Fouten in nieuwe afwerkvloer, maar geen garantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 21:04
Sunri5e schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:24:
Grappig om te lezen. Ik heb afgelopen maand ook door Faber een schuimbetonvloer en Anhydriet dekvloer laten leggen. Mijn schuimbetonvloer vertoonde ook gebreken in de zin van dat er op sommige plekken gaten zaten. Dit is uiteindelijk door Faber netjes opgelost en gister is (volgens mij) naar alle tevredenheid de Anhydriet dekvloer gestort. Ik heb er nog niet op kunnen lopen dus ik heb het nog niet helemaal goed kunnen bekijken. Faber is naar mijn idee een fijne partij om zaken mee te doen want ze denken actief en oplossend met je mee. Ik denk dat ze wat "pech" hebben met onderaannemers die niet al te best zijn.
Een update! Toch niet zo heel blij met Faber. Voor een tijd geleden de anhydriet vloer door ze laten storten. Netjes 8 weken laten drogen totdat de PVC vloer met egaline ondervloer gelegd zou worden. Wij hadden strakke deadlines staan want we moesten erin. Nu kwam een zeer gerenomeerd bedrijf uit de regio die al meer dan 40 jaar bestaan en alles zelf doen en niet met onderaannemers werken hier om de PVC vloer te leggen. Zij zijn ook de anhydriet vloer gaan schuren voordat de egaline er overeen zou komen. Hun reactie was direct dat de anhydriet vloer niet goed was. De vloer was veel te "verzand". Wat nu? De vloerenlegger kon op deze ondervloer geen garanties geven dat deze op termijn niet los zou kunnen komen. Op hun advies gelijk Faber een mail gestuurd met de bevindingen. Daarna doorgegaan met het leggen van de vloer.
We konden niet stoppen want de twee dagen later zou de keuken komen en 5 dagen later zouden we erin trekken.

trekt nu overal zijn handen vanaf. Kunnen en willen geen garanties meer geven op hun ondervloer. We zijn nu juridisch aan het kijken wat we kunnen doen. Meer mensen ervaring met bedrijven die niet meer garant willen staan voor hun eigen product?

Dit topic is afgesplits van Het vloer debacle, de Saga.

@Sunri5e wil jij de TS leesbaar maken hij is onlocked

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 20-05-2024 11:40 . Reden: beter in een eigen topic / topic kaping ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:34

Pizzalucht

Snotneus.

Sunri5e schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:23:
[...]

Een update! Toch niet zo heel blij met Faber. Voor een tijd geleden de anhydriet vloer door ze laten storten. Netjes 8 weken laten drogen totdat de PVC vloer met egaline ondervloer gelegd zou worden. Wij hadden strakke deadlines staan want we moesten erin. Nu kwam een zeer gerenomeerd bedrijf uit de regio die al meer dan 40 jaar bestaan en alles zelf doen en niet met onderaannemers werken hier om de PVC vloer te leggen. Zij zijn ook de anhydriet vloer gaan schuren voordat de egaline er overeen zou komen. Hun reactie was direct dat de anhydriet vloer niet goed was. De vloer was veel te "verzand". Wat nu? De vloerenlegger kon op deze ondervloer geen garanties geven dat deze op termijn niet los zou kunnen komen. Op hun advies gelijk Faber een mail gestuurd met de bevindingen. Daarna doorgegaan met het leggen van de vloer.
We konden niet stoppen want de twee dagen later zou de keuken komen en 5 dagen later zouden we erin trekken.

Faber trekt nu overal zijn handen vanaf. Kunnen en willen geen garanties meer geven op hun ondervloer. We zijn nu juridisch aan het kijken wat we kunnen doen. Meer mensen ervaring met bedrijven die niet meer garant willen staan voor hun eigen product?
Dus voor de duidelijkheid: het anhydriet was niet goed, je bent toch gaan egaliseren en een vloer gaan leggen en nu verwacht je dat Faber er garantie op gaat geven zonder dat ze het zelf hebben kunnen bekijken? Ik snap het wel hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Eerlijk, ik snap ze ook wel. Je weet dat het niet goed is en toch ga je verder. Het mogelijk oplossen of zoeken naar een mogelijke oplossing heb je zo ook wel onmogelijk gemaakt. Neemt niet weg dat dit eigenlijk niet zou moeten gebeuren, maar door door te gaan heb je denk ik je eigen ruiten ingegooid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:58
[...]

