Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blauwlicht
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik heb onlangs een Alfen laadpaal Single S-line aangeschaft en ontdekte dat Alfen een nieuwe app heeft gelanceerd in de app store. Na het downloaden kreeg ik de melding dat de app nog in ontwikkeling is.

Ik wil graag dit forum starten om mijn ideeën te delen voor de nieuwe app Eve Connect. Ik neem aan dat de ontwikkelaars van Alfen af en toe op platforms zoals Tweakers kijken en mogelijk suggesties kunnen oppikken uit dit forum.

Hier zijn mijn ideeën tot nu toe, maar voel je vrij om aan te vullen:

- Mogelijkheid om te laden met een vermogen lager dan 4,2 kW.
- Autorisatie via de app in plaats van alleen met een pasje.
- Een schema instellen wanneer en hoe de laadpaal actief is.

Een losstaand idee: het updaten van de laadpaalsoftware. Momenteel moest ik hiervoor de andere app MyEve gebruiken. Ik zie geen reden waarom dit niet geïntegreerd kan worden in Eve Connect.

Ik vraag me ook af of het mogelijk is om de Eve Connect app te integreren met een home assistant. Dit zou wellicht interessant zijn voor de toekomst.

Heeft iemand nog andere voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthelas
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-07 15:45
Ook ik heb onlangs de Alfen Single S-line aangeschaft. Ik onderschrijf de wensen die je geformuleerd hebt, @Blauwlicht.

Ik kan nu alleen maar voluit laden (11 kwh) waarvoor ik dan toch op een zonnige dag nog zo'n 7 a 8 kwh van het net af haal. Terwijl ik liever zou hebben dat ik binnen mijn opwek van dat moment kan blijven.

@Blauwlicht : ik heb de indruk dat jij wel minder dan 11 kwh kan laden? Als dat zo is: hoe doe je dat dan?

Thanks en goed initiatief! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergeklapwijk
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:59
Blauwlicht schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:51:
Ik heb onlangs een Alfen laadpaal Single S-line aangeschaft en ontdekte dat Alfen een nieuwe app heeft gelanceerd in de app store. Na het downloaden kreeg ik de melding dat de app nog in ontwikkeling is.

Ik wil graag dit forum starten om mijn ideeën te delen voor de nieuwe app Eve Connect. Ik neem aan dat de ontwikkelaars van Alfen af en toe op platforms zoals Tweakers kijken en mogelijk suggesties kunnen oppikken uit dit forum.

Hier zijn mijn ideeën tot nu toe, maar voel je vrij om aan te vullen:

- Mogelijkheid om te laden met een vermogen lager dan 4,2 kW.
- Autorisatie via de app in plaats van alleen met een pasje.
- Een schema instellen wanneer en hoe de laadpaal actief is.

Een losstaand idee: het updaten van de laadpaalsoftware. Momenteel moest ik hiervoor de andere app MyEve gebruiken. Ik zie geen reden waarom dit niet geïntegreerd kan worden in Eve Connect.

Ik vraag me ook af of het mogelijk is om de Eve Connect app te integreren met een home assistant. Dit zou wellicht interessant zijn voor de toekomst.

Heeft iemand nog andere voorstellen?
toon volledige bericht
Hoi @Blauwlicht,

Ik kan bevestigen dat Alfen hier zeker inspiratie opdoet, maar om Steve Jobs te quoten: You please some of the people, some of the time. Wat betreft de mogelijkheid om het Comfort level lager dan 4,2kW in te stellen; dit was een bug die is aangepakt in versie 1.3.1. Dus ik zou voorstellen om te updaten en opnieuw te proberen. Wat betreft laadschema's kan ik bevestigen dat dit momenteel in ontwikkeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenbr
  • Laatst online: 31-08-2024
Wat ik graag wil is het volgende:

Alfen paal is aangesloten op P1 poort en doet aan active load balancing.

Tot zo ver is het simpel, echter nu wil ik op de momenten dat de stroom duur is, het laadvermogen zo laag mogelijk hebben, en opvoeren bij goedkopere stroom momenten, of overschot aan zon.

Het is te doen door een lelijke schakeling, door de p1 poort te verbreken.. dan gaat de laadpaal op de Safe current instelling draaien..

Maarja dat is niet echt een nette manier, liever zou ik op en af regelen in stappen.

Het zou fijn zijn als de app zonne overschot, en of lage prijs op de markt kan combineren..

Of er moet een iemand zijn die goed is met modbus tcp/ip.
Die deze mogelijkheid in een audrino of RbPi kan programmeren.. waarbij je een aantal analoge ingangen hoog kan maken en daar een aantal stromen aan vast hangt, met de beperking van je maximaal beschikbare vermogen.

