Amazon Alexa in het Nederlands

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:56
Ik zie bij toeval een mail in mijn reclamefolder langskomen: er is een Echo Show 5 vanuit Amerika naar me onderweg om te testen in het Nederlands. Wellicht heeft dit zelfs nieuwswaarde ;)

Een tijdje terug heb ik ergens aangegeven, ik geloof dat het in de Alexa-app was, dat ik wel zou willen testen als ze naar Nederland komen. Nu schetst dus mijn verbazing dat ik binnenkort een Echo Show thuis heb staan die Nederlands spreekt.

Jaren terug heb ik een Echo Dot gehad, gekocht toen hij in Duitsland uitkwam. Met veel plezier gebruikt, maar vanwege de Nederlandse ondersteuning toch overgestapt naar Google.

Zijn er meer Tweakers die deze mail gekregen hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door BobB op 17-05-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:49

Klippy

Still Game

Het is me niet helemaal duidelijk over welke mail je het hebt. Wie stuurt jou een gratis Echo Show op, Amazon zelf?

Begin dit jaar was er wat nieuws waarin ondersteuning voor Nederlandse werd aangekondigd nieuws: Amazon vraagt gebruikers om feedback voor Nederlandse Alexa-ondersteu... maar dat was ook vrij vaag.

Misschien gaat dit over hetzelfde en mag je bèta testen?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geha
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik zag ineens een mail dat er een pakket onderweg was met DHL express, moest gelijk denken aan de gebruikelijke oplichtingmails maar bij nader inzien klopte het trackingnummer.
Het blijkt om een Amazon echo show 5 te gaan.

Ik heb destijds een mail gehad van Amazon dat ze bèta testers zochten om de Echo in het Nederlands te testen en via de link heb ik mij aangemeld.
Net terug gekeken maar die aanmeldmail was van begin februari.
Ben benieuwd, de Echo komt volgende week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
Klippy schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 22:25:
Het is me niet helemaal duidelijk over welke mail je het hebt. Wie stuurt jou een gratis Echo Show op, Amazon zelf?

Begin dit jaar was er wat nieuws waarin ondersteuning voor Nederlandse werd aangekondigd nieuws: Amazon vraagt gebruikers om feedback voor Nederlandse Alexa-ondersteu... maar dat was ook vrij vaag.

Misschien gaat dit over hetzelfde en mag je bèta testen?
Ja, dat gaat hierover. Net zoals degene boven mij dacht ik dat ik gescamd zou gaan worden, maar uiteindelijk blijkt het toch echt een zending vanuit Amazon te zijn. Aanstaande dinsdag zou de Show 5 hier zijn om te kunnen testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:08
Ik heb precies hetzelfde dacht ook scam mail maar toch...

Hallo!

Bedankt voor het aanmelden bij ons Amazon Alexa Preview programma. We nodigen je graag uit om de ervaring van Alexa in het Nederlands te verbeteren!

We hebben goed nieuws voor je: jouw test apparaat is onderweg! Je kunt de status van je zending volgen via deze link:

Daarna op DHL:

Geschatte leveringsdatum
mei, 21 2024 - Voor het einde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:46
BobB schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:59:
Ik zie bij toeval een mail in mijn reclamefolder langskomen: er is een Echo Show 5 vanuit Amerika naar me onderweg om te testen in het Nederlands. Wellicht heeft dit zelfs nieuwswaarde ;)
Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd

We hebben ook al de echo in het Nederlands via Amazon als betatest. Ik heb al wat ervaringen gedeeld

President in "Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd"
Sinds een paar dagen werkt 'alexa, wat is het raadsel van de dag' overigens niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 22:25
Geha schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 05:54:
Ik zag ineens een mail dat er een pakket onderweg was met DHL express, moest gelijk denken aan de gebruikelijke oplichtingmails maar bij nader inzien klopte het trackingnummer.
Het blijkt om een Amazon echo show 5 te gaan.

Ik heb destijds een mail gehad van Amazon dat ze bèta testers zochten om de Echo in het Nederlands te testen en via de link heb ik mij aangemeld.
Net terug gekeken maar die aanmeldmail was van begin februari.
Ben benieuwd, de Echo komt volgende week binnen.
Ik was ook wel benieuwd waar we mee zouden gaan testen, een Echo Show 5 had ik niet verwacht. Positief verrast, mijn Google nest hub gaat (tijdelijk) terug in de doos 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mzwagemakers
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-06-2024
ik had me ook aangemeld idd en vandaag binnen gekregen.
Ik had ook al een show 10 staan (nog niet zo lang over genomen van een bekende) en ook die kan in het Nederlands.

Eerste indruk: het valt me niet tegen. Lijk goed te reageren. Verlichting aan/uit prima. Weer vertellen, prima. Alleen ze kan geen grapjes meer vertellen :-(

Tof om zomaar een echo show 5 opgestuurd te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Ik heb me een paar maanden geleden aangemeld hiervoor, en toen een echo pop ontvangen om te testen.
Elke week krijg ik een mailtje van amazon met verschillende opdrachten die ik moet geven

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldM
Ik heb het al gemeld bij Amazon maar ik krijg de skills voor Sonos en Eufy niet aan de praat. Als ik de skill wil koppelen (enabling skill) krijg ik de foutmelding: 'Deze pagina werkt niet', op https://skills-store.amaz...link-result?success=false

Ook is de tekst herkenning bij routines niet heel goed. Niet alle, door mij aangegeven teksten, worden herkend.

[ Voor 20% gewijzigd door RonaldM op 21-05-2024 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:42

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ook ik heb m ontvangen vandaag.
Leuk apparaat anzich, al vind ik de Screensaver wat saai. Zou mooi zijn bijv. Dat die standaard de calender oid laat zien.
Daarnaast werken veel functies op t apparaat zelf niet. Kan het startscherm en foto's niet aanpassen en in de instellingen kan ik ook veel opties niet aanklikken.
De klok doet ook raar, die fade elke keer in en uit.

Ook krijg ik Eufy, en amazon music niet aan de praat.
Maar goed, de Bosch koffiezetter dan weer wel :)

[ Voor 32% gewijzigd door HaterFrame op 21-05-2024 22:13 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldM
@HaterFrame Ik had hetzelfde probleem met Eufy (en Sonos), via Amazon support kreeg ik deze werkende oplossing (let op! Ik moest alle smart home diensten opnieuw koppelen en ook de routines opnieuw maken):
From the Netherlands, you should be accessing apps and Skills from the Amazon.com marketplace, but your account is currently set to Amazon.nl.

To migrate your digital account to .com, please read this help page first: https://www.amazon.com/-/...l?nodeId=GT5WBHG3KU96SDFS

Please note that this migration from .nl to .com will not affect your other purchases with Amazon. It also does not affect your Prime membership. Only your digital transactions and purchases are affected.

1. To migrate your account, please log in to your Amazon.nl account on a PC or laptop.
2. Hover your mouse button over "Accounts & LIsts". From the drop-down, select either "Device" or "Content Library."
3. On the page that opens, select the "Preferences" tab at the top.
4. Then select "Country / Region Settings.
5. You will see Netherlands as your current country, and that is correct.
6. Underneath that is a line of text, with a word in blue, which is a link. Click on the blue word "here".
7. You will now see the other marketplaces you are entitled to purchase digital products and services.
8. Click Learn About, and then follow the prompts to migrate your digital account to .com

Save the changes, and log out of your account. Please check that your Alexa app is at the latest version, or better yet, re-install the app. You can now try accessing the Skills you require.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

RonaldM schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:11:
@HaterFrame Ik had hetzelfde probleem met Eufy (en Sonos), via Amazon support kreeg ik deze werkende oplossing (let op! Ik moest alle smart home diensten opnieuw koppelen en ook de routines opnieuw maken):

[...]
Ga ik vanavond direct proberen! Thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-05 23:23
Ik heb hem ook gisteren ontvangen, ben nog aan het zoeken naar een goede use-case. Heb ook een Google hub max staan en die gebruik ik vrij vaak, vooral het scherm.
Nu vraag ik me een beetje af waar ik het scherm eigenlijk voor kan gebruiken.
Ik krijg mijn domotica (Homeseer) en camera's (Hikvision NVR) er nog niet op. Die tweede lukt niet bij Google, dus dat zou een duidelijk voordeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 07:49
Goedendag, hier ook een Echo show 5 ontvangen.

