Historisch gasverbruik: 750 m³/jaar (winter '20/21?)
Woonkamer heeft 2 radiatoren 100*50 t33, 140*40 t33 beide met ventilatoren eronder.
keuken heeft elektrische vloerverwarming. Alle overige ruimten worden met radiatoren verwarmd.
Totale woonoppervlak is ongeveer 95m2, De woonkamer is ongeveer 30m2.
Mijn ketel staat op dit moment op 48°C ingesteld en daarmee heb ik toto nu toe geen problemen gehad om mijn huis te verwarmen.
bestaande 200l zonneboiler vat zal vervangen moeten worden voor een met dubbele spiraal. De huidige staat op zolder en kan niet veel groter ivm vlizotrap.
- X liter nodig
200l zou voldoende moeten zijn, we zijn met ons tweeën
- DWTW aanwezig?
L/W heeft voorkeur, prio: stil, milieuvriendelijk
mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de bosch nefit 5800i serie
foto's heb ik op dit moment niet maar buiten is een zeer geschikte plek voor een nmonoblok, op de plek van de huidige ketel kan een binnenunit komen.
Ik heb van 2 installateurs een offerte maar bij beide heb ik zeer mijn twijfels.
De eerste partij komt met een LG HU 7kW (type niet gespecificeerd) en daarbij een LG HN split IWT binneunit. Die binnenunit kan ik niet kwijt dus daarmee valt deze optie eigenlijk al af.
De tweede partij komt met een Bosch Nefit Enviline 17 b-t, maar hier twijfel ik erg over het vermogen. Deze lijkt mij veel te zwaar voor wat ik nodig heb. Op deze deze website van Bosch Nefit krijg ik het advies voor een veel kleinere unit.
Is er iemand hier die mij zinnig advies kan geven zodat ik verder kan zoeken?
Afgiftesysteem:
- X radiatoren, totale afgifte bij 40 graden Y kW, waterinhoud in totaal Z literWoonkamer heeft 2 radiatoren 100*50 t33, 140*40 t33 beide met ventilatoren eronder.
keuken heeft elektrische vloerverwarming. Alle overige ruimten worden met radiatoren verwarmd.
Totale woonoppervlak is ongeveer 95m2, De woonkamer is ongeveer 30m2.
Mijn ketel staat op dit moment op 48°C ingesteld en daarmee heb ik toto nu toe geen problemen gehad om mijn huis te verwarmen.
SWW:
- plek voor boilerbestaande 200l zonneboiler vat zal vervangen moeten worden voor een met dubbele spiraal. De huidige staat op zolder en kan niet veel groter ivm vlizotrap.
- X liter nodig
200l zou voldoende moeten zijn, we zijn met ons tweeën
- DWTW aanwezig?
Warmtepompvoorkeur:
L/W of W/W, zet op volgorde: goedkoop, stil, design, zuinig, verkrijgbaarheid, domotica-integratie, DIY/tweakersvriendelijk, milieuvriendelijkL/W heeft voorkeur, prio: stil, milieuvriendelijk
mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de bosch nefit 5800i serie
Wie gaat het installeren?
Doe het zelf / het wordt uitbesteedfoto's heb ik op dit moment niet maar buiten is een zeer geschikte plek voor een nmonoblok, op de plek van de huidige ketel kan een binnenunit komen.
Ik heb van 2 installateurs een offerte maar bij beide heb ik zeer mijn twijfels.
De eerste partij komt met een LG HU 7kW (type niet gespecificeerd) en daarbij een LG HN split IWT binneunit. Die binnenunit kan ik niet kwijt dus daarmee valt deze optie eigenlijk al af.
De tweede partij komt met een Bosch Nefit Enviline 17 b-t, maar hier twijfel ik erg over het vermogen. Deze lijkt mij veel te zwaar voor wat ik nodig heb. Op deze deze website van Bosch Nefit krijg ik het advies voor een veel kleinere unit.
Is er iemand hier die mij zinnig advies kan geven zodat ik verder kan zoeken?