Er zijn wel laadpalen in de markt die dit standaard kunnen, echter hebben deze geen mogelijkheid tot rfid toegan.. daar mijn laadpaal publiek toegankelijk staat voor de buren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blauwlicht
  • Laatst online: 11-07-2024
Arthelas schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:48:
Ook ik heb onlangs de Alfen Single S-line aangeschaft. Ik onderschrijf de wensen die je geformuleerd hebt, @Blauwlicht.

Ik kan nu alleen maar voluit laden (11 kwh) waarvoor ik dan toch op een zonnige dag nog zo'n 7 a 8 kwh van het net af haal. Terwijl ik liever zou hebben dat ik binnen mijn opwek van dat moment kan blijven.

@Blauwlicht : ik heb de indruk dat jij wel minder dan 11 kwh kan laden? Als dat zo is: hoe doe je dat dan?

Thanks en goed initiatief! :-)
Ik heb de optie om solar charging te gebruiken in de app. Wat ik had gevonden op de FAQ van Alfen:
Solar Charging is part of the Active Load Balancing license key. If you already have an activated Active Load Balancing license, Solar Charging will be available after a firmware upgrade.

Ik kan met twee modes in de app kiezen tussen volledig op zonne-energie laden of gedeeltelijk op zon gecombineerd met uit het net.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xQ4seGD7kxgI972KcIDWfDRhmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAvxgcrLRqxnXiG4kt2Dycre.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan nu inderdaad ook op 1,4kW laden met de nieuwe update. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Blauwlicht op 27-05-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

@Blauwlicht is deze optie er sinds kort dan?
Tevens zou die met Comfort ook een groot gedeelte van je solar moeten gebruiken toch?
https://knowledge.alfen.c...ions+about+Solar+Charging
In Comfort Mode, the charging point will charge at least at the set Comfort level, regardless of whether there is a surplus of solar energy. This ensures that the vehicle will be adequately charged, regardless of the situation. The charging point will only charge faster if there is more surplus solar energy than the set Comfort level. This mode is suitable if you are uncertain about whether there will be sufficient solar energy production to adequately charge your vehicle.

Green Mode enables charging exclusively with solar energy. The charging point will only begin charging when there is sufficient solar energy production (at least 1.4 kW). Whether the vehicle will be sufficiently charged depends on the situation. If there is insufficient surplus solar energy, the vehicle will not be charged.

[ Voor 92% gewijzigd door martinvdm op 17-07-2024 08:46 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CKi5
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 03-09-2024
Firmware 7.0.2. Indrukwekkend. Foutloze integratie met Single Pro op de oprit. Opdrachten met app gegeven direct terug te zien op het scherm van de laadpaal. Dan in mijn geval ook naadloze interactie met MyBMW app. BMW bepaalt het uiteindelijke laadniveau. De EVE app in de stand GROEN bewaakt het laadproces en BMW luistert braaf en legt zich er bij neer dat het laadproces tijdelijk onderbroken wordt omdat er even minder vermogen uit de zonnepanelen beschikbaar is. BMW hervat vervolgens het laadproces automatisch wanneer EVE Connect constateert dat er weer geladen kan worden uit de zonnepanelen. Geen omkijken naar. Hulde, hoe een simpele app zo bruikbaar kan zijn. Niets meer aan veranderen! Vraagt natuurlijk wel even tijd als weersomstandigheden steeds veranderen ( bewolking). Maar daar is dan weer de boost-knop voor. Geniaal product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filou123
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
Beste,

Mijn Alfen Eve Single Pro line is zonet geïnstalleerd bij ons thuis. Ik vraag mij nu af hoe ik deze laadpaal kan toevoegen in de Eve Connect app? Ik heb vernomen dat dit niet draadloos kan.

Heeft iemand tips hoe je dit het beste doet? De app is geïnstalleerd op een iPhone en de laadpaal is niet verbonden met onze router.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:23

de Peer

under peer review

Filou123 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:56:
Beste,

Mijn Alfen Eve Single Pro line is zonet geïnstalleerd bij ons thuis. Ik vraag mij nu af hoe ik deze laadpaal kan toevoegen in de Eve Connect app? Ik heb vernomen dat dit niet draadloos kan.

Heeft iemand tips hoe je dit het beste doet? De app is geïnstalleerd op een iPhone en de laadpaal is niet verbonden met onze router.

Bedankt!
Dan moet je beginnen met aansluiten op de router. Kabel trekken dus. Permanent of tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@Filou123 dit is een compleet andere vraag. Als je een topic hierover wilt openen kan dat, maar kijk dan wel even naar een goede topicstart. Wat heb je al zelf gevonden, geprobeerd, etc.

Deze gaat zo op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.