Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoicTundra
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04-2024
Beste mensen, vandaag voor mijn dochter eindelijk een nieuwe iPad mini gekocht. Zij hard gespaard en ik de rest bij gelegd. Alles zag er netjes uit, helemaal nieuw in verzegelde doos...... Maar nu komt het, voor het eerst hoor ik van een MDM lock, de ipad is dus vanuit fabriek al gekoppeld aan het bedrijf.
Mijn vraag is nu had ik dit kunnen weten? Ik heb serie nummer gechecked, en op de doos staat verder ook niks. En dacht een gesealde ipad, wat kan daar mis mee zijn?

Uiteraard hoor ik niks meer van verkoper, en heb het bedrijf een berichtje gestuurd dat ik een ipad van hun op marktplaats heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 22:25

DarkSide

theres no place like ::1

paar vragen?

Nieuwe ipad in gesealde doos op marktplaats? Maar dan voor een mooiere prijs dan nieuw in de winkel?
Zo ja? Dan denk ik why? Zo nee? Waarom niet in winkel kopen?

Nieuw in doos. Dus met bon etc?

Op MP zou ik zelf echt alles willen testen of het het doet. Ook als dat "nieuw" is.
En zeker met zaken als ipads,macbooks etc.

Het is nu idd contact opnemen met bedrijf.
Die hebben mogelijk registratie van wat er met het apparaat gebeurt is.
En jij kan mogelijk met je "factuur" aantonen dat je hem gekocht heb zonder weet hier van.

Dan kunnen ze hem uitschrijven en ken je hem in gebruik nemen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Heb je het S/N gecontroleerd vóór aanschaf of dit geregisterd staat als gestolen? En zo ja, hier kwam dus niet uit dat die gestolen is? Dan vind ik persoonlijk dat dit ook wel deels te wijten is aan het bedrijf. Die kunnen hun procedures ook gewoon op orde maken en die dingen op je juiste manier registreren bij een aangifte.

En nee, dit had je niet kunnen controleren terwijl de doos nog dicht zit helaas.

Aangifte doen, verkoper achterhalen en geld terugvragen (wellicht 'wist' die het niet). Bedrijf zou ik ook verwittigen en ook aangeven dat ze dit soort zaken ook gewoon op de juiste manier moeten melden om doorverkoop te vermoeilijken. Meestal gaan ABM registered devices als originele onderdelen door omdat je er dus niets meer mee kan anders dan zoals dit geval mensen oplichten.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoicTundra
- Heb het al een aantal keer gedaan, meestal ben je toch 2 a 300 euro goedkoper dan in de winkel. Normaal geen probleem, maar wist dan ook niet dat een Apparaat vanaf fabriek al gelocked kon zijn. Heb eerlijk gezegd niet om factuur gevraagd.

- Helaas zal dit waarschijnlijk een dure les zijn. En zal ik niet meer blindelinks een nieuw apparaat kopen in gesealde verpakking. Zal hem de volgende keer vragen of ik hem mag openen en als hij goed is over te nemen.

- Geloof er zelf niet in dat het bedrijf de ipad zal vrijgeven. Maar zou natuurlijk dankbaar zijn namens mijn dochter als ze dat wel zouden doen en dan ook echt hulde aan hun. Ze worden er tenslotte niks beter van.
True schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:22:
Heb je het S/N gecontroleerd vóór aanschaf of dit geregisterd staat als gestolen? En zo ja, hier kwam dus niet uit dat die gestolen is? Dan vind ik persoonlijk dat dit ook wel deels te wijten is aan het bedrijf. Die kunnen hun procedures ook gewoon op orde maken en die dingen op je juiste manier registreren bij een aangifte.

En nee, dit had je niet kunnen controleren terwijl de doos nog dicht zit helaas.

