Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:36
Matched: werkdag
In dit topic kunnen discussies gevoerd worden en ervaringen gedeeld worden over Trade Republic
Lees de gehele topic start door om eventuele problemen en teleurstellingen te voorkomen!!!
---

Inleiding:

Trade Republic (afgekort: TR) is een nieuwe financiële dienstverlener, die zich vooral focust op particulieren die willen beleggen tegen lage kosten.
Ze zijn echter vooral bekend geworden door hun hoge rente op de kas/spaarrekening en bieden ook een betaalkaart aan met cashback op de betalingen die daarmee worden verricht.
Het aanbod van instrumenten om in te beleggen wordt langzamerhand verder uitgebreid met ETF's, MMF's, obligaties, grondstoffen en zelfs crypto.

Belangrijke kenmerken:

- Beleggen in een ruim aanbod aan aandelen en ETF's
- Orders worden uitgevoerd op een 'tussenbeurs', wat negatief zou kunnen uitpakken voor de bied/laat prijs
- Enkel €1 transactiekosten per manuele order, periodieke orders zijn gratis
- Geen kosten voor het aanhouden van de rekening zelf, geen bewaarloon
- 2,25% rente p/j (effectief vanaf 23 april 2025) op het kassaldo, maandelijks uitgekeerd, op maximaal een saldo van €50K
Trade Republic heeft eerder aangegeven dat ze de ECB depositorente volgen
- 1% cashback (Cashsave) op aankopen met de debitcard, in vorm van aandelen of ETF's

Belangrijk voordat je een rekening opent bij Trade Republic:

- Trade Republic kan moeilijk doen over de tenaamstelling van de tegenrekening die je gebruikt, om vertragingen te voorkomen moet je er daarom om denken dat de tenaamstelling van de rekening die je opent bij Trade Republic zoveel mogelijk overeenkomt als die van jouw tegenrekening.
Je kunt ook enkel een persoonlijke rekening openen bij Trade Republic, het gebruik van een gezamenlijke rekening als tegenrekening is om deze reden dan ook af te raden.
Mocht je geen persoonlijke rekening hebben, dan is een persoonlijke gratis rekening openen bij Revolut mogelijk een goede optie.
Revolut communiceert de tenaamstelling ook voluit, precies zoals Trade Republic dat ook doet en is daarom ook een succesvolle combinatie, mochten andere opties niet werken.

- Indien je geld terug laat storten komt dit van een ander rekeningnummer dan je eigen rekeningnummer van TR, stort hier geen geld naartoe om problemen te voorkomen, maar doe dit dus enkel naar jouw toegewezen IBAN.
Jouw toegewezen IBAN kun je vinden in je account, als je rechtsbovenin op je profielicoontje klikt en dan onder ' Rekeninggegevens '.

- Om de rente te ontvangen op je kassaldo bij TR moet je dit eerst nog activeren in de app, doe je dit niet ontvang je ook geen rente.

- In het weekend en op speciale/feestdagen worden inkomende boekingen niet verwerkt en laten soms nog enkele dagen op zich wachten.
Plan je overboekingen naar je rekening bij Trade Republic dus goed in! Doe bijvoorbeeld geen storting op vrijdag avond, maar stel deze uit naar maandag ochtend.
Trade Republic is een van oorsprong Duitse bank en kent hierdoor ook net iets andere speciale/feestdagen dan we in Nederland kennen, zie hier voor een lijst: https://www.tuxx.nl/duitsland/feestdagen/
Het is echt aan te raden je overboekingen ruim voor deze dagen in te plannen of anders uit te stellen totdat ze geweest zijn.

- De laatste 4 cijfers van je documentnummer waarmee je je hebt aangemeld worden gebruikt voor een zogenaamde PUK code.
Noteer deze eventueel ergens en bewaar deze op een veilige plek mocht je ID (binnenkort) verlopen, deze heb je namelijk nodig voor handelingen als account herstel en het terugboeken van grote bedragen.
Gebruikers die een rekening vóór 2025 hebben geopend hebben een PUK code ontvangen in de omschrijving van een betaling van 1 cent.

Extra tip: Als je het antwoord op je vraag in dit topic niet kunt vinden, kijk dan ook even in Het spaartopic - Deel 4 waar Trade Republic (afgekort: TR) ook veel is besproken.

Extra tip 2: Je kunt bij het aanmelden van een nieuwe rekening ook nog €10 cadeau krijgen in aandelen, hiervoor heb je een zogenaamde referral/verwijzings code nodig van een al bestaande gebruiker.
Het is niet de bedoeling om in dit topic hiernaar te vragen of deze te delen, maar zoek deze elders op.

Na het openen van de rekening moet je nog wel aan het volgende voldoen om het gratis aandeel te ontvangen:

- Stort minimaal €100 naar je TR rekening
- Koop 3 beleggingen, periodieke aankopen zijn uitgesloten

Een reguliere (niet periodieke) transactie kost je een euro, dus wil je alles gelijk weer verkopen is de uiteindelijke opbrengst wel minder.

De voorwaarden en hoogte van deze welkomstbonus zijn al verschillende keren een beetje gewijzigd en worden hier niet altijd geupdate, dus let hier op en bekijk de actuele voorwaarden bij het aanmeld proces zelf.

Veel gestelde vragen:

- Betalingen naar je Trade Republic rekeningen gaan de eerste ke(e)r(en) nog wat langzamer, daarna is meestal de ervaring dat deze tijdens werktijden binnen een paar uur op de Trade Republic rekening staan. Buiten werktijden (weekend, nacht) worden orders niet verwerkt en duurt het dus langer, ook al geeft jouw bank waarvan je de overboeking doet aan dat het geld direct wordt ontvangen.
De ervaringen zijn sowieso erg wisselend wat betreft de ontvangst van de tegoeden op de TR rekening.
Bij de één is dit binnen een paar minuten en bij de ander gaat er soms een dag overheen, waarom dit zo is is vooralsnog onduidelijk.
- Van Trade Republic terug geld overmaken naar je eigen rekening kán binnen een aantal uren aankomen, maar kost doorgaans een dag.
In het weekend en tijdens feestdagen kan het nog wat langer duren, houd hier dus rekening mee.
Het is dus ook aan te raden opnames vooraf goed in te plannen zodat je je geld zo snel mogelijk terug ontvangt en zo min mogelijk rentedagen misloopt.
Door aankomende Europese wetgeving zal bovenstaand nadeel op termijn gaan verdwijnen omdat Instant Payments moeten worden geïmplementeerd.
- Op de eerste van de maand ontvang je je rente, dit wordt meestal ergens die dag verwerkt maar kan door een zondag of feestdag ook weleens vertraging oplopen. Maar: het komt goed :)
- Voor degenen die nooit eerder belegd hebben: net als bij elke andere broker wordt ook een (periodieke) belegging die je buiten werktijden geeft, pas tijdens openingstijden van de beurs verwerkt. Dat is dus op werkdagen. De order wordt dan open gezet, maar pas als iemand jou de ETF/aandelen/obligaties wil verkopen zie je ze verschijnen, daar kan dus ook een paar dagen overheen gaan.
- TR gebruikt diverse partnerbanken om jouw kassaldo aan te houden, welke bank aan jou is toegewezen kun je terugvinden in de app, dit kun je niet zelf bepalen.
- Op jouw kassaldo is het DGS van toepassing van het desbetreffende land waar de partnerbank zich heeft gestationeerd.
- De belastingdienst heeft aangegeven dat ze het kassaldo ook daadwerkelijk zien als spaargeld en het dus onder het lagere VRH-tarief valt, zie het spaartopic voor de bron hiervoor
Mogelijk gaat TR in de toekomst ook rente bieden op een saldo boven de €50K, echter geven ze aan dat de tegoeden dan naast de partnerbanken, ook in zogenaamde MMF's wordt ondergebracht.
Indien dat het geval zal zijn, zal hierover waarschijnlijk wel het hogere VRH-tarief van toepassing zijn.
- De Visa betaalkaart/debit kaart werkt o.b.v. het kassaldo dat je hebt staan op je rekening, je hebt dus géén krediet zoals bij de meer bekendere Visa creditcard.
- Los van de Visa debit kaart, kun je enkel bancaire transacties uitvoeren van en naar je tegenrekening.
De TR rekening is dus niet vergelijkbaar met een reguliere bankrekening, andere overboekingen waaronder ook automatische incasso's zullen niet worden uitgevoerd.

Met dank aan @DeNachtwacht @xxaixx @GroteVoet459 @W1ck1e voor aanvullingen

[ Voor 110% gewijzigd door JohanNL op 17-04-2025 17:35 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
Morwen schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:01:
[...]

Klopt. Zelfde verhaal hier. Deze afgelopen maand geopend dus ik weet ook niet hoe snel het normaal gaat, hoe en waar het precies beschreven staat. Wel hebben we te maken met een 'duits' bedrijf en was 1 mei een behoorlijke feestdag, ook op de beurzen en de meeste andere europe landen. Ik verwacht dus dat er wat vertraging in zit. Wel een beetje knudde dat je nergens meer iets ziet staan. Ik houd de topics hier eventjes in de gaten en ga uiterlijk maandag er zelf achter aan.
Gewoon altijd rekening houden dat het een werkdag of 2 kan duren bij alles wat je doet met Trade Republic.

