Werkt een inline waterfilter tegen vlekken op je raam?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-04 08:59
Hoi,

Ik heb een telescoopborstel gekocht voor het wassen van de ramen. Nu valt het mij toch tegen hoeveel kalk/mineralen er op de ramen achterblijft. Een ramenwasser gebruikt speciaal osmosewater wat mineralen en kalk uitgefilterd is.

Nu zou ik een onthardingsinstallatie in mijn huis kunnen installeren, maar daar heb ik eigenlijk geen ruimte voor en is niet goedkoop. Nu vindt ik op Temu van die inline waterfilters, ze kosten maar rond de 16,- dus wat kan je er van verwachten. Ze worden voornamelijk gebruikt om drinkwater te zuiveren, maar zal het ook helpen tegen opdrogende druppels op de ramen?

De filters: https://www.temu.com/sear...ymefm&refer_page_sn=10032

Ik hoor graag jullie mening/ervaringen.

Groet,
Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:18
Ik denk niet dat het water goed ontkalkt als ik het zo zie. Ziet er meer uit als deeltjes en chloor filter ofzo.

Je kunt een klein osmose filter kopen.
Maar let op, je moet wel even wachten voor een emmertje, doorvoer is laag (liter per uur ipv meerdere per minuut)

Er was hier pas iemand die een inline ontkalker had gekocht voor het wassen van zijn zonnepanelen.
Zonnepanelen groen, schoonmaken.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 22-04-2024 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 17:01
Aansluiten op de regenton met daarin een pomp. Geen last van kalk meer.

[ Voor 48% gewijzigd door jobr op 23-04-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:42
Water uit de regenton is een goede tip.

Een andere is om een scheutje glansspoelmiddel (voor de vaatwasser) toe te voegen. Dit verlaagt de oppervlaktespanning van het water, waardoor je het er makkelijker zonder strepen van af krijgt.