Acties:
  • 0 Henk 'm!

• md92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-12-2024
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een nieuwe airco (duo-split, 2x 3.5KW) aan te schaffen en ik twijfel tussen twee modellen: de LG Artcool Black en de Daikin Stylish (black). Ik heb wat onderzoek gedaan, maar ik zou graag wat ervaringen en meningen van anderen willen horen om een betere keuze te kunnen maken.

Inmiddels ook al een aantal offertes ontvangen, de LG Artcool Black is voor +/- €1200,- goedkoper aangeboden dan Daikin Stylish (black).

Hier zijn een paar punten waar ik vooral naar kijk:
  • Design en esthetiek: Welke van de twee ziet er volgens jullie mooier uit in een moderne woonkamer?
  • Energie-efficiëntie: Welk model is beter qua energieverbruik?
  • Geluidsniveau: Welke airco is stiller tijdens het gebruik?
  • Gebruiksgemak: Zijn er verschillen in bediening en gebruiksvriendelijkheid van de afstandsbediening of app?
  • Functies: Welke unieke functies of voordelen heeft elk model?
  • Betrouwbaarheid en levensduur: Zijn er bekende problemen of positieve ervaringen met de duurzaamheid van deze airco's?
Alle input is welkom! Vooral ervaringen van mensen die een van deze modellen thuis hebben geïnstalleerd zouden erg nuttig zijn. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:05
Design en esthetiek: Is nogal smaakafhankelijk en dus erg persoonlijk.
Energie-efficiëntie: & Geluidsniveau: Dit zou te vinden moeten zijn in de info en specificaties van de specifieke airco's.
Functies: Eigenlijk ook uit de info/specificaties.
Gebruiksgemak: Kan ook behoorlijk persoonlijk zijn.
Betrouwbaarheid en levensduur: Volgens dit topic Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen - #2 heeft Daikin licht de voorkeur op LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:33
Sprak laatst iemand met een LG miltisplit en die was heel ontevreden, de units die niet aan stonden maakten een bak herrie door de niet 100% sluitende exv

Ik zou voor de Stylish gaan of kijken naar Mitsubishi electric Diamond serie in zwart.
Hele mooie unit.