Eenzijdigheid Zero Tolerance beleid.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.303 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TL;DR
wat mij een terugkerende bron van dit issue lijkt is deelname van Mods aan discussies.
Veel users zijn gevoelig voor de verhoogde status van een mod en waarderen daardoor automatisch de mening van de mod. De mod voelt zich gesterkt en begint nog verbetener zijn/haar mening te pushen. Gaat een user daar te hard tegenin dan kan deze mod een collega-mod aantikken om dat even weg te modden. (Dit laatste is ongetwijfeld meer uitzondering dan regel maar toch.)

ik vermoed overigens dat het eerstgenoemde effect minder speelt in de technische fora omdat die discussies meer op feiten en inzicht/ervaring gebaseerd zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door JJ Le Funk op 17-05-2024 14:46 . Reden: nuancering aangebracht ]

~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:50
Linkser schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:25:
Ik doe tegen beter weten in nog een poging; hierbij een voorbeeld, de PVV maar in het bijzonder Bosma als antisemitisch bestempelen blijft gewoon staan (vraag me af of er iemand een TR gemaakt heeft) maar Timmermans een proleet noemen is niet toegestaan.
Daar zitten wel verschillen in.

1.) De persoon wordt geen anti-semiet genoemd. Maar alleen dat hij daar niet geheel onschuldig in is
2.) Je geeft zelf al aan "Geen idee of er een TR is" maar je klaagt wel dat er niks wordt gedaan. Zo werkt het niet. Maak dan zelf een TR aan, en als er dan na een dag/1,5 dag nog niks is gedaan? Dan mag je dat roepen.

[ Voor 5% gewijzigd door corset op 17-05-2024 10:51 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
JJ Le Funk schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:50:
TL;DR
wat mij een terugkerende bron van dit issue lijkt is deelname van Mods aan discussies.
Veel users zijn gevoelig voor de verhoogde status van een mod en waarderen daardoor automatisch de mening van de mod. De mod voelt zich gesterkt en begint nog harder zijn/haar mening te pushen. Gaat een user daar hard tegenin dan kan deze mod een collega-mod aantikken om dat even weg te modden.
Dan zou ik graag bewijzen willen zien waarin een mod berichten heeft verwijderd van tegenspraak. Want dat is wel een beschuldiging waar bewijs voor moet komen.

En natuurlijk doen mods mee in discussies, het zijn mensen. Geen AI

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22:07
Philip Ross schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:45:
[...]

Er is een verschil tussen iemand een antisemiet noemen of een proleet.
Het ene is een omschrijving van hoe iemand zich gedraagt het andere is puur een scheldwoord.
Iemand wegzetten als antisemiet heeft hetzelfde effect op de discussie als iemand een proleet noemen, nog even los van de daadwerkelijke intentie die erachter zit om iemand (uit de rechterflank) zo te bestempelen.

Ik zou het persoonlijk ook als een enorme belediging opvatten als ik weggezet zou worden als antisemiet want daarmee wil men iets zeggen over mijn humanisme, proleet zou ik van mij af laten glijden (het is niet chique nee, maar ook niet meer dan dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
corset schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:50:
[...]

Je geeft zelf al aan "Geen idee of er een TR is" maar je klaagt wel dat er niks wordt gedaan. Zo werkt het niet. Maak dan zelf een TR aan, en als er dan na een dag/1,5 dag nog niks is gedaan? Dan mag je dat roepen.
Daar staat het al naar mijn inziens al veel te lang voor, want ik zie dit als serieuze aantijging, en ik mag geen TR's meer maken in AWM ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Linkser schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:59:
[...]

Daar staat het al naar mijn inziens al veel te lang voor, want ik zie dit als serieuze aantijging, en ik mag geen TR's meer maken in AWM ;)
Nogmaals, zonder informatie over TR's kan je niks zeggen over wat te lang staat. Moderators gaan niet elk topic elke 5 minuten langs om speciaal voor iedereen alles te controleren. Het blijven vrijwilligers die ook wat meer te doen hebben dan ruziende koters uit elkaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
corset schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:02:
[...]