Om er zeker van te zijn dat ik niet zomaar geld kwijt ben en het allemaal wel goed aankomt, heb ik eerst een klein bedrag op TR gezet, dat er vervolgens weer afgehaald, en later in een paar delen er meer op gezet.

Uiteindelijk kwam het allemaal goed, meestal in een dag of 2, maar tussendoor lijkt je geld soms even verdwenen. Daar moet je niet gelijk van in paniek raken :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 11:55
Volgens de faq kan het bijschrijven vd rente 1 tot 3 dagen duren. Waarschijnlijk werkdagen. Oftewel uiterlijk maandag moet het bijgeschreven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:02
pirke schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:21:
Volgens de faq kan het bijschrijven vd rente 1 tot 3 dagen duren. Waarschijnlijk werkdagen. Oftewel uiterlijk maandag moet het bijgeschreven staan.
Alleen vorig jaar maandag 2 oktober kreeg ik de rente NIET op de eerste van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Shiphost schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:30:
Het issue van het verdwenen item rente is opgelost. Alleen mis ik nu nog een dag opgebouwde rente. Het contact met de klantenservice via e-mail loopt trouwens probleemloos. Snelle response.
Vorige maand had ik ook een week lang ofzo dat de rente een dag achterliep. Is uiteindelijk vanzelf goedgekomen.

De klantenservice bij TR zal ook wel gek worden van de constante stroom aan mensen die bij elke storing en vertraging contact opnemen :+ (Zelf vorige maand ook contact opgenomen, omdat er €10 op 'pending' bleef staan, wat voor 1 werkdag zou kunnen, maar bij mij was het al meerdere weken zo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Hahn schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:37:
[...]

Vorige maand had ik ook een week lang ofzo dat de rente een dag achterliep. Is uiteindelijk vanzelf goedgekomen.

De klantenservice bij TR zal ook wel gek worden van de constante stroom aan mensen die bij elke storing en vertraging contact opnemen :+ (Zelf vorige maand ook contact opgenomen, omdat er €10 op 'pending' bleef staan, wat voor 1 werkdag zou kunnen, maar bij mij was het al meerdere weken zo.)
Gisteren klopt het bij mij wel, alleen vandaag mis ik de rente over gisteren. Het komt inderdaad vast goed.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:27

The Third Man

The Third Jellyfish

CIM schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:09:
en die van vandaag (verstuurd voor 8:00) is spoorloos verdwenen, met een weekend voor de deur (zucht).
Maar met een verwerkingstijd tot enige werkdagen is er toch niks ‘verdwenen’ als je niet dezelfde dag nog je overboeking verwerkt hebt? We hebben het over een beleggingsplatform, ik ben niks anders gewend wat dat tempo betreft. Het is geen normale bankrekening waar je snellere verwerking kan verwachten (en dan nog is buitenlands SEPA slechts same-day als alles meezit).
Sowieso weinig toegankelijke informatie over beleggen te vinden. Er staat nergens iets over transactiekosten, en al helemaal niet in combinatie met fractioneel en/of savings plans. Jammer. Want nu weet ik het niet. Als het gratis is, zou je dan toch pontificaal op je website zetten, toch? Misschien leuke tool voor zoomers, maar voor mensen met meer inkomen dan tijd is dit nou niet bepaald attractief.
Men heeft pontificaal op https://traderepublic.com/en-nl staan dat het 1 euro per transactie is. Met de genoemde kennis van beleggingsplatforms kan ik je op een briefje geven dat hun verdienmodel in transactiebundeling zit, gebruik dus nooit market en stop orders. Sowieso zou ik voor beurshandel een afgewogen platform kiezen en niet ‘toevallig’ die waar je geld opgepot hebt zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 13:09

CIM

The Third Man schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:32:
[...]
Maar met een verwerkingstijd tot enige werkdagen is er toch niks ‘verdwenen’ als je niet dezelfde dag nog je overboeking verwerkt hebt? We hebben het over een beleggingsplatform, ik ben niks anders gewend wat dat tempo betreft. Het is geen normale bankrekening waar je snellere verwerking kan verwachten (en dan nog is buitenlands SEPA slechts same-day als alles meezit).
Het is gewoon een IBAN-rekening, waarover je rente krijgt. Sterker nog, je kan zelfs een betaalpas krijgen (800k mensen voor in rij, maar vooruit). Genoeg Duitse partijen waar overboekingen er wel snel op komen te staan. Die Duitse traagheid met overboeken kost ze gewoon Nederlandse klanten. Ik ben daar echt niet uniek in.
[...]
Men heeft pontificaal op https://traderepublic.com/en-nl staan dat het 1 euro per transactie is. Met de genoemde kennis van beleggingsplatforms kan ik je op een briefje geven dat hun verdienmodel in transactiebundeling zit, gebruik dus nooit market en stop orders. Sowieso zou ik voor beurshandel een afgewogen platform kiezen en niet ‘toevallig’ die waar je geld opgepot hebt zitten.
Dat staat er dus niet. Er staat "Beleg al vanaf € 1", en ook in de App staat dat er duidelijk. Maar dat zijn niet de kosten; dat betreft aankopen van fractionele shares. En daarmee blijft mijn bezwaar staan: geen verborgen kosten, maar ook geen zichtbare kosten. Ik weet het nog steeds niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
mr dragon schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:56:
[...]

Bij mij geen problemen. Heb 3 tegenrekeningen. ING, Bunq en Revolut. Bij de een staat hele naam uitgespeld (incl doopnaam) en bij andere alleen voorletters.
Ik dacht dat 2 tegenrekeningen het maximum was. Blijkbaar niet. Ik heb zelf ING & ASN. Bij stortingen zijn die van ASN instant, die van ING niet, die kosten een paar uur. Opnames kosten in beide gevallen 1 nacht, plus extra indien niet tussen werkdagen.
@JohanNL Met beide tegenrekeningen heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
THE_BASE schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:27:
[...]

Wel tevreden, stortte om 14 uur een behoorlijk bedrag en dat was om 17 uur nog binnen. Dat was ik eerder bij Openbank niet gewend.
Overboekingen naar TR zijn hier zelfs binnen 5 minuten bijgeschreven :)
Openbank is al een tijd IP als het goed is vanaf elke Nederlandse ' huisbank ' inmiddels, alleen een overboeking terug doen ze doorgaans een dag extra over en pakken ze een rentedag van je af.
Wat betreft TR is mijn ervaring wel dat je het geld diezelfde werkdag nog terug krijgt en ze correct zijn in de rentedatum. Bij TR kost het ook een (rente)dag.

[ Voor 13% gewijzigd door JohanNL op 23-05-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
JohanNL schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:38:
[...]

...
Wat betreft TR is mijn ervaring wel dat je het geld diezelfde werkdag nog terug krijgt en ze correct zijn in de rentedatum.
Bij een opname van TR naar ING of ASN kost het bij mij altijd 1 werk/rentedag

[ Voor 20% gewijzigd door W1ck1e op 22-05-2024 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:38:
[...]

Openbank is al een tijd IP als het goed is vanaf elke Nederlandse ' huisbank ' inmiddels, alleen een overboeking terug doen ze doorgaans een dag extra over en pakken ze een rentedag van je af.
Wat betreft TR is mijn ervaring wel dat je het geld diezelfde werkdag nog terug krijgt en ze correct zijn in de rentedatum.
Van ING naar Openbank was nog altijd binnen een werkdag en zeker niet IP, althans, de laatste keer dat ik het probeerde, zo'n 2 weken geleden.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
spacefreek schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:23:
Ik krijg het niet voor elkaar om stortingen te doen op Trade Republic vanaf mijn ING rekening via Apple Pay (als alternatief voor een manuele overboeking waar wat tijd overheen gaat (maar wel werkt), zou Apple Pay ‘instant’ moeten zijn).
...
Ik heb 2 tegenrekeningen voor TR: ING en ASN. ING duurt bij een reguliere overschrijving ongeveer 2 uur, maar dus indien op tijd wel op dezelfde werkdag. Aangezien ik bij TR alleen maar spaar (en niet betaal of beleg), boeit het mij niet dat er 2 uur over heen gaan. ASN is instant. Beide zijn dus snel genoeg. Opnames kosten een nacht (of meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:10
Zojuist een eerste storting proberen te maken vanuit een en/of rekening. Onderstaande mail kreeg ik 15 minuten na mijn eerste (poging) tot storting. Wat gaat er fout?

Beste,

We hebben een storting op je kasrekening geconstateerd die niet voldoet aan de eisen die we stellen aan een geldige storting. Voor je storting moet aan de volgende voorwaarden zijn voldaan:

Je volledige naam is opgegeven als naam van de ontvanger.

Het is een SEPA-overschrijving.

Je bent eigenaar van de rekening van waaruit je de overschrijving doet. Dit kan ook een gezamenlijke rekening zijn.

Houd er rekening mee dat we de volgende overschrijvingen niet accepteren omdat we die niet ondersteunen of niet duidelijk aan jou kunnen toewijzen:

Stortingen vanuit bedrijfsrekeningen

Stortingen vanuit niet-SEPA-rekeningen

Stortingen met een andere naam van de ontvanger

Stortingen via Lightning-overschrijvingen (bijv. Target2)

Stortingen die niet duidelijk aan jou kunnen worden toegewezen (bijv. PayPal, Payback, Transferwise)

De betaling wordt in de komende werkdagen teruggestort op de rekening van de afzender.

