Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sukkel 24
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 16:56
na installatie van 17.1.1 was de batterijstatus direct van 100% naar 98% gewijzigd
Ook viel op dat batterij verbruik aanmerkelijk hoger werd, normaal was 5,5- 6 uur op 100%lading-berekend op verbruik van 80-20%, nu bij 58 minuten gebruik en 27minuten scherm uit al 33% terwijl energie besparing aan staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justian911
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-06 14:04
Mijn batterij is ook drastische veranderd sinds de update van ios 14 naar toen ios 15, scheelt zomaar 30% met hoe lang de telefoon nu mee gaat.

Op dit moment ook ios 17.1.1 en de batterij gaat ongeveer 6 uur mee met scherm aan.

Lijkt wel alsof er in elke update iets zit wat de batterij sneller doet laten ontladen/ batterijconditie omlaag haalt. Terwijl er vaak niet eens zoveel meer is toegevoegd aan de update dan wat bug fixes.....

Ach ja, blijft toch Apple hé :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat de batterijduur minder is geworden op mijn 12 mini is me niet direct opgevallen.

Sinds 17.1.1 is hij vaak wel ontzettend traag, met name in Firefox (als een van mijn zwaardere apps). In https://discussions.apple.com/thread/255288208 wordt de battery drain 2x genoemd, naast veel andere problemen zoals de mijne.
edit:
Na een forced restart is het voorlopig ok. Hiervoor een power cycle gedaan en daarna kwam het probleem van traagheid snel terug.
edit2: paar uur later begin Firefox weer trager te worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Ultra op 25-11-2023 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:15
Mijn iPhone 14 Pro is ook nog steeds drama. Had makkelijk 5/6 uur screen on time met een dag van 7 tot 23 uur (en had dan nog 30% over als ik ging slapen) maar nu moet ik rond 17:00 vaak opladen.

• sukkel 24
Als ik op deze site kijk zijn onze problemen klein bier vergeleken de drama's die je dar ziet
https://discussions.apple.com/thread/255288208?page=26

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:30

JB

Cédric roelt!

Traagheid herken ik ook. De camera app trekt het amper. Na het nemen van de foto duurt het lang voordat deze verwerkt is, om vervolgens freezes te hebben wanneer je wil bijsnijden enz. Het is echt slecht.

Alles al een keer opnieuw ingesteld en via de MacBook een volledige backup terug gezet, verbeterde iets, maar het komt nu weer terug alsof het geheugen vol loopt. Batterij ook snel leeg (iPhone 13 Mini).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
er komt vandaag een 17.1.2 beschikbaar merkte ik:

Apple releases iOS update 17.1.2, users face THESE challenges: All details
2 min read 01 Dec 2023, 11:58 AM IST
Join usWhatsapp
Livemint
Some iPhone users are facing challenges with the iOS 17.1.2 update, including battery depletion and Wi-Fi issues.
For representation purposes only
For representation purposes only
Enjoy 7 days of ad-lite experience absolutely Free!
Log in now to access this offer
Apple has rolled out iOS 17.1.2 and iPadOS 17.1.2, minor updates to the iOS 17 and iPadOS 17 platforms unveiled in September. These releases follow the recent introduction of iOS 17.1.1, which was also a bug fix update.

To obtain iOS 17.1.2 and iPadOS 17.1.2 on compatible iPhones and iPads, users can access the update through the Settings app by navigating to General > Software Update. As indicated in Apple's release notes, iOS 17.1.2 primarily focuses on crucial security enhancements, specifically addressing vulnerabilities that could have potentially been exploited in prior iOS versions.

However, there have been reported issues with the recent update. As indicated in a GottaBeMobile report, the iOS 17.1.2 update is presenting challenges for certain iPhone users. Among these issues, some are newly surfaced, while others have persisted from prior iOS 17 versions.

The existing catalog of iOS 17.1.2 problems encompasses swift battery depletion, Bluetooth complications, Wi-Fi issues, challenges with Exchange, and difficulties with both first and third-party apps, adds the report.

This update is available for a range of devices including iPhone XS and later, iPad Pro 12.9-inch 2nd generation and later, iPad Pro 10.5-inch, iPad Pro 11-inch 1st generation and later, iPad Air 3rd generation and later, iPad 6th generation and later, and iPad mini 5th generation and later.

Moreover, Apple has identified vulnerabilities related to the processing of web content, which may lead to the disclosure of sensitive information. Notably, there have been reports suggesting that these issues might have been exploited in versions of iOS before iOS 16.7.1.

