Video Deurbel Welk uit de vele?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Danny-123
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-06 16:05
Goede dag,

Binnenkort ga ik/gaan wij op vakantie en willen we toch wat extra zekerheid door een video deurbel aan te schaffen. Nou heb ik rondgevraagd in de ervaringen van bekende en verder dan Ring en Eufy kom ik niet.

Nu is mijn vraag wat jullie gebruiken/ervaringen zijn en welke jullie aanraden om te kopen.

Er is vanuit mijn kant alleen enkele eisen:
- Draadloos en op batterij welk 1 maand kan overleven (Bestaat dit?)
- Abonnement kosten het liefst onder de 5-7 euro p/m.
- Geen gong nodig of een ander accessoires omdat we het aanschaffen om op te nemen en om aan bellers te registeren.
- Opnames welk beschikbaar zijn om terug te kijken.

Ik neig om de Ring deurbel (Video doorbell 2e generatie) te halen omdat die bij aanschaf vrij goedkoop is en de abbonement ook (4 eur/pm), ook omdat ik daar goede verhalen van heb gehoord. Verder zat ik ook te kijken naar de Google Nest maar die is vrij duur bij aankoop en is tevens duurder dan de ring in maandelijkse kosten.

Graag hoor ik paar aanbevelingen mochten er alternatieven zijn waar ik niet mee bekend ben. Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb al 3 jaar een Eufy en ben daar uitermate tevreden over. Abbo? Nee. Gratis. Accu kan ik niet beoordelen want de mijne wordt door de trafo gevoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Eufy doet makkelijk een maand op batterij, bij ons zelfs een maand of 3/4. Maar het hangt erg af van hoeveel 'ruis' de camera mee pakt van de openbare weg, passerende auto's etc. Bij ons waar dit niet zoveel is maar wel veel kinderen de deur in/uit gedurende de dag moet ik max 1 x per kwartaal laden en dat is dan meestal uit zekerheid voor een vakantie oid ipv dat hij echt heel leeg is.

Naast Eufy heb je genoeg andere merken en opties: categorie: Bediening. Ik heb zoals gezegd Eufy en dat werkt prima, maar er zijn genoeg goede alternatieven.

Persoonlijk zou ik gaan voor iets zonder abonnement, dat is echt niet nodig voor een goed apparaat. Opnames terugkijken zou ik ook vooral doen op een local storage (SD kaartje oid) ipv in cloud, zowel voor je privacy als wederom om geen abonnement te hoeven nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
-Danny-123 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:46:

Binnenkort ga ik/gaan wij op vakantie en willen we toch wat extra zekerheid door een video deurbel aan te schaffen.
Welke zekerheid denk je precies te bereiken met een videodeurbel? Je hebt het over aanbellers registreren, maar een inbreker zal niet zo snel aanbellen :+

Of wil je bij elke beweging laten opnemen? Afhankelijk van waar je voordeur is kan dat voor veel meer stroomverbruik zorgen.

Zelf heb ik deze: eufy Video Doorbell Battery Slim. Gaat makkelijk 4+ maanden mee, mits je alleen aanbellers opneemt. Geen abonnement nodig.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:59
Zeer tevreden met mijn Reolink. Zie topic: [Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie

Maar waarom via een batterij? Dat is toch rete irritant?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Danny-123
Hahn schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:58:
[...]

Welke zekerheid denk je precies te bereiken met een videodeurbel? Je hebt het over aanbellers registreren, maar een inbreker zal niet zo snel aanbellen :+