Aangifte doen, verkoper achterhalen en geld terugvragen (wellicht 'wist' die het niet). Bedrijf zou ik ook verwittigen en ook aangeven dat ze dit soort zaken ook gewoon op de juiste manier moeten melden om doorverkoop te vermoeilijken. Meestal gaan ABM registered devices als originele onderdelen door omdat je er dus niets meer mee kan anders dan zoals dit geval mensen oplichten.
Het is helaas opvallend dat berichten bij die persoon niet meer aankomen. En het bedrijf is even afwachten wat ze antwoorden. Als ze hem willen vrijgeven ben ik dankbaar en zal dan als ze willen aangifte doen. Indien alles op niks uitloopt zal het sowieso aangifte worden. Maar we weten allemaal dat daar verder niks meer uit koment.

[ Voor 47% gewijzigd door StoicTundra op 25-04-2024 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bedrijf vragen hoe dat zit. Er was recentelijk een soortgelijk topic over een iPhone, die bleek onderdeel te zijn van een gestolen batch...
iPhone eigendom van externe

En anders je geld terug vragen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

StoicTundra schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:09:
Alles zag er netjes uit, helemaal nieuw in verzegelde doos...... Maar nu komt het, voor het eerst hoor ik van een MDM lock, de ipad is dus vanuit fabriek al gekoppeld aan het bedrijf.

Mijn vraag is nu had ik dit kunnen weten? Ik heb serie nummer gechecked, en op de doos staat verder ook niks. En dacht een gesealde ipad, wat kan daar mis mee zijn?

Uiteraard hoor ik niks meer van verkoper, en heb het bedrijf een berichtje gestuurd dat ik een ipad van hun op marktplaats heb gekocht.
Wat zag je toen je het serienummer opzocht? Heeft de verkoper nog meer advertenties online staan? Hoeveel reviews had hij?
DarkSide schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:17:
paar vragen?

Nieuwe ipad in gesealde doos op marktplaats? Maar dan voor een mooiere prijs dan nieuw in de winkel?
Zo ja? Dan denk ik why? Zo nee? Waarom niet in winkel kopen?

Nieuw in doos. Dus met bon etc?

Op MP zou ik zelf echt alles willen testen of het het doet. Ook als dat "nieuw" is.
En zeker met zaken als ipads,macbooks etc.
Als het nieuw en geseald in de verpakking is straalt het juist vertrouwen uit. Vaak genoeg zijn er ergens aanbiedingen als je bijvoorbeeld op Pepper kijkt of hier op Tweakers V&A prijs alerts instelt en dan wordt het al snel doorverkocht voor wat winst.

Bijvoorbeeld deze aanbieding, dag later stonden er heel wat op V&A en Marktplaats te koop.
https://nl.pepper.com/aan...r799-at-mediamarkt-309275

Normaliter pak ik het product ter plaatsen inderdaad uit, maar soms heb ik ook weleens dat het voor iemand anders bedoeld is en dus nog nieuw in de verpakking wil laten.

Kan me voorstellen dat @StoicTundra het uitpakken aan zijn dochter wilt overlaten aangezien het om een cadeau ging.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Microkid schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:27:
Bedrijf vragen hoe dat zit. Er was recentelijk een soortgelijk topic over een iPhone, die bleek onderdeel te zijn van een gestolen batch...
iPhone eigendom van externe

En anders je geld terug vragen.
In dat topic staat overigens wel een hoop kul wat niet tegengesproken kan worden omdat het topic locked is.
Als de lezer (de TS van dit topic bijv.) geen kaas gegeten heeft van MDM (en eigenlijk specifiek ABM i.c.m. met MDM software) zijn de situaties vrij abstract en lastig te begrijpen, wat logisch is gezien het feit dat er een vraag gesteld wordt (of men vanuit Google in het topic terecht komt).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoicTundra
De serienummer check gaf aan:
Aankoopdatum niet gevalideerd
Apple kan geen informatie over je dekking verstrekken. Neem contact op met Apple Support om de aankoopdatum van je product bij te werken.
En zoals Greatsword zegt, ik koop ook wel eens spul voor andere familie leden, dan pak ik het liever niet voor ze uit. En ja voor mijn dochter kwam ik er dus pas achter toen we hem gingen installeren.