The first security concern, identified by WebKit Bugzilla as 265041 and assigned CVE-2023-42916, involves an out-of-bounds read. Apple has tackled this issue through improved input validation. The second vulnerability, detailed in WebKit Bugzilla as 265067 and assigned CVE-2023-42917, pertains to a memory corruption vulnerability that could potentially lead to arbitrary code execution. Apple has addressed this concern by implementing enhanced locking mechanisms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
17.1.2 heeft het voor mij niet opgelost. Interface is nog steeds traag, bijv. na wisselen van tab in Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
het batterijverbruik wordt steeds gekker van 80 naar 30 % voor 1 uur 18minuten activiteit, hoofdzakelijk outlook en chrome en huidige batterij conditie heet nu 96%
relatie tussen batterijverbruik nu en oorspronkelijk bij 100% capaciteit 5,5-6 uur is ook zoek
deze update-17,1,1 en 17.1.2- lijkt ook bij andere/grotere Iphones tot zeer veel hoger batterijverbruik te leiden die na de lunch nog maar 5% lading hebben na start van 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:57
sukkel 24 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:18:
het batterijverbruik wordt steeds gekker van 80 naar 30 % voor 1 uur 18minuten activiteit, hoofdzakelijk outlook en chrome en huidige batterij conditie heet nu 96%
relatie tussen batterijverbruik nu en oorspronkelijk bij 100% capaciteit 5,5-6 uur is ook zoek
deze update-17,1,1 en 17.1.2- lijkt ook bij andere/grotere Iphones tot zeer veel hoger batterijverbruik te leiden die na de lunch nog maar 5% lading hebben na start van 100%
Ik heb/had dit ook. Zit nu op 17.2 en moet nog testen of het opgelost is. Ik gaf in eerste instantie de KPN esim de schuld, daar ik het met Odido een dag eerder niet had. Ik twijfel nog steeds of het iOS is of de esim.

In ieder geval zag ik mijn 13 mini ook met de secondes bijna batterijpercentage verliezen. Zal vandaag even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:04
Hier ook sneller door de batterij heen sinds de updates. Moet nu dagelijks tussendoor bijladen wat eerst niet was en erg vervelend is (niet altijd stopcontact in de buurt). Batterijconditie is 85%, dus misschien dat die 15% minder ook net het verschil maakt.

Zo ‘dwingen’ ze je wel naar een nieuwe telefoon (15?) te kijken, terwijl op de batterij na de 13 mini prima voldoet. Jammer.

Ik heb trouwens ook een probleem met Flitsmeister en Truckmeister dat meldingen niet goed doorkomen, en dat dan ineens een half uur later de telefoon alle meldingen achter elkaar gaat afspelen. Super irritant, kan er nu dus niet op vertrouwen dat ik gewaarschuwd wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door gabn88 op 07-12-2023 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:15
@Incognitum Ik heb het met Odido (esim) dus dat is het niet. Eerst dacht ik dat het widgets waren, allemaal uitgezet, is het ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
ex87 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:36:
@Incognitum Ik heb het met Odido (esim) dus dat is het niet. Eerst dacht ik dat het widgets waren, allemaal uitgezet, is het ook niet helaas.
Hmzz, dan in het toch iets anders. Nu op 17.2 nog steeds drama. Zit nu alweer op 33%. Vanmorgen rond 11:00 ontkoppeld van de lader en hele dag op stap geweest zonder veel met de telefoon gedaan te hebben.

Batterijconditie is een week/ twee weken van 96% naar 91% gezakt. Allemaal frappant de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sukkel 24
ik heb gisteren uitgebreide chat met Apple medewerker gehad en hem gegevens gestuurd en zijn conclusie was dat ik maandag naar genius bar in Amsterdam kan om het te laten onderzoeken wat de reden is dat het verbruik zo hoog is geworden en de batterij capaciteit zo laag lijkt te zijn geworden
ben zeer benieuwd wat hier al of niet indirect (update) uitkomt
misschien wel virusbesmetting die niet verwijderd is door update

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sukkel 24 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 22:12:
misschien wel virusbesmetting die niet verwijderd is door update
Haha, nee dat niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Ik heb de afgelopen nacht het volgende gehad. Rond 21:00 opgeladen meegenomen naar de nachtdienst. Rond 3:00 zag ik al dat de batterij nog maar 30% was. Dit terwijl de telefoon 90% in mijn broekzak zat.
Hoe ik het precies moet interpreteren, geen idee, maar het scherm heeft lange na niet zolang aangestaan. Mits het scherm aangaat in mijn broekzak en er iets mis is met een sensor? Kan dit?

Zou een reset een oplossing zijn? Dus de telefoon eens volledig opnieuw instellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5owusytUzANaW3knTni_QNYhb-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44pyivdyRItABEh0it5RcXxk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
hoeveel processen staan er aan en gebruiken stroom in die periode, dat kan je zien net onder het scherm dat je hier toont!
broekzakbellen of you tube filmpje blijven werken als je ze niet uitzet

swipe omhoog en stop alle processen, dan moet er niet meer energie verbruikt worden dan ongeveer 1% per uur als je energiebesparing inschakelt
laat je google maps of parkkeer app of het weer aanstaan dan zal je veel meer gebruiken, dat kan je ook zien zoals je op jouw plaatje toont de activiteit per app en het bijbehorende batterijverbruik
dus als je lang met je batterij wilt doen zet ieder programma dat je niet-continu- nodig hebt uit, maar alles wat uit staat werkt nog wel bij ontvangst bericht, dan opent outlook of wattsapp vrijwel direct
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
review: Apple iPhone 13-serie - Tussenjaar, maar toch de moeite waard
eerder deze weel bij Apple in Amsterdam telefoon laten bekijken, hij deed het goed en er was niets aan de hand zei men, een kluitje in het riet sturen heet dat
de plotseling afname van de batterijstatus, nu al weer naar 95% teruggebracht, dus binnen een maand van 10% naar 95% was normaal, de batterij was geijkt door de update, er was niets aan de hand zei men
donderdag ochtend 100% opgeladen, nu 31% na 2 uur activiteit en ingeschakelde energiebesparing lijkt mij erg afwijkend van de in bovenstaande link getoonde accuduur
wat is er aan de hand, wat verbruikt stroom als je alle processen regelmatig afsluit, welke accu verbruik per uur is normaal? 1% per uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:16
sukkel 24 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:29:
review: Apple iPhone 13-serie - Tussenjaar, maar toch de moeite waard
eerder deze weel bij Apple in Amsterdam telefoon laten bekijken, hij deed het goed en er was niets aan de hand zei men, een kluitje in het riet sturen heet dat
de plotseling afname van de batterijstatus, nu al weer naar 95% teruggebracht, dus binnen een maand van 10% naar 95% was normaal, de batterij was geijkt door de update, er was niets aan de hand zei men
donderdag ochtend 100% opgeladen, nu 31% na 2 uur activiteit en ingeschakelde energiebesparing lijkt mij erg afwijkend van de in bovenstaande link getoonde accuduur
wat is er aan de hand, wat verbruikt stroom als je alle processen regelmatig afsluit, welke accu verbruik per uur is normaal? 1% per uur?
Misschien toch een reset doen?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
Beste Gr4mpyC3t,
wat bedoel je met een reset, telefoon geheel uitzetten, dat gebeurt best vaak met al die updates, vanavond weer de 17.2.1

Toch jammer dat die updates cumulatief het OS steeds langzamer maken, bedoeld om nieuwe telefoons te verkopen of meer informatie te zuigen uit de telefoon?
toch vreemd, sinds 18 november 5% minder battery life en veel grotere reductie van de gebruiksduur, van 5 uur 30 minuten tot max 4 uur
opmerkelijk is dat bij telefoongebruik ik vandaag bij instellingen las zwak signaal, hier is het 1% batterijverbruik per minuut bellen, soms iets meer zelfs, kpn met bellen via wifi aan en automatische netwerkselectie
ik zit vaak in serre met HR++ ruiten en houten plafond, op 3 meter van KPN router, met steens muur met deur er tussen dus is dat mogelijk minder dan perfect, wifi is normale sterkte 3 van 4 banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Ik heb mijn 13 mini gereset naar fabrieksinstellingen en de batterij is nu beter. Was er een beetje klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
sukkel 24 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:15:
Beste Gr4mpyC3t,
wat bedoel je met een reset, telefoon geheel uitzetten, dat gebeurt best vaak met al die updates, vanavond weer de 17.2.1

Toch jammer dat die updates cumulatief het OS steeds langzamer maken, bedoeld om nieuwe telefoons te verkopen of meer informatie te zuigen uit de telefoon?
toch vreemd, sinds 18 november 5% minder battery life en veel grotere reductie van de gebruiksduur, van 5 uur 30 minuten tot max 4 uur
opmerkelijk is dat bij telefoongebruik ik vandaag bij instellingen las zwak signaal, hier is het 1% batterijverbruik per minuut bellen, soms iets meer zelfs, kpn met bellen via wifi aan en automatische netwerkselectie
ik zit vaak in serre met HR++ ruiten en houten plafond, op 3 meter van KPN router, met steens muur met deur er tussen dus is dat mogelijk minder dan perfect, wifi is normale sterkte 3 van 4 banden
Terugzetten naar fabrieksinstellingen zoals @Incognitum heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Nou het was van korte duur. Vandaag wederom na 6/7 uur op 16%. Telefoon nauwelijks gebruikt vanwege werk.

Snap er niks van. Paar dagen goed gegaan. Nu weer ellende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lANp_GVlyLV7udDnZ5-pe5Av--w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PfIlcbHE7V5W0DJdF9uZh8zA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmlMzBFcXaAZhl5_XmVPfVW6i3k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/meQ98fXN8Q1TQxqHdvaFiBbw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Incognitum schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:59:
Nou het was van korte duur. Vandaag wederom na 6/7 uur op 16%. Telefoon nauwelijks gebruikt vanwege werk.

Snap er niks van. Paar dagen goed gegaan. Nu weer ellende.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
5G is op een 13 mini enorme battery drain, dan ook nog 2 sims actief? Dan is 3:39 schermtijd heel normaal op een 13 mini.

Zet je telefoon iig op 4G (ik merk zelf erg veel verschil op mijn 13 mini)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
o rey schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:30:
[...]

5G is op een 13 mini enorme battery drain, dan ook nog 2 sims actief? Dan is 3:39 schermtijd heel normaal op een 13 mini.

Sorry maar dit is niet normaal. Ik heb al sinds de introductie de 12 mini en de 13 mini en nooit deze problemen gehad. Ellende is begonnen na de overgang op de KPN esim. Van te voren met Odido nooit problemen gehad.

Bedenk met net dat ik ook een nieuw horloge heb sinds diezelfde tijd. Dat zou ook nog een veroorzaker kunnen zijn. Deze ga ik eens een paar dagen uitzetten en dat eventueel uitsluiten.

Maar nogmaals. Alvorens de esim swap konden mijn 12 en 13 mini de hele dag mee met mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Heb je hem in die paar dagen wel eens herstart? Voor mijn gevoel is mijn 12 mini na een herstart snel, en na een tijdje wordt het stroperiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
ik heb na wat lezen op diverse fora de energiebesparings modus maar eens uitgezet omdat dit de updates van apps blokkeert die daarom blijven vragen- zodat er in de nacht nog steeds 1% verbruik is per uur, dat is nu 1% per nacht, ook paar keer uitgezet en weer opgestart na wijzigingen

hier lijkt het weer toch wel een probleem dat 1 minuut op achtergrond 7% batterij verbruikt,terwijl ik het niet heb gebruikt sinds opstart!

Hoe kan je (vaste apple) apps echt uitzetten zodat ze niet op achtergrond blijven verbruiken zonder ze te verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
Ultra schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:56:
Heb je hem in die paar dagen wel eens herstart? Voor mijn gevoel is mijn 12 mini na een herstart snel, en na een tijdje wordt het stroperiger.
De telefoon is gewoon snel en ik merk geen stroperig gebruik. Ook niet na dagen. Ik zit nu op bèta 17.3 maar heb het al bij meerdere versies. En mijn gebruik is er niet meer op geworden.
Ik zal het maar moeten accepteren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
sukkel 24 schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:27:
ik heb na wat lezen op diverse fora de energiebesparings modus maar eens uitgezet omdat dit de updates van apps blokkeert die daarom blijven vragen- zodat er in de nacht nog steeds 1% verbruik is per uur, dat is nu 1% per nacht, ook paar keer uitgezet en weer opgestart na wijzigingen

hier lijkt het weer toch wel een probleem dat 1 minuut op achtergrond 7% batterij verbruikt,terwijl ik het niet heb gebruikt sinds opstart!

Hoe kan je (vaste apple) apps echt uitzetten zodat ze niet op achtergrond blijven verbruiken zonder ze te verwijderen?
Heb je de telefoon al teruggezet naar fabrieksinstellingen?

Misschien dan nu maar even een motivatie bij mijn vraag: Mijn iPhone 12 was bij iOS 17 ook niet meer te harden. Veel vastlopers en meer batterijverbruik dan normaal. Uiteindelijk eieren voor mijn geld gekozen en een fabrieksreset gedaan. Daarna was het opgelost.

Dus ik begrijp niet zo goed waarom je ontzettend veel tijd blijft stoppen in het zoeken naar kleine oplossingen. Probeer het gewoon, dan heb je dat in ieder geval uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
ik wil uitsluiten dat mijn gewoontes slecht/oorzaak zijn voor een belabberd battetrij-verbruik dus ook apps afsluiten enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Ik heb mijn probleem ‘waarschijnlijk’ gevonden. Nu een paar dagen mijn (nieuwe) horloge niet gekoppeld en ik kom warempel weer goed uit met de batterij.

