Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cslaughter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-08 10:54
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartwatch voor sporten en alledaags gebruik.

Wat is je budget?
€400-700

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn sportactiviteiten bij te houden. Ik voetbal regelmatig en daarnaast fiets ik graag en ga ik soms hardlopen. Dat wil ik beter gaan bijhouden. Daarnaast zouden extra functies zoals Spotify fijn zijn maar niet essentieel.

Wat heb je zelf al gevonden?
In mijn zoektocht ben ik voorlopig uitgekomen bij de Suunto Race. Mooi scherm en design in combinatie met Sapphire glas en degelijke bouwkwaliteit. Dat in combinatie met een volgens mij redelijke prijs van €450-550.

De software lijkt nog wat instabiel en de HR-meting inconsequent, heeft iemand hier ervaringen mee of betere alternatieven?

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb ook gekeken naar diverse Garmin producten, zoals de Venu 3 en Forerunner, die lijken mij echter erg krasgevoelig?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:36

Rhapsody

In Metal We Trust

Bij voetbal is een smartwatch super onhandig. Ik dacht zelfs dat het niet eens toegestaan was.
Maar je hebt er ook weinig aan, aangezien je op een klein oppervlak beweegt. Dus GPS werkt dan niet zo.

Kijk eens op dcrainmaker.com. Ik heb enkel ervaring met Garmin overigens. Maar het beste kun je vergelijken op bijv dcrainmaker en kijken welke functies je wel of niet wil, t.o.v. de prijs.

Er is ook nog een dedicated topic hier voor smartwatches: Het grote sporthorloge met GPS topic.. Daar kun je ook alle antwoorden vinden.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Garmin is het meeste gebruikt hier op het forum, en de Fenix 7/Epix gen 2 lijn is het meest compleet met de beste GPS, plus keuze in formaat.
Ik zou naar een sportwinkel gaan en ze passen om je arm wat fijn zit en mooi is, die hebben ook andere merken, zoals Suunto, en klantervaringen om te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:39
Ik zoek een smartwatch voor alledaags gebruik, dus niet voor het sporten. Daarbij zijn de gezondheids funties voor mij het belangrijkst. Denk aan: hartslag, calorieen, oximeter, slaapmonitor, en indien beschikbaar een temperatuur meter. handig als hij een gps- en een nfs sensor heeft. Het horloge is voor mijn vrouw, en die wil geen groot klokje, dus het moet een compact horloge zijn.

Mijn oog valt op iets dergelijks al een Fitbit Charge 6 (alhoewel onbekend of deze ook temperatuur kan meten).

Zijn er alternatieven die beter zijn (meer nuttige (gezondheids) functies hebben) of een heel eind in de buurt komen bij de gewenste functionaliteiten?

Je vraag mag in een eigen topic ipv in het topic van iemand anders met een aankoop vraag d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 25-05-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:33
Ik loop al anderhalf jaar met een Garmin Venu SQ (wat lager prijsklasse, ongeveer 200 euro), ben niet sportief. Zocht meer een betaalbaar alternatief voor een smartwatch (deze horloge is smart genoeg naar mijn wensen) en niet dagelijks opgeladen hoeft te worden.. Draag hem praktisch altijd, zelf bij licht kluswerk en na die anderhalf jaar zitten er nog steeds geen krassen in het scherm.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik ben in ieder geval nog heel blij met mijn Garmin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Piet400 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 18:05:
Mijn oog valt op iets dergelijks al een Fitbit Charge 6 (alhoewel onbekend of deze ook temperatuur kan meten).
Let wel op bij het aanschaffen van een Fitbit. Om toegang te krijgen tot alle data is een abonnement nodig in tegenstelling tot andere merken zoals Garmin. En sinds Google Fitbit overnam worden er ook functies verwijderd zoals: https://9to5google.com/20...it-apps-faces-eu-removal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:39
RepareerDroid schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:45:
[...]
Let wel op bij het aanschaffen van een Fitbit. Om toegang te krijgen tot alle data is een abonnement nodig in tegenstelling tot andere merken zoals Garmin. En sinds Google Fitbit overnam worden er ook functies verwijderd zoals: https://9to5google.com/20...it-apps-faces-eu-removal/
Ik las inderdaad zojuist ook dat er een abonnement nodig om alle data in te kunnen zien. Ik heb een allergie voor dergelijke constructies, dus Fitbit valt hierdoor af voor mij.
Pagina: 1