Nogmaals, zonder informatie over TR's kan je niks zeggen over wat te lang staat. Moderators gaan niet elk topic elke 5 minuten langs om speciaal voor iedereen alles te controleren. Het blijven vrijwilligers die ook wat meer te doen hebben dan ruziende koters uit elkaar te houden.
Daarvoor is dit topic dan ook en het is blijkbaar ook nodig.
Volgens mij heb ik net ook overtuigende beargumenteerd waarom het wel kwalijk is, jammer dat je wederom een poging doet het te devalueren door het aanhalen van een ruziënde-kinderen metafoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:57
Linkser schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:57:
[...]

Iemand wegzetten als antisemiet heeft hetzelfde effect op de discussie als iemand een proleet noemen, nog even los van de daadwerkelijke intentie die erachter zit om iemand (uit de rechterflank) zo te bestempelen.

Ik zou het persoonlijk ook als een enorme belediging opvatten als ik weggezet zou worden als antisemiet want daarmee wil men iets zeggen over mijn humanisme, proleet zou ik van mij af laten glijden (het is niet chique nee, maar ook niet meer dan dat).
Ik zou het ook een belediging vinden om antisemiet genoemd te worden.
Maar ik heb dan ook geen uitspraken gedaan over grote joodse complottheorieën.

Als je wel dat soort uitspraken doet moet je niet raar opkijken als iemand je zo noemt.

Dat is het grote verschil.

Als iemand een hakenkruis getatoeëerd heeft mag je die wat mij betreft een nazi noemen. Is dat dan een belediging of is het een omschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Linkser schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:11:
[...]

Daarvoor is dit topic dan ook en het is blijkbaar ook nodig.
Volgens mij heb ik net ook overtuigende beargumenteerd waarom het wel kwalijk is, jammer dat je wederom een poging doet het te devalueren door het aanhalen van een ruziënde-kinderen metafoor.
Maar nogmaals.. wat is je bewijs dat de "mods niks hebben gedaan" behalve onderbuik gevoel? Want dat is het nu. Het valt me op dat de mensen met kritiek constant met een negatieve bril naar alles kijken. "Zie je dit is fout, de mods zijn lui/partijdig/corrupt etc".
Maar even realistisch kijken van "goh, misschien is er nog geen TR report ingediend" of "Misschien heeft een mod dit niet gezien, want er is geen TR" komt niet op.

En ja, het blijft een ruzie met kinderen situatie. Waarom? In een normale situatie met volwassenen zouden ze normaal met elkaar omgaan. En niet gelijk met vingertjes gaan wijzen op het niveau "meester! Hij zegt iets gemeens doe er iets aan!".

Je kan het ook niet met elkaar eens zijn zonder gelijk te eisen dat mods opmerkingen maar weghalen waar je het niet mee eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Linkser schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:25:
Ik doe tegen beter weten in nog een poging; hierbij een voorbeeld, de PVV maar in het bijzonder Bosma als antisemitisch bestempelen blijft gewoon staan
Tegen beter weten in: dit is simpelweg niet wat er staat in de post die je linkt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
FirePuma142 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:23:
[...]

Tegen beter weten in: dit is simpelweg niet wat er staat in de post die je linkt.
niet geheel geschoond van
in deze context dus niet vies of niet vrij van.
Wat heb ik verkeerd gelezen precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Linkser schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:29:
[...]

niet geheel geschoond van
in deze context dus niet vies of niet vrij van.
Wat heb ik verkeerd gelezen precies?
Ergens niet vies van zijn is iets heel anders dan ergens niet vrij van zijn. Niet geheel geschoond zijn van, of niet volledig vrij zijn van het doen van antisemitische uitspraken maakt nog van iemand geen antisemiet. En Bosma wordt hier ook geen antisemiet genoemd. Je mag gerust opschrijven dat Timmermans proletarische uitspraken doet.