Of wil je bij elke beweging laten opnemen? Afhankelijk van waar je voordeur is kan dat voor veel meer stroomverbruik zorgen.
Deels om inderdaad mijn tuin/oprit in opname te hebben bij beweging en deels om mocht er toch iets zijn en aangebeld worden ik weet wie het is.
Sander schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:55:
Eufy doet makkelijk een maand op batterij, bij ons zelfs een maand of 3/4. Maar het hangt erg af van hoeveel 'ruis' de camera mee pakt van de openbare weg, passerende auto's etc. Bij ons waar dit niet zoveel is maar wel veel kinderen de deur in/uit gedurende de dag moet ik max 1 x per kwartaal laden en dat is dan meestal uit zekerheid voor een vakantie oid ipv dat hij echt heel leeg is.
Mijn voordeur is zo gekanteld dat het waarschijnlijk een deel van mijn oprit en tuin filmt en net niet de openbare weg, dit zou ik moeten nakijken nadat ik de deurbel heb ontvangen.
Drardollan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:59:
Zeer tevreden met mijn Reolink. Zie topic: [Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie

Omdat mijn huidige deurbel is verwerkt met mijn huisnummerplaat, dit wil ik niet gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
-Danny-123 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:10:
[...]
Omdat mijn huidige deurbel is verwerkt met mijn huisnummerplaat, dit wil ik niet gaan vervangen.
Kan je dat niet netjes afwerken? Of desnoods een kabel erheen brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:59:

1x per kwartaal opladen is toch niet zo irritant? Het is niet alsof dat ding elke week of maand leeg is en continue moet worden bijgeladen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
-Danny-123 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:10:
Hoe zie je dat dan voor je? Moeten bezoekers op twee deurbellen gaan drukken?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Danny-123
Drardollan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:18:
[...]

Kan je dat niet netjes afwerken? Of desnoods een kabel erheen brengen?
Zou mogelijk kunnen zijn, moet dit even bekijken.
LordSinclair schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:35:
[...]

Hoe zie je dat dan voor je? Moeten bezoekers op twee deurbellen gaan drukken?
Is dat zo raar dan? Ik zie zo'n opzet wel vaker om eerlijk te zijn.

Wat betreft mijn keuze:
Ik denk dat ik wel de Eufy neem aangezien die zonder abonnement dus enkel aanschafprijs te gebruiken is en dan kijk ik even welk model omdat sommige bedraad en tevens ook accu ondersteunen waarop ik terug kan vallen mocht bedraad toch niks zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
-Danny-123 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:41:
Is dat zo raar dan? Ik zie zo'n opzet wel vaker om eerlijk te zijn.
• druk hier zodat we horen dat je er bent

• druk hier zodat we zien dat jij er bent

:?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Sander schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:22:
[...]

1x per kwartaal opladen is toch niet zo irritant? Het is niet alsof dat ding elke week of maand leeg is en continue moet worden bijgeladen
Vind ik wel, vergeet ik gegarandeerd en altijd leeg als het nodig is. En dan moet je het ding weer naar binnen halen en terug doen. Bedraad is toch veel makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
-Danny-123 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:41:

Wat betreft mijn keuze:
Ik denk dat ik wel de Eufy neem aangezien die zonder abonnement dus enkel aanschafprijs te gebruiken is en dan kijk ik even welk model omdat sommige bedraad en tevens ook accu ondersteunen waarop ik terug kan vallen mocht bedraad toch niks zijn.
Deze kan beide uitvoering: eufy Video Doorbell (Battery-Powered)

Nb: ik zou wel alleen 2,4ghz gebruiken op je router, vast ip adres en energy saving voor app uitzetten op je smartphone. Lees nogal eens dat mensen klagen over trage reactie maar ik heb nergens last van.

[ Voor 15% gewijzigd door MotorBeast op 17-05-2024 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:49:
[...]

Vind ik wel, vergeet ik gegarandeerd en altijd leeg als het nodig is. En dan moet je het ding weer naar binnen halen en terug doen. Bedraad is toch veel makkelijker?
Tenzij je daarvoor grote ingrepen moet doen. Daarnaast heeft het ding notificaties die keurig bij 15% aangeven dat je moet opladen, dan heb je nog een week of 2 de tijd. Er zijn heel veel dingen die een stuk meer moeite kosten!

[ Voor 6% gewijzigd door Sander op 17-05-2024 18:49 ]

Pagina: 1