Faber trekt nu overal zijn handen vanaf. Kunnen en willen geen garanties meer geven op hun ondervloer. We zijn nu juridisch aan het kijken wat we kunnen doen. Meer mensen ervaring met bedrijven die niet meer garant willen staan voor hun eigen product?
Stoppen had prima gekund maar andere uitdagingen opgeleverd. Je hebt een keuze gemaakt en hopelijk hoeft je er nooit achter te komen dat het de verkeerde was.
Dus gewoon laten gaan.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-09 21:00
[...]

Deze snap ik op zich ook wel, er wordt iets geroepen door een 3de partij, daarna geef je de partij die 'beschuldigd' wordt niet de gelegenheid ten eerste te bekijken of er daadwerkelijk een probleem is, en zo ja, dat op te lossen terwijl dat nog mogelijk is zonder extra handelingen. Dat is natuurlijk wel de gebruikelijke route binnen onze wetgeving. Dat ze dan geen garantie meer willen geven, want een andere partij is bezig gegaan met hun 'product' snap ik wel.

Wat ik me dan afvraag, waarom is dit niet vastgesteld (vloer legger komt normaliter toch ook op locatie ruim voordat ze beginnen met leggen om de situatie te bekijken voor hun offerte), gemeld en opgelost in de periode tussen het storten van de vloer en en het moment dat de deadlines zo krap waren dat je zelf de keuze het gemaakt het niet op de 'geijkte' manier aan te vliegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-09 10:59
[...]

trekt nu overal zijn handen vanaf. Kunnen en willen geen garanties meer geven op hun ondervloer. We zijn nu juridisch aan het kijken wat we kunnen doen. Meer mensen ervaring met bedrijven die niet meer garant willen staan voor hun eigen product?

[mbr] Dit topic is afgesplits van Het vloer debacle, de Saga.

@Sunri5e wil jij de TS leesbaar maken hij is onlocked [/]
Wat voor 'garantie' moet
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
hier geven dan? Wil je dat men uitspreekt dat ze 'garantie geven voor alle mogelijke schade' of wil je dat men daadwerkelijk in actie komt?

Dat eerste zal nooit gebeuren. Als jij vraagt om een verklaring of anderszins, in welke vorm dan ook: "wij garanderen dat de vloer goed is" of "wij accepteren alle vervolgschade" dan lijkt me dat lastig tot onrealistisch.

Het tweede zal moeilijk zijn: je hebt zelf geconstateerd dat de vloer niet goed was, althans een door jou ingeschakelde partij heeft dat gedaan. Daarna heb je dat zelf zwart-op-wit aan de betonboer doorgegeven. Kortom: je was op de hoogte.

Je bent vervolgens zelf, willens en wetens, doorgegaan met het verwerken van de vloer - terwijl je aantoonbaar wist dat deze mogelijk niet goed was. Eventuele vervolgschade kan dan ook voor jou rekening en risico komen: het is je eigen schuld dat je bent doorgegaan en jij hebt aantoonbaar niet schadebeperkend gehandeld (6:101 BW). Je loopt dus de kans dat deze betonboer stelling inneemt dat zij de vloer willen herstellen, maar dat verwijderen en herstellen van de PVC-vloer en keuken voor jou rekening en risico komen.

Als je wat van
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
had gewild, dan had je moeten wachten.

off-topic: aannemers/klusjesmannen wijzen altijd op slecht werk van een ander, is de vloer wel écht te zanderig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pussolini
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 25-09 16:39
Oei.

Tsja. Ik sluit me aan bij de overige reacties. Wij hebben toen de vloer niet goed bleek te zijn, alles stil gelegd. De mensen die langskwamen van het bedrijf wilden ons elke keer de snelle oplossing aanbieden, " want je wil geen vertraging oplopen in de verbouwing", maar wij hebben meermaals aangegeven dat er geen deadline was (ondanks dat die er wel degelijk was), juist om dit soort problemen te voorkomen. Ik denk niet dat je nu nog iets van Faber mag verwachten, als de vloer al verder verwerkt is. Je hebt ze de kans ontnomen om het te fixen, of überhaupt te inspecteren.

Dus ik zou gewoon hopen dat de vloer prima is zoals hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Lekkere vloerenlegger...

Eerst roepen dat de anhydrietvloer niet goed is vervolgens wél hun eigen vloer er overheen leggen.

Als er iets gebeurt met die PVCvloer zou ik bij dié partij aankloppen en niet bij Faber.
Pagina: 1