Echt alleen maar onderbuikgevoel en letterlijk nul onderbouwing. Dat bedoel ik dus.Harm_H schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:14:
[...]
Zeg 'nooit, nooit, he'. De kans is gewoon te laag, die schat ik in op maximaal 2%
Ooit betekent "er komt een betere technologie".
De technologie die Tesla namelijk nu gebruikt moet gewoon dit jaar lukken, of het kan niet.
Ja sure, misschien dat een ander bedrijf een beter AI trainingsalgoritme verzint - dat zou kunnen.
Ik wilde niet teveel offtopic gaan, namelijk met de staat van de wereld en vergrijzing zoals die nu is kan de huidige generatie al nauwelijks de basisfuncties van de huidige samenleving overeind houden, laat staan innoveren. Tesla is zo'n beetje het laatste bedrijf die met baanbrekende innovaties zal komen en voor de rest zullen de komende 30 jaar in het teken staan van faillissementen en zoveel mogelijk behoud van bestaande bedrijven.
Je hoeft het niet met me eens zijn. Bouw jij die zelfrijdendheid?
De realiteit is onze rechter.
Tesla is het laatste bedrijf dat met baanbrekende innovaties zal komen? Waarom?!?!
Mogelijk dat je bedoelt dat 'nooit' niet in onze generatie of in ons leven zal zijn, maar dat zeg je niet. En ik zie nog steeds nul komma nul onderbouwing daarvoor.
Er zit heel veel, namelijk bijna alles, tussen nu en nooit. Als het niet nu lukt, dan misschien over 5 jaar, of 10 jaar, of 50 jaar, of 8000 jaar. Is allemaal eerder dan 'nooit'.
Ik ga het niet bouwen nee, maar als het mij, of Tesla, niet lukt, betekent het nog niet dat het niet gaat lukken. Er zijn nog miljarden andere mensen en miljarden jaren te gaan voordat de zon ermee ophoudt.
The devil is in the details.