Goedkope auto "om te proberen"

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:42
Harry Nak schreef op maandag 22 april 2024 @ 06:38:
https://www.lynkco.com/nl-nl/month-to-month-details

Voor het geld van een Aygo kan je een aantal maanden deze proberen.
Dit raad ik ten zeerste en met klem af. Check het Lynkco forum maar. Ik ook heb na 11 maanden geleden de auto ingeleverd te hebben opeens een factuur ontvangen van 1200 euro...

En zo zijn er meerdere! Niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:49
-tom-562 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:55:
Idd, ik zou eerder gaan voor een Yaris. Iets ruimer en comfortabel, en ik denk nog een stapje betrouwbaarder dan een Aygo (ook qua roest preventie).
Ze zijn waardevast en je bent ze makkelijk kwijt mocht je de auto willen verkopen
Ik zit met mijn vriendin heel comfortabel voorin. Mijn neef en vrienden die achterin mee gaan zitten goed zeggen ze.

Ik rij zelf al meer dan 2 ton met mijn Aygo en een Aygo is gewoon heel betrouwbaar, ik heb nog nooit grote repetitie gehad. Toyota dealer heeft mijn auto 2 weken geleden bekeken en hij zegt, ze zijn niet kapot te krijgen! Hij geeft mij €1.600 op mijn auto. Ik denk erover na om een nieuwe Aygo X Premium cabrio te kopen. Hij zegt over mijn auto zijn zeer betrouwbare autootjes, aldus Toyota dealer

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 23-04-2024 14:54 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Xecuter NL schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:16:
[...]

Dit raad ik ten zeerste en met klem af. Check het Lynkco forum maar. Ik ook heb na 11 maanden geleden de auto ingeleverd te hebben opeens een factuur ontvangen van 1200 euro...

En zo zijn er meerdere! Niet doen.
Kun je wat meer informatie delen hierover.

want zoals je het brengt factureert Lynkco onterecht. Heb je betaald?

Waar was die 1200 euro op gebaseerd dan? Wat stond erop de factuur?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Harry Nak schreef op maandag 22 april 2024 @ 06:38:
https://www.lynkco.com/nl-nl/month-to-month-details

Voor het geld van een Aygo kan je een aantal maanden deze proberen.
Ik zou nooit aan leasen beginnen erg zonde van je geld en op het eind niet eens jouw eigen auto. Je kan beter een nieuwe auto kopen zoals ik van plan ben en deze in termijnen aflossen. Bijvoorbeeld Aygo X Premium cabrio per maand €418 en na 6 jaar is dat mijn eigen auto. Je mag zelf het termijnbedrag kiezen vanaf €300.

Geloof mij ik rij een Aygo sinds 12 december 2014 gekocht 30.000KM en nu bijna op 233.000KM bouwjaar 2010 en nog nooit grote reparatie of dure onderhoud gehad. Alleen om de paar jaar soms een nieuwe bandje erom heen en klaar. Remmen heb ik in zijn leven dat ik ermee rij 2 keer vervangen. Met leasen betaal je dus veel meer dan nodig is, want de leasemaatschappijen willen erook winst op maken

Het argument dat leasemaatschappijen alles betalen is voor mij niet redelijk en ik ben goedkoper uit nu, want hoe vaak is het bij mij voorgekomen dat er iets is gebeurd en dat er grote reparaties nodig waren, of banden en remmen te vervangen? Ik ben nu zelf veel goedkoper uit dan wat de leasemaatschappijen vragen per maand.

• Wegenbelasting €24,33 per maand
• Allrisk verzekerd inclusief Inzittenden €35,85 per maand
• Brandstofkosten afhankelijk van hoeveel je tankt

Je kan echt heel voordelig rijden en is nog eens goedkoper ook. Mijn huidige Aygo heb ik in een keer betaald zonder financiering €7.000

[ Voor 53% gewijzigd door Van der Berg op 23-04-2024 15:30 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:26

-tom-562

Oliesjeik

Van der Berg schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:01:
[...]

Ik zou nooit aan leasen beginnen erg zonde van je geld en op het eind niet eens jouw eigen auto. Je kan beter een nieuwe auto kopen zoals ik van plan ben en deze in termijnen aflossen. Bijvoorbeeld Aygo X Premium cabrio per maand €418 en na 6 jaar is dat mijn eigen auto. Je mag zelf het termijnbedrag kiezen vanaf €300.

Geloof mij ik rij een Aygo sinds 12 december 2014 gekocht 30.000KM en nu bijna op 233.000KM bouwjaar 2010 en nog nooit grote reparatie of dure onderhoud gehad. Alleen om de paar jaar soms een nieuwe bandje erom heen en klaar. Remmen heb ik in zijn leven dat ik ermee rij 2 keer vervangen. Met leasen betaal je dus veel meer dan nodig is, want de leasemaatschappijen willen erook winst op maken

Het argument dat leasemaatschappijen alles betalen is voor mij niet redelijk en ik ben goedkoper uit nu, want hoe vaak is het bij mij voorgekomen dat er iets is gebeurd en dat er grote reparaties nodig waren, of banden en remmen te vervangen? Ik ben nu zelf veel goedkoper uit dan wat de leasemaatschappijen vragen per maand.

Je kan echt heel voordelig rijden en is nog eens goedkoper ook. Mijn huidige Aygo heb ik in een keer betaald zonder financiering €7.000
Dat is gewoon een rekensommetje wat je moet maken, kan soms goedkoper zijn. Maar volgens mij had jij een financiering afgesloten voor een Aygo met een vrij hoge rente, en "spaar" je ook bij je energieleverancier tegen 0% rente, dus of financieel advies van jou nou zo verstandig is ...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
-tom-562 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:59:
[...]

Dat is gewoon een rekensommetje wat je moet maken, kan soms goedkoper zijn. Maar volgens mij had jij een financiering afgesloten voor een Aygo met een vrij hoge rente, en "spaar" je ook bij je energieleverancier tegen 0% rente, dus of financieel advies van jou nou zo verstandig is ...
Ten eerste dat doe ik allang niet meer sparen bij mijn energieleverancier en dat is mijn eigen keuze gewenst en ik heb alles teruggekregen in de duizenden. In mijn geval was het een voordeel dat ik er ten minste niet bij kon :)

Nu heb ik Raisin Bank! Met rente boven de 3,50%

Leasen weet iedereen hoe slecht het is, op het eind heb je helemaal niks en ben je minimaal €3.600 voor niks kwijt na 3 jaar €10.800 en daarmee kan je een goede tweedehands auto rijden in je eigen bezit op naam en gaan en blijven waar je wilt :)

Met leasen ben je ook heel beperkt

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 23-04-2024 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:05

de Peer

under peer review

Van der Berg schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:24:
[...]

Leasen weet iedereen hoe slecht het is
Nee, zo zwart/wit is het niet, je moet altijd het sommetje maken en er zijn situaties zat waarbij leasen de voorkeur kan hebben.
Met leasen ben je ook heel beperkt
Nee je bent juist heel flexibel, en dat kan voor sommige mensen een belangrijke eis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
de Peer schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:29:
[...]

Nee, zo zwart/wit is het niet, je moet altijd het sommetje maken en er zijn situaties zat waarbij leasen de voorkeur kan hebben.

[...]

Nee je bent juist heel flexibel, en dat kan voor sommige mensen een belangrijke eis zijn.
Je kan ook met jouw eigen auto in bezit heel flexibel zijn. Mocht er iets zijn kan je dat weer verkopen

Het argument met lease dat ze alles betalen, ik heb zelf erg weinig kosten aan mijn Aygo met onderhoud en onderdelen en reparaties

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 23-04-2024 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:34

franssie

Save the albatross

Lease of niet hangt heel erg van je eigen financiële situatie af, daar zijn dacht ik wel topics over.
Over het algemeen koop je onzekerheid af, maar de afschrijving van de nieuwe auto betaal je toch echt.

Vwb @PhilipsFan zou ik voor inderdaad een Aygo oid gaan met een casco