Het grote Winora bakfiets topic

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 20:39

Pater

Terry Tate

Kremers schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:53:
[...]

Dan zat die van jou in de vrachtwagen na mij vermoed ik zomaar. Heb jij wel echt een Winora gekregen en geen Batavus?
Het is echt een Winora.

Ik heb vandaag de Lockride Model X 500 geïnstalleerd. Ik had niet de Fier versie genomen, deze was 40 euro duurder dan de reguliere versie. Op basis van een Facebookpost besloten dat deze wel zou volstaan. En dat klopt het ook. Hij zit er netjes op!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPgMEXLI_HZDF5lm7BHSrQmlQs4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jjAreeEn9qhXPRgQkHnAKjbh.jpg?f=fotoalbum_large

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snip
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Hier vanmorgen de Winora geleverd gekregen (regio Den Haag). Besteld op 24 juni.

Geen verrassingen: gewoon de Winora en geen Batavus, en met 500wh accu. Geen lekke band (vooralsnog).

Ik moet zeggen dat de Winora een enorme verbetering is, fietst heerlijk en voelt veel meer solide aan dan de babboe city ooit gevoeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olentzero
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-12-2024
Snip schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:44:
Hier vanmorgen de Winora geleverd gekregen (regio Den Haag). Besteld op 24 juni.

Geen verrassingen: gewoon de Winora en geen Batavus, en met 500wh accu. Geen lekke band (vooralsnog).
Top, bedankt voor de melding.

1. Heb je deze e-mail over de 400Kwh accu ook gekregen ?
2. Wanneer heb jij de e-mail van Westerman ontvangen?

Veel plezier met je Winora!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:33

JKa

Kremers schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:15:
Vraagje. Aangezien de Winora Fub2/Batavus Fier geen 2e bankje heeft om te bestellen. Wat zijn de opties?

De Carqon Cruise is volgens mij een vergelijkbare fiets, met hetzelfde bevestigingsmechsnisme via dat gootje, en bovendien ook van Accell. Zou dat niet gewoon moeten kunnen passen?

https://www.fietsunie.nl/...2tD-xRAx2PYwaAiUzEALw_wcB

Ook voor andere opties hou ik me aanbevolen, aangezien babies groeien.
Eerder in dit topic beschreef iemand dat hij/zij een 2e bankje had ingebouwd. Custom made, wat kleine aanpassingen om het passend te maken waren nodig en je dient een onderstel te hebben. Ik meen mij te herinneren dat diegene een 2e bankje van de Fier 3 had besteld maar je zou het even terug moeten zoeken. Het was erg netjes en vakkundig gedaan moet ik zeggen. Maar ik denk dat jouw oplossing minstens zo goed is en qua kosten misschien niet eens veel zal schelen. En qua tijd ben je met jouw oplossing sowieso sneller klaar.

Ik heb zelf 3 kinderen. 2 in de bak en 1tje in een fietsstoeltje achterop de bagagedrager.

[ Voor 6% gewijzigd door JKa op 09-12-2024 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miggle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:58
olentzero schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:49:
[...]

Top, bedankt voor de melding.

1. Heb je deze e-mail over de 400Kwh accu ook gekregen ?
2. Wanneer heb jij de e-mail van Westerman ontvangen?

Veel plezier met je Winora!
Ik heb vandaag Westerman gebeld en begreep dat ze 2 dagen voorafgaand aan levering normaal gesproken bericht sturen. Verder gaven ze aan wel bij mij in de buurt (regio Assen) leveringen te doen komende week. Daarna heb ik Babboe gebeld en gevraagd of mijn order daar ook bij kon komen. Maar zoals we weten, gebeurt daar niets mee. Ze zouden bericht naar Westerman doen. De order ging in 'Mijn Babboe' wel heel kort van 'ordered' naar 'open,' maar daarna bijna direct weer op 'ordered.' Het blijft terugkerend afwachten dus.

Overigens hou ik deze ook in de gaten: https://docs.google.com/s...E3K9SIsvMQjwbbUNgCNSnVjqw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbnwsm
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-04 21:41
@Pater waar heb je de Lockride besteld? Ik kan in de Facebook groep niks vinden over de reguliere Model X 500.
Pater schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:08:
[...]

Het is echt een Winora.

Ik heb vandaag de Lockride Model X 500 geïnstalleerd. Ik had niet de Fier versie genomen, deze was 40 euro duurder dan de reguliere versie. Op basis van een Facebookpost besloten dat deze wel zou volstaan. En dat klopt het ook. Hij zit er netjes op!

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

kbnwsm schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:17:
@Pater waar heb je de Lockride besteld? Ik kan in de Facebook groep niks vinden over de reguliere Model X 500.

[...]
Ik had hem bij Mantel besteld, maar ik zie dat ze hem niet meer hebben. Is de Model X 500 voor de Urban Arrow: https://www.mantel.com/lo...accuslot-voor-urban-arrow

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:41
Pater schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:34:
Vandaag is de Winora bij ons bezorgd in Rotterdam, op 13 juni besteld. Ik heb hem met de 500W accu gekregen. Bezorging was onverwacht, gister kreeg ik er pas een mail over.

Ik heb hem via Rabobank verzekerd, 35 euro per maand. Hoeft geen tracker in, verzekerd bedrag is 5.199.

Regenhuif via Amazon besteld, 235 euro.
Dat is een forse prijs, ik betaal maar 12 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Ligt ook aan de locatie waar je woont. Ik woon in Rotterdam. Laagste premie die ik kon vinden was 27 euro per maand en deze moest ik dan ook nog voorzien van een tracker.

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28
Ik heb nu ook mail gehad dat mijn Winora FUB klaar is en binnen 3 weken komt (weliswaar met 400wh batterij)! Ik heb echter vorige week al een fiets van ze gekregen, en dus ook nog eens een Batavus Fier ipv een Winora… knap staaltje administratieve orde weer…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quick-Flupke
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16-03 09:11
Net mail gehad met de mededeling dat onze Winona met een 400wh accu wordt uitgerust. Besteld op 26 juni en dus binnen nu en 3 weken geleverd.

