Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 16:56
Hier vreemd effect als ik ga laden vanaf bij voorbeeld 40% en na 30 minuten op de batterij pagina kijk hoe ver het is , dan zie ik bij voorbeeld opladen 40 % nu
Dit kan ik corrigeren door scherm batterijconditie en opladen te sluiten en weer te openen, dan staat er opladen 74% nu
uiteraard kan ik ook rechts boven in scherm zien dat de oplaad toestand 74% is en opladen toont

wat mij verder zeer opvalt is dat batterijverbruik zeer sterk wisselt bij gelijk gebruik, 1,5 uur gebruik en 70% batterij verbruik maar ook 3,5 uur gebruik en 45% batterij verbruik binnen 1 week komt dit voor

het lijkt er op dat als ik soms oplaad tot 100% -met 5V -dit extra verbruik mogelijk maakt alsof het feitelijk 120% is in vergelijking tot dagen dat ik tot 80% oplaad , soms met originele kabel vanaf laptop USB3

nieuw gekocht in augustus 2022
ik haal momenteel zelden meer dan 5 uur met batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:23
Wat geeft Apple Support aan als je contact met ze zoekt? Zij kunnen op afstand helpen je accu te controleren, die kan gewoon gaar zijn, dat gebeurt nu eenmaal soms.

Je gebruikstijd zegt weinig, want wat je doet kan dat beïnvloeden, denk aan een auto die meer brandstof gebruikt bij steeds optrekken en stoppen dan op de cruise control gelijkmatig kunnen rijden. Je hebt de details erbij nodig om dat inhoudelijk te begrijpen. Hoe helder stond het scherm, welke apps waren in gebruik, etc.

Verder, je iPhone 13 kwam met iOS 15, en zit nu op 17. Bij elke OS upgrade kan een keer iets omvallen, dus een reset van je telefoon een keer kan ook helpen.