Hi allen,
Wij kunnen zonnepanelen laten plaatsen op het dak van ons nieuwe huis. Graag zou ik jullie mening willen of de combinatie (en kwaliteit) van onderdelen in orde is.:fill(white):strip_exif()/f/image/hvOkLsEt93KZ87sJ5t7L2Odj.png?f=user_large)
Ik ben bewust dat we sowieso een goede deal krijgen, maar wil toch even checken of alles in orde is.
Offerte 1
8x Longi 430Wp full black Hi-Mo6 Explorer LR5-54HTB-430M, met 8x Enphase IQ8MC en 2x Epcos Ferrietring. Incl. 8 Q-Cable, 2 Q-Term (1 fase), 1x Q-Relay (1 fase) en 1 Enphase Envoy-S Standaard.
Opstelling: 4 panelen per dakzijde.
Totaal vermogen: 3440 Wp
Verwachte opbrengst: 2686 kWh
Kosten 2.122 euro
Offerte 2 (identiek, maar voor 11 panelen)
11x Longi 430Wp full black Hi-Mo6 Explorer LR5-54HTB-430M, met 11x Enphase IQ8MC en 2x Epcos Ferrietring. Incl. 11 Q-Cable, 2 Q-Term (1 fase), 1x Q-Relay (1 fase) en 1 Enphase Envoy-S Standaard.
Opstelling: 6 panelen zuidoost, 5 panelen noordwest (ivm dakraam)
Totaal vermogen: 4730 Wp
Verwachte opbrengst: 3728 kWh
Kosten 3.100 euro
Tot slot, we kunnen ook slechts 4 panelen (gratis) laten plaatsen, dit is incl. Goodwe omvormer. En later uitbreiden. Al lijkt mij dat geen optie.
Gezien ik een leek ben, ben ik benieuwd of dit een goede combinatie is van panelen en omvormers. En of dit in de toekomst goed is uit te breiden naar extra panelen. Hoor graag jullie inzichten
Wij kunnen zonnepanelen laten plaatsen op het dak van ons nieuwe huis. Graag zou ik jullie mening willen of de combinatie (en kwaliteit) van onderdelen in orde is.
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/hvOkLsEt93KZ87sJ5t7L2Odj.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Dak bestaat uit een schuin en plat dak. Schuine dak heeft hoek van 36,8°, gericht op het zuidoosten en noordwesten. Oppervlakte is plusminus 35m2. Platte dak aan de noordwestzijde. Voor nu willen we alleen panelen op het schuine dak, mogelijk in de toekomst uitbreiden naar het platte dak.Schaduw
Geen, volledig vrij van schaduw. Geen bomen, geen schoorstenen, geen gebouwen die schaduw afgeven.Jaarverbruik
Verbruik schat ik op 2800 kWh per jaar, we zijn net verhuisd. In ons oude appartement hadden we 1500 kWh. We zijn met z'n tweeën, zonder elektrische auto, maar met één airco voor de slaapkamer in dit nieuwe huis.Huidige elektriciteitsaansluiting
1 faseBudget en doel
Doel is om ons jaarverbruik te dekken met panelen en voorbereid te zijn op de toekomst met de aanschaf van een elektrische auto (over 5-10 jaar).Wie gaat het project uitvoeren
Volledig uitbesteed.Bijhouden van data
Idealiter wil ik de opbrengst per paneel kunnen inzien. Ik hoef niet zelf alle details uit te lezen, als de app van de fabrikant enig duidelijk inzicht geeft in de opbrengst per paneel, totale opbrengst/teruglevering per dag en stroomverbruik per dag is dat prima.Reeds verkregen offertes
We hebben namelijk een actie gewonnen, waardoor we gratis installatie incl. 4 panelen krijgen. We willen graag meer panelen dus we hebben 2 offertes ontvangen voor een totaal van 8 en van 11 panelen (maximaal haalbare op ons schuine dak).Ik ben bewust dat we sowieso een goede deal krijgen, maar wil toch even checken of alles in orde is.
Offerte 1
8x Longi 430Wp full black Hi-Mo6 Explorer LR5-54HTB-430M, met 8x Enphase IQ8MC en 2x Epcos Ferrietring. Incl. 8 Q-Cable, 2 Q-Term (1 fase), 1x Q-Relay (1 fase) en 1 Enphase Envoy-S Standaard.
Opstelling: 4 panelen per dakzijde.
Totaal vermogen: 3440 Wp
Verwachte opbrengst: 2686 kWh
Kosten 2.122 euro
Offerte 2 (identiek, maar voor 11 panelen)
11x Longi 430Wp full black Hi-Mo6 Explorer LR5-54HTB-430M, met 11x Enphase IQ8MC en 2x Epcos Ferrietring. Incl. 11 Q-Cable, 2 Q-Term (1 fase), 1x Q-Relay (1 fase) en 1 Enphase Envoy-S Standaard.
Opstelling: 6 panelen zuidoost, 5 panelen noordwest (ivm dakraam)
Totaal vermogen: 4730 Wp
Verwachte opbrengst: 3728 kWh
Kosten 3.100 euro
Tot slot, we kunnen ook slechts 4 panelen (gratis) laten plaatsen, dit is incl. Goodwe omvormer. En later uitbreiden. Al lijkt mij dat geen optie.
Regio
UtrechtGezien ik een leek ben, ben ik benieuwd of dit een goede combinatie is van panelen en omvormers. En of dit in de toekomst goed is uit te breiden naar extra panelen. Hoor graag jullie inzichten
[ Voor 41% gewijzigd door GraFX op 02-05-2024 19:51 ]
Comfort is the enemy of achievement.