Vandaag zal ik het horloge weer koppelen en zien of dit de oorzaak ervan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Gr4mpyC3t schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:39:
[...]

Heb je de telefoon al teruggezet naar fabrieksinstellingen?

Misschien dan nu maar even een motivatie bij mijn vraag: Mijn iPhone 12 was bij iOS 17 ook niet meer te harden. Veel vastlopers en meer batterijverbruik dan normaal. Uiteindelijk eieren voor mijn geld gekozen en een fabrieksreset gedaan. Daarna was het opgelost.

Dus ik begrijp niet zo goed waarom je ontzettend veel tijd blijft stoppen in het zoeken naar kleine oplossingen. Probeer het gewoon, dan heb je dat in ieder geval uitgesloten.
Hier een herstel gedaan op iPhone Mini 13. De camera app is nu weer super traag. Het is echt belabberd. Ik merk wel dat de laatste iOS versie de accu is liever behandeld zo lijkt. Ga iets langer per dag nu.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

o rey schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:30:
[...]

Dit nu ook gedaan (Vodafone). Merk zelfs verschil in snelheid bij een speedtest :o Alle masten zijn hier toch nog niet vernieuwd...

Mijn boefje is liev!

• sukkel 24
Hiier mooie ontwikkelingen, na veel lezen op diverse sites veel zaken strak geregeld, misschien te strak dat moet blijken
veel programma's verboden locatie te gebruiken tenzij ze aan staan
ik heb standaard energiebesparings modus aan staan waardoor allerlei apps niet aan internet kunnen om (regelmatig) te kunnen checken of er updates zijn, nu zet ik dat uit bij het opladen
maandag ochtend 100% nu 32% na vandaag (woensdag)1 uur 26 min, dinsdag 28 minuten en maandag 1 uur en 36 minuten dus totaal 3 uur 30 minuten gebruik en 60 uur gebruik met 67 % batterij
het valt ook op dat er geen achtergrond gebruik meer is- behalve outlook.
helderheid omlaag en vaste tijd nightshift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
Vandaag gestart met 82% batterij en energie besparing, nu 12 % dus 70% batterij verbruik, MAAR 3 uur en 55 minuten! Dat is dus 5 uur 21 minuten + 13 uur gebruik voor 100% lading, het gaat dus nu veel beter dankzij de vele gewijzigde instellinge, zie bovenstaande post

merkte alleen dat bij locatie doorgeven via wattnu ik daar toestemming moet geven om locatie op te halen als het programma in gebruik is

ook specifiek gebruik is veel lager, bv 1 uur 18 minuten bellen kost maar 11%, 1 uur 16 minuten foto en video 57%, whattsapp4 minutes screen en 4 minutes background om al die videoś en fotoś van het kerstcircus te versturen kost 11%

blijft de vraag hoe het komt dat dit heel ander getallen zijn dan de geteste tijden van tweakers bv 12 uur voor browwsw test wifi of voor browse test 4G 8uur 51 minuten of 18 uur 17 minuten voor videotest

zijn deze tests dan wel relevant voor gebruikers die de telefoon anders gebruiken dan browsen of video kijken!
vooral foto's maken kan heel veel van batterij vragen als je lang kijkt voordat je een foto maakt, in feite sta je te filmen en kijk je naar het scherm tot je een foto maakt en moet de camera voortdurend scherpstellen
dus hoe lang kan je filmen voor 100% batterij lading is ook relevant als je de telefoon als camera gebruikt

wat is overigens het verschil tussen video en filmen wat betreft geheugen gebruik en stroom verbruik naast opties om beeld te bewerken op telefoon etc- waar vind ik dat soort info

Ik merk dat zonder gebruiksaanwijzing en met de intuitieve wijze van gebruiken van appel producten er veel onbekende opties ongebruikt blijven

Als je een gebruiksaanwijzing hebt en die leest vindt je vaak onbekende zaken die nuttig blijken, dat overkwam mij vandaag toen mij gevraagd werd mijn lokatie door te geven via whattsapp, nooit van gehoord van die optie, nooit gebruikt zeer nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Mijn probleem lijkt toch ongerelateerd. Na het sluiten van alle Firefox tabbladen wordt Firefox niet meer traag. iOS voelde soms ook stroperig aan, en dat is ook niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Kleine update:

Mijn batterijprobleem relateer ik nu aan het nieuwe horloge. Nu met het oude kom ik de dag weer prima door en zelfs nog percentage over. Zo zie je wat ‘Bluetooth’ kan doen met de batterij.
Pagina: 1