Hallo lieve mensen. Ik kijk regelmatig mee met jullie advies en hoopte dat jullie mij ook kunnen adviseren. Mijn zoon wil een nieuwe PC. Zijn andere PC is toen in een hele dure periode gekocht en in mei alweer 3 jaar oud. Deze willen we door zijn broertje laten over kopen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij gamed (natuurlijk) het meeste. Wat doet hij dan. wel wat schiet spelletjes zoals vallerant(?) of fortnite . Race spellen, nu speelt hij Horizon, en daarvoor iets anders (sorry). Ook speelt hij een spel mat anime er in, maar ik weet echt niet hoe dat heet
Tijdens het spelen heeft hij altijd op de 2e monitor nog video;s aan staan of zo iets. Meerdere Tabs open etc. Soms doet hij nog een filmpje editen met Davinci. maar dat is maar heel soms, en dan moet hij maar even wachten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij wil heel graag zelf een pc bouwen (waar beginnen we aan) dus losse onderdelen en rond de 1000 is een beetje de max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randaparatuur blijft natuurlijk. maar de hele Pc moet vanuit niets opgebouwd worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i]De gewone dingen toch, zie lijstje hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij heeft een voorkeur voor amd want dat zou beter zijn voor de toekomst. Ja geen idee maar hij kijkt allemaal video's waar er van alles gezegd wordt. .
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever een koeling die niet te veel herrie maakt. Zijn huidige stijgt bijna op.
Ga je overklokken?
Ik weet zelf niet zo goed of dit handig is. voor nu zou ik nee zeggen
Wat verwacht je van ons?
Ik begrijp heel goed dat we voor dit geld niet het mooiste en snelste krijgen. maar ik wil natuurlijk wel het beste binnen budget. Daarnaast wil ik graag weten of dit dan allemaal zou passen, ZIjn dit inderdaad componenten waar we echt wat mee kunnen. ? ZO wilde hij eerst de ssd echt van samsung hebben want dan zou het wel goed zijn. of is dus een ander merk ook wel goed. of kiezen we er dan net een uit met een lage schrijfsnelheid of zo. Ook voor de videokaarten zijn er zo veel soorten en maken (ook binnen 1 type zeg maar), maakt dat nog veel uit? Onderstaande hebben we op het oog.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij gamed (natuurlijk) het meeste. Wat doet hij dan. wel wat schiet spelletjes zoals vallerant(?) of fortnite . Race spellen, nu speelt hij Horizon, en daarvoor iets anders (sorry). Ook speelt hij een spel mat anime er in, maar ik weet echt niet hoe dat heet
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij wil heel graag zelf een pc bouwen (waar beginnen we aan) dus losse onderdelen en rond de 1000 is een beetje de max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randaparatuur blijft natuurlijk. maar de hele Pc moet vanuit niets opgebouwd worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i]De gewone dingen toch, zie lijstje hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij heeft een voorkeur voor amd want dat zou beter zijn voor de toekomst. Ja geen idee maar hij kijkt allemaal video's waar er van alles gezegd wordt. .
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever een koeling die niet te veel herrie maakt. Zijn huidige stijgt bijna op.
Ga je overklokken?
Ik weet zelf niet zo goed of dit handig is. voor nu zou ik nee zeggen
Wat verwacht je van ons?
Ik begrijp heel goed dat we voor dit geld niet het mooiste en snelste krijgen. maar ik wil natuurlijk wel het beste binnen budget. Daarnaast wil ik graag weten of dit dan allemaal zou passen, ZIjn dit inderdaad componenten waar we echt wat mee kunnen. ? ZO wilde hij eerst de ssd echt van samsung hebben want dan zou het wel goed zijn. of is dus een ander merk ook wel goed. of kiezen we er dan net een uit met een lage schrijfsnelheid of zo. Ook voor de videokaarten zijn er zo veel soorten en maken (ook binnen 1 type zeg maar), maakt dat nog veel uit? Onderstaande hebben we op het oog.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Moederborden | MSI PRO B650M-P | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4060 Ventus 2X Black 8G OC | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Zwart | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 36,90 | € 36,90 |
| 1 | Geheugen intern | Lexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-750 | € 98,99 | € 98,99 |
| 1 | Solid state drives | Kingston NV2, retail, 2TB | € 109,90 | € 109,90 |
| Totaal | € 1.026,74 | |||