Helaas werken de skills niet, dus kan geen Spotify linken en andere zaken (Google agenda, Philips Hue etc.) kunnen niet gelinkt worden.

Tja, dan is het eigenlijk een leuk fotolijstje die soms antwoord geeft als je wat vraagt, meer niet eigenlijk. Oh ja, er zit ook een camera op.

Wel jammer en ik hoop dat Amazon dit snel oplost.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
HaterFrame schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:35:
[...]

Ga ik vanavond direct proberen! Thnx
En? werkt dat? Heb namelijk een Amazon Prime lidmaatschap en lees in de link dat die niet meegaat.
Edit: die gaat dus wel mee

[ Voor 6% gewijzigd door nodri2000 op 23-05-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

De agenda linken ging bij mij wel.
Maar als ik bovenstaande tutorial volg dan moet ik dus een adres opgeven in een ander land. Dat ga ik dus niet doen hé...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
HaterFrame schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:58:
De agenda linken ging bij mij wel.
Maar als ik bovenstaande tutorial volg dan moet ik dus een adres opgeven in een ander land. Dat ga ik dus niet doen hé...
Heb gewoon mijn eigen adres gehouden en deze is ook overgegaan. Hoefde niks in te vullen, nu werkt het wel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

nodri2000 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:13:
[...]

Heb gewoon mijn eigen adres gehouden en deze is ook overgegaan. Hoefde niks in te vullen, nu werkt het wel allemaal.
Hoe dan? Ik moet een nieuw adres opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
HaterFrame schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:16:
[...]

Hoe dan? Ik moet een nieuw adres opgeven.
Gebruik je wel een pc ipv mobiel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
@HaterFrame Ik heb alle stappen doorlopen en geen ander adres opgegeven. Wat wel kan is dat je op Amazon.com de melding krijgt dat ze niet alles op je adres bezorgen en of je daarvoor een ander adres wil opgeven. Die vraag kun je gewoon negeren, ik kan de precieze tekst niet meer vinden omdat ik dat al had aangegeven 🫣
Amazon.co.uk gaf de melding nog, dit bedoel ik, na dismiss is de melding weg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVr-r1jTNs2LQNfMyXGYBNtNPQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WnQV65G1EpLULABgFoztPTE2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door RonaldM op 23-05-2024 21:29 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gelukt, was idd niet ingelogd op pc en via telefoon met de pc website werkte het ook niet goed :)

Eufy is nu gekoppeld en ik kan nu foto's uploaden. Maar k zie die foto's niet terug op t display.
Wel blijft de functionaliteit op t apparaat zelf beperkt. Ik kan nog steeds het startscherm niet aanpassen.

[ Voor 53% gewijzigd door HaterFrame op 23-05-2024 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldM
Ik heb nu ook bijna alles werkend zoals de Google nest hub (die er naast staat).

De skills werken nu wel na de aanpassingen.

Maar Amazon Photos krijg ik er ook nog niet op, de photos app en de Alexa-app kunnen de Echo show 5 'niet vinden' als je iets met foto's wil doen. Maar als ik vraag: 'toon fotoframe' krijg ik wel een selectie foto's te zien uit Amazon Photos. Alleen dat is random en ik wil graag zelf een fotomap selecteren.

Verder gaat het bij de spraakbesturing minder soepel dan bij Google. De spraakopdrachten die Google zonder problemen uitvoerd, herkend Alexa gewoon niet.

[ Voor 30% gewijzigd door RonaldM op 24-05-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilucien
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-11-2024
BobB schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:59:

Een tijdje terug heb ik ergens aangegeven, ik geloof dat het in de Alexa-app was, dat ik wel zou willen testen als ze naar Nederland komen. Nu schetst dus mijn verbazing dat ik binnenkort een Echo Show thuis heb staan die Nederlands spreekt.