© Trade Republic Bank 2024

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bravertal schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:41:
Zojuist een eerste storting proberen te maken vanuit een en/of rekening. Onderstaande mail kreeg ik 15 minuten na mijn eerste (poging) tot storting. Wat gaat er fout?

Beste,

We hebben een storting op je kasrekening geconstateerd die niet voldoet aan de eisen die we stellen aan een geldige storting. Voor je storting moet aan de volgende voorwaarden zijn voldaan:

Je volledige naam is opgegeven als naam van de ontvanger.

Het is een SEPA-overschrijving.

Je bent eigenaar van de rekening van waaruit je de overschrijving doet. Dit kan ook een gezamenlijke rekening zijn.

Houd er rekening mee dat we de volgende overschrijvingen niet accepteren omdat we die niet ondersteunen of niet duidelijk aan jou kunnen toewijzen:

Stortingen vanuit bedrijfsrekeningen

Stortingen vanuit niet-SEPA-rekeningen

Stortingen met een andere naam van de ontvanger

Stortingen via Lightning-overschrijvingen (bijv. Target2)

Stortingen die niet duidelijk aan jou kunnen worden toegewezen (bijv. PayPal, Payback, Transferwise)

De betaling wordt in de komende werkdagen teruggestort op de rekening van de afzender.

© Trade Republic Bank 2024
Als je dit topic hebt gelezen zul je terugvinden dat het storten van een en/of rekening niet mogelijk lijkt te zijn, de naam van de tegenrekening moet exact zo zijn als de rekening bij Trade Republic.

Mogelijk is dus J. Jansen en Jan Jansen en als ik het goed zeg geen J. Jansen en/of P. Pieters o.i.d.

[ Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 27-05-2024 19:44 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
LogiZ5500 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:39:
Ik heb de kaart aangevraagd, deze komt een dezer dagen binnen.
Nu zag ik de optie voor 1% Saveback.
Iemand die dit gebruikt?
Klopt het dat dit weekend is, nadat je een x bedrag per x periode gaat beleggen?
Nog een tip voor beleggingsproduct?
Ik dacht aan de S&P 500 met een klein bedrag, maar krijg een foutmelding wanneer ik deze wil initiëren..
Gebruik Saveback nu voor de 2e maand en je krijgt als ik het me goed herinner na het einde van de maand op de eerste werkdag de opgespaarde saveback+je eigen inleg (minimaal 50 euro).

Dit ging de eerste keer wel apart van elkaar dus je krijgt 1x een melding dat je eigen inleg is gedaan en daarna nog een melding over de extra saveback die is ingelegd.

Ik heb zelf in deze ETF wat inleg gedaan (zitten ruim 3500 beleggingen in dus dekt een wat groter deel van de markt dan S&P500) maar om iets aan te raden vind ik lastig want heb er niet veel ervaring mee. Misschien hier even rondkijken voor meer informatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-05 19:03

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Inmiddels ook mijn overboeking van bunq ontvangen (1 werkdag). Om m'n refferal bonus te claimen maar wat stocks gekocht. Maar daar kom ik niet voor, ik wil die spaarrente. Ik vind de app lekker minimaal en over het algemeen duidelijk, maar één dingetje vind ik wel iets te uitgekleed:
Ik zie een tabje Wealth (met je stocks portfolio zeg maar) en een tabje Cash. Dat Cash voelt een beetje aan voor me als geld dat nog geen bestemming heeft. Is dat het bedrag waar je uiteindelijk die 4% rente over vangt of moet ik dat daarvoor eerst nog ergens onderbrengen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 19-05 19:12

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@JohanNL Bovenstaand zijn misschien wel zaken waardoor de openingspost even een update verdient. Naast de kernmerken eronder ook een paar aandachtspunten/nadelen/veelgestelde vragen oid

Veel gestelde vragen:
- betalingen naar je Trade Republic rekeningen gaan de eerste ke(e)r(en) nog wat langzamer, daarna is meestal de ervaring dat deze tijdens werktijden binnen een paar uur op de Trade Republic rekening staan. Buiten werktijden (weekend, nacht) worden orders niet verwerkt en duurt het dus langer.
- Van Trade Republic terug geld overmaken naar je eigen rekening duurt meestal iets langer dan ernaar toe.
- Door aankomende Europese wetgeving zal bovenstaand nadeel op termijn gaan verdwijnen omdat Instant Payments moeten worden geïmplementeerd.
- Op de eerste van de maand ontvang je je rente, dit wordt meestal ergens die dag verwerkt maar kan door een feestdag ook weleens vertraging oplopen. Maar: het komt goed :)
- Voor degenen die nooit eerder belegd hebben: net als bij elke andere broker wordt ook een (periodieke) belegging die je buiten werktijden geeft, pas tijdens openingstijden van de beurs verwerkt. Dat is dus op werkdagen. De order wordt dan open gezet, maar pas als iemand jou de ETF/aandelen/obligaties wil verkopen zie je ze verschijnen, daar kan dus ook een paar dagen overheen gaan.

Scheelt een hoop dubbele vragen volgens mij ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
DeNachtwacht schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:16:
@JohanNL Bovenstaand zijn misschien wel zaken waardoor de openingspost even een update verdient. Naast de kernmerken eronder ook een paar aandachtspunten/nadelen/veelgestelde vragen oid

Veel gestelde vragen:
- betalingen naar je Trade Republic rekeningen gaan de eerste ke(e)r(en) nog wat langzamer, daarna is meestal de ervaring dat deze tijdens werktijden binnen een paar uur op de Trade Republic rekening staan. Buiten werktijden (weekend, nacht) worden orders niet verwerkt en duurt het dus langer.
- Van Trade Republic terug geld overmaken naar je eigen rekening duurt meestal iets langer dan ernaar toe.
- Door aankomende Europese wetgeving zal bovenstaand nadeel op termijn gaan verdwijnen omdat Instant Payments moeten worden geïmplementeerd.
- Op de eerste van de maand ontvang je je rente, dit wordt meestal ergens die dag verwerkt maar kan door een feestdag ook weleens vertraging oplopen. Maar: het komt goed :)

Scheelt een hoop dubbele vragen volgens mij ;)
Dank! Meteen aan toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
DeNachtwacht schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:16:
@JohanNL
...
...
...
@JohanNL
Opnemen: kost tussen 2 werkdagen volgens mij altijd 1 nacht en meer indien zaterdag, zondag of feestdag.
Rente: indien de 1ste een zondag of feestdag is wordt de rente die dag nog niet bijgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
boyette schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:56:
heb je ook een HSBC account bij TR of een andere ?

volgens mij krijgt niet iedereen altijd HSBC
Mijn TR account gebruikt ook een rekening bij HSBC.

Mijn beperkte ervaring vanaf Rabo: storting kan aankomen binnen 1-2 uur op een werkdag, maar in het weekend heb ik ook ~6 uur gezien of maandagochtend pas. 10-30 minuten of nog sneller herken ik niet. De vertraging zit volgens mij bij HSBC/TR want Rabo laat het zien als een instant payment ("Bij ontvanger om <zelfde tijd>").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:58
user109731 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:45:
[...]

Mijn TR account gebruikt ook een rekening bij HSBC.

Mijn beperkte ervaring vanaf Rabo: storting kan aankomen binnen 1-2 uur op een werkdag, maar in het weekend heb ik ook ~6 uur gezien of maandagochtend pas. 10-30 minuten of nog sneller herken ik niet. De vertraging zit volgens mij bij HSBC/TR want Rabo laat het zien als een instant payment ("Bij ontvanger om <zelfde tijd>").
jij snapt het

dat denk ik dus ook

zoiets is het bij bunq ook maar het duurt nu al meer dan 2 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 22:23
Geen matches
Mijn ervaring is dat overschrijvingen van Revolut en ASN naar TR er soms 10 minuten, vaak een paar uur, en soms een (werk)dag over doen. Ik heb het nooit echt instant (in seconden) gezien, maar wel te snel voor de gewone SEPA overschrijving. Dus het lijkt aannemelijk dat er na het bijschrijven van het geld, er nog een intern proces bij TR moet plaatsvinden voordat het geld toegankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:10:
[...]

Ja vandaag maar dat moet met instant payments niet uit maken normaliter

Zowel bunq als abn komt vandaag niet aan
Zoals ook in het eerste bericht van dit topic (door @JohanNL geschreven en bijgewerkt) staat doet TR niet aan instant buiten de reguliere werkdagen.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 16-06-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:58
W1ck1e schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:47:
[...]

Het resultaat van de test met bunq vind ik dan wel weer opvallend. Bij mij worden opnames in het weekend pas op maandag verzonden en komen dan op dinsdag aan, bij mijn tegenrekeningen, ING & ASN
AbnAmro is dan wel weer zoals ik zou verwachten.
Zitten nu al op dag 3 waarvan 2 werkdagen en ABN is er nog steeds niet dit is zelfs voor een normale boeking niet normaal binnen
europa

Zelfs naar azie gaat het sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
boyette schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:10:

Zitten nu al op dag 3 waarvan 2 werkdagen en ABN is er nog steeds niet dit is zelfs voor een normale boeking niet normaal binnen
europa

...
Ik verwacht dat je het bedrag later vandaag op de abnamro rekening ziet. Een opname bij TR op de zondag, wordt op de maandag "opgepakt" en uitgevoerd waardoor het pas ergens op de dinsdag aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 17-05 19:32

nlboy

Alles kitz?

