Enkele weken geleden startte mijn pc niet meer op. Totale stilte en de stop in de meterkast is doorgeslagen. Mijn hoop was dat een nieuwe voeding voldoende zou zijn, maar er bleek pas weer leven in te komen na een nieuwe processor, moederbord, ram en SSD. Mijn data staat op mijn oude SSD en HDD's. Die hoeven niet mee in de nieuwe set-up, maar de data wil ik wel graag overzetten.
Helaas lijk ik op geen enkele mogelijke manier meer leven te krijgen in deze hardware. Ik heb ze allemaal direct aangesloten op het moederbord en zelfs een externe behuizing gekocht om ze via de usb te proberen. Wat mij opvalt is dat er geen een überhaupt opstart/geluid maakt (hdd's dan), laat staat dat ze zichtbaar zijn in het bios/schijfbeheer/verkenner. Hierdoor kan ik ook geen schijf initialiseren en/of gebruiken.
Jullie zijn de laatste stap voordat ik de hoop definitief opgeef. Mis ik iets of kunnen ze door één kortsluiting allemaal tegelijk de geest hebben gegeven? Alle hulp wordt enorm gewaardeerd!
Asrock B650M-HDV/M.2 moederbord
AMD Ryzen 5 7600 Processor
G.Skill DDR5 Flare X5 2x16GB 6000 geheugenmodule
Lexar NM710 1TB M.2 SSD
Lexar NM790 2TB M.2 SSD
Helaas lijk ik op geen enkele mogelijke manier meer leven te krijgen in deze hardware. Ik heb ze allemaal direct aangesloten op het moederbord en zelfs een externe behuizing gekocht om ze via de usb te proberen. Wat mij opvalt is dat er geen een überhaupt opstart/geluid maakt (hdd's dan), laat staat dat ze zichtbaar zijn in het bios/schijfbeheer/verkenner. Hierdoor kan ik ook geen schijf initialiseren en/of gebruiken.
Jullie zijn de laatste stap voordat ik de hoop definitief opgeef. Mis ik iets of kunnen ze door één kortsluiting allemaal tegelijk de geest hebben gegeven? Alle hulp wordt enorm gewaardeerd!
Asrock B650M-HDV/M.2 moederbord
AMD Ryzen 5 7600 Processor
G.Skill DDR5 Flare X5 2x16GB 6000 geheugenmodule
Lexar NM710 1TB M.2 SSD
Lexar NM790 2TB M.2 SSD