Mijn verhaal is wel erg bijzonder…vorig jaar een niet-elektrische Babboe city via marktplaats gekocht voor een prikkie. Zelf de bak helemaal opgeknapt. Deze city was al 2 of 3 jaar geleden ivm een terugroepactie voorzien van een nieuw frame en achterwiel. Toen je aan de hand van je framenummer kon checken of je bakfiets onder de huidige terugroepactie viel bleek dat bij ons het geval! Net niet ouder dan 5 jaar en dus recht op een nieuwe. Dus wij zijn heeeeel blij met onze gloednieuwe elektronische bakfiets straks 🤣🫣🤫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Pater schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:20:
Ligt ook aan de locatie waar je woont. Ik woon in Rotterdam. Laagste premie die ik kon vinden was 27 euro per maand en deze moest ik dan ook nog voorzien van een tracker.
Weet niet of Utrecht VS Rotterdam zoveel verschil zou mogen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-03 21:31
Pater schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:20:
Woon zelf ook in Rotterdam (centrum). Mag ik vragen waarom je niet voor de lagere met tracker bent gegaan? Ben nu ook aan het oriënteren op verzekeringen en zit idd tussen de 30 en 50 EUR, wat nogal een stevig bedrag is…!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Tracker vraagt om een investering an sich en je moet ook nog een maandabonnement nemen (is al gauw 5 euro per maand). En als je bovenop die 27,50 ook nog 5 euro abonnementskosten moet betalen, dan doe ik niet moeilijk en betaal ik gewoon 35 euro per maand voor een trackerloze verzekering.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 19:15
Pater schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:54:
Tracker vraagt om een investering an sich en je moet ook nog een maandabonnement nemen (is al gauw 5 euro per maand). En als je bovenop die 27,50 ook nog 5 euro abonnementskosten moet betalen, dan doe ik niet moeilijk en betaal ik gewoon 35 euro per maand voor een trackerloze verzekering.
Bij wie ben je dan verzekerd? Ik betaal 16,- zonder tracker (wel regio Tilburg)

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:39
Blik1984 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:46:
[...]

Dat is een mooie prijs. Via wie heb jij ‘m verzekerd. En voor welk bedrag?
Hier bij 5199,- een maandtarief van €17,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Edenaar1 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:08:
[...]

Dat is een mooie prijs. Via wie heb jij ‘m verzekerd. En voor welk bedrag?
Hier bij 5199,- een maandtarief van €17,-
Het bedrag op de factuur, iets van 4300 euro? Bij Centraal Beheer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edenaar1
Blik1984 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:15:
[...]

Het bedrag op de factuur, iets van 4300 euro? Bij Centraal Beheer.
Oké dankjewel. Maar op de factuur staat toch 5199,-?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCZA-ULmq0L_5ztvFchvapFq4NQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nTHGbLRTKuqKMwpsEJjcVt3Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Edenaar1 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:37:
[...]

Oké dankjewel. Maar op de factuur staat toch 5199,-?

[Afbeelding]
Dat is de voucherwaarde, op de daadwerkelijke invoice staat een ander bedrag (al is dat denk ik het bedrag excl BTW)

Los daarvan voelt 5200 euro als oververzekerd. Een nieuwe kun je voor rond de 4200 wel krijgen, ik hoef dus niet verzekerd te zijn voor 5200

[ Voor 3% gewijzigd door Blik1984 op 10-12-2024 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremers
Blik1984 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:48:
[...]

Dat is de voucherwaarde, op de daadwerkelijke invoice staat een ander bedrag (al is dat denk ik het bedrag excl BTW)

Los daarvan voelt 5200 euro als oververzekerd. Een nieuwe kun je voor rond de 4200 wel krijgen, ik hoef dus niet verzekerd te zijn voor 5200
Heb je ook daadwerkelijk een factuur ontvangen naast het afleverbewijs? Dan moet er toch wel bijstaan of dit bedrag in- of exclusief btw is. Je moet de btw ook gewoon verzekeren als je deze niet kunt verrekenen.

Ik zou maar wel even checken in je voorwaarden, want doorgaans krijg je dan ook maar naar rato uitgekeerd bij deelschades, lijkt me ook niet dat je dat wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:53
We kunnen bij onze nieuwe woning de Winora voorlopig niet binnen zetten, ik ben dus op zoek naar een geschikte hoes. Moet passen inclusief regentent. Heeft iemand tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Blik1984 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:48:
[...]

Heb je een voorbeeld van je factuur? Bij ons lijkt het enkel een afleverbewijs te zijn. Wellicht kan je foto
Delen van factuur hoe die eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edenaar1
Kremers schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:01:
[...]

Heb je ook daadwerkelijk een factuur ontvangen naast het afleverbewijs? Dan moet er toch wel bijstaan of dit bedrag in- of exclusief btw is. Je moet de btw ook gewoon verzekeren als je deze niet kunt verrekenen.

Ik zou maar wel even checken in je voorwaarden, want doorgaans krijg je dan ook maar naar rato uitgekeerd bij deelschades, lijkt me ook niet dat je dat wil?
Heb je een voorbeeld van je factuur? Bij ons lijkt het enkel een afleverbewijs te zijn. Wellicht kan je foto
Delen van factuur hoe die eruit ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
Kremers schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:01:
[...]

Hier even een screenshot. De invoice is terug te vinden in Mijn Babboe, onder Orders en dan onder de Order van je Winora. Staat overigens geen BTW bedrag op

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ucJ9vNBUQr2Q0YW_ImVCmJ_Ix3A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NlRJAUoLqLsytGmZK5644Jhj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremers
Blik1984 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:58:
[...]

Hier even een screenshot. De invoice is terug te vinden in Mijn Babboe, onder Orders en dan onder de Order van je Winora. Staat overigens geen BTW bedrag op

[Afbeelding]
Wel bijzonder dat de hele btw er niet op is gezet, maar dat heeft er wellicht mee te maken dat het geen normale transactie is geweest. Al is het inderdaad wel degelijk precies het bedrag van EUR 5199,- minus 21% btw.

Het lijkt ook wel degelijk van belang dat dit ook meegenomen wordt, als je iets moet repareren aan je fiets door een gedekte schade of diefstal, betaal je daar ook btw over. En ook omdat veel nieuw-/aanschafwaarderegelingen bij verzekeraars nog een overdekking van 10-15% bieden als binnen (bijvoorbeeld) 3 jaar dezelfde fiets op dat moment ook duurder is om aan te schaffen, zou ik niet zo laag gaan zitten persoonlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Kremers op 11-12-2024 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremers
Blik1984 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:46:
[...]

Hier wil ik ook nog wel even op reageren, het is wat lastig vergelijken zo.
Inderdaad regio, verzekerd bedrag spelen mee, maar uberhaupt ook wat je verzekerde gebeurtenissen zijn. Bij Univé kun je rubrieken kiezen (diefstal maar ook casco-schades na aanrijding en brand/storm etc), zelfs nog pechhulp en ongevallendekking al zou je dat willen. En ik neem aan dat je die keuzes overal wel hebt.