Snap helaas niet waarom Apple bij de serienummer check niet kan aangeven dat de hardware eigendom is van een bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Greatsword schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:32:

Wat zag je toen je het serienummer opzocht? Heeft de verkoper nog meer advertenties online staan? Hoeveel reviews had hij?
Niets, als je een SN checked van een apparaat wat in Apple DEP/ABM hangt (wat hier dus het geval is) dan zie je dat niet als je het SN opzoekt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
StoicTundra schreef op donderdag 25 april 2024 @ 22:03:
Snap helaas niet waarom Apple bij de serienummer check niet kan aangeven dat de hardware eigendom is van een bedrijf.
Omdat dit informatie is die normaliter niet bestemd is voor de eindgebruiker en daarom niet zomaar publiekelijk via het internet gevonden hoeft/mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoicTundra
Donstil schreef op donderdag 25 april 2024 @ 22:50:
[...]

Omdat dit informatie is die normaliter niet bestemd is voor de eindgebruiker en daarom niet zomaar publiekelijk via het internet gevonden hoeft/mag worden.
Snap dat niet alles op internet hoeft te staan. Maar het is toch niet moeilijk om te weergeven of het apparaat gebonden is aan een account/organisatie zonder te zeggen aan wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
StoicTundra schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:19:
[...]

Snap dat niet alles op internet hoeft te staan. Maar het is toch niet moeilijk om te weergeven of het apparaat gebonden is aan een account/organisatie zonder te zeggen aan wie?
Misschien niet maar de registratie vind pas plaats bij de eerste activering en daarom staat dat nog niet in op checkcoverage.apple.com.

Die site is ook niet bedoelt als “Je gaat ergens een goedkoop dealtje scoren controleer hier of het in de haak is tool”.

Maar goed dure les inderdaad, nooit zonder aankoop bon kopen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

StoicTundra schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:26:
- Geloof er zelf niet in dat het bedrijf de ipad zal vrijgeven. Maar zou natuurlijk dankbaar zijn namens mijn dochter als ze dat wel zouden doen en dan ook echt hulde aan hun. Ze worden er tenslotte niks beter van.
Heling is strafbaar. Je wilt zeker contact op nemen met het bedrijf en/of aangifte doen.

Dan heb je ook een kans dat je je geld terug krijgt via https://www.politie.nl/in...verhalen-op-de-heler.html

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:47:
[...]

Maar goed dure les inderdaad, nooit zonder aankoop bon kopen etc.
Zelfs met een aankoopbon blijft het een dure gok, want die maken ze zo na.

Zelf altijd de regel aangehouden: dure spullen bij een bekende naam, en marktplaats altijd thuis ophalen zodat ik weet welke ramen ik in kan gooien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:14
Is die niet gewoon opnieuw geseald door de verkoper en verkocht als nieuw?

[ Voor 9% gewijzigd door Arn0uDz op 26-04-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryschippers
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 06-06 17:47
Via het online betaalplatform van marktplaats moet het mogelijk zijn om uw geld terug te krijgen, ik neem aan dat u verkopers bescherming heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoicTundra
Dennisdn schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:54:
[...]

Zelfs met een aankoopbon blijft het een dure gok, want die maken ze zo na.

Zelf altijd de regel aangehouden: dure spullen bij een bekende naam, en marktplaats altijd thuis ophalen zodat ik weet welke ramen ik in kan gooien >:)
Helemaal mee eens.
Arn0uDz schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:58:
Is die niet gewoon opnieuw geseald door de verkoper en verkocht als nieuw?
Nee, dat ken ik wel met grote zekerheid zeggen, de manier van sealen en hoe alles in de doos zat, ziet er echt nieuw uit.

Tevens heb ik contact gehad met het bedrijf, en ze waren erg blij dat ik contact met ze heb opgenomen. En het lijkt er op dat het voor ons goed afloopt. Maar heb wel een lesje geleerd nu, dat zelfs nieuw in doos geen garantie bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:00

De Nelis

en anders maar niet...

Het zou kunnen dat ze je een demo model hebben gestuurd die normaal alleen verkocht worden aan dealers ed. Deze worden voor een lagere prijs verkocht en gesealed, maar gelockt.

Fijn dat ze het in ieder geval op gaan lossen voor je.

[ Voor 4% gewijzigd door De Nelis op 26-04-2024 17:52 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Pagina: 1