Ik heb besloten om toch mijn TR rekening te sluiten. Vooral de onzekerheid die het met zich mee brengt dat je elke keer aantal werkdagen moet wachten totdat je het geld ontvangt op je tegenrekening vindt ik niet fijn. Terwijl het storten op je TR rekening wel binnen enkele uren verwerkt is.

Genoeg aanbieders die het wel vaak via Instant Payment verwerken. Dan maar 0,75 procent minder rente met iets meer zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
nlboy schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:04:
Ik heb besloten om toch mijn TR rekening te sluiten. Vooral de onzekerheid die het met zich mee brengt dat je elke keer aantal werkdagen moet wachten totdat je het geld ontvangt op je tegenrekening vindt ik niet fijn. Terwijl het storten op je TR rekening wel binnen enkele uren verwerkt is.

Genoeg aanbieders die het wel vaak via Instant Payment verwerken. Dan maar 0,75 procent minder rente met iets meer zekerheid.
Zoals je hier kunt zien heb ik afgelopen donderdag een klein bedrag willen terugboeken. Dat is tot nu nog niet binnengekomen op de tegenrekening. Maar morgen is pas de 3de werkdag sindsdien. Bijna alle opnames waren de volgende werkdag binnen. Ik heb gelukkig ook andere rekeningen als ik meteen geld nodig heb. Maar ik begrijp je overwegingen. Als ik joui was zou ik echter niet de de rekening sluiten of opheffen, maar alleen leeghalen. Mocht je je namelijk nog bedenken dan kan je niet zo makkelijk opnieuw een rekening openen, voor zover ik begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-04 08:58
W1ck1e schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:20:
[...]
Zoals je hier kunt zien heb ik afgelopen donderdag een klein bedrag willen terugboeken. Dat is tot nu nog niet binnengekomen op de tegenrekening. Maar morgen is pas de 3de werkdag sindsdien. Bijna alle opnames waren de volgende werkdag binnen. Ik heb gelukkig ook andere rekeningen als ik meteen geld nodig heb. Maar ik begrijp je overwegingen. Als ik joui was zou ik echter niet de de rekening sluiten of opheffen, maar alleen leeghalen. Mocht je je namelijk nog bedenken dan kan je niet zo makkelijk opnieuw een rekening openen, voor zover ik begrepen heb.
Ik hoor graag een update hoe lang het duurt om het geld van TR naar je eigen rekening te storten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 17-05 19:32

nlboy

Alles kitz?

Hyack schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:22:
[...]

Ik hoor graag een update hoe lang het duurt om het geld van TR naar je eigen rekening te storten :)
Bij mij wisselt het heel erg. De ene keer heb ik het de volgende (werk)dag ontvangen en de andere keer 3 werkdagen later. Dit inconsistente gebeuren vind ik erg irritant/onzeker, want ondertussen heeft TR wel dat bedrag gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:33
Ik denk dat de wisselende ervaringen mbt het verwerken van stortingen en opnames een gevolg zijn van: de 4 verschillende partner banken (er is dus (nog) niet sprake van 1 TR bankrekening) in combinatie de betrokken betaalrekening. Voorbeeld: Van TR naar Rabo kan dus op 4 verschillende manieren.

Daarnaast heb je een Nederlandse instant payment methode en een Europese methode. Voorbeeld: Knab zegt instant payment te hebben, maar dat hebben ze niet naar Revolut. Deze zit namelijk op een ander systeem aangesloten.

Als ik een boeking van Revolut naar TR doe dan zie ik in de transactie binnen enkele seconden de bevestiging dat het geld is ontvangen (in mijn geval door CiTi). Daarna duurt het nog even voordat ik over het geld kan beschikken omdat waarschijnlijk TR nog een batch moet draaien (maar dit is in bijna al gevallen binnen 15 minuten verwerkt).

Een opname overdag naar Revolut vanaf TR (via CiTi dus) dan heb ik dit in alle gevallen de volgende werkdag op mijn Revolut staan.

Ps. Ik zou de rekening bij TR niet sluiten maar inderdaad op nul zetten als je daar nu geen geld wil hebben staan. Het opnieuw openen is (bijna) onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Oekol schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:38:
[...]

Snap ik. Zal het even op een rij zetten:

1e keer na avondeten en na openen rekening (uurtje of 20 a 21u) overgemaakt van ING naar TR. In de ochtend om 08.58 stipt bijgeschreven.

12 uur overgemaakt van TR naar ING en stond er de volgende dag al op (echter de vorige dag niet gekeken).

Daarom nogmaals een test gedaan:
2e keer wederom in de avond van ING naar TR. In de ochtend wederom 08.58 zichtbaar. Nu vandaag dus iets later overgemaakt weer terug naar ING denk uurtje of 14u is mijn schatting.

Kijk zojuist en het is alweer bijgeschreven op de ING. Heb wederom niet eerder gekeken behalve direct nadat ik de boeking maakte. Maar in 3 uur op de tegenrekening is eerlijk gezegd net zo goed als Santander of wellicht zelfs iets beter. Ben positief verrast.
Nu begrijp ik het.

Omdat het volgens mij helder is dat de meeste stortingen naar TR dezelfde dag nog aankomen (mits tijdens kantooruren) dacht ik dat je het over opnames had, waarvan recentelijk berichten komen dat die ook binnen dezelfde werkdag zijn uitgevoerd (en bijgeschreven op de tegenrekening). Jouw opname van vandaag naar ING is daar een voorbeeld van. Een zwaluw maakt nog geen zomer, maar er zijn er nu al drie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:55

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:46:
[...]

Nu begrijp ik het.

Omdat het volgens mij helder is dat de meeste stortingen naar TR dezelfde dag nog aankomen (mits tijdens kantooruren) dacht ik dat je het over opnames had, waarvan recentelijk berichten komen dat die ook binnen dezelfde werkdag zijn uitgevoerd (en bijgeschreven op de tegenrekening). Jouw opname van vandaag naar ING is daar een voorbeeld van. Een zwaluw maakt nog geen zomer, maar er zijn er nu al drie ;)
Zojuist weer een wat groter bedrag over gemaakt. Wil namelijk ook wel wat van de rente zien of ik dat nu goed geactiveerd heb. Denk dat ik om 08.58 moet kijken of 't er op staat. Daarna doe ik ook een overboeking tijdens werkuren kijken hoe snel dat gaat.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ook even een test gedaan van TR naar Rabo. Opdracht 26e in de avond ingevoerd in TR app, vanochtend 28e aangekomen bij Rabo. De App zegt 1-3 werkdagen, dus die 2 dagen is daar precies in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:00
Hahn schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:50:
[...]

Daar ben ik nu net achter, ja :)

[...]

Ja, het is een automatische afschrijving achteraf, dus dat ik de boodschappen heb ontvangen is niet het gekke.

Maar, zoals ik al zei, geeft Picnic zelf aan dat de betaling wel gelukt is. Die automatische afschrijving wordt eigenlijk altijd binnen een paar uur na bezorging gedaan, dus dat zou afgelopen maandag zijn. En tot dusver is dat nog niet geweigerd/gestorneerd.

Dat zal hoogstwaarschijnlijk wel gaan gebeuren, en ik hoef dus ook niet nóg iemand die me gaat uitleggen dat wat ik gedaan heb niet kan/mag/moet/gaat werken, want dat weet ik inmiddels wel ;)

Maar dat Picnic niet direct een 'Nee, jullie mogen niet afschrijven van deze IBAN' heeft gekregen vond ik wel opvallend.
Ik vermoed dat de Picnic er vanuit gaat dat het lukt omdat de gegevens kloppen van de bankrekening. De validatie lukt en je kunt een betaling innen. Als je het probeert te innen zal je eigen bank eerst zeggen: De gegevens zijn correct dus het lukt wel. Echter als het werkelijk aan de andere kant wordt gevraagd zal het geweigerd worden. Maar hier kom je pas na een paar uur of langer achter, het kan zelfs tot ik dacht 7 werkdagen duren voordat een afschrijving is goed of afgekeurd.

Ik kan bijvoorbeeld bij de rabobank niet negatief staan. Toch gaan automatische afschrijvingen gewoon door en lijkt het alsof ik negatief sta. Als dit het geval is dan heb ik 7 werkdagen om het bedrag aan te vullen, als ik dat niet binnen die 7 dagen doe dan wordt de werkelijke afschrijving niet uitgevoerd. Ik sta dus niet negatief omdat het bedrag nog niet werkelijk is afgeschreven, maar als je mijn saldo bekijkt lijkt het alsof ik dan wel negatief sta.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:53
Road-runner83 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:47:
Wie heeft er op dit moment de volgende rekening bij TR:
https://traderepublic.com/nl-nl/rente

Mijn deposito bij Raisin (Italiaanse bank) loopt af en zit aan die rekening te denken. 3,75% is hoger dan 1 jaar vast zetten via Raisin.

Wat zijn de ervaringen met deze rekening bij TR? Verloopt alles soepel? Geld staat er snel op/snel eraf?

Tot nu toe ben ik tevreden. Gebruik het een maand of 5 nu. Tegenrekening is een gezamenlijke rekening bij ASN. Nog geen gekke dingen gehad. Ik gebruik alleen deze tegenrekening voor het overboeken.

