Warmtepomp lucht/water verwarmen, lucht/lucht koelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 00:32

diondokter

Dum spiro, spero

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik ben me wat aan het oriënteren op hoe ik de warmte (en koelte) voorziening in mijn huis wil gaan doen.
Nou weet ik veel informatie te vinden, maar een ding kan ik niet vinden.
Dat kan zijn omdat het simpelweg niet bestaat, dus misschien weten jullie dat?

Bestaat er een warmtepomp die zowel de CV kan vervangen (huis verwarmen + sanitair) en ook op een lucht airco binnen unit aangesloten kan worden?

Als dit bestaat, hoe noem je dat dan?

Het lijkt me namelijk zonde dat als ik wil kunnen verwarmen met water dat ik dan voor het koelen weer een aparte airco moet kopen. Dan heb je twee apparaten en twee stroomaansluitingen terwijl ze beiden voornamelijk in verschillende seizoenen gebruikt worden.

Maar misschien is het combineren in een apparaat wel erg slecht of onhandig door iets dat ik me niet realiseer (of simpelweg duurder dan twee warmtepompen).
Als iemand hier meer over weet, laat het dan weten!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali11baba
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:31
Hi Dion, je zou kunnen kijken naar fan coil units. Alhoewel ik niet weet wat de capaciteit van dergelijke units is, is dit een manier om de koude uit het water in je woonhuis te krijgen.

Deze kun je niet op een bestaande L/L aircounit aansluiten en vereist wel enige aanpassingen in leidingwerk. Iets om eens uit te zoeken.

Inspiratie: Lucht-Water Warmtepomp inclusief Fan Coils

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 00:32

diondokter

Dum spiro, spero

Topicstarter
@Ali11baba Ah in dat topic is al wel wat leuk spul te vinden. Dankje voor deze link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali11baba
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:31
No problemo! In datzelfde topic ook het combineren van L/L met L/W warmtewisselaars.
leonbong in "Lucht-Water Warmtepomp inclusief Fan Coils"