Nieuwe deurbel / camera

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvliet
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07-2024
Beste lezer,
Ik ben een leek op dit gebied. Ik wil een deurbel / camera. Met name wil ik de camera gebruiken om opnames te maken als er iemand zich bevindt in het 'gezichtsveld' van de camera.(bij beweging).
Ik dacht: moet eenvoudig zijn, maar ben nu confused door voor- en nadelen.
Ik wil kwalitatief goede opnamen (bij beweging) etc. om zo mogelijke diefstal (fiets bijvoorbeeld) op te nemen.
Liever geen abonnement maar als dat moet OK.
Heeft iemand een advies?
PS. Ik kan bedraad naar de meterkast voor stroom (maar daar is geen router; die staat 4 meter verder; als het echt moet kan ik wel draad gaan trekken naar de router).
Groet,
Kees van Vliet

KeesvV

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07:16
Als je al een beltrafo hebt hangen in de meterkast met kabels naar de beldrukker kan je kijken naar de Wifi deurbel van Reolink. (overigens een heel topic over: [Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie)
Deze kan je voeden via de deurbel bekabeling en beltrafo (mits de trafo een beetje okay is). Opslag is op een interne MicroSD en beelden streamen gaat via Wifi. Geen abo's nodig om een 2-wegs gesprek te voeren via de app of beelden in te zien.

Eind vorig jaar heb ik de POE versie bij familie geinstalleerd en den Persoon/voertuig/dier-detectie werkt behoorlijk prima. Dus mogelijk is het verder verdiepen in dit merk nog interessant.