Zoals wel vaker (zie mijn eerdere comment over de schaal die rechts/links is) kies je een binaire uitleg die past in je eigen beleving. En als je je er aan stoort omdat je vindt dat het niet klopt (ik vind Bosma ook geen antisemiet) val dan het argument aan, vraag om uitleg, bestrijd het met woorden.

[ Voor 6% gewijzigd door FirePuma142 op 17-05-2024 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Topicstarter
gambieter in "Het "discussieer hier over grappige plaatjes topic" deel 2"

TR gemaakt, DM gestuurd, inmiddels staat de aantijging dat ik een extreem rechtse troll ben al bijna 24 uur publiekelijk te lezen.

Waarom? Omdat ik een actueel plaatje post in de HK in het grappige plaatjes topic wat hem blijkbaar kwetst. Misschien ben ik wel een SP-stemmer met wel zelfspot en vond ik het een grappig plaatje.

Mag allemaal (of geldt dit voorbeeld niet, omdat het toevallig geen ZT is?).

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 17-05-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het mag omdat het er nog staat? Dat is het argument begrijp ik? Het kan ook best dat het nog niet in behandeling is genomen. Een impliciete status, is geen expliciete goedkeuring. Hoe graag je dat ook zou willen.

Wat is de status van je TR? Heb je al antwoord op je DM? Of is het nog in behandeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:25
Vragen om moderatie in de huiskamer getuigt van weinig klasse. Je post een (niet grappig) plaatje, gambieter mag daar wat van vinden in het juiste topic.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FirePuma142 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:37:
[...]

Het mag omdat het er nog staat? Dat is het argument begrijp ik? Het kan ook best dat het nog niet in behandeling is genomen. Een impliciete status, is geen expliciete goedkeuring. Hoe graag je dat ook zou willen.

Wat is de status van je TR? Heb je al antwoord op je DM? Of is het nog in behandeling?
Het is 24 uur geleden, ik heb geen inzicht in TR status.
Antwoord op DM zegt niks, ik heb eerder een DM gestuurd naar een moderator, 10 dagen geleden, nooit antwoord gehad.

Het is ongeloofwaardig dat een forum met 3 moderators en een admin dat er niemand in die 24 uur naar die TR's kijkt. Als ik een malicious phising link post is die doorgaans binnen 2 uur weg.
Koenoe schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:19:
Vragen om moderatie in de huiskamer getuigt van weinig klasse. Je post een (niet grappig) plaatje, gambieter mag daar wat van vinden in het juiste topic.
Mag hij mij ook een extreem-rechtse troll noemen? (Ik stem overigens al jaren VVD en in tijden van Wim Kok stemde ik PVDA, dus laten we die lucht alvast klaren.)

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 17-05-2024 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:25
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:30:

Mag hij mij ook een extreem-rechtse troll noemen? (Ik stem overigens al jaren VVD en in tijden van Wim Kok stemde ik PVDA, dus laten we die lucht alvast klaren.)
gambieter noemt iedereen waar hij het niet mee eens is een troll op den duur. Plaatjes van Wilders tonen met de tranen van links, kan je extreemrechts noemen inderdaad. Hij wordt immers ook zo benoemd in de kamer.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Koenoe schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:43:
[...]

gambieter noemt iedereen waar hij het niet mee eens is een troll op den duur. Plaatjes van Wilders tonen met de tranen van links, kan je extreemrechts noemen inderdaad. Hij wordt immers ook zo benoemd in de kamer.
Dat vroeg ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kan bovenaan het topic gewoon zien aan de kleur van het topicreport handje of er wel of niet nog een report door jou openstaat (handje is rood) of niet (handje is groen).

In dit geval was ie inderdaad nog niet afgehandeld en ik had vanochtend andere dingen te doen dan Tweakers. Ik heb de TR zojuist afgehandeld.

Ik ga dit topic hier sluiten. Onderbouwing van de beschuldigingen blijft nog steeds uit en het wordt nu meer een soort breekijzer / klaagtopic over individuele reacties.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.