Maakt gebruik van de spaarrekening, de 1% cashback (dmv de card en wallet) en dus het maandelijks beleggen (Gratis Tweakers Tip, om snel aan de 15e te komen in de maand kun je contactloos pinnen bij een tankstation, hij reserveert 200e maar rekent uiteindelijk het echte bedrag later af, maar je krijgt wel 1% over 200e... >:) )

Van ASN naar TR duurt een paar uur (werkdagen en in de ochtend). Van TR naar ASN duurt wat langer (~dag). Vanuit ASN wordt maandelijks een bedrag over gemaakt. Ben klein begonnen (spreiding). TR was mijn alternatief voor Advanzia.

Edit; Tweakertip

[ Voor 10% gewijzigd door Rolfjes op 05-07-2024 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Kal-Ell schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:12:
[...]

Mijn tegenrekening is abn Amro.
Ik heb eerder op donderdag geld overgemaakt, dus daar zou het niet aan kunnen liggen

Ik heb net mijn geld op mijn abn rekening ontvangen
Aha, je hebt het over opnames.
En volgens mij had @Henk. het over stortingen.
Dat is dus wel een verschil: stortingen binnen dezelfde werkdag, opnames kosten minimaal 1 nacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mijn (eerste) overboeking ging vanmorgen super snel. Ik heb de rekening de afgelopen dagen geopend en vanmorgen een bedrag overgemaakt (vanaf de Rabobank). Dit was om 09:48. Ik had mezelf verteld dat ik een paar werkdagen zou moeten wachten - maar om 10:08 kreeg ik een push-notificatie van TR dat het geld is bijgeschreven :P. Dat was dus precies 20 minuten.

De reden voor dat ik voor TR heb gekozen is de spaarrekening en de 3,75% rente. Wellicht dat ik de rente bijschrijvingen ga beleggen, de app ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Razr schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:34:
Mijn (eerste) overboeking ging vanmorgen super snel. Ik heb de rekening de afgelopen dagen geopend en vanmorgen een bedrag overgemaakt (vanaf de Rabobank). Dit was om 09:48. Ik had mezelf verteld dat ik een paar werkdagen zou moeten wachten - maar om 10:08 kreeg ik een push-notificatie van TR dat het geld is bijgeschreven :P. Dat was dus precies 20 minuten.

De reden voor dat ik voor TR heb gekozen is de spaarrekening en de 3,75% rente. Wellicht dat ik de rente bijschrijvingen ga beleggen, de app ziet er goed uit!
Merk toch bij ING dat het een paar uur duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online
Onttrekking van TR (JP Morgan bank account) naar ING lijkt hier ook sneller te gaan dan een tijdje terug. Voorheen een hele werkdag (soms iets meer), nu binnen 3uur op de rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
t0mmiiiii schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:47:
[...]

Update, het bedrag is net binnengekomen! 9 dagen.
Misgelopen rente minder dan 25 cent. Gelukkig niet zo veel. Enig idee waarom het zolang duurde ?
Mijn ervaring is dat naar ASN het 1 nacht duurt. Mits werkdagen.

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 19-07-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Magreet1 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:40:
Hier gister om 9:03 een ‘groot’ bedrag over gemaakt van TR naar Rabo. Vandaag om 8:57 binnen. Echt super zeg! Vond het best spannend.
Dus zoals verwacht na 1 nacht. Volgens mij zijn opnames van TR binnen dezelfde werkdag nog zeldzaam.

edit: blijkbaar valt dat laatste mee. @Schweino @Rene85

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 23-07-2024 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
W1ck1e schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:49:
[...]

Dus zoals verwacht na 1 nacht. Volgens mij zijn opnames van TR binnen dezelfde werkdag nog zeldzaam.
Tip: Open een gratis Revolut rekening. Daarmee kan je kosteloos een creditcard top up doen van je TR rekening naar Revolut. Het bedrag staat dan direct op je Revolut rekening. Van je Revolut rekening kan je het vervolgens weer via een directe overboekingen naar een andere (groot)bank overboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online
Rene85 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:25:
Onttrekking van TR (JP Morgan bank account) naar ING lijkt hier ook sneller te gaan dan een tijdje terug. Voorheen een hele werkdag (soms iets meer), nu binnen 3uur op de rekening
@W1ck1e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Vanochtend rente van Juli (bijgeschreven om 03:33) overgeboekt naar mijn Rabo geen probleem. Krijg ook automatisch update pop up maar toch via Google Play store gedaan. Dus overboeking heb ik voor app update gedaan.

Edit : Geld op mijn Rabo was om 08:22 bijgeschreven. Dit was bijzonder snel van TR naar Rabo. Meestal duurt dit 1-2 werkdagen.

[ Voor 35% gewijzigd door Harbo op 01-08-2024 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
RetroMan schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:42:
[...]

Ik ga nog één keer melden dat ik van te voren al wist dat het langer kon duren, dat ik me geen zorgen maak over dat het goed komt met mijn geld etc. etc. Waar al die aannames vandaan komen snap ik niet, en ik heb ze tot 4 x toe getracht te ontkrachten, maar het is kennelijk een nogal hardnekkige gedachte.

Ik vind het erg raar dat de common sense in deze community lijkt te zijn dat het normaal is om te wachten. Ik lees net "een dagje of 2 wachten" en dan "zal het allemaal wel los lopen". Waarom? Omdat ik zou verwachten dat 1) we hier weten dat dit technisch nagenoeg onverklaarbaar is en 2) dat het wachten ons geld kost.

Maar goed. Had ik trouwens al gemeld dat ik niet in paniek ben? ;w
Ok je wilt een technische verklaring:

Het verschil in snelheid bij betalingen van en naar Duitse bankrekeningen kan te maken hebben met verschillende factoren, zoals het type betaling, de betrokken banken, en het tijdstip van de transactie.

1. **SEPA-overschrijvingen**: De meeste betalingen binnen Europa verlopen via het SEPA (Single Euro Payments Area) netwerk. Standaard SEPA-overschrijvingen worden meestal binnen één werkdag verwerkt, maar afhankelijk van de bank kan dit soms langer duren, vooral als de transactie later op de dag wordt ingediend of als er sprake is van een weekend of feestdag.

2. **Instant Payments**: Dit is een vorm van SEPA-overschrijving die veel sneller is. Bij Instant Payments worden betalingen vrijwel onmiddellijk verwerkt, vaak binnen enkele seconden tot een paar minuten, ongeacht het tijdstip van de dag. Niet alle banken bieden echter deze dienst aan, en het kan zijn dat de bank van de ontvanger of de verzender niet is aangesloten op het Instant Payments-netwerk, wat betekent dat de betaling terugvalt op de standaard verwerkingstijd.

3. **Interne verwerkingstijden van banken**: Banken hebben interne processen die betalingen verwerken. Sommige banken verwerken betalingen meerdere keren per dag, terwijl andere slechts een paar vaste momenten hebben. Dit kan betekenen dat als je een betaling vlak voor een verwerkingstijd indient, deze snel wordt verwerkt, maar als je net na een verwerkingstijd indient, het langer kan duren.

4. **Weekenden en feestdagen**: Tijdens weekenden en feestdagen worden standaardbetalingen vaak vertraagd omdat de meeste banken betalingen alleen op werkdagen verwerken. Instant Payments daarentegen worden vaak 24/7 verwerkt, zelfs tijdens weekenden en feestdagen, mits beide banken in het netwerk zitten.

5. **Bank-specifieke factoren**: Elke bank heeft zijn eigen beleid en technische infrastructuur, wat betekent dat er variatie kan zijn in de snelheid van betalingen. Sommige banken hebben een snellere verwerking dan andere.

Samenvattend, de snelheid van betalingen hangt af van het type betaling (standaard of instant), de betrokken banken en het tijdstip waarop de transactie wordt uitgevoerd. Als je regelmatig snellere betalingen wilt, kan het nuttig zijn om te kijken of je bank Instant Payments aanbiedt en of dit actief is bij zowel de verzender als de ontvanger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:29
spacefreek schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:48:
Vandaag (2 aug.) is er 50€ automatisch belegd, en is de 15€ cashback ook belegd. Echter, nu valt me op dat mijn saldo met 65€ is gedaald, terwijl dit natuurlijk -50€ moet zijn. Hebben anderen dit ook gehad? Of wordt dat later nog gecorrigeerd?
Wordt later gecorrigeerd. Bij mij was het juist andersom. De cashback werd eerst bij mijn spaarsaldo bijgeschreven en paar uur later belegd en weer afgeschreven van de spaarrekening.

Ws intern proces. Bij TR beste om 1 a 2 werkdagen te wachten. Vaak is alles dan weer rechtgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
atjong schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:15:
[...]

Ik heb in de app helemaal geen andere mogelijkheid dan via creditcard. Zelf overmaken via IBAN kan inderdaad ook. Maar het blijft toch idioot dat je in hun app niet kosteloos een bedrag op je eigen rekening kunt storten?
Ik heb nog nooit betaald om geld te storten op TR. Gewoon met een overschrijving via internetbankieren vanaf mijn tegenrekening. Storten kan in principe binnen de werkdag. Waarom moet er een 2de optie zijn die gratis is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
pastafan schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:28:
woensdag 7 augustus bij TR opdracht gegeven 50.000 euro opname naar vaste tegenrekening (ASN Bank).