Jaren terug heb ik een Echo Dot gehad, gekocht toen hij in Duitsland uitkwam. Met veel plezier gebruikt, maar vanwege de Nederlandse ondersteuning toch overgestapt naar Google.

Zijn er meer Tweakers die deze mail gekregen hebben?
Ik heb zojuist de mijne opgehaald bij DHL.
Ik dacht dus ook eerst dat het een scam was 😄

Hoe stel je het in voor Nederlands?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobB
ilucien schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:22:
[...]

Ik heb zojuist de mijne opgehaald bij DHL.
Ik dacht dus ook eerst dat het een scam was 😄

Hoe stel je het in voor Nederlands?
Ik heb 'm ingesteld op mijn account bij Amazon.co.uk, dat leek op dat moment het makkelijkst. Wanneer ingesteld, zei ik: Alexa, speak Dutch. Toen werd ik meteen omgezet op de Nederlandse taal en kon ik de Echo gaan gebruiken. Beperkt, zoals je in dit topic leest, want de ondersteuning voor zowel de software als Alexa in het Nederlands zijn inderdaad nog niet geschikt voor in de winkel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Instructies voor het instellen van je Echo Show 5 zoals in de mail staat:

Sluit het apparaat aan op de stroomvoorziening
Volg de op het scherm getoonde installatie-instructies zorgvuldig
Na afronding van de installatie, open je de Alexa-app op je smartphone of tablet
Ga in de app naar 'Devices', te vinden in de onderste navigatiebalk
Zoek je Echo Show-apparaat op de overzichtspagina van apparaten en selecteer deze
Tik op het instellingen-icoontje, te vinden in de rechterbovenhoek van het scherm
Scroll naar beneden tot je 'Language' vindt en selecteer 'Nederlands' uit de lijst. Let op: het kan een paar minuten duren voordat de wijzing volledig is doorgevoerd.
Je apparaat is nu volledig ingesteld in het Nederlands, geniet van deze nieuwe ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisschopsr
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-04 16:16
BobB schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:49:
[...]

Ik heb 'm ingesteld op mijn account bij Amazon.co.uk, dat leek op dat moment het makkelijkst. Wanneer ingesteld, zei ik: Alexa, speak Dutch. Toen werd ik meteen omgezet op de Nederlandse taal en kon ik de Echo gaan gebruiken. Beperkt, zoals je in dit topic leest, want de ondersteuning voor zowel de software als Alexa in het Nederlands zijn inderdaad nog niet geschikt voor in de winkel ;)
Heb ik dus ook gedaan, maar Alexa gaat niet over naar Nederlands. Zegt dat "ze" Nederlands kan spreken, maar refereert dan naar de app om de taal te veranderen. Daar staat alles behalve Nederlands. Wordt lastig beta testen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Via de instellingen op echo kun je de taal ook aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisschopsr
HaterFrame schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:31:
Via de instellingen op echo kun je de taal ook aanpassen.
Ja dat lijkt zo, maar dat werkt ook niet. Nederlands is een optie, dan gaat ie downloaden en komt terug in... het Engels. Ik laat hem eens even aanstaan conform de email instructies, kijken wat er gebeurt.

[ Voor 12% gewijzigd door bisschopsr op 24-05-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

bisschopsr schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:34:
[...]

Ja dat lijkt zo, maar dat werkt ook niet. Nederlands is een optie, dan gaat ie downloaden en komt terug in... het Engels. Ik laat hem eens even aanstaan conform de email instructies, kijken wat er gebeurt.
Opmerking: als Nederlands niet beschikbaar is als taal tijdens het instellen, onderneem dan de volgende stappen:
Kies Engels als taal en laat het apparaat 24 uur aan staan. Gedurende deze periode zou Nederlands beschikbaar moeten komen op het apparaat via ‘Settings’ > ‘Device Options’ > ‘Device Language’ > ‘Nederlands’.
Eventueel kun je tussendoor ook met je stem de opdracht geven aan het apparaat om van taal te wisselen door te zeggen ‘Alexa, speak Dutch’ en vervolgens in het Engels te bevestigen dat je wilt wisselen.
Aldus de mail, ff een pwrcycle geven en 24u wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bisschopsr
HaterFrame schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:37:
[...]

Opmerking: als Nederlands niet beschikbaar is als taal tijdens het instellen, onderneem dan de volgende stappen:
Kies Engels als taal en laat het apparaat 24 uur aan staan. Gedurende deze periode zou Nederlands beschikbaar moeten komen op het apparaat via ‘Settings’ > ‘Device Options’ > ‘Device Language’ > ‘Nederlands’.
Eventueel kun je tussendoor ook met je stem de opdracht geven aan het apparaat om van taal te wisselen door te zeggen ‘Alexa, speak Dutch’ en vervolgens in het Engels te bevestigen dat je wilt wisselen.
Aldus de mail, ff een pwrcycle geven en 24u wachten
Yep, dat ga ik doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozzie
En ze is al defect, geen beeld helemaal niets???? Geeft vertrouwen.... reset geprobeerd maar geen resultaat. Wat nu te doen voor een gratis ding garantie vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

fozzie schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:47:
En ze is al defect, geen beeld helemaal niets???? Geeft vertrouwen.... reset geprobeerd maar geen resultaat. Wat nu te doen voor een gratis ding garantie vragen?
Reageert het kreng nog wel op spraak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fozzie
HaterFrame schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:55:
[...]

Reageert het kreng nog wel op spraak?
Nope helemaal niets nou niets het mute lampje brand/reageert na indrukken dus er staat stroom op.

Google blijft het al 2 jaar gewoon doen dus... misschien was het niet zo goed verpakt, verstuurd doosje zat in een bubbeltjes envelop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geha
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-06-2024
Blijft nog flink puzzelen en vind nog niet alles makkelijk/logisch werken pfff.
Heb de echo wel in het Nederlands maar de Alexa app op mijn S23 ultra kan ik niet instellen op Nederlands?
Hoe cast ik eigen muziek via Samsung music van mijn telefoon naar de Echo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fozzie
Net half uurtje aan de lijn gezeten met Amazon. Nederland kan het niet oplossen dus doorgezet naar ander callcenter kreeg het ook niet voor elkaar dus nu wachten tot maandag. Was daarentegen erg behulpzaam.

Namen weggelaten ;-)

I`m so sorry that you have trouble with your Echo Show 5.

You were so patient on our call, and I want to thank you sincerely.

Not to worry, I have personally taken responsibility to get this sorted for you via our Technical Team.

Rest assured that our Technical Team have been notified with your details, and are frantically working to resolve the issue.

For your convenience, you do not need to call back, as I have taken ownership to be in contact with you again shortly, as soon as within 48 - 72 hours with an update.

Thank you so much for your patience.

Speak soon and have a fantastic day further. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisschopsr
fozzie schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:02:
Net half uurtje aan de lijn gezeten met Amazon. Nederland kan het niet oplossen dus doorgezet naar ander callcenter kreeg het ook niet voor elkaar dus nu wachten tot maandag. Was daarentegen erg behulpzaam.

Namen weggelaten ;-)

I`m so sorry that you have trouble with your Echo Show 5.

You were so patient on our call, and I want to thank you sincerely.

Not to worry, I have personally taken responsibility to get this sorted for you via our Technical Team.

Rest assured that our Technical Team have been notified with your details, and are frantically working to resolve the issue.

For your convenience, you do not need to call back, as I have taken ownership to be in contact with you again shortly, as soon as within 48 - 72 hours with an update.

Thank you so much for your patience.

Speak soon and have a fantastic day further. :)
Ben benieuwd waar ze mee terug komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
Hmm moet zeggen dat de hele ervaring tot nu niet echt soepeltjes verloopt. Als de deurbel gaat laat die de ene keer wel zien wie er voor de deur staat en de andere keer niet. De camera op de echo zelf doet het dan wel, dan niet en de lampen aan en uit doen houd in dat ze de ene keer wel in het kantoor aan gaan maar op de vraag om de lampen uit te doen gaat het hele huis uit.