Ik heb natuurlijk geen idee wat iedereen hier heeft gekozen, maar dat kan heel goed een verschil tussen 12 en 35 euro verklaren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fleurtje
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 20-01 11:30
Quick-Flupke schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:29:
Net mail gehad met de mededeling dat onze Winona met een 400wh accu wordt uitgerust. Besteld op 26 juni en dus binnen nu en 3 weken geleverd.

Mijn verhaal is wel erg bijzonder…vorig jaar een niet-elektrische Babboe city via marktplaats gekocht voor een prikkie. Zelf de bak helemaal opgeknapt. Deze city was al 2 of 3 jaar geleden ivm een terugroepactie voorzien van een nieuw frame en achterwiel. Toen je aan de hand van je framenummer kon checken of je bakfiets onder de huidige terugroepactie viel bleek dat bij ons het geval! Net niet ouder dan 5 jaar en dus recht op een nieuwe. Dus wij zijn heeeeel blij met onze gloednieuwe elektronische bakfiets straks 🤣🫣🤫
Hier precies het zelfde. 5 jaar geleden een toen 8 jaar oude city gekocht (€800, niet electrisch) via marktplaats. Die mensen wisten niet of hij onder de terugroepactie viel. Even checken en ja hoor nieuw frame. Hierdoor dus een nieuwe framenummer die jonger is dan 5 jaar tijdens deze terugroep actie. Nu in het bezit van een splinternieuwe Winora. Hoe dan ook dikke winst dus!

• olentzero
olentzero schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:59:
Als je naar https://my.babboe.com/s/login/?language=nl_NL inlogt, wat zie je dan?

Ik denk dat ik nu de hele "Open" knop heb die vroeger groen was.

[Afbeelding]
ik zie dat de status is nu " Partial completed" ---wat dat ook mag betekenen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0o8Xn2TGVqbH8EbWbtohgBk4Ss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/chSSxnGsgDbkWbMCuasSG0wZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door olentzero op 12-12-2024 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miggle
olentzero schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:10:
[...]

ik zie dat de status is nu " Partial completed" ---wat dat ook mag betekenen

[Afbeelding]
Haha, de dagelijkse refresh :X Dat doe ik ook. Bij mij nu ook partial completed, maar de bovenste nog steeds op 'ordered' en niet op 'open.' Fingers crossed dat de planning snel volgt. Welke regio zit jij? Ik zit regio Assen, Drenthe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olentzero
Miggle schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:19:
[...]

Haha, de dagelijkse refresh :X Dat doe ik ook. Bij mij nu ook partial completed, maar de bovenste nog steeds op 'ordered' en niet op 'open.' Fingers crossed dat de planning snel volgt. Welke regio zit jij? Ik zit regio Assen, Drenthe.
Haha, precies dat! Wie weet of dit echt een betekenis heeft? Ik zit in de regio Delft, dus het is nu gewoon wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demiandenker
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-05 15:14
Same here. It changed to Partial Completed today. I'm in Den Haag area.

• Pompidompi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-05 22:20
olentzero schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:10:
[...] " Partial completed" ---wat dat ook mag betekenen
En zou het niet 'partially completed' moeten zijn, als men correct Engels zou willen gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demiandenker
Well.... mine just changed to delivered... but hasn't been delivered yet. Not even an email about it.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eg6N3LXzB5XjAGicOqx3eP11-3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BcsEcalhkeRcZWURTvAHqwF8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheffe Dos
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 25-04 11:05
demiandenker schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:24:
Well.... mine just changed to delivered... but hasn't been delivered yet. Not even an email about it.

[Afbeelding]
This morning both my orders were "open" in green, but now the second says "delivered" in green as well...
No email or bike yet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olentzero
demiandenker schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:24:

[Afbeelding]
shoot..hier ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miggle
Hier nu ook 'delivered' inderdaad. Laten we hopen dat het betekent dat de fiets bij Westerman is geleverd. Heerlijk ondoorzichtig dit, haha.
Ik heb net navraag gedaan bij Babboe, deze status is onduidelijk. Volgens de proactieve klantenservice staat hij nog steeds op 'ordered' en moet je wachten op een mail.

Als de track&trace gevuld is (de tabel onder de order), dan is de kans groot dat er daadwerkelijk beweging in zit.

• Edenaar1
Iemand ervaring met een babyschaal voor in de bakfiets? Zo ja welke is het advies?

• Pater

Pater

Terry Tate

Snuurtje schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:22:
We kunnen bij onze nieuwe woning de Winora voorlopig niet binnen zetten, ik ben dus op zoek naar een geschikte hoes. Moet passen inclusief regentent. Heeft iemand tips voor mij?
Van de week deze gekocht. https://www.bol.com/nl/nl...alJBow.2_6.7.ProductTitle

Volstaat prima!

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kremers
Kremers schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:57:
Vanmorgen binnengekomen. Nogal verrast want het is dan ineens een Batavus Fier 2 ipv een Winora. Terwijl op de pakbon wel staat dat het een Winora is.
Volgens de chauffeur waren het nu allemaal Batavussen overigens... wonderlijk weer.

Heel benieuwd wat er op de factuur staat straks.
Het lijkt er toch op dat ik gewoon een verkeerde fiets gekregen heb...

Dat zou lijkt mij ook betekenen dat iemand zijn Batavus Fier niet ontvangen heeft, dat moet toch opgevallen zijn?

zie het niet zitten om de hele handel weer om te ruilen, nu tent, kussens en maxicosihouder allemaal al geinstalleerd zijn, dus ze doen hun best maar het op een administratieve manier op te lossen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachelzeist3
  • Laatst online: 19-12-2024
5 juni besteld (Zeist) a.s. maandag 16 december levering. Dank voor dit forum, maanden gevolgd, top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miggle
Zojuist bericht ontvangen vanuit Westerman met leverdatum 18 december. Het lijkt er toch op dat de statusverandering in Mijn Babboe juist is. De track & Trace is daar wel leeg; die zie je alleen in de e-mail.

• olentzero
Woe-hoe! 16 december is hier. Eindelijk licht aan het einde van de tunnel -- laten we hopen dat het werkelijkheid wordt

-- btw, de track en trace zegt: " WINORA WINORA FUB 2W D.SPRUCE-MAT(ENV"

[ Voor 24% gewijzigd door olentzero op 12-12-2024 15:43 ]

• Gaiterbrai
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:48
Jawel! 26 juni besteld en wordt 18 december geleverd!