Is er vanmorgen (9 augustus) rond 10:00 bijgeschreven op ASN rekening.
Hoe laat heb je die opdracht gegeven ? Als het ergens in de ochtend is, ontvang je het geld meestal maar 1 dag later (ook bij asn). Behoudens niet werkdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-05 14:55
W1ck1e schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:33:
[...]

Hoe laat heb je die opdracht gegeven ? Als het ergens in de ochtend is, ontvang je het geld meestal maar 1 dag later (ook bij asn). Behoudens niet werkdagen.
In de namiddag, zo rond 16:30 uur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ben sinds een week nu ook lid van Trade Republic, maar ben tot nu toe nog niet echt onder de indruk.

Tijdens mijn KYC is door (een medewerker van) Trade Republic een van mijn voornamen aangepast naar iets anders dan op mijn ID stond. Ik heb daarna contact proberen op te nemen met Trade Republic maar hing vast in een chatbot loop. Chatbot vroeg wat mijn vraag was, ik gaf aan 'naam onjuist' en dan krijg je een formulier om je naam te laten wijzigen n.a.v. huwelijk/scheiding/legal reasons. Geen andere opties waren mogelijk.
Uiteindelijk dat maar ingevuld, legal reasons aangevinkt en foto gemaakt van m'n paspoort. Je kunt er niks bijzetten.
Je voelt m al aankomen; afgekeurd. Reageren onmogelijk (no-reply adres) en chatbot geeft je geen optie om met een mens te praten. Uiteindelijk 3x dat formulier ingevuld voordat ze het doorhadden dat een van m'n voornamen onjuist was.

Daarna geprobeerd om de classic kaart te bestellen. Geld proberen te storten met credit card; gaat niet. App hangt dan vast op een wit scherm. Paar keer geprobeerd, nope, dan maar storten naar het IBAN nummer. Daar gaat 1 werkdag overheen, dus al nagenoeg onbruikbaar als prepaid kaart die ik alleen oplaad met hetgeen ik nodig heb om te betalen/iets te bestellen aangezien Curve geen optie is...

Overigens staan er ook hier en daar spelfouten in de app, weinig bemoedigend.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:44
Kom je van de Rabo bank, zo met dat "clubgevoel" :+
Daar gaat 1 werkdag overheen, dus al nagenoeg onbruikbaar als prepaid kaart die ik alleen oplaad met hetgeen ik nodig heb om te betalen/iets te bestellen aangezien Curve geen optie is...
Je hebt bij TR maar één rekening - dat zal voor de meeste gebruikers om de spaarrente van 3,75% tot €50K zijn. Betalingen van je virtuele TR kaart komen van die spaarrekening, want je hebt geen aparte betaalrekening.

Als je er geen/weinig geld op die rekening zet, waarom heb je dan een rekening bij TR genomen?
Voor alleen een prepaid zijn er volgens mij wel andere opties die wel instant pay bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 22:23
Freekers schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 16:57:
Daar gaat 1 werkdag overheen, dus al nagenoeg onbruikbaar als prepaid kaart die ik alleen oplaad met hetgeen ik nodig heb om te betalen/iets te bestellen aangezien Curve geen optie is...
Ik zou dan eerder aanraden om naar Revolut of N26 te kijken. Net als TR een debit Visa/Mastercard, maar wel instant transfers. Voor Revolut inkomend en uitgaand, en voor N26 in ieder geval inkomend. Meende dat je bij uitgaande IP bij N26 €1 betaalt, maar misschien is dat achterhaald. TR is een soort hybride tussen spaarrekening, beleggingsrekening en betaalpas, dus het zou niet mijn eerste keus zijn voor puur betaalpas als geen van de andere functies je interesseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:44
Mijn meest recente boekingen van KNAB naar TR (laatste ~2 maanden) lijken allemaal binnen 4 uur geregeld te zijn, alles in de ochtend van een werkdag gedaan.

Opnemen van de rente (afromen tot €50K) gisteravond gedaan en stond net om 11:00u bij Openbank.

Update: rekening is ondergebracht bij HSBC Ierland

[ Voor 10% gewijzigd door GroteVoet459 op 02-09-2024 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
IceOnFire schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:53:
Als ik op doordeweekse dagen geld van de ING overmaak naar TR staat dat dezelfde dag nog op mn rekening, maar het valt me nu op dat als ik dat op vrijdag doe het niet verwerkt wordt en pas de maandag erop doorgevoerd wordt. Is dat bij iedereen zo of ligt het aan de combi met ING?

Nogal suf, want dat scheelt toch drie rentedagen wat bij hogere bedragen best signicifant is.
Mijn ervaring met stortingen op werkdagen vanaf ING internetbankieren is dat het 2 of 3 uur later op de rekening staat. Wellicht is jouw overgeschreven bedrag zodanig groot (en daarmee afwijkend van eerdere stortingen) dat ze er even naar willen kijken. Ik heb ook wel eens een mail gehad van TR dat ik iets moest uitleggen. Maar dat is al weer lang geleden.
Stortingen vanaf ASN zijn bij mij wel instant (of een paar minuten)

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 20-09-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:15:
[...]

Mijn ervaring met stortingen op werkdagen vanaf ING internetbankieren is dat het 2 of 3 uur later op de rekening staat. Wellicht is jouw overgeschreven bedrag zodanig groot (en daarmee afwijkend van eerdere stortingen) dat ze er even naar willen kijken. Ik heb ook wel eens een mail gehad van TR dat ik iets moest uitleggen. Maar dat is al weer lang geleden.
Stortingen vanaf ASN zijn bij mij wel instant (of een paar minuten)
Ik heb het idee dat het vroeger wel goed ging, maar nu worden zelfs kleine bedragen consistent niet meer op vrijdag verwerkt lijkt het. Bij jou lukt dus het op vrijdag nu nog steeds? De overige werkdagen werkt het bij mij inderdaad zoals je aangeeft, mits binnen kantoortijden over het algemeen binnen een paar uur verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
IceOnFire schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:18:
[...]

Ik heb het idee dat het vroeger wel goed ging, maar nu worden zelfs kleine bedragen consistent niet meer op vrijdag verwerkt lijkt het. Bij jou lukt dus het op vrijdag nu nog steeds? De overige werkdagen werkt het bij mij inderdaad zoals je aangeeft, mits binnen kantoortijden over het algemeen binnen een paar uur verwerkt.
Van ING heb ik al een tijdje geen geld meer overgemaakt naar TR, want ASN is bij mij sneller. Vorige week vrijdag heb ik een klein bedrag overgemaakt, van ASN naar TR en dat kwam dezelfde dag nog aan. De laatste tijd ben ik meer geïnteresseerd in de doorlooptijd van opnames. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 20-09-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:45
W1ck1e schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:03:
@JantjeO Volgens mij moet je iets meer geduld hebben. Als ik de afbeelding goed begrijp ben je nog niet geverifieerd.
ik heb de app gekilled en opnieuw opgestart en toen was ie meteen verified :)
meteen paar euro teruggeboekt (op een werkdag) naar mijn eigen bankrekening en werkdag erna aangekomen.

Nu ik verified ben vervolgens ook weer een storting transactie gedaan van mijn bankrekening naar TR en die was er binnen 13 minuten (op een werkdag).

Dus all set... mijn spaargeld kan nu over.
3.5% (max. 1 werkdag) i.p.v. 1.7% reguliere spaarrekening (direct opneembaar) danwel 2.4% tijdslot sparen (3 mnd vast) bij mijn bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
stra123 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:26:
Goedemorgen,

Ik heb gusteren voor het eerst naar mijn TR rekening overgeboekt. Hoelang duurde het bij jullie voor het op de TR rekening stond
allereerste storting duurt 1-2 werkdagen, daarna was de 2e bij mij in slechts 13 minuten aangekomen (op werkdagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Nog even een update: op vrijdag middag om 14:46 geld overgeboekt van TR naar mijn bank en pas dinsdag 08:56 ontvangen. Dit in tegenstelling met mijn eerdere vergelijkbare overboeking op woensdag die wel meteen de werkdag erop (donderdag) aankwam.

[ Voor 35% gewijzigd door JantjeO op 01-10-2024 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Hahn schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:20:

Als je het gisteren rond 14:00 overgemaakt hebt, dan is het bij lange na niet 'na 2 volle dagen'. Het is letterlijk iets meer dan 1 volle dag geleden.

Maar dikke kans dat het er morgen op staat.
Totdat ik leerde dat opnames vroeg in de ochtend (voor 07:30) dezelfde dag aankwamen (bij ING & ASN) duurden de opnames bij mij rond / iets meer dan 24 uur. In elk geval uiterlijk de volgende werkdag.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 08-10-2024 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 22:16
Vraagje, hoe snel gaat geld van ING over naar TR? Is dat 1 werkdag of korter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
dutchnltweaker schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:56:
Vraagje, hoe snel gaat geld van ING over naar TR? Is dat 1 werkdag of korter?
zoekfunctie, bijvoorbeeld "werkdag"

nb:
heel veel vragen die jij hier en in het spaartopic stelt zijn hier en aldaar al beantwoord.
iets meer moeite doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 22:16
W1ck1e schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:03:
[...]

zoekfunctie, bijvoorbeeld "werkdag"

nb:
heel veel vragen die jij hier en in het spaartopic stelt zijn hier en aldaar al beantwoord.
iets meer moeite doen ;)
Ik had wel wat gelezen, maar zag verschillende berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
dutchnltweaker schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:03:
[...]

Ik had wel wat gelezen, maar zag verschillende berichten.
Wat is dan de waarde van een nieuw antwoord ?
Bijvoorbeeld: indien op tijd gedaan, dezelfde werkdag al op TR

uiteindelijk telt alleen je eigen ervaring.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 21-10-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Napsju schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:53:
Het overboeken van Revolut naar Trade Republic gaat steeds sneller. Eerder duurde dat een dag, vandaag in 10 minuten. Mooie vooruitgang. Nu de andere kant nog op, maar dat zal wel minder in hun voordeel zijn.. :)
In de ochtend voor 07:30 dan komt het dezelfde werkdag nog aan bij ING & ASN. Is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
DeNachtwacht schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:24:
Vraagje, ik heb op 29 december bij coolblue een bestelling via Apple Pay betaald en vrijwel direct daarna geannuleerd. Dat staat inmiddels ook keurig in de app “de verkoper heeft deze bestelling geannuleerd. Er is niets in rekening gebracht”

Maar ik weet voor de volle 100% zeker dat het geld nog niet terug is. Iemand hier ook ervaring mee? Dat laatste zinnetje dat er niks in rekening is gebracht laat mij vrezen dat er iets niet goed is gegaan, het is toch een betaling van €500…
Dit gaat waarschijnlijk helemaal goed. Je hebt een betaling gedaan bij Coolblue en die betaling wordt terug gedraaid waardoor er uiteindelijk niets in rekening is gebracht. Er staat niet dat de betaling direct wordt terug gedraaid, dit zullen ze wellicht wel erg snel gaan doen.

Maar houd er rekening mee dat het deze dagen mogelijk wat langer duurt omdat er minder werkdagen in de week zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
xxxMaverick schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:25:

Hierboven impliceerde iemand dat ene via instant gaat andere niet

Komt vast goed
Was het ook al zoals je kon lezen in mijn bericht ;)
Bij TR gebruik ik ING & ASN als tegenrekening. Opnames en stortingen zijn nog niet instant geweest. Maar wel op dezelfde werkdag. Bij een opname moet ik die daarvoor voor ongeveer 8 uur in de ochtend hebben gestart. Later op de dag betekent voor mij 1 dag renteverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14:40
Jeroen900 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:50:
[...]

Ik heb aan het einde van deze middag de volgende reactie gekregen van de klantenservice:

"Our partner bank has notified us of technical irregularities with certain deposits on the 25.12.2024, and It seems that yours was affected, and could not be processed until now.

We're working on a quick resolution. This would mean a return to the sender account or a deposit to your cash account, although this may take a few working days."

Volgens TR ligt het dus aan technische problemen bij een partnerbank op deze specifieke datum (25 december). Ik lees hierboven echter dat ook een overboeking van 26 december nog niet is aangekomen. Ik heb daarnaast inmiddels online wat onderzoek gedaan en lees dat er veel meer mensen meemaken dat TR geld dagen- of zelfs wekenlang ergens rond laat hangen. Natuurlijk wel zo makkelijk om dat telkens maar af te schuiven op de partnerbanken. Ik weet dan ook niet goed hoe serieus ik deze reactie moet nemen en wacht het voorlopig maar af.
Het probleem is dat je op internet vaak de negatieve reviews ziet en minder de positieve.

Mijn ervaringen tot dusver (gebruik TR 7 maanden) overboekingen naar TR zijn bijna altijd met een paar uur tot maximaal 1 werkdag binnen bij TR. Twee keer duurde de betaling langer, na het nieuw openen van mijn TR account en een keer ergens in September (waarbij hun partnerbank vertraging had met verwerken van transacties).

Ook ik lees de verschillende posts/verhalen over dat mensen vaak gedoe hebben met overboeken maar ik kan herken mij daar niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-05 10:25
Youtl schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:56:
[...]

Het probleem is dat je op internet vaak de negatieve reviews ziet en minder de positieve.

Mijn ervaringen tot dusver (gebruik TR 7 maanden) overboekingen naar TR zijn bijna altijd met een paar uur tot maximaal 1 werkdag binnen bij TR. Twee keer duurde de betaling langer, na het nieuw openen van mijn TR account en een keer ergens in September (waarbij hun partnerbank vertraging had met verwerken van transacties).

Ook ik lees de verschillende posts/verhalen over dat mensen vaak gedoe hebben met overboeken maar ik kan herken mij daar niet in.
Das mooi voor je maar ik wacht al wel vanaf de 25e op mijn geld :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 19:28
Krijg net deze reactie op mijn klacht:

Hartelijk bedankt voor het bericht over je storting.

Het duurt doorgaans twee werkdagen voordat de storting is bijgeschreven op je rekening.

Vanwege een technische onregelmatigheid kon je overschrijving niet aan je kasrekening worden bijgeschreven. Deze situatie is nu opgelost en het bedrag wordt weldra bijgeschreven.

Mijn oprechte excuses voor het ontstane ongemak.

Hopelijk nog vandaag anders gaat het weer over het weekend heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen900
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-01 13:06
Baltar schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:14:
Krijg net deze reactie op mijn klacht:

Hartelijk bedankt voor het bericht over je storting.

Het duurt doorgaans twee werkdagen voordat de storting is bijgeschreven op je rekening.

Vanwege een technische onregelmatigheid kon je overschrijving niet aan je kasrekening worden bijgeschreven. Deze situatie is nu opgelost en het bedrag wordt weldra bijgeschreven.

Mijn oprechte excuses voor het ontstane ongemak.

Hopelijk nog vandaag anders gaat het weer over het weekend heen.
Bij mij vandaag in ieder geval niets, we blijven maar afwachten voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
W1ck1e schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:14:

In de ochtend voor 07:30 dan komt het dezelfde werkdag nog aan bij ING & ASN. Is mijn ervaring.
@crryp

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 04-01-2025 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
Vanaf ING/SNS staat het er op werkdagen ook met max 2-3u op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youtl
gloopie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:12:
Ik heb al een jaar geen problemen gehad met het overmaken van ASN naar TR. Daar gaat het ook niet over. Bij een aantal personen is het rond de kerstdagen fout gegaan (o.a. vanuit ASN, Rabobank en ABN). Daardoor hebben we bijna 2 weken moeten wachten op het geld. TR geeft in chat toe dat het vertragingen heeft opgelopen rond de kerstdagen. Maar toch zou het dan niet aan TR liggen?
Het kan inderdaad aan de partnerbanken van TR liggen, maar dat maakt voor mij niet uit. Ik gebruik TR om het geld op mijn rekening te krijgen.

Het is ook niet mijn bedoeling om TR zwart te maken. Maar als dit bij mij gebeurt, is het handig om te weten of dat ook bij andere ook aan de hand is. Ik heb tot nu toe ook nooit problemen gehad met TR, maar het kan dus voorkomen dat het een keer fout gaat. Gelukkig is het opgelost en staat het geld op de rekening.
Dat het wel eens fout wil gaan komt vanwege de constructie die TR nu gebruikt. TR heeft zelf geen eigen IBAN maar geeft jou een tussen IBAN van een partnerbank waar jij geld naar mag overmaken dat daarna (na verwerking en checks) doorgaat naar jouw TR rekening. Door deze tussenstop kan het voorkomen dat er wat fout gaat bij de partnerbank of bij TR waardoor het iets langer duurt voor jij jouw geld op je rekening ziet bij TR.

N26 en Revolut hebben dit vroeger ook gehad. Bij N26 was dit Wirecard (voor ze in NL actief waren) en bij Revolut volgens mij de Lloyds bank (2015-2018) waar je dan geld naartoe overmaakt en dit na verwerking ziet aankomen in jouw N26/Revolut rekening. Moet je nagaan dat dit vroeger vaak 1-2 werkdagen duurde omdat het om een internationale overboeking ging en er geen instant payment was (wat het huidige proces versnelt). Verder weet ik niet of dit proces dan automatisch gebeurt of door de mens moet worden verwerkt, dat kan ook een rol spelen uiteraard.

Het is dan ook wachten tot TR in Nederland eigen IBAN rekeningen mag uitgeven (of dat dan Duits of NL is weet ik niet, ik hoop NL :) ) waarmee een groot deel van deze problemen hopelijk opgelost zijn.

En nee ik ben geen fan van TR en haat het ook niet maar deze problemen herken ik van N26 en Revolut waar dit ook speelde in hun beginjaren.

[ Voor 10% gewijzigd door Youtl op 08-01-2025 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-05 20:42
Youtl schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:01:
[...]

Dat het wel eens fout wil gaan komt vanwege de constructie die TR nu gebruikt. TR heeft zelf geen eigen IBAN maar geeft jou een tussen IBAN van een partnerbank waar jij geld naar mag overmaken dat daarna (na verwerking en checks) doorgaat naar jouw TR rekening. Door deze tussenstop kan het voorkomen dat er wat fout gaat bij de partnerbank of bij TR waardoor het iets langer duurt voor jij jouw geld op je rekening ziet bij TR.

