Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blauwlicht
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11-07-2024
Arthelas schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:48:
Ook ik heb onlangs de Alfen Single S-line aangeschaft. Ik onderschrijf de wensen die je geformuleerd hebt, @Blauwlicht.

Ik kan nu alleen maar voluit laden (11 kwh) waarvoor ik dan toch op een zonnige dag nog zo'n 7 a 8 kwh van het net af haal. Terwijl ik liever zou hebben dat ik binnen mijn opwek van dat moment kan blijven.

@Blauwlicht : ik heb de indruk dat jij wel minder dan 11 kwh kan laden? Als dat zo is: hoe doe je dat dan?

Thanks en goed initiatief! :-)
Ik heb de optie om solar charging te gebruiken in de app. Wat ik had gevonden op de FAQ van Alfen:
Solar Charging is part of the Active Load Balancing license key. If you already have an activated Active Load Balancing license, Solar Charging will be available after a firmware upgrade.

Ik kan met twee modes in de app kiezen tussen volledig op zonne-energie laden of gedeeltelijk op zon gecombineerd met uit het net.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xQ4seGD7kxgI972KcIDWfDRhmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAvxgcrLRqxnXiG4kt2Dycre.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan nu inderdaad ook op 1,4kW laden met de nieuwe update. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Blauwlicht op 27-05-2024 10:57 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.