Alexa staat in het kantoor, dus das wel jammer.

Maar je bent tweaker of niet dus we prutsen lekker verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bisschopsr
En prutsen is het zeker. Na wat geprobeernmet verschillende accounts gisteren de echo maar eens kompleet gereset (factory reset op device). Bij het doorlopen van de setup amazon.co.uk gekozen. Tot mijn verbazing accepteerde de echo nu wel de amazon.nl inlog gegevens. En dus kwam de echo netjes in de lijst van de App. En zowaar nu ook om te zetten naar Nederlands (wel vanuit de app). Vraag me niet hoe, maar werkt dus nu met Nederlands als taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
Goedemiddag, ik probeer de Echo Show 5 als fotolijst te gebruiken vanuit een map in Amazon Photos. Dit zou je in moeten stellen via de Echo zelf in het menu 'startscherm en klok', alleen de menu optie 'klok- en fotoweergave' werkt bij mij niet. Iemand die wel iets kan met dat menu?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3642kxHG5iIrtxhc_5Ogdfnaq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NM1NtAe3Yh3siYJ6PvinJvwD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
RonaldM schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:00:
Goedemiddag, ik probeer de Echo Show 5 als fotolijst te gebruiken vanuit een map in Amazon Photos. Dit zou je in moeten stellen via de Echo zelf in het menu 'startscherm en klok', alleen de menu optie 'klok- en fotoweergave' werkt bij mij niet. Iemand die wel iets kan met dat menu?

[Afbeelding]
Nee, zelfde hier: staat er wel maar werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Roep tegen alexa dat ze de fotolijst moet tonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
@HaterFrame ja maar dan kiest ze uit de totale upload, en ik wil een map 'aanwijzen'..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bisschopsr
RonaldM schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:00:

[Afbeelding]
Dat werkt inderdaad ook niet bij mij. Onder UK account werkte dit prima. Tijdens setup gekozen voor natuur backgrounds, maar die toont maar één foto nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

RonaldM schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:46:
@HaterFrame ja maar dan kiest ze uit de totale upload, en ik wil een map 'aanwijzen'..
Zijn daar geen spraakgestuurde opdrachten voor? Ik zou daar eens mee klieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
Even een update over Alexa in het Nederlands. Nadat ik de Echo Show terug naar de fabrieksinstellingen had gezet en weer opnieuw had geïnstalleerd werkte alle smart home devices. Ook werkt het 'fotolijstje' met Amazon Photos met een aangemaakte map.

Maar nu het begrijpen van Nederlands. Het is nog steeds niet te vergelijken met de Google home/nest hub.

Waar Google zelfs raad weet met spreekwoorden en gezegde neems Amazon alles 'letterlijk'. Hierdoor is het ook lastig om zelf spraak commando's goed te laten werken. Zinnen/opdrachten die door Google worden uitgevoerd snapt Amazon niet. Ik hoop dat daar de komende tijd nog goed aan gewerkt gaat worden.

Hoe is jullie ervaring tot nu toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blade_C
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 23:19
Wat een drama hier! Veel functies die voorheen prima werkte in het Engels werken in het Nederlands niet of slecht.

Alexa, zet de lichten in de keuken aan —> Ik kan geen groep met de naam “lichten keuken” vinden.

Zeg ik dan, Alexa, zet de keuken aan. Dan gaan de lampen wel aan. Maar de oven en de vaatwasser ook 🥲 🔥.

Wil ik Spotify afspelen. Alexa, speel mijn favoriete nummers op Spotify. —> Niets.

Alexa speel mijn gelikte nummers op Spotify —> niets

Alexa speel mij geliekete songs op Spotify —> met die wel heel vreemde Nederlandse uitspraak wil ze soms wel spelen. Namen van albums gaat vrijwel altijd fout, maar soms goed als je een Engelse naam als een Nederlander met een slechte Engelse uitspraak probeert uit te spreken.

Ze zijn er voorlopig nog lang niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ineens weet alexa niet meer hoe mijn koffiemachine aan moet.

