Hoi allemaal,
Ik wil een grote hardware upgrade uitvoeren van mijn bestaande gaming rig.
Momenteel heb ik een oeroude grafische kaart (Radeon HD 6950) uit 2010, ook al draait het brave beestje nog altijd de Master Chief Collection zonder moeite worstelt hij wel ietsje met the Witcher 3.
Echter zijn er een aantal zeer smakelijke games die al te lang op mijn verlanglijstje staan, dus is het tijd om de portomonee te trekken.
Wat ik wil upgraden:
- moederbord?
- GPU, zeker.
- CPU, vermoedelijk.
- mogelijk RAM zo nodig, momenteel heb ik 2x 8GB DDR3, maar ik vermoed dat vanwege het nieuwe moederbord het een goed moment zal zijn afstand te nemen van de oude werkgeheugen kaartjes
- Nog iets?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de volgende games kunnen draaien:
Baldur's Gate 3, Helldivers 2, Cyberpunk 2077.
Ieder op minstens 1080p, als 1440p kan dan graag.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst circa €1000, laat mij weten wat realistisch is
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb ik hier nog iets aan?
RAM: 2x Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B (DDR3, moet ik dat nog wel willen
)
Los daarvan:
- een behoorlijk grote PC kast met meerdere fans, USB 3.0 slots en HDMI ingang
- genoeg externe SSD hardeschijven met voldoende opslag
- 500 W PSU
- peripherals; muis, keyboard, monitor etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral interne componenten, misschien een interne boot SSD HD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen idee wat voor mij beter is, AMD of Intel. Mij maakt het daarom niet echt uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tenzij je het heel bont maakt past het vermoed ik wel in dat bakbeest van een kast die ik heb.
Ik hoop dat het geluidsniveau lekker stil mag zijn. Het hoeft niet allemaal top-notch spul te zijn, als ik de moderne generatie games maar op zegmaar medium settings soepel kan draaien.
Ga je overklokken?
Mwah, alleen als jullie denken dat het de moeite waard is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben er niet bang voor een middagje of twee te nemen om het spul aan elkaar te knopen. Zolang in de instructies maar volg moet het goed komen. Ik probeer het meeste bang-for-buck te krijgen. Budget is iets op te rekken; het is de bedoeling dat dit een upgrade voor lange termijn is dus dan mag het iets meer high-end.
Ik wil een grote hardware upgrade uitvoeren van mijn bestaande gaming rig.
Momenteel heb ik een oeroude grafische kaart (Radeon HD 6950) uit 2010, ook al draait het brave beestje nog altijd de Master Chief Collection zonder moeite worstelt hij wel ietsje met the Witcher 3.
Echter zijn er een aantal zeer smakelijke games die al te lang op mijn verlanglijstje staan, dus is het tijd om de portomonee te trekken.
Wat ik wil upgraden:
- moederbord?
- GPU, zeker.
- CPU, vermoedelijk.
- mogelijk RAM zo nodig, momenteel heb ik 2x 8GB DDR3, maar ik vermoed dat vanwege het nieuwe moederbord het een goed moment zal zijn afstand te nemen van de oude werkgeheugen kaartjes
- Nog iets?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de volgende games kunnen draaien:
Baldur's Gate 3, Helldivers 2, Cyberpunk 2077.
Ieder op minstens 1080p, als 1440p kan dan graag.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst circa €1000, laat mij weten wat realistisch is
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb ik hier nog iets aan?
RAM: 2x Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B (DDR3, moet ik dat nog wel willen
Los daarvan:
- een behoorlijk grote PC kast met meerdere fans, USB 3.0 slots en HDMI ingang
- genoeg externe SSD hardeschijven met voldoende opslag
- 500 W PSU
- peripherals; muis, keyboard, monitor etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral interne componenten, misschien een interne boot SSD HD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen idee wat voor mij beter is, AMD of Intel. Mij maakt het daarom niet echt uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tenzij je het heel bont maakt past het vermoed ik wel in dat bakbeest van een kast die ik heb.
Ik hoop dat het geluidsniveau lekker stil mag zijn. Het hoeft niet allemaal top-notch spul te zijn, als ik de moderne generatie games maar op zegmaar medium settings soepel kan draaien.
Ga je overklokken?
Mwah, alleen als jullie denken dat het de moeite waard is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben er niet bang voor een middagje of twee te nemen om het spul aan elkaar te knopen. Zolang in de instructies maar volg moet het goed komen. Ik probeer het meeste bang-for-buck te krijgen. Budget is iets op te rekken; het is de bedoeling dat dit een upgrade voor lange termijn is dus dan mag het iets meer high-end.