N26 en Revolut hebben dit vroeger ook gehad. Bij N26 was dit Wirecard (voor ze in NL actief waren) en bij Revolut volgens mij de Lloyds bank (2015-2018) waar je dan geld naartoe overmaakt en dit na verwerking ziet aankomen in jouw N26/Revolut rekening. Moet je nagaan dat dit vroeger vaak 1-2 werkdagen duurde omdat het om een internationale overboeking ging en er geen instant payment was (wat het huidige proces versnelt). Verder weet ik niet of dit proces dan automatisch gebeurt of door de mens moet worden verwerkt, dat kan ook een rol spelen uiteraard.

Het is dan ook wachten tot TR in Nederland eigen IBAN rekeningen mag uitgeven (of dat dan Duits of NL is weet ik niet, ik hoop NL :) ) waarmee een groot deel van deze problemen hopelijk opgelost zijn.

En nee ik ben geen fan van TR en haat het ook niet maar deze problemen herken ik van N26 en Revolut waar dit ook speelde in hun beginjaren.
Duidelijk verhaal, als jou bank en de partner tussen iban direct payment ondersteunen komt hier geen persoon bij kijken. Zoals ik al eerder zei alle betalingen van 1 tot 1000 euro (meer nog niet aangedurft na al de verhalen hier) kwamen binnen een paar seconden aan en waren op mijn transactie overzicht zichtbaar. Het saldo werkt dan ongeveer bij in tussen de 1 en 10 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Tukkie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:41:
Heb op 3 januari 2025 een spaarrekening geopend en diezelfde dag wat kleine bedragen gestort en teruggestort om te kijken of het werkte. Er staat nu minder dan 50 euro op. Tot op heden nog geen 0,01 gestort gekregen met PUK code van TR. Rente bouwt op is te zien. Binnen welke termijn na eerste storting is die actie van TR met puk code te verwachten?
Ik had op 23 februari 2023 voor het eerst geld overgemaakt naar TR, en op 27 februari 2023 kreeg ik de PUK-code via 1 cent terugboeking. Dus effectief gezien 3 werkdagen.

Jij hebt vrijdag overgeboekt, het weekend telt niet mee, dus je zal het komende paar dagen ergens wel kunnen verwachten, gok ik. Maar gezien alle drukte (zie reacties hierboven), zou ik het een weekje geven voordat je contact opneemt ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-05 20:42
Hahn schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:46:
[...]

Ik had op 23 februari 2023 voor het eerst geld overgemaakt naar TR, en op 27 februari 2023 kreeg ik de PUK-code via 1 cent terugboeking. Dus effectief gezien 3 werkdagen.

Jij hebt vrijdag overgeboekt, het weekend telt niet mee, dus je zal het komende paar dagen ergens wel kunnen verwachten, gok ik. Maar gezien alle drukte (zie reacties hierboven), zou ik het een weekje geven voordat je contact opneemt ;)
Ik heb even contact opgenomen en dit verklaard de geen PUK code. Dus geen zorgen.

Reactie TR:

we have completely removed the PUK from our system flow so that you no longer need it, it has been replaced by a QR code.

In web, when you click on “forgotten PIN” you will get a QR code. Once you scan it with your phone you'll be redirected to the app to reset the PIN via the app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Bambi105 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:38:
Ik ben nog maar kort gebruiker van TR, maar heb nu sinds 24 januari het probleem dat ik een storting 'kwijt ben'. Storten lukte uiteraard eerder wel, met kleinere en grotere bedragen. Nu is het bedrag niet meer op de oorspronkelijk, noch op de TR rekening te vinden.

TR geeft aan dat ze met storingen kampen. Zelfs de chatfunctie om dit te melden werkt niet in de app. Merken jullie hier ook iets van?
Neen, mijn stortingen komen steeds op dezelfde dag aan, ook die van afgelopen vrijdag !

Graag iets meer info.
tijdstip op vrijdag van overschrijving bij de tegenrekening ?
nu dezelfde tegenrekening gebruikt als toen het wel goed ging ?

het is nu "pas" 2 werkdagen later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambi105
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-05 13:02
W1ck1e schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:47:
[...]

Neen, mijn stortingen komen steeds op dezelfde dag aan, ook die van afgelopen vrijdag !

Graag iets meer info.
tijdstip op vrijdag van overschrijving bij de tegenrekening ?
nu dezelfde tegenrekening gebruikt als toen het wel goed ging ?

het is nu "pas" 2 werkdagen later.
Dank @W1ck1e , je hebt gelijk dat het 'pas' 2 werkdagen later is, want mijn probleem is letterlijk net verholpen. 'Have you tried "waiting"?' blijkt toch weer het devies :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 26-03 14:28
Pffff nog steeds geen storting erbij van een week geleden. Chat laat het ook afweten. Wat een teringzooi. Ja wachten zeggen ze, ja maar er zijn al 3 minimaal 3 werkdagen voorbij!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-05 10:37
henkafca020 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:36:
Pffff nog steeds geen storting erbij van een week geleden. Chat laat het ook afweten. Wat een teringzooi. Ja wachten zeggen ze, ja maar er zijn al 3 minimaal 3 werkdagen voorbij!!
Ervaring leert dat als je de juiste tegenrekening hebt gebruikt het vanzelf wel aankomt.
Afhankelijk van de partner bank kan het wat langer duren. Ff geduld hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
IPeukieI schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:19:
Ik ben mij rustig aan een beetje aan het verdiepen in het beleggen via TR. Voor nu vooral een beetje aan het rondklikken. Ik heb overigens eigenlijk geen problemen met overboekingen, altijd beschikbaar binnen 1 werkdag. Ik kwam het volgende tegen, best wel een stevige dip in Q1 2024. Ik was benieuwd wat hier de oorzaak van was, en of de outlook er ondertussen meer positief uit ziet. Dus ik was een beetje aan het googlen.

[Afbeelding]

Op andere sites (waaronder Yahoo finance), is deze dip niet te zien. Zelfde ISIN nummer. Zie ik iets over het hoofd of is dit een bug oid in TR?

[Afbeelding]

(Iemand een tip hoe ik die afbeeldingen in een wat subtieler formaat krijg?)
Ze hebben een stock split gedaan, c.q. de aandelen van bestaande aandeelhouders zijn omgewisseld voor nieuwe.
In dit geval lijken de oude omgewisseld te zijn voor 4 nieuwe, er zijn dus ineens veel meer aandelen in omloop en elk nieuw aandeel is hierna dan ook nog maar een kwart waard.
Trade Republic verwerkt dit echter niet goed in hun grafiek, of juist wel, hoe je het maar wilt bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Boerenlater schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 07:36:
Ik heb gisteravond 10k ontrokken van TR naar m'n tegenrekening. Het staat niet bij de transacties. Ben ik nu fucked of komt het gewoon goed?
Ik weet niet wat je met ontrokken bedoelt, maar wanneer ik geld opneem doe ik dat op een werkdag met de app van TR via "overboeken" & "verzenden" en dan de tegenrekening kiezen.

Als ik dat vroeg in de ochtend doe dan komt het bedrag binnen een aantal uren binnen, wel nog op de dezelfde dag. Als ik het opneem tijdens kantooruren dan duurt het tot de volgende dag voordat het op de tegenrekening staat. Met een dag rente rente verlies. Dit is allemaal met mijn beide tegenrekening bij ING & ASN.

Ik verwacht dat jij vandaag (1 dag later) het bedrag ziet verschijnen op jouw tegenrekening.

Ik kan mij niet herinneren dat ik geld kwijt ben geraakt bij TR. En ook grotere opnames en stortingen zijn allemaal goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
W1ck1e schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:06:
[...]

Ik weet niet wat je met ontrokken bedoelt, maar wanneer ik geld opneem doe ik dat op een werkdag met de app van TR via "overboeken" & "verzenden" en dan de tegenrekening kiezen.

Als ik dat vroeg in de ochtend doe dan komt het bedrag binnen een aantal uren binnen, wel nog op de dezelfde dag. Als ik het opneem tijdens kantooruren dan duurt het tot de volgende dag voordat het op de tegenrekening staat. Met een dag rente rente verlies. Dit is allemaal met mijn beide tegenrekening bij ING & ASN.

Ik verwacht dat jij vandaag (1 dag later) het bedrag ziet verschijnen op jouw tegenrekening.

Ik kan mij niet herinneren dat ik geld kwijt ben geraakt bij TR. En ook grotere opnames en stortingen zijn allemaal goed gegaan.
Ik zit nu ook een beetje in hetzelfde schuitje. Een groot deel van mijn spaargeld staat op mijn TR rekening. Ik zou op maandag bij een andere bank nog een deposito willen openen, want ik verwacht dat de rente de komende periode nog wel een aantal keer gaat zakken.

Maandag is echter de laatste dag dat je zo'n deposito kan openen tegen een bepaalde rente. Dus als ik het goed begrijp moet je het dan maandagochtend vroeg (lees rond 07:00u in mijn geval) overmaken als je het bedrag die dag nog op je tegenrekening wil hebben?

Stel het is een groter bedrag (niet meer dan 10k), kan je het dan beter 2x 50% doen of alles in 1x?

Ik heb zitten zoeken hoe het bij de vorige transactie ging, maar ik heb hier niet echt informatie over gevonden in de app.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Lijkt ook in sommige gevallen geen peil op te trekken, hier zijn overboekingen van Rabo naar TR er altijd binnen zo'n 10 minuten zichtbaar op de TR rekening, overboekingen van TR naar Rabo binnen een werkdag.

Pagina: 1