Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1440p, 144Hz gamen voornamelijk voor AAA singleplayers en daarnaast wat games als League of Legends welke minder eisend zijn. Geen sprake van videobewerking of streaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn schatting is ongeveer 2000 euro. Dit is een bedrag wat mij redelijk lijkt om aan mijn wens te voldoen en binnen een goeie prijs/kwaliteit klasse te blijven. Echter, zit ik niet vast aan een specifiek budget dus mocht het wat minder of meer kosten en te rechtvaardigen gezien prijs/kwaliteit verhouding dan zou dit ook prima zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige pc is vrij oud (circa uit 2012, bevat een i7 4770k en GTX 1060 6gb.) Monitoren, keyboard, muis en andere accessoires heb ik en zijn voor nu verder prima. Het gaat dus alleen om vervanging van de desktop
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje onderaan wat ik heb samengesteld
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Op zoek naar de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen voorkeuren
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Het is mijn eerste build sinds een lange tijd geleden. Ik zou graag allereerst willen weten of de componenten die ik gekozen heb goed bij elkaar passen en daarnaast sta ik open voor suggesties om het systeem te verbeteren. Ik heb onderstaande lijst samengesteld op basis van youtube video's, componenten lijsten van anderen en forums als reddit, etc. Doel is om het beste systeem te krijgen zonder te overdrijven qua budget
Ik ben geen groot fan van RGB. De PC zal daarnaast waarschijnlijk op de grond staan. Ik ben nog niet zeker van de kast. Ik heb een paar suggesties toegevoegd. Wellicht zou de H6 flow met de 3 RGB fans wel mooi staan, maar ik ben hier niet echt zeker van. Hoor daarom graag ook aanbevelingen qua kast.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1440p, 144Hz gamen voornamelijk voor AAA singleplayers en daarnaast wat games als League of Legends welke minder eisend zijn. Geen sprake van videobewerking of streaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn schatting is ongeveer 2000 euro. Dit is een bedrag wat mij redelijk lijkt om aan mijn wens te voldoen en binnen een goeie prijs/kwaliteit klasse te blijven. Echter, zit ik niet vast aan een specifiek budget dus mocht het wat minder of meer kosten en te rechtvaardigen gezien prijs/kwaliteit verhouding dan zou dit ook prima zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige pc is vrij oud (circa uit 2012, bevat een i7 4770k en GTX 1060 6gb.) Monitoren, keyboard, muis en andere accessoires heb ik en zijn voor nu verder prima. Het gaat dus alleen om vervanging van de desktop
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje onderaan wat ik heb samengesteld
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Op zoek naar de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen voorkeuren
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Het is mijn eerste build sinds een lange tijd geleden. Ik zou graag allereerst willen weten of de componenten die ik gekozen heb goed bij elkaar passen en daarnaast sta ik open voor suggesties om het systeem te verbeteren. Ik heb onderstaande lijst samengesteld op basis van youtube video's, componenten lijsten van anderen en forums als reddit, etc. Doel is om het beste systeem te krijgen zonder te overdrijven qua budget
Ik ben geen groot fan van RGB. De PC zal daarnaast waarschijnlijk op de grond staan. Ik ben nog niet zeker van de kast. Ik heb een paar suggesties toegevoegd. Wellicht zou de H6 flow met de 3 RGB fans wel mooi staan, maar ik ben hier niet echt zeker van. Hoor daarom graag ook aanbevelingen qua kast.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 352,99 | € 352,99 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB GDDR6 | € 949,- | € 949,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 90,95 | € 90,95 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H6 Flow RGB Zwart | € 138,20 | € 138,20 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 123,- | € 123,- |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 36,90 | € 36,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N | € 128,99 | € 128,99 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart | € 103,- | € 103,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 159,99 | € 159,99 |
| Totaal | € 2.258,02 | |||