- Heb het al een aantal keer gedaan, meestal ben je toch 2 a 300 euro goedkoper dan in de winkel. Normaal geen probleem, maar wist dan ook niet dat een Apparaat vanaf fabriek al gelocked kon zijn. Heb eerlijk gezegd niet om factuur gevraagd.
- Helaas zal dit waarschijnlijk een dure les zijn. En zal ik niet meer blindelinks een nieuw apparaat kopen in gesealde verpakking. Zal hem de volgende keer vragen of ik hem mag openen en als hij goed is over te nemen.
- Geloof er zelf niet in dat het bedrijf de ipad zal vrijgeven. Maar zou natuurlijk dankbaar zijn namens mijn dochter als ze dat wel zouden doen en dan ook echt hulde aan hun. Ze worden er tenslotte niks beter van.
True schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:22:
Heb je het S/N gecontroleerd vóór aanschaf of dit geregisterd staat als gestolen? En zo ja, hier kwam dus niet uit dat die gestolen is? Dan vind ik persoonlijk dat dit ook wel deels te wijten is aan het bedrijf. Die kunnen hun procedures ook gewoon op orde maken en die dingen op je juiste manier registreren bij een aangifte.
En nee, dit had je niet kunnen controleren terwijl de doos nog dicht zit helaas.
Aangifte doen, verkoper achterhalen en geld terugvragen (wellicht 'wist' die het niet). Bedrijf zou ik ook verwittigen en ook aangeven dat ze dit soort zaken ook gewoon op de juiste manier moeten melden om doorverkoop te vermoeilijken. Meestal gaan ABM registered devices als originele onderdelen door omdat je er dus niets meer mee kan anders dan zoals dit geval mensen oplichten.
Het is helaas opvallend dat berichten bij die persoon niet meer aankomen. En het bedrijf is even afwachten wat ze antwoorden. Als ze hem willen vrijgeven ben ik dankbaar en zal dan als ze willen aangifte doen. Indien alles op niks uitloopt zal het sowieso aangifte worden. Maar we weten allemaal dat daar verder niks meer uit koment.
[
Voor 47% gewijzigd door
StoicTundra op 25-04-2024 21:29
]