mngm schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:10:
@
The Source Ik heb dezelfde verticale warmtepomp als jij. Kan je me vertellen waar ik de PCB met de RS485 connector terugvind? Moet ik gans de bovenkant losmaken of zit dit bij de stroom aansluiting op de zijkant?
Ik zal deze aansluiten met een esp32 (m5stack atom lite + tail485). Op die manier stuur ik ook mijn sugar vally hydrolife aan en dat gaat heel vlot.
Dat was mijn probleem in het begin ook!
Voordat je begint uiteraard de stroomtoevoer uitschakelen dmv de werkschakelaar oid.
Stap 1
Eerst dient de bovenplaat verwijderd te worden. Bij mij waren een paar schroeven dol en vast (geroest), dus pas op en zorg voor goed gereedschap.
Stap 2
Daarna kun je aan de rechter zijnkant een paneel verwijderen waar de stroom toevoer zit, daar kun je de stroom halen (en de atom wegstoppen). Deze nog niet dichtdraaien zodat je de kabel naar de aansturings kast kunt doortrekken.
Stap3
Daarna moet de voorkant eraf, schroeven boven in (3 of 4 tal), onder (3 of 4 tal) en links volgens mij ook, niet zeker, maar dat is er maar 1. De voorkant dien je een paar cm naar boven te tillen zodat een haak waar deze op rust (linker kant iig) loskomt. Daarna oppassen want de display zit met een kabel vast naar de aansturingsdoos, dus deze aan de zijkant wegzetten.
Stap4
Daarna heb je toegang tot een waterdichte aansturingsdoos waar de printplaat inzit. Deze zit voor aan de rechterkant. Hier kun je de kabel van de atom inpluggen en deze doortrekken naar de kast aan de rechterkant waar de stroomaansluiting zit (en bij mij de Atom).
Ik heb helaas geen duidelijke fotos van het process. Mocht je er niet uitkomen dan hoor ik het graag. Voor de duidelijkheid, het voor de airflow geperforeerde gedeelte aan de linkerkant, achterkant, rechterkant hoeft NIET los.
Ik heb het na heel wat klooien nog steeds niet werkend. Dit ivm de dipswitches en settings. Graag hoor ik of jij het werkend krijgt want ik zou het ook graag via ESP32 aansturen, nu gebruik ik Tuya Local in HA.