Airco: Mitsubishi of LG

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noud976
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 04-07-2024
Goedemiddag allemaal,

Onlangs heb ik zonnepanelen laten installeren en daarom wil ik ook overstappen op airco's als koeling en (bij)verwarming.

Ik ben van plan om twee 5kw airco's aan te schaffen. Een komt in de woonkamer te hangen en 1 op de overloop van de 1ste verdieping. Ik hoor van veel mensen dat 3.5KW genoeg is op de bovenverdieping, maar ik heb een vaste trap naar de zolder waar veel warmte verloren zal gaan.

Nu heb ik twee modellen op het vizier:

1. LG S18ET 5KW smart/dual inverter (volgens de beschrijving kan deze verwarmen tot -10 graden.
2. Mitsubishi MSZ-HR50VF 5,0 kW, hyper inverter. (volgens de beschrijving kan deze dankzij de hyper inverter technologie 100% verwarmen tot -15 graden).

Mijn vraag is, heeft iemand van jullie ervaring met deze modellen? Dan heb ik het vooral over verwarmen/defrosten. Heeft iemand ervaring met de hyper inverter? Maakt dit daadwerkelijk verschil of is dit vooral een marketing strategie?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
De reden om de LG te skippen, is de compressor.
En nu barst de h#l los waarom

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:56
Supertip schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 22:33:
Wat is daar mis mee dan? 10 jaar garantie en er draaien hier meerdere sinds een paar jaar zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Supertip schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 22:33:
Ook genoeg reden om de Mitsu te skippen: Mitsubishi airco maakt elke 5 minuten een trillend geluid. Condenspomp hel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

wat heeft een externe condenspomp die de installateur er achteraf in heeft gezet te maken met de airco zelf? een airco word nooit geleverd met een condenspomp van de fabrkant want die verkoopt ze niet. de installateur pakt gewoon de goedkoopste die de wasco levert op dat moment en prakt die in je kanaal.

en neem gewoon de mitsubishi 3,5 kW voor boven en beneden. stukken betrouwbaarder dan de LG. er is totaal geen noodzaak om 10kW aan vermogen op te hangen. 10kW aan airco kan makkelijk 2000 kuub per jaar aan gasverbruik compenseren. denk niet dat je zoveel gas wegdrukt in een jaar alleen maar aan verwarming.

[ Voor 42% gewijzigd door flippy op 12-05-2024 11:35 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen