Nieuwe radio-unit (keuzestress)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotterdammertt
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-01 15:20
Beste Tweakers,

Mijn VW-Scirroco (2010) heeft momenteel een standaard-autoradio die enkel CD's en radio kan afspelen + de AUX-functie is stuk. Tijd dus voor iets moderners,

Nu ben ik al enige tijd op internet aan het speuren, en met de vele merken, functies en namaakartikelen zie ik door de bomen het bos niet meer. Ook vind ik maar weinig écht goede reviews van autoradio's. Wellicht kunnen jullie mij aan een goede radio helpen :)

Wat zijn mijn musts?
- Ondersteuning voor Android Auto
- Minstens 50W output
- Ondersteuning voor stuurwielbediening

Wat zijn mijn pré's?
- Ondersteuning voor (optische weergave van) VW-parkeersensoren (deze worden mogelijk in de toekomst nog ingebouwd)
- Wireless Android Auto
- Groot scherm (vanaf 8")
- Software-ondersteuning (e.g. android-updates)
- Prijs tussen de €250-€400

De volgende opties overweeg ik momenteel:
- De RCD 330: deze wordt overal op het internet aangeprezen. Echter zijn er nogal veel namaak varianten in omloop (volgens sommige websites bestaat deze radio als origineel VW-onderdeel); echter zijn de advertenties/websites hier nogal onduidelijk hierover.
- De Pioneer SPH-DA360DAB: Ik heb goede ervaringen met dit merk. Echter is de aanschafprijs aan de hoge kant (met inbouwframe en ISO <> Quadlockstekker meegerekend), en is het niet duidelijk of alle VW-functies ondersteund worden (zoals parkeersensoren).
- De XPA-675BT van Audiovolt: leveren een compleet inbouwpakket voor een interessante prijs. Nadeel: de specs zijn niet heel transparant/duidelijk.

Nu ben ik zelf nogal een leek als het gaat om autoradio's. Wat zijn jullie aanbevelingen? Wat zijn doorgaans goede platforms/chipsets om te zoeken? Her en der lees ik dat sommige radio's de accu van de auto leeg kunnen trekken, hoe herken ik deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:02
Van die 330 zijn veel klonen te vinden inderdaad. Als je iets meer te besteden hebt kun je de rcd660 overwegen https://www.autopar.nl/pr...uto-bluetooth-multimedia/

Dat is wel origineel VW dus geen can bus problemen en volledige functionaliteit qua camera, sensoren en stuurbediening.

[ Voor 24% gewijzigd door blissard op 30-04-2024 07:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikkl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-06 13:35
Tweakers heeft ook een android autoradio topic https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1740515. Wellicht kun je daar wat vinden.

Toen ik mijn Scirroco nog had, heb ik een Joying android autoradio ingebouwd met de FYT100 amplifier van hen (via AliExpress vanuit Duitsland laten verzenden). Werkte uitstekend, al heb ik geen ervaring met de parkeersensoren en moest ik even een instelling navragen voordat de stuurbediening functioneerde. Geluid was dikke prima op die manier. In ieder geval voor met de standaard speakers en t.o.v. wat er origineel in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotterdammertt
@blissard Bedankt voor de tip! Deze is echter wel ver boven mijn budget, en qua prijs/functies verhouding niet heel concurrerend vind ik. Ik hoopte ergens nog een RCD330/660 voor rond de €400 te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotterdammertt
@mikkl Bedankt voor deze tip. Wellicht is zo'n radio wel het overwegen waard. Wat mij vaak tegenhoudt met dit soort Chinees spul is hoe ze met je data omgaan. Goedkope en goede spullen betekent vaak dat je bijbetaald met je data....
Enfin daar zijn workarounds voor en mijn budget is beperkt; kan je vertellen welke type Joying je had gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:02
Rotterdammertt schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:55:
@blissard Bedankt voor de tip! Deze is echter wel ver boven mijn budget, en qua prijs/functies verhouding niet heel concurrerend vind ik. Ik hoopte ergens nog een RCD330/660 voor rond de €400 te vinden.
Voor mij is 495 nog steeds rond de 400 maar ieder zijn keuze natuurlijk. Voor 95 euro meer krijg je dan wel origineel Volkswagen en meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
waarom minstens zo veel watt vermogen in een HU? zoek een HU met dubbele pre-out en koop een eindversterker. Dit levert zo veel beter geluid op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-06 13:35
Rotterdammertt schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:58:
kan je vertellen welke type Joying je had gekozen?
Ik kan het helaas niet terug zien in de naam van mijn bestelling. Wel zie ik dat deze niet meer te verkrijgen is, want het product wordt niet gevonden (heb mijn radio in 2017 gekocht zie ik).
Ze hebben ook een website: joyingauto.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raislallmohamed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-05 19:06
Er is recent ook een opvolger van de Pioneer SPH-DA360DAB aangekondigd, namelijk: de SPH-DA77DAB. Er waren voor mij verschillende kleine wijzigingen die de doorslag gaven, mogelijk ook voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:25

Yucon

*broem*

Ik heb die XPA-675BT. Nu heb ik te weinig ervaring met alternatieven om de value for money te beoordelen, en ik herken dus je bomen/bos ervaring. Maar als ik daar overheen stap kan ik wel zeggen dat het ding het gewoon goed doet. Enige wat niet gelukt is is de stuurwiel interface en het is nooit duidelijk of dat nu aan de radio, de auto, of de stuurwielinterface gelegen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExitDust
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 23:08
Yucon schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:53:
Ik heb die XPA-675BT. Nu heb ik te weinig ervaring met alternatieven om de value for money te beoordelen, en ik herken dus je bomen/bos ervaring. Maar als ik daar overheen stap kan ik wel zeggen dat het ding het gewoon goed doet. Enige wat niet gelukt is is de stuurwiel interface en het is nooit duidelijk of dat nu aan de radio, de auto, of de stuurwielinterface gelegen heeft.
moest je daar niet nog een cambus voor erbij kopen? Zo las ik dat op hun product page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-06 09:56

Gregory76

Sony PlayStation freak

ExitDust schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:43:
[...]

moest je daar niet nog een cambus voor erbij kopen? Zo las ik dat op hun product page.
Klopt inderdaad. Ik heb deze werkend (stuurbediening) in mijn Mondeo. (y)

Ik heb deze unit toen gekocht, incl:
Stuurwielbedieningsinterface Diverse modellen Ford (Quadlock)
Sony/Pioneer/XPA leadkabel voor stuurwielbedieningsinterface

[ Voor 22% gewijzigd door Gregory76 op 11-06-2025 09:50 ]

https://strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Pagina: 1