Nieuwe 1440p game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dennisie
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-05-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Eigenlijk alle spellen van het moment in 1440p op 144 hz spelen, speel voornamelijk Battlefield, afentoe wat Cod en modded games zoals fallout 4/Skyrim/minecraft etc. Zal niet voor editing of streamen gebruikt gaan worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?

+/- 2200/2300€ lijkt mij een mooi streven

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Een ultrawide 3440/1440p scherm met 144 hz, muis+toetsenbord

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Heb niet echt zelf een lijst gemaakt, weet echt niet wat ik nodig hiervoor zal hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Niet dat ik weet, zou mooi zijn als ik aardig “future-proof” zou kunnen zijn

Ga je overklokken?

Wil enig sinds proberen over te clocken of te under-volten in de toekomst.

Wat verwacht je van ons?

advies en hulp bij het samen stellen van een mooie setup.

Zag een build op marktplaats die ik wou overkopen maar had daar mijn twijfels over dit is de volgende build:

Processor:
Intel i9-13900K 24 Cores 32 Threads

Videokaart:
AMD RX 7900 XTX 24GB XFX MERC 310

Werkgeheugen:
32GB Kingston Fury BEAST 3600MHz DDR4

Waterkoeler:
ENDORFY Navis F360

Moederbord:
AsRock Z790 PG LIGHTNING D4

Behuizing:
Enermax StarryKnight SK30

SSD:
2TB Samsung 980 PRO M.2 NVMe

Voeding:
1000W MSI MPG 80+ Gold

Dit zou 2100€ kosten en mijn vraag is dan ook kan ik deze build beter maken voor wat ik wil? Ook omdat ik dan toch de volledige garantie heb op alle onderdelen. Wat is jullie advies hierin?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze setup!

Dennis

Beste antwoord (via Dennisie op 30-04-2024 14:14)

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-11 16:09
i9 is een slechte keuze voor alleen gamen, verbruikt veel te veel en is een enorm heethoofd. Daardoor zit er ook een waterkoeler op, terwijl een 7800X3D veel beter zou zijn voor gaming en met een €50 luchtkoeler gewoon koel te houden is.

Een Z790 moederbord is eigenlijk ook een beetje zonde van het geld.

Behuizing is een persoonlijke keuze (hoewel ik het persoonlijk niet mijn stijl is) en het ding heeft niet eens USB-C connector. Voor 2k mag je dat toch ook wel verwachten.

Dus ja... Ik zou het niet doen, ook wat je zegt met garantie.

De 4k BBG kan trouwens ook goedkoper met een andere voeding, goedkopere kast en andere SSD. Dan kan je zomaar opeens een goedkopere pc hebben, die nog nieuw is ook EDIT in de link naar de forum post van de 4k BBG zie ik dat er trouwens al voorstellen zijn die 1900-2000 kosten die beter zijn dan dit systeem.

[ Voor 9% gewijzigd door Joe28965 op 30-04-2024 12:08 ]

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:33
Je hebt dus deze op het oog: Game PC HIGH END - RX 7900 XTX - Intel i9-13900K - 32GB - 4K? Kijk in het [BBG][Q2-24] 4k Game PC topic voor een beter alternatief, daar wordt de Best Buy Guide PC voorbereid. Voor 1440p kun je toe met een lager budget, zie [BBG][Q2-24] 1440p Game PC.

[ Voor 19% gewijzigd door martyw op 30-04-2024 10:24 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Joe28965
i9 is een slechte keuze voor alleen gamen, verbruikt veel te veel en is een enorm heethoofd. Daardoor zit er ook een waterkoeler op, terwijl een 7800X3D veel beter zou zijn voor gaming en met een €50 luchtkoeler gewoon koel te houden is.

Een Z790 moederbord is eigenlijk ook een beetje zonde van het geld.

Behuizing is een persoonlijke keuze (hoewel ik het persoonlijk niet mijn stijl is) en het ding heeft niet eens USB-C connector. Voor 2k mag je dat toch ook wel verwachten.

Dus ja... Ik zou het niet doen, ook wat je zegt met garantie.

De 4k BBG kan trouwens ook goedkoper met een andere voeding, goedkopere kast en andere SSD. Dan kan je zomaar opeens een goedkopere pc hebben, die nog nieuw is ook EDIT in de link naar de forum post van de 4k BBG zie ik dat er trouwens al voorstellen zijn die 1900-2000 kosten die beter zijn dan dit systeem.

[ Voor 9% gewijzigd door Joe28965 op 30-04-2024 12:08 ]

• Dennisie
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-05-2024
Heb gekeken en heb het aan de hand van de 4K BBG in elkaar gezet op Alternate.
Hoe ziet dit er uit volgens jullie?

https://www.alternate.nl/...zMTQzNSwxNDQxNTI1XQ%3D%3D

Zouden jullie ergens een ander onderdeel aanraden of wellicht een andere videokaart of cpu/koeler?

• Joe28965
Persoonlijk zou ik de volgende wijzigingen doen:

Goedkopere SSD, nog steeds prima snel genoeg voor gaming: uitvoering: Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB
Goedkopere cpu koeler, nog steeds goed in staat je CPU koel te houden: uitvoering: Scythe Fuma 3 (eigenlijk de uitvoering: Scythe Mugen 6 maar die heeft Alternate niet)
De niet "XL" variant van de kast: uitvoering: Fractal Design North - Mesh Charcoal Black
Een andere voeding. Sowieso ATX 3.0 en eigenlijk is 750W ook wel voldoende, maar dat mag je in die part picker niet kiezen.
Ook zou ik uitvoering: Lexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA doen, maar die kan ik ook niet vinden in de part picker.