We hebben een huis van 96 m2 verdeeld over 2 woonlagen met een plat dak. Momenteel zijn we druk bezig met verbouwen en hebben gekozen om alles te verduurzamen. Hiervoor hebben we gekozen om alles te isoleren (kruipruimte, spouwmuren en het dak was al geïsoleerd). Daarnaast hebben we beneden alle kozijnen vervangen met HR++ glas en nieuwe kozijnen. Al onze radiotoren zijn weg en voor beneden hebben we vloerverwarming en boven airco voor koelen en verwarmen. Onze CV ketel is ook de deur uit en we krijgen een warmtepomp van Daikin Altherma 3R. Om het meeste verbruik te compenseren (zolang salderen nog kan ieder geval) willen we 16 zonnepanelen op het dak leggen. Waarvan 13 op het dak van het huis en 3 op het dak van de schuur. Ik heb al wat hulp gehad op tweakers maar twijfel toch nog teveel. We hebben een Oost zuid ligging en de twijfel is eigenlijk tussen 2 systemen. SolarEdge en Enphase. Ik heb meerdere offertes al ontvangen en hiervan 2 overgehouden. Voor de SolarEdge zou de omvormer in de schuur komen hangen (andere plek is geen optie). De twijfel zit voornamelijk in het volgende:
1. Ik lees veel negatieve dingen lees over Solaredge met storingen en bij Enphase dat ik veel ga aftoppen.
2. Ook wil ik meteen een goede keuze maken voor de toekomst met eventueel een thuisbatterij.
3. Mijn vrouw hoort ook snel elektra (bijvoorbeeld oude stopcontacten) en met een plat dak wil ik hierin ook een goede keuze maken.
4. Welk systeem kan je makkelijk zonnepanelen uitschakelen in de toekomst?
5. Garanties waarbij SolarEdge op de omvormer 12 jaar is en biij Enphase 15
6. Ik hoor ook dat Solaradge makkelijker te koppelen is in de toekomst met bijvoorbeeld warmtepomp en andere apparatuur zoals een thuisbatterij
Allereerst ons dak en een legplan:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bc1ZmvTUwv0OTGAhVafSwk0X.jpg?f=user_large)
De 2 offertes waar ik het meest geïnteresseerd ben zijn de volgende:
Budget is €8000,00
Offerte 1:
15 Jinko | Tiger N-Type | JKM435N-54HL4R | 435 Wp Zwart
15 Enphase | Micro omvormer IQ 8MC | 325VA
15 Q-Cable 1.7m (3 fase)
1 Q-Relay (3 fase)
1 Blubase Connect montagesysteem
1 Bekabeling/Kleingoed
1 Enphase Envoy-S Standaard
1 Transport
1 Arbeid
Prijs: € 7771,00
Offerte 2:
15 Aiko A460 MAH54Db (Q4-2023-V6.2)
SolarEdge SE6K
15 x Solaredge S440
Complete installatie
Prijs €7718,00
Ik hoor graag jullie bevindingen!
Voor het beste advies graag aanvullen volgens Tips bij openen vragentopic zonnepanelen
1. Ik lees veel negatieve dingen lees over Solaredge met storingen en bij Enphase dat ik veel ga aftoppen.
2. Ook wil ik meteen een goede keuze maken voor de toekomst met eventueel een thuisbatterij.
3. Mijn vrouw hoort ook snel elektra (bijvoorbeeld oude stopcontacten) en met een plat dak wil ik hierin ook een goede keuze maken.
4. Welk systeem kan je makkelijk zonnepanelen uitschakelen in de toekomst?
5. Garanties waarbij SolarEdge op de omvormer 12 jaar is en biij Enphase 15
6. Ik hoor ook dat Solaradge makkelijker te koppelen is in de toekomst met bijvoorbeeld warmtepomp en andere apparatuur zoals een thuisbatterij
Allereerst ons dak en een legplan:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bc1ZmvTUwv0OTGAhVafSwk0X.jpg?f=user_large)
De 2 offertes waar ik het meest geïnteresseerd ben zijn de volgende:
Budget is €8000,00
Offerte 1:
15 Jinko | Tiger N-Type | JKM435N-54HL4R | 435 Wp Zwart
15 Enphase | Micro omvormer IQ 8MC | 325VA
15 Q-Cable 1.7m (3 fase)
1 Q-Relay (3 fase)
1 Blubase Connect montagesysteem
1 Bekabeling/Kleingoed
1 Enphase Envoy-S Standaard
1 Transport
1 Arbeid
Prijs: € 7771,00
Offerte 2:
15 Aiko A460 MAH54Db (Q4-2023-V6.2)
SolarEdge SE6K
15 x Solaredge S440
Complete installatie
Prijs €7718,00
Ik hoor graag jullie bevindingen!
Voor het beste advies graag aanvullen volgens Tips bij openen vragentopic zonnepanelen
[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 22-05-2024 20:56 ]
/f/image/MLDkXCXDViniiFXK9HvdInFZ.png?f=fotoalbum_large)