Nieuwe Daikin airco: niet conform afspraken of verwachting?

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-11 13:54

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik heb recent een aircoinstalatie laten plaatsen (Daiking 2MXM40 multi-split met 2x FTXM20A), waarvan er 1 unit in mijn kantoor op zolder hangt en 1 op mijn slaapkamer, aangrenzend op zolder.

Tijdens de schouw was er gekeken door de vertegenwoordiger en hadden we locaties besproken. Omdat ik een leistenen dakbedekking had en niet weet hoe ik die zelf vrij kan maken, en zei dit ook niet deden werd er een condenspompje aangeraden. Deze komt in het leidingenkanaal aan de kantoorunit en zou -wel afhankelijk van de luchtvochtigheid- maar af en toe aanslaan en niet veel lawaai maken.

Tijdens de montage 'kwam het niet uit' om het leiding/doorvoor gebeuren in het kantoor te maken dus moest dit in de slaapkamer. Vond ik erg jammer, maar met name om de esthetiek, en had me toen totaal niet gerealiseerd dat dit ook betekende dat het pompje in de slaapkamer unit kwam.

Nu een aantal dagen de airco aangehad snachts en helaas slaat het pompje erg vaak aan (om de 15-30 minuten) en erger nog het maakt echt een enorm kabaal. (Dacht dat de buren een compressor aanzette). Gevolg is dat ik totaal niet kan slapen met de airco aan, en dat was nu juist het hele idee.

Ik vind het bizar dat ze dit niet duidelijk aangeven als ze zoiets in een slaapkamer gaan monteren, maar ik vind het ook erg raar dat zo'n ding zoveel lawaai moet maken. Ik heb pompjes in mijn aquaria gehad dit veel stiller waren. Van zo'n duur pompje (130,-) mag je toch wat meer verwachten.

Zijn er mensen die ervaringen hiermee hebben? Is hier iets aan te doen?

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hier een berg mensen die het over zo een pompje hebben: Mitsubishi airco maakt elke 5 minuten een trillend geluid

Er zijn oplossingen voor, de beste is het niet te gebruiken :P

Isoleren of een stillere gebruiken kunnen helpen. Ik zou de monteur contacteren en hem ermee confronteren dat dit niet werkt voor je.

Als je evt fotos wilt plaatsen van de leidingen, kunnen we daar nog iets over roepen.
Misschien is dat hele pompje niet nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door DaWizza op 03-05-2024 10:18 ]

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
DaWizza schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:16:
Hier een berg mensen die het over zo een pompje hebben: Mitsubishi airco maakt elke 5 minuten een trillend geluid

Er zijn oplossingen voor, de beste is het niet te gebruiken :P

Isoleren of een stillere gebruiken kunnen helpen. Ik zou de monteur contacteren en hem ermee confronteren dat dit niet werkt voor je.

Als je evt fotos wilt plaatsen van de leidingen, kunnen we daar nog iets over roepen.
Misschien is dat hele pompje niet nodig.
Thanks; niet best om te lezen zo en daarmee stijgt mijn verbazing dan men bij montage in een slaapkamer niet even goed de klant informeert wat het inhoud.

Ik heb uiteraard de leverancier gemailed maar nog geen reactie. Ik ga zelf nog niks doen behalve wat fotos maken van de leidingen want die heb ik nog niet

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LBLOSr4lCqp6f57dr0cYzUk72M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gh6tbDHgwktIKrdC2bAXDmu3.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een foto van de leidingen. Kreeg de hele kap niet zo 123 los, ik vermoed wat verborgen schroeven die ik nog niet kan vinden, maar het pompje moet dus echt in de binnenunit zitten. Het is ook wel echt nodig om de 30cm omhoog te overwinnen.

Wat ik wel vreemd vond is dat het pompje ook aanslaat als de unit uitstaat, en ten tweede dat ik geen water zie lopen door het slangetje. Als hij het niet goed wegkrijgt en er loopt relatief ook veel weer terug dan snap ik ook wel dat hij zo vaak aanslaat. Er lijkt me maar weinig ruimte voor een opvangvaatje..