Idd, ze zijn er echt nog lange niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osiris56
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Bij mij gaat Echo Show 10 wel in de Nederlandse taal ...maar de display blijft in engels ..ook na diversen herstarts ...
mijn Echo 2 generatie gaat niet op Nederlands ( niet beschikbaar ? ) ook mijn Dot 5 gen doet het niet op NL .
hebben allebei al 24 uur aangestaan ..maar dat heeft niets geholpen .

hoop dat het nog in orde komt ...heb weinig zin om alles te resetten ..ben ik alle instellingen kwijt . :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
In het begin had ik mijn foto's op de Echo Show 10, nu niet meer. Het is nu eigenlijk meer een klokje die aangeeft wanneer ik een pakketje van Amazon krijg.
Het is ooit niet helemaal eerlijk, hij staat naast een Google Nest Hub Max en daar doe ik eigenlijk alles op.
Misschien dat ik mijn camera's hier nog op zou kunnen krijgen (Hikvision), dat is iets wat ik echt wel mis bij die Google.
Ik heb ook mijn domotica (Homeseer) er nog niet aan kunnen koppelen.
De buitentemperatuur blijft hangen, zo stond die gisteren op 27 graden. Na te hebben gevraagd wat het weer is veranderde deze in 14 graden. (de juiste temperatuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:17

JB

Cédric roelt!

Hmm interessant. Ik gebruik Alexa ook al jaren, maar viel me laatst al op bij de FireTV dat de Ring interface ook nederlands was. Ben benieuwd hoe snel dit gaat... Duurt echt al jaren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Ondanks dat ik een aantal weken geleden ben uitgenodigd en heb aangemeld verschijnt er voor mij geen Nederlandse taal optie in de Alexa app. Ik heb dit meerdere malen aangegeven aan de klantenservice en ze hebben meerdere malen gemaild met de Beta team maar helaas heb ik nooit een reactie terug gekregen.

Heb mijn Echo dot (5e gen) van stroom afgehaald meerdere keren en ook van taal gewisseld en gewacht of NL beschikbaar werd maar helaas.

Zijn er meer mensen die er last van hebben/hadden en mogelijk hebben opgelost?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiewiet81
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-02 12:43
Ik heb geen uitnodiging om Alexa in het Nederlands te proberen, maar ik kon net Alexa wel in het Nederlands zetten door “Alexa, switch to Dutch” te zeggen. Ik kreeg wel een waarschuwing dat niet alle functies beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osiris56
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Nu vandaag 1 oktober ..kreeg weer een mail van Amazon ...dat nu alles in Nederlands is ?
ALLES ???????

mijn Echo Plus en app gaan nog steeds niet in Nederlands ...is gewoon niet beschikbaar ..de app staat de ene x in Engels en de andere x in Nederlands !

al tig x contact gehad met Amazon ..wordt zogenaamd doorgegeven ..maar daar hoor je nooit wat van .

SLORDIG . :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 14:56
Even een ouwe koe opgraven ..
Ik heb een wifispeakertje gekocht (Xiaomi Smart Speaker Lite), en die werkt met Alexa.
Ik kan dat ding op alle talen zetten, maar Nederlands zit er net niet bij.
Nu had ik meermalen gelezen dat vanaf 2024 Nederlands ook ondersteund werd. Echter bij mij niet! De Alexa app is uit de playstore en zo te zien uptodate.
Ik kan dat ding wel op Engels bedienen, maar voor de familie toch lastig. Wat te doen?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Voorzichtig schopje!? Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Laatste poging....
Gebruikt dan echt niemand Alexa in het Nederlands? Was het dus loos nieuws dat Alexa vanaf 2024 ook in de Nederlandse taal beschikbaar zou zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobB
Een aantal van hier, waaronder ik, heeft een tijdje terug een Echo Show 5 gekregen vanuit Amazon. Om te testen. Die kwam uit de doos in het Engels, maar die was wel degelijk via een spraakcommando om te zetten naar het Nederlands.

Op dat device gaat het dus wel degelijk, even los van de kwaliteit en 'intelligentie' van Alexa. Is het niet gelockt op device? Dat het nog niet mogelijk is op een niet-Amazon-apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Bedankt voor je reactie Bob!
Ik heb geen idee of Nederlands of niet afhankelijk zou zijn van het device.
Je zou toch denken dat de software bepaalt welke talen mogelijk zijn.
Nederlands staat bij mij niet in het rijtje talen. Las ook ergens dat de opdracht "Alexa speak Dutch" de oplossing zou zijn, maar mijn Xiaomi MI Smart Speaker Lite kan er niets mee. Toch raar!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:06
Ik heb een zestal Alexa apparaten, Show 8, Show 5, 2x een Dot V2, Dot V4 en een Dot V5, deze werken allemaal in het Nederlands. Echter de Sonos Roams die ik heb, hebben Alexa in het Engels, ook mijn Facebook Portal heeft Alexa onboard, en heeft Alexa alleen in het Engels. Ik denk persoonlijk dat alleen officiële Alexa apparaten de Nederlandse taal machtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Tja, dat begin ik onderhand ook te geloven! Wel balen, je zou verwachten dat de functionaliteit vooral in de Alexa software zou zitten en dat de wifi speaker meer "uitvoerend" was. 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
Vulcan750 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:47:
Laatste poging....
Gebruikt dan echt niemand Alexa in het Nederlands? Was het dus loos nieuws dat Alexa vanaf 2024 ook in de Nederlandse taal beschikbaar zou zijn?
Helaas kan ik ook niet helpen, ik gebruik de Echo Show 5 en daar werkt het gewoon in het Nederlands 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
RonaldM schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:43:
[...]

Helaas kan ik ook niet helpen, ik gebruik de Echo Show 5 en daar werkt het gewoon in het Nederlands 🤷🏼‍♂️
Ik denk dat het gewoon aan de Xiaomi Smart Speaker Lite zelf ligt. Ik had verwacht dat je met de software (Alexa) kon instellen dat het ding Nederlands verstaat en spreekt.
Blijft eigenaardig, maar oké....

Edit: ik heb de MI Smart Speaker Lite retour gezonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Vulcan750 op 16-05-2025 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
Ik ben er nog even verder ingedoken, als ik kijk bij apparaattype in de Alexa app, staan daar alleen bij mij de Alexa apparaten vermeld en niet de Sonosspeakers die ook als spraakassistent Alexa hebben, wil ik vervolgens bijvoorbeeld mijn Firestick met Alexa besturen via 1 van de apparaten staan de Sonosspeakers er wel tussen, echter dan dus besturen in het Engels. Het lijkt mij dus wel duidelijk, alleen "echte" Alexa apparaten spreken Nederlands en is niet alleen bij de Xiaomi Smart Speaker het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
Waar gebruiken jullie de Echo Show 5 voor? De enige functie die hij bij mij heeft is het weergeven van bestellingen van Amazon. (Foto's die bij amazon staan liet hij eerder wel zien, maar inmiddels niet meer. Ook niet direct behoefte aan.) Ik heb er een Google Hub Max naast staan en die heeft wel veel meer mogelijkheden. (en een groter scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
Gewoon naast de PC als wekker en scherm om te kijken wie er aanbelt, amazone bestellingen berichten en voor domotica controle, maar kan de Google Nest Hub die iets verder weg staat ook gebruiken, soms is Alexa wat handiger en soms Google 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
Eigenlijk alleen om te zien wie er aan de deur staat via de Eufy deurbel (werkt nog steeds niet via de Google Nest Hub).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nederlands is nog lang niet waar het moet zijn helaas :( Dagdagelijks verkeerde/geen respons.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RonaldM schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:50:
Eigenlijk alleen om te zien wie er aan de deur staat via de Eufy deurbel (werkt nog steeds niet via de Google Nest Hub).
Hier heb ik wat gezeur met Ring icm een Echo Show 5. Staat los van Nederlands natuurlijk, maar alle deurbel-indruk-pogingen welke Alexa aankondigt via meerdere Echo Dots, worden ook getoond met beeld op de Show 5 met als gevolg "beantwoorde oproep" :/

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1