• TheSourceCode95
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-10 16:23
Ik ga binnenkort in drie ruimtes arico plaatsen. Een aantal jaar terug hebben wij een hybride warmtepomp en een Honeywell evohome systeem laten plaatsen.

Ik loop tegen gebrekkige documentatie aan, en dacht daarom dat het voor mezelf en anderen nog wel eens nuttig kon zijn een topic te starten met wat nou werkt en wat niet.

Bij deze dus de vraag aan mensen die dit al hebben, wat heb je staan, en hoe zit het allemaal gekoppeld?
  • Slimme systeem: Honeywell evohome
  • CV: Remeha Elga Ace hybride warmtepomp
  • Airco: tbd, 3-weg split unit
  • Aansluiting: tbd, extra kastje? OpenTherm? Ik druk zelf op het knopje?
  • Airco wordt gebruikt voor: koelen/verwarmen/beide
  • Werkt: tbd, goed/geweldig/belabberd
Overige opmerkingen zijn uiteraard welkom

[ Voor 3% gewijzigd door TheSourceCode95 op 02-05-2024 07:10 ]

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:25
Volgens mij heb je de verkeerde indruk van wat het evohome systeem is. Ik zou het geen slim systeem noemen. Het is een zoneregeling systeem voor verwarming doormiddel van draadloze radiatorknoppen. Met een koppeling via wifi voor app besturing. Daar kun je nooit een airco mee aansturen.

Koelen is geen standaardfunctie. Het kan met een warmtepomp, maar daarvoor eisen ze een HCE80 regelaar van €370 voor vloerverwarming/koeling die speciaal geprogrammeerd moet worden: Evohome met warmtepomp en CV - HR92 vraag

Zelf heb ik twijfels aan Evohome, ik zie geruchten dat het EoL wordt. Over een paar jaar zullen de servers wel uitgezet worden en dan werkt de app niet meer. Net zoals de eq3 MAX:
Ro-Maniak2 in "Honeywell Evohome vs Tado, advies gevraagd"

Als je apparatuur van verschillende merken wil laten samenwerken kom je al heel snel uit op een systeem zoals home assistant.