• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
edsandje schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:40:
[...]

En omdat de ketel inkoop 1300 kost moeten de installateurs die voor hetzelfde bedrag wegzetten naar de klant?
Het keteltje van TS staat voor €949 online. Oude er af, nieuwe exact op dezelfde plaats, aansluiten en klaar. Als je verder niks verandert aan het leidingwerk is er niks spannends aan. Die RGA is nou ook weer niet zo spannend bij deze ketels, wel een boel bangmakerij.

Afgelopen week ook zo’n Intergas HRE bij mij open gemaakt omdat de branderdeksel flink tikte bij het leveren van sww. Één voor één de bouten los gehad, ingevet en weer vast gedraaid. Loop ik daarmee een risico? Ik vind het verwaarloosbaar.

Kijk, onderstaande situatie kan natuurlijk niet en moet zo snel mogelijk worden aangepast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWOyIj2Sm20_rIDo-RJuZs3yX9k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NhyhdfKIRaP0KX1HkDnLtreB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door sypie op 20-05-2024 18:23 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:31
Bamboozled schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:50:
[...]

Welke materialen heb je gebruikt voor het beugelen? Wat ontbreekt er nu op welke plek? Handig zulke input ik moet het ook nog doen. Het is in principe niet meer verplicht op een bestaande situatie, dus ze hoeven er niet meer iets over te zeggen, helemaal als hij ziet dat er al iets mee gebeurd is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeRC1Wsfm5N-ICGyqlzb20RrO-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hx0YTrXEjCRXonRfg5Us8FPw.jpg?f=fotoalbum_large

Beide bochten met een 80mm alu beugel van de Warmteservice op de mof gebeugeld, stokeind in het gipslafond met een latje achter de gipsplaat. Destijds de vloerplaten op zolder zo gelegd dat ik het stuk boven de ketel achteraf nog kon openmaken. Moest er alleen wel de hele zooi voor uitelkaar halen, anders kom je er niet bij. Als je meer afstand hebt kan je de stokeinden verlengen met een draadeind, heb je meer stelmogelijkheden en kan je mogelijk beugelen zonder te demonteren.

Ik heb in het verleden door storingen een explosief ontstekende ketel gehad, die drukt dan de eerste bocht uit de ketel en de 2e bocht schuift ook langzaam eruit. Met die twee beugels kan het nergens meer heen. Aanvoer van lucht zit geen beweging in (ligt met de mof ook achter een opstaande rand van de bovenkant ketel), die heb ik niet gebeugeld.
Pagina: 1