Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:20

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
Topicstarter
Goededag,

Ik zoek voor mijn kinderen en vrouw een ereader. Allemaal een eigen. Ik ben hellemaal nieuw in deze categorie.

Ik zit te kijken naar de Kobo Libra 2 Zwart. De ereader gaan nagenoeg alleen thuis gebruikt worden. Mijn vrouw lees ook wel eens in bed. Het grotere Kobo model is mij eigen lijk te duur. Is dit een goede keuze?

Ik zit voor bij de eReaders naar Kobo Plus te kijken. Mij kinderen zijn 7, 10 en 11. Zijn er voldoende Nederlandse kinderboeken beschikbaar? Vanaf leesniveau B. Of zijn er betere opties?

Kan ik 1 Kobo Plus abonnement gebruiken om boeken op alle 4de eReaders te zetten?

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:33
Kobo heeft een app, dus voor aanschaf kun je daar het aanbod bekijken.
Het zijn goede ereaders die ook voor de bibliotheek gebruikt kunnen worden.

Voor de kinderen is een klein scherm prima, maar voor de ouders kan een groter scherm prettig zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47
Voordeel van de ereader is dat je ook mee kan nemen op reis, daarom is vaak tot 7" een fijn handzaam formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De Libra's hebben fysieke knoppen om te bladeren en een iets groter scherm, de Clara's zijn wat handzamer, maar misschien ook een fijne keuze voor de kinderen. Onlangs zijn ook de Libra Colour en Clara Colour gepresenteerd, met inderdaad kleurenschermen. Of je dat nodig hebt is natuurlijk aan jou. Van de Clara is ook een nieuwe BW-versie onthuld (BlackWhite). Wat betreft de vragen over Kobo Plus, die kan ik niet voor je beantwoorden, maar hier zeker wel: [Kobo e-readers] Ervaringen & Discussie. Succes met de aanschaf!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:50

Herman

FP ProMod
Let op dat verschillende e-readers gebruik maken van verschillende marketplaces.

Volgens mij heb je voor Kobo per se een gebruikers-account nodig. Dat stond mij tegen dus heb ik een PocketBook gekozen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je hebt geloof ik een account nodig ja, maar hoeft geen Kobo account te zijn, er zijn meerdere opties. Qua boeken hebben Bol / Kobo (die samenwerken) wel meeste Nederlandstalige boeken beschikbaar. Durf niet te zeggen hoeveel meer kinder boeken als e-book beschikbaar zijn. Je kan ook de e-books op andere plaatsen kopen, met als grote uitzondering Amazon (of nou ja, dat kan, maar dan moet je gaan kloten met strippen van beveiliging, want Amazon boeken verkoop zijn nog nooit door de EU aangesproken op hun gedrag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:37

LankHoar

Langharig tuig

Mijn ervaring met Kobo Plus van een aantal jaren geleden is dat niet alle boeken in hun bibliotheek daarvoor beschikbaar zijn. Dwz je ziet meer dat je kunt kopen dan dat je kunt kezen via Plus. Wellicht is dat inmiddels veranderd, dat weet ik niet.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Via https://www.bol.com/nl/nl/l/kobo-plus/8299/27989/?rating=all kan je zien welke boeken je via Kobo Plus kan lezen. In de categorie kinderboeken staan er ruim 28.000 dus daar zal vast wel wat tussen zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik zou voor de Kindle paperlight gaan. Goedkoop+ licht+scherp scherm die verlicht is én spatwaterdicht.
Als kerst op de taart kan je via sendtokindle +officiële website van Amazon zelf) gedownloade pdf of zelfs epubs 'draadloos' naar je reader verzenden.

Er zijn er veel tegen Amazon en kindle, maar de redenen zijn veelal emotioneel geïnspireerd of ontstaan uit te weinig kennis omtrent het product.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18:47
Misschien niet de juiste plaats voor mijn vraag, maar waarom nog een ereader?
Ik lees al jaren op mijn telefoon. Er zijn erg goede lees-apps, je kan het scherm van blauwig afzetten, achtergrond zwart, letters creme, boeken in een cloud-vorm of lokaal.

Het grootste voordeel vind ik dat ik mijn telefoon overal en altijd bij me heb. Het lezen vraagt, zeker met donkere achtergrond nauwelijks stroom.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:26

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb ook zowel een ereader (Kobo) als een telefoon en op beide lees ik. In het lezen heb ik niet veel verschil in de ervaring. Het grote voordeel van een echte ereader is dat je geen afleiding hebt. Op mijn telefoon heb ik veel vaker dat er een appje binnenkomt die ik dan even weer ga bekijken en als er dan weer een link in staat ben ik in no-time andere dingen aan het doen. Op mijn ereader heb ik daar geen last van.

Het is natuurlijk persoonlijk, maar het standaard formaat (6'') van een Kobo vind ik persoonlijk meer dan prima om op te lezen, geen behoefte aan een groter model. Achtergrondverlichting zou ik niet meer zonder willen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:30
Ik heb zelf ook lang gezocht naar een goede oplossing, ben uiteindelijk uitgekomen op de Kindle.
per email boeken versturen naar je kindle is heel prettig.
app op telefoon tablet en computer om dezelfde bibliotheek te lezen, weet niet hoe het zat met Kobo, maar die had dat volgens mij niet.
Op de computer lezen tot pagina 50, e-reader oppakken en die synchroniseert dat weer netjes dus opent het boek op pagina 50.
Dat soort simpele dingetjes vind ik belangrijk op mijn e-reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:20

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
Topicstarter
Dankjewel. Duidelijke reacties.

2 van mij 3 kids hebben nog geen telefoon. Voor de 3de geld dat we het schermtijd willen beperken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:30
JaICTDronten schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:55:
Dankjewel. Duidelijke reacties.

2 van mij 3 kids hebben nog geen telefoon. Voor de 3de geld dat we het schermtijd willen beperken...
Als je het over de ontwikkeling / verslechtering van de ogen hebt, dan werkt schermtijd beperken niet met een e-reader (of boek).
De ontwikkeling / verslechtering van ogen gaat om het feit dat de ogen op een zeer korte afstand focusen, of dat nou een scherm, e-reader of boek is maakt daarin geen verschil.
Dus als het gaat om de ogen? buitenspelen! Beter advies is er niet.
Is schermtijd nodig voor huiswerk? 20/20/20 regel, om de 20 minuten 20 seconden lang minimaal 20 meter ver kijken.
Pagina: 1