DukeBox schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:14:
Het lastige is dat als je het eenmaal voor jezelf hebt geïnterpreteerd (welke van de 2 manieren dan ook) het lastig is om de denkwijze om te draaien. Beiden kunnen voor eenieder logisch zijn en op die manier ga je er nooit uitkomen.
De screenshot van @
Kurkentrekker haalt gelukkig een hoop onduidelijkheid weg.
Ik denk zelf dat de crux hem zit in tijdsstip vs tijdsblok. Waar dingen als openingstijden en normale ploegendiensten met tijdsblokken werken is dat hier niet het geval en meer te vergelijken met consignatie.
Maar nogmaals, dat is wat
ik denk en gebaseerd op de diverse werkgevers die ik heb gehad met vergelijkbare constructies.
Ik denk dat dat vooral het verschil uitmaakt uit welk vakgebied je komt. Kom je van de technische kant, ben je al snel geneigd dergelijke teksten als specificaties te zien en hier vooral ook niks meer en niks minder er in te lezen. Alles wat er niet staat, geldt niet. En alles wat er wel staat, is letterlijk te interpreteren.
Mocht de specificatie weliswaar waterdicht zijn geschreven, zoals hier het geval is (er is immers geen enkel tijdsstip niet afgedekt), maar alsnog niet aansluiten bij de wens / behoefte (of in dit geval, bij de interpretatie van de persoon van HR), dan dienen de specificaties hierop te worden aangepast zodat je uiteindelijk uitkomt op "wens = specificatie = implementatie"
Vanuit HR zie je dus wens <> specificatie / implementatie. Dan is het natuurlijk mogelijk die laatste twee beiden fout zitten, maar dan komt je weer terug bij hoe dergelijke situatie in het verleden zijn afgehandeld. Als dan echter blijkt dat er al vijf jaar naar de letter wordt gewerkt en niet naar hoe het eventueel oorspronkelijk bedoeld was, dan komt sowieso het door @
bwerg aangehaalde verworven- of gewoonterecht nog eens om de hoek kijken.
Onder de streep ga je er altijd uitkomen zolang één partij tenminste in staat is z'n ongelijk toe te geven
Mijn innere tester is in ieder geval erg blij vast te kunnen stellen dat het team wat de applicatie van @
Kurkentrekker heeft gebouwt, de specificaties heeft gevolgd.
Edit: Ben benieuwd hoe het verder loopt. Dit lijkt me typisch een gevalletje van een nieuwe medewerker, zoals ook door TS gesteld, die zelf gewoon een andere regeling gewend was en die vervolgens die ervaringen op de nieuwe situatie, onterecht, projecteert. Lijkt me niet dat dit een lang staartje gaat hebben
[
Voor 6% gewijzigd door
Cid Highwind op 26-04-2024 14:08
]