• Cheffe Dos
Cheffe Dos schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:26:
[...]

This morning both my orders were "open" in green, but now the second says "delivered" in green as well...
No email or bike yet...
En inderaad, eindelijk een mail voor de levering: op 16/12 wordt de Winora geleverd (26/06 besteld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Vandaag eerste echt langere rit gedaan en valt op dat bij goed snelheid hebben en dan flink moeten remmen, de remmen een hard soort gorgelend geluid maken. Is dat normaal? Misschien omdat het andere type remmen zijn of iets dergelijks. Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompidompi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-05 22:20
KleinDraakje schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:25:
Vandaag eerste echt langere rit gedaan en valt op dat bij goed snelheid hebben en dan flink moeten remmen, de remmen een hard soort gorgelend geluid maken. Is dat normaal? Misschien omdat het andere type remmen zijn of iets dergelijks. Meer mensen die dit hebben?
Ik heb dit ook bij mijn voorrem. Ook als ik niet per se hard rem. Bij mijn achterrem is dit niet het geval, ook niet bij hard remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Heb ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggle
Wat je omschrijft past typisch bij een rollerbrake en is zoals de rollerbrake is ontworpen en functioneert. Echter, ik dacht dat de Winora hydraulische schijfremmen heeft. Of wellicht is achter schijf en voor rollerbrake? Onze fiets is er nog niet, dus ik kan het niet nagaan, wellicht dat iemand anders het onderscheid kan maken en dat hier terug kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Gewoon schijfremmen voor en achter. Over het geluid kan ik niks zeggen want dat heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demiandenker
Hi all, there were some questions about the rain cover published in Amazon DE:
https://www.amazon.de/-/n...?smid=AMOTOP2RXDRQV&psc=1

I've just received it. It is the v2 version with 1 zipper on each side.

It is exactly the same as the one available here: https://welovewheels.jort...-raleigh-fier-2?locale=nl

Same quality, same manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polynidos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-04 10:21
Kremers schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:13:
[...]

Het lijkt er toch op dat ik gewoon een verkeerde fiets gekregen heb...

Dat zou lijkt mij ook betekenen dat iemand zijn Batavus Fier niet ontvangen heeft, dat moet toch opgevallen zijn?

zie het niet zitten om de hele handel weer om te ruilen, nu tent, kussens en maxicosihouder allemaal al geinstalleerd zijn, dus ze doen hun best maar het op een administratieve manier op te lossen..
Hadden ze het zelf door en hebben ze jou gebeld, of heb jij hen gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MD22
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik wil de WINORA overkopen (particulier) van iemand die deze heeft ontvangen n.a.v. de terugroep / omruilactie.

Is de garantie op deze fiets overdraagbaar en op welke wijze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kremers
Polynidos schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:17:
[...]

Hadden ze het zelf door en hebben ze jou gebeld, of heb jij hen gebeld?
Ik vroeg het direct al aan de chauffeur die hem kwam afleveren. Die zei:

"Het zijn bijna allemaal Batavus op het moment".

Dat was wel verrassend, want er is een Winora aangekondigd, maar het klonk ook wel plausibel. Maar het feit dat niemand hier in dit forum ervoor of erna óók heeft gemeld een Batavus te hebben ontvangen, deed me vermoeden dat er dan toch iets niet goed was gegaan.

Ik heb ze uiteindelijk begin van deze week zelf gebeld omdat ik ook niet echt wist wat ik nu moest verzekeren, ik heb een Batavus maar volgens de vrachtbrief is het een Winora. Ik wil geen gezeik als hij gejat wordt en ik niet kan aantonen dat ik een Batavus Fier 2 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olentzero
De bakfiets komt binnen een uur aan.. benieuwd wat ik ga krijgen.

Heeft iemand vandaag een Batavus ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demiandenker
I got today the Winora, there were no batavus in the truck. Nice delivery man.
The winora looks and rides great. Glad to have the bike back. Enjoy yours!
olentzero schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:10:
De bakfiets komt binnen een uur aan.. benieuwd wat ik ga krijgen.

Heeft iemand vandaag een Batavus ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggle
demiandenker schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:26:
I got today the Winora, there were no batavus in the truck. Nice delivery man.
The winora looks and rides great. Glad to have the bike back. Enjoy yours!

[...]
Did you receive a 400 Wh or 500 Wh battery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demiandenker
Miggle schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:57:
[...]

400 Wh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffe Dos
[...]

We finally received the Winora today as well _/-\o_

The battery is a 400 Wh.
Delivery guy was nice, but didn't have the time (and tools) to install the bike properly. So, tonight we're gone check everything and make the first (short) cyclingtrip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olentzero
[...]

Ik moet de accu controleren, maar de bezorger is gewoon een bezorger, hij is geen monteur zoals babboe vroeger hun fietsen bezorgde.

De fiets is soepel en voelt als een upgrade van een VW Up naar een Golf.

Het is wel vervelend om de regenhoes erop te doen... de handleiding is slecht, maar het is uiteindelijk wel gelukt

En ik heb een verzekering afgesloten bij Centraal Beheer zonder GPS-trackers of wat dan ook, geldig vanaf vandaag.

[ Voor 10% gewijzigd door olentzero op 16-12-2024 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:23
Hier ook vandaag de fiets ontvangen. Met 400 wh accu ipv bestelde 500 variant.

Ik heb hierover gebeld met Babboe en ze gaven aan dat er een email was verstuurd (had ik hier al gelezen). Deze had ik niet ontvangen. Ze kon bevestigen dat deze niet naar mijn email was verzonden. Maar kon verder niks betekenen.

Hierop formele klacht verstuurd. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abel Comp
  • Laatst online: 07-04 09:28
Blik1984 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:58:
[...]

[Afbeelding]
Dank voor delen van screenshot van de Factuur; goed te weten dat er dus wel daadwerkelijk een Factuur moet zijn. Ik heb zo ver enkel 'afleverbewijs' ontvangen, waar ik (denk ik) als het er op aan komt, niets heb bij een verzekering.

Online bij Babboe kan ik ook niets vinden (in Mijn Babboe / My Orders / Order van je Winora).
Groene ovaal met 'open' kan ik niet op klikken (doet niets).
Zou dit ook niet moeten wijzigen naar 'afgeleverd' of zoiets?

=> Is deze 'open' status na afleveren bij anderen wel veranderd en 'klikbaar'?

Heb al gebeld naar Babboe, maar de outsourced call center weet natuurlijk weer helemaal niets.
('We vinden het heel spijtig en geven het door'; -> heb je weer niets aan... :-( )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hHdkFcXAA3Hv29b4ES4VdvMgn4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YWXYkQdRL59EEberGcf2i0LT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miggle
Abel Comp schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:28:
[...]

Dank voor delen van screenshot van de Factuur; goed te weten dat er dus wel daadwerkelijk een Factuur moet zijn. Ik heb zo ver enkel 'afleverbewijs' ontvangen, waar ik (denk ik) als het er op aan komt, niets heb bij een verzekering.

Online bij Babboe kan ik ook niets vinden (in Mijn Babboe / My Orders / Order van je Winora).
Groene ovaal met 'open' kan ik niet op klikken (doet niets).
Zou dit ook niet moeten wijzigen naar 'afgeleverd' of zoiets?

=> Is deze 'open' status na afleveren bij anderen wel veranderd en 'klikbaar'?

Heb al gebeld naar Babboe, maar de outsourced call center weet natuurlijk weer helemaal niets.
('We vinden het heel spijtig en geven het door'; -> heb je weer niets aan... :-( )

[Afbeelding]
Volgens mij moet je order (vermoedelijk het artikel én het exchange certificaat) op 'delivered' staan waarna er een geautomatiseerde factuur beschikbaar komt. Zie het voorbeeld van de door ons bestelde accessoire in oktober:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d29X7_digyMAucbs-5FNvp0TrTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yk8nHRLLZOqOxBb6TzfRItEU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olentzero
Abel Comp schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:28:
[...]

Ik heb hetzelfde. Ik heb een fietsverzekering afgesloten bij Centraal Beheer en zij vroegen niet om de factuur.

En ik heb een case gemaakt bij MyBaboe -- zie Mijn Cases op jouw screenshot. Ik wil ook mij factuur.

[ Voor 9% gewijzigd door olentzero op 17-12-2024 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Nu online
olentzero schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:26:
[...]

Ik heb hetzelfde. Ik heb een fietsverzekering afgesloten bij Centraal Beheer en zij vroegen niet om de factuur.

En ik heb een case gemaakt bij MyBaboe -- zie Mijn Cases op jouw screenshot. Ik wil ook mij factuur.
Nu niet, maar stel je fiets wordt gejat dan zullen ze wel een factuur willen. Ze zullen niet zomaar een bedrag overmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abel Comp
Miggle schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:36:
[...]

Volgens mij moet je order (vermoedelijk het artikel én het exchange certificaat) op 'delivered' staan waarna er een geautomatiseerde factuur beschikbaar komt. Zie het voorbeeld van de door ons bestelde accessoire in oktober:

[Afbeelding]
Ah, dank; die 'Download invoice' heb ik inderdaad er niet bij staan.
(en status is indd. nog op 'open' ipv 'delivered').

Bakfiets is 2 weken geleden al geleverd; zeer vreemd...

Zal Babboe nogmaals benaderen...

Bizar hoeveel dingen bij deze organisatie fout gaan / niet worden opgevolgd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_fx8BahVAxvWQVZo2rhTfLcLHI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9vBpS2oTsE0w9bNx5gxpHcTN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quick-Flupke
Stomme vraag misschien, maar hoe maak ik een "mijn babboe"? Mijn bestelling van de Winora is wel goed gegaan en ik heb ook de mail over de 400k accu gehad, maar ik kan nergens inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abel Comp
Quick-Flupke schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:00:
Stomme vraag misschien, maar hoe maak ik een "mijn babboe"? Mijn bestelling van de Winora is wel goed gegaan en ik heb ook de mail over de 400k accu gehad, maar ik kan nergens inloggen
Helemaal geen 'domme vraag' hoor ;)
Ik snapte dat ook al niet...

Je zou indd. verwachten dat je van Babboe e-mail krijgt met link om naar je account te gaan, maar dat zou natuurlijk te makkelijk zijn O-) 8)7

Oplossing is om zelf simpelweg een (nieuw) account aan te maken; gebruik hier wel zelfde e-mail adres voor dat je gebruikt in communicatie met Babboe.
Dan zou je bestelling hier vanzelf aan 'gekoppeld' moeten worden...

Zo is het i.i.g. bij mij wel gegaan / gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quick-Flupke
Abel Comp schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:30:
[...]

Helemaal geen 'domme vraag' hoor ;)
Ik snapte dat ook al niet...

Je zou indd. verwachten dat je van Babboe e-mail krijgt met link om naar je account te gaan, maar dat zou natuurlijk te makkelijk zijn O-) 8)7

Oplossing is om zelf simpelweg een (nieuw) account aan te maken; gebruik hier wel zelfde e-mail adres voor dat je gebruikt in communicatie met Babboe.
Dan zou je bestelling hier vanzelf aan 'gekoppeld' moeten worden...

Zo is het i.i.g. bij mij wel gegaan / gelukt.
Gelukt!

En toevallig ook vandaag een mail dat mijn winora vrijdag de aanstaande komt!

[ Voor 25% gewijzigd door Quick-Flupke op 17-12-2024 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demiandenker
FYI, there is a good offer on Bol right now for the Lockride model X 500 (including the disk lock) for 167eur.

https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www

According to other users, this model fits the Winora as well.
I'm receiving mine tomorrow, let's see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quick-Flupke
Nou die verzekering van CB lijkt me prima. Ik denk dat ik dan nog een airtag ergens in de fiets prop als tracker. Andere opties worden wel erg duur. Zeker als je een GPS tracker moet, want naast aanschaf betaal je ook jaarlijkse kosten hiervoor voor zover ik kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19:58
ik heb ook een mail gekregen met mijn factuur, jullie ook? Die kwam een paar weken na levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:03
Quick-Flupke schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:20:
Nou die verzekering van CB lijkt me prima. Ik denk dat ik dan nog een airtag ergens in de fiets prop als tracker. Andere opties worden wel erg duur. Zeker als je een GPS tracker moet, want naast aanschaf betaal je ook jaarlijkse kosten hiervoor voor zover ik kon vinden.
Die heb ik ook afgesloten. Bijkomend voordeel is dat ook een enkel art2 slot genoeg is. Vrijwel alle andere verzekering eisen dat de bakfiets altijd vastgezet met ook een 2e art2 (ketting)slot aan een vast item. Dat is erg lastig op veel locaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kremers
Gisteren mail gekregen van Westerman dat ze nog een fiets willen komen brengen, dat is attent!

Toch maar laten weten dat ik er al een heb ontvangen en de levering laten annuleren. Het zou iets met het feit dat ik een Batavus Fier heb ontvangen te maken kunnen hebben, maar of er dan weer een andere fiets mee terug ging , daar stond bij Westerman niks over in het systeem. Bovendien zit ik daar niet op te wachten en heb ik van Babboe zelf niks gehoord, maar dat verbaast denk ik niemand hier iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremers
Bakfietsje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:45:
ik heb ook een mail gekregen met mijn factuur, jullie ook? Die kwam een paar weken na levering.
Nog niets... wel een "afleverbewijs" per mail, maar die stond ook al in My Babboe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaiterbrai
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:48
Vandaag de fiets ontvangen, blij mee. In januari een afspraak staan bij de fietsenmaker hier om de hoek ivm 1e check. Regenhuif en Maxi cosi houder gemonteerd, allemaal vrij eenvoudig. Via centraal beheer verzekering geregeld. Het circus is hier eindelijk na ruim 6 maand (voorlopig en hopelijk heel lang) voorbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evgail42
  • Laatst online: 24-12-2024
Eergisteren de Winora ontvang 400k accu.
Blij mee, tot ik ging proberen de accu op te laden.
Na 3 uur aan de stroom te hebben gehangen een lekker stuk fietsen, na 5 minuten had ik geen power meer...
Ik dacht, ik heb misschien iets verkeerd gedaan, dus terug naar huis, alle stekkers gecheckt, nogmaals proberen.
Wat ik ook doe, het lukt me niet om de accu opgeladen te krijgen.
Ik ga maandag gelijk bellen uiteraard maar ik vroeg me af of meer mensen hier problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Laatst online: 17:59
Evgail42 schreef op zondag 22 december 2024 @ 00:11:
Eergisteren de Winora ontvang 400k accu.
Blij mee, tot ik ging proberen de accu op te laden.
Na 3 uur aan de stroom te hebben gehangen een lekker stuk fietsen, na 5 minuten had ik geen power meer...
Ik dacht, ik heb misschien iets verkeerd gedaan, dus terug naar huis, alle stekkers gecheckt, nogmaals proberen.
Wat ik ook doe, het lukt me niet om de accu opgeladen te krijgen.
Ik ga maandag gelijk bellen uiteraard maar ik vroeg me af of meer mensen hier problemen mee hebben?
Je hebt 2 manieren om de accu op te laden.

1. Aan de fiets
2. Accu loshalen en opladen binnen.

Misschien dat de accu niet helemaal lekker aangesloten zal hebben gezeten.

De accu power zie je daar wel dat die helemaal vol was ? Ook 2 manieren voor :

1. Display op stuur
2. Accu power knop ( klein knopje op accu )

[ Voor 4% gewijzigd door londemanmp op 22-12-2024 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evgail42
londemanmp schreef op zondag 22 december 2024 @ 07:22:
[...]

1. Aan de fiets

1. Display op stuur
Als ik op het knopje van de accu druk, gaat er 1 led lampje even branden en gaat weer uit.
Op de display op het stuur zie ik niks staan als ik aan het laden ben.
Ik heb al uren laden erop zitten maar hij blijft leeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 19:15
londemanmp schreef op zondag 22 december 2024 @ 07:22:
[...]

1. Aan de fiets

1. Display op stuur
Mag jij mij vertellen waar ik de oplader op de fiets kan aansluiten. In de buurt van de accu zit geen mogelijkheid om de lader aan te sluiten. Ik weet wel dat er diverse verschillen zijn tussen het 2023 en 2024 model.

Tja.... 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Nu online
A.Geerts schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:16:
[...]

Mag jij mij vertellen waar ik de oplader op de fiets kan aansluiten. In de buurt van de accu zit geen mogelijkheid om de lader aan te sluiten. Ik weet wel dat er diverse verschillen zijn tussen het 2023 en 2024 model.
Ik heb aan de linkerzijde onder de batterij op de houder een ingang voor de oplaadkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Denk toch dat de stekker er mogelijk niet goed op zat dan? Ik vond zelf in ieder geval dat die er redelijk makkelijk uitglipt en heb zelf ook al een keer gehad dat die niet goed was opgeladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evgail42
Alles zit goed aangesloten, dat heb ik inmiddels wel 25 keer gecheckt, je raakt natuurlijk aardig gefrustreerd al je nog niet normaal hebt kunnen fietsen.
Hij blijft leeg, ik ben benieuwd of meer mensen hier tegenaan lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quick-Flupke
Wat ontzettend balen voor je dat je na al die tijd nu dit probleem met opladen ervaart. Ik heb hier geen last van. Misschien ken je iemand met een Bosch oplader om te testen of het daar aan ligt? Die dingen zijn namelijk universeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vveba
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-01 09:18
Sorry for English,

We finally got our bike on 19th of Dec. I also got 400W, do we have any rights to ask for compensation because of the difference from 500W to 400W?

I also didn't get a voucher for accessories, how do we get it?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
A.Geerts schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:16:
[...]

Elke Bosch, Yahama accu kan je opladen aan de fiets, die GWA dingen van de city e is echt AliExpress rommel.

Afbeeldingslocatie: https://www.e-bikeaccu.nl/media/cache/1365x635/e6b1877fe2fb41af4a1437734927f55d.jpg

Die Yamaha accu zit in de babboe mountain modellen, die heeft de oplaad mogelijkheid er extra bij aanzitten.

Afbeeldingslocatie: https://www.fietsaccuwinkel.nl/media/catalog/product/cache/6de73954d74fc27d6f2a40651589e588/Y/a/Yamaha-fietsaccu-36V-13_6Ah-500Wh-Li-ion-frame-accu-zwart-41122088-8715957401085-overzicht-2_pim_1353_pim_1.webp
Evgail42 schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:37:
Alles zit goed aangesloten, dat heb ik inmiddels wel 25 keer gecheckt, je raakt natuurlijk aardig gefrustreerd al je nog niet normaal hebt kunnen fietsen.
Hij blijft leeg, ik ben benieuwd of meer mensen hier tegenaan lopen
En accu binnen opladen veranderd het niet ? Want met kou kan het nog wel eens gebeuren dat die niet wilt opladen.

De stekkers zowel van de lader als kabel naar accu zitten er wel lekker goed in ?

Want je accu is gewoon leeg, als het goed werkt en je bent de fiets aan het opladen in de schuur dan brand display ook van fiets ( status opladen )

[ Voor 60% gewijzigd door londemanmp op 24-12-2024 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 13:45
Sinds een paar weken hebben wij ook een Winora bakfiets. Nu remt die vanaf het begin al niet heel goed hoewel ik dat met bijstellen op de hendel wel beter heb gekregen. Vandaag kwam ik er achter dat de voorste remschijf niet goed in de remklauw valt. Waarschijnlijk is de remschijf te klein (160mm) of is de remklauw met de verkeerde beugel gemonteerd. Hoeveel mm is bij jullie de remschijf? (ik vermoed 180mm).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aRw_SnXswQOGsODu5HgsC54ZMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljgHy2tk0aMm9i2m4K7xqgVb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIvCFGixEUzTRgb_nB_q7IIZQfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3m9qBZ40LDw528bcWN9ZCv5C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVt9UqRVGcY35ABLJt3i8Sne1VM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqDe4IVNwKCL1qr13M8yaX7z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quick-Flupke
Mod_Aap schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:15:
Sinds een paar weken hebben wij ook een Winora bakfiets. Nu remt die vanaf het begin al niet heel goed hoewel ik dat met bijstellen op de hendel wel beter heb gekregen. Vandaag kwam ik er achter dat de voorste remschijf niet goed in de remklauw valt. Waarschijnlijk is de remschijf te klein (160mm) of is de remklauw met de verkeerde beugel gemonteerd. Hoeveel mm is bij jullie de remschijf? (ik vermoed 180mm).
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb meteen gekeken en een foto gemaakt. Alles ziet er normaal uit bij mijn Winona. Schijf is 160mm. Kan a.d.h.v. Jouw foto’s niet heel duidelijk opmaken wat er dan aan de hand zou moeten zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L1oOcgY-AZ2cGKNG7jeexPcqWZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FqPDMOORajah5fJpOUaLNxMw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:52
Sinds een paar weken hebben wij ook een Winora bakfiets. Nu remt die vanaf het begin al niet heel goed hoewel ik dat met bijstellen op de hendel wel beter heb gekregen. Vandaag kwam ik er achter dat de voorste remschijf niet goed in de remklauw valt. Waarschijnlijk is de remschijf te klein (160mm) of is de remklauw met de verkeerde beugel gemonteerd.
Je dealer moet dit kostenloos kunnen diagnosticeren eventueel fixen. Als je dealer niet in de buurt zit kan een andere FM dit ook uitzoeken, dit is qua complexiteit totaal niet spannend en elke FM heeft deze spullen wel.

Het is een standaard bracket die voor alle rem-merken hetzelfde is. Het lijkt erpo dat de bracket voor de verkeerde schijf is gebruikt, of dat er teveel vulringen zijn gebeurd, maar ik zeg dat hier vanaf de bank. Ik weet er wel het e.e.a. vanaf, maar ik ben geen FM ;)

Een bracket kost weinig, en qua werk is dit eigenlijk een paar minuten. Dit zou je zelf kunnen doen, niet eens vanwege de kosten, maar ook vanwege de tijd die je de fiets kwijt bent). Je moet wel een goede moment sleutel hebben. En je zal er de eerste keer niet een paar minuten over doen, maar het is geen lastig klusje, kan eigenlijk weinig misgaan. Grootste issue is de schijf vrij te laten lopen, dat lukt niet altijd in één keer.

Let op, ik zou het wel met een hulpje doen, kan ook zonder, maar gedoe. Hoeft niet technisch te zijn, een lagere school kind wat al een opdracht goed kan opvolgen is een prima derde handje ;)

-> Vraag aan de FM wat er mis is. Misschien is het iets anders dan wat we hier denken.! *

--> Als er een nieuwe bracket nodig is, even opzoeken welke en die dan bestellen. Kost volgens mij rond een tientje. Je hebt volgens mij een Magura rem, maar een Shimano adapter ook prima.
-> Remklauw losschroeven. DE LEIDINGEN GEWOON LATEN ZITTEN!
-> Bracket eraf halen.
--> Vervangen door juiste bracket/verkeerde vulringetjes weghalen. Zet de bracket op het juiste moment (dat staat op de bracket).

Nu komt het derde handje erbij kijken.
-> Rem LOS erop schroeven,
-> Remhendel vol dichtknijpen door je hulpje (kan ook met een veter/riempje, maar dat is echt een gedoe).
-> Terwijl de rem dicht wordt geknepen de zaak achter op het juiste moment vast draaien. (volgens mij staat dit ook op de remklauw, anders even bij Maugua kijken, afaik is dit een MT5, ik heb bij stom toeval gisteren nog een Winora bekeken omdat ik hem nog niet eerder had gezien).

Check of de schijf vrij draait. Zo niet, remklauw weer lossen, remhendel dicht en weer aandraaien. Op een gegeven moment lukt het wel, het is niet heel lastig.

Of je laat het door de FM doen als hij tijd heeft. Zal ook geen mega kosten zijn.

* Je zou het ook kunnen demonteren en kijken wat er op de bracket staat. Als het goed is gaat het hier om een 160mm bracket, als het een 180mm bracket is weet je wat het probleem is. Als het de goed bracket is kan je nog kijken of er vulringen zijn gebruikt... zo niet dan toch maar langs de FM ;)

[ Voor 20% gewijzigd door roffeltjes op 28-12-2024 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 19:40
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kan het niet helemaal goed zien op deze foto's, maar zit de adapterbeugel niet gewoon verkeerd om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 13:45
harry64 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:29:
[...]

Ik kan het niet helemaal goed zien op deze foto's, maar zit de adapterbeugel niet gewoon verkeerd om?
Als ik naar de foto's van Quick-Flupke kijk zit inderdaad de de remklauwadapter verkeerd om. Makkelijke reparatie dus. (Adapter omdraaien en nieuwe remblokken) Bedankt voor de hulp!

Zo ziet het er bij mij uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXn76YSjs8wwgE-h6Ilwb_yHNgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NV1ww71g6Bp8Ah6tOzv2Rc0p.jpg?f=fotoalbum_large
Wel prutswerk van Winora dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quick-Flupke
Mod_Aap schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:53:
[...]

Als ik naar de foto's van Quick-Flupke kijk zit inderdaad de de remklauwadapter verkeerd om. Makkelijke reparatie dus. (Adapter omdraaien en nieuwe remblokken) Bedankt voor de hulp!

Zo ziet het er bij mij uit:
[Afbeelding]
Wel prutswerk van Winora dit....
Jezus wat stom zeg! Ben blij dat we je snel hebben kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abel Comp
Bakfietsje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:45:
Dank voor de feedback;
- zou je mogelijk deze e-mail kunnen delen die je gehad hebt (met zo nodig prive-zaken doorgestreept)?

Ik krijg nl. volgende reply van de boefjes van Babboe op mijn verzoek voor een Factuur:
"Helaas moeten wij u informeren dat het afleverbewijs het enige document is dat wij in dit geval kunnen verstrekken. Wij kunnen geen aanvullende factuur aanmaken, omdat het afleverbewijs als officieel document dient en dezelfde functie vervult als een factuur in dit soort situaties."

-> Zou graag een voorbeeld willen hebben (e-mail + factuur) om als reply terug te sturen naar Babboe, dat ze (wederom) de boel aan het voorliegen zijn.

BVD!
Abel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmmm
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-04 23:57
Een verzekering vinden blijkt een hele klus... Ik kwam ook bij Centraal Beheer uit maar had een vraag over de aanschafwaarde (nr 21) in hun polisvoorwaarden:

https://www.centraalbehee...rden-fietsverzekering.pdf

Na contact te hebben opgenomen met CB blijkt dat in het geval van een fiets met 100% korting dat CB niet uitgaat van de aanschafwaarde maar van de dagwaarde van een fiets. Wellicht heeft het dus weinig zin om deze bij CB voor het volledige bedrag te verzekeren aangezien de dagwaarde waarschijnlijk lager is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKD
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10-01 14:49

HKD

Inmiddels 5 maanden in het bezit van de Winora FUB. Ik dacht nu van mijn Babboe frustratie af te zijn, maar helaas. Sinds de kerstvakantie merkte ik dat de fiets nogal scheef stond op de standaard. Toen ik deze weer recht probeerde te zetten merkte ik dat de twee poten los van elkaar bewogen.
Fiets (met enige moeite) op de kop gezet en ik wist niet wat ik zag. Een scheur in de standaard en een hoop roest op die plek. Het is wachten op de definitieve breuk.
Babboe gebeld, zij maakten een case aan en ik zou terug gebeld worden. Maar het laat zich raden, geen telefoontje of mailtje. Vandaag weer gebeld en dit keer vertelde dame aan de telefoon mij dat het om slijtage gaat en hiervoor geen garantie is. Het lijkt mij eerder een constructie fout, dit mag toch niet al slijten binnen 5 maanden lijkt mij.
Ik ga morgen naar mijn fietsenmaker en die gaat het bekijken. Maar ik ben benieuwd op dit forum of meer mensen dit probleem hebben? En heeft iemand misschien nog tips hoe hier mee om te gaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBhobVV3dcoReZW3zY2WUt8ld7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T84bDWjCzJklLLw6X0860ImR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas_89
  • Laatst online: 02-05 15:52
Weet iemand hoe het zit met de garantie als ik de fiets 2de hands overkoop van iemand die deze via de terugroepactie heeft ontvangen? Ik heb serieuze interesse maar wanneer er geen garantie op zit kan dit wel al snel in de papieren lopen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-05 16:52
sebas_89 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 22:04:
Weet iemand hoe het zit met de garantie als ik de fiets 2de hands overkoop van iemand die deze via de terugroepactie heeft ontvangen? Ik heb serieuze interesse maar wanneer er geen garantie op zit kan dit wel al snel in de papieren lopen.

Alvast bedankt.
Tjah op dit moment lijkt elke garantievraag gericht aan Accell/Babboe (Waar de Winora momenteel soort van onder lijkt te vallen) een onmogelijke vraag. Genoeg mensen die met de Winora zijn gaan fietsen en problemen hebben gekregen al (zij het door niet ergens even een eerste beurt te laten doen) en die ontwijkende antwoorden krijgen vanuit Babboe en dus niet weten waar ze terecht moeten.
Als ik kijk naar de voorwaarden van mijn huidige bakfiets dan vervallen er het eea aan garanties zodra ik 'm door zou verkopen. Daar tegenover staat natuurlijk ook consumentenrecht en die stellen gewoon bepaalde garanties vast punt.

Dus ik denk dat je in mate met onzekerheid zit, daar is de prijs dan natuurlijk ook naar daar het een bakfiets is die in de winkel veel meer zou moeten kosten.
Overigens neem ik aan dat problemen met specifieke onderdelen zoals de motor, accu en naaf ook opgepakt kunnen worden door de producent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel Comp
Abel Comp schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:37:
[...]

Dank voor de feedback;
- zou je mogelijk deze e-mail kunnen delen die je gehad hebt (met zo nodig prive-zaken doorgestreept)?

Ik krijg nl. volgende reply van de boefjes van Babboe op mijn verzoek voor een Factuur:
"Helaas moeten wij u informeren dat het afleverbewijs het enige document is dat wij in dit geval kunnen verstrekken. Wij kunnen geen aanvullende factuur aanmaken, omdat het afleverbewijs als officieel document dient en dezelfde functie vervult als een factuur in dit soort situaties."

-> Zou graag een voorbeeld willen hebben (e-mail + factuur) om als reply terug te sturen naar Babboe, dat ze (wederom) de boel aan het voorliegen zijn.

BVD!
Abel
Herhaling van verzoek:

Niemand die Factuur en/of e-mail kan/wil delen van ontvangen Winora bakfiets?

Zou zeer op prijs worden gesteld, om zo Babboe aan te spreken op tegenstrijdige berichten en weigering om fatsoenlijke Factuur te verschaffen, zodat wij correcte verzekering kunnen afsluiten...

BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
Abel Comp schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:37:
[...]

Herhaling van verzoek:

Niemand die Factuur en/of e-mail kan/wil delen van ontvangen Winora bakfiets?

Zou zeer op prijs worden gesteld, om zo Babboe aan te spreken op tegenstrijdige berichten en weigering om fatsoenlijke Factuur te verschaffen, zodat wij correcte verzekering kunnen afsluiten...

BVD!
Kijk even in mijn babboe, daar staat je factuur.
Inloggen op mijn babboe met het bestaande e-mail adres wat bij babboe bekend is.

Links kan je dan kiezen voor mijn orders, en daar onder staat : download invoice ( dat is je factuur )

[ Voor 8% gewijzigd door londemanmp op 14-01-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Nu online
Nee niet bij iedereen. Ik heb daar ook geen factuur daar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcojoyce
  • Laatst online: 08-05 16:32
Hallo allen, worden er momenteel Winora's uitgeleverd? Het lijkt verdacht stil, Babboe reageert zoals gewoonlijk heel traag op mails, telefoon heb ik nog niet geprobeerd. Is het schema nog actueel qua levering dat iemand weet?
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste