF niet, exact hetzelfde probleem (willen aanmelden en op registratieform uitkomen) en zojuist weer getest: werkt weer normaal.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1