Ik heb onlangs een Alfen laadpaal Single S-line aangeschaft en ontdekte dat Alfen een nieuwe app heeft gelanceerd in de app store. Na het downloaden kreeg ik de melding dat de app nog in ontwikkeling is.
Ik wil graag dit forum starten om mijn ideeën te delen voor de nieuwe app Eve Connect. Ik neem aan dat de ontwikkelaars van Alfen af en toe op platforms zoals Tweakers kijken en mogelijk suggesties kunnen oppikken uit dit forum.
Hier zijn mijn ideeën tot nu toe, maar voel je vrij om aan te vullen:
- Mogelijkheid om te laden met een vermogen lager dan 4,2 kW.
- Autorisatie via de app in plaats van alleen met een pasje.
- Een schema instellen wanneer en hoe de laadpaal actief is.
Een losstaand idee: het updaten van de laadpaalsoftware. Momenteel moest ik hiervoor de andere app MyEve gebruiken. Ik zie geen reden waarom dit niet geïntegreerd kan worden in Eve Connect.
Ik vraag me ook af of het mogelijk is om de Eve Connect app te integreren met een home assistant. Dit zou wellicht interessant zijn voor de toekomst.
Heeft iemand nog andere voorstellen?
Ik wil graag dit forum starten om mijn ideeën te delen voor de nieuwe app Eve Connect. Ik neem aan dat de ontwikkelaars van Alfen af en toe op platforms zoals Tweakers kijken en mogelijk suggesties kunnen oppikken uit dit forum.
Hier zijn mijn ideeën tot nu toe, maar voel je vrij om aan te vullen:
- Mogelijkheid om te laden met een vermogen lager dan 4,2 kW.
- Autorisatie via de app in plaats van alleen met een pasje.
- Een schema instellen wanneer en hoe de laadpaal actief is.
Een losstaand idee: het updaten van de laadpaalsoftware. Momenteel moest ik hiervoor de andere app MyEve gebruiken. Ik zie geen reden waarom dit niet geïntegreerd kan worden in Eve Connect.
Ik vraag me ook af of het mogelijk is om de Eve Connect app te integreren met een home assistant. Dit zou wellicht interessant zijn voor de toekomst.
Heeft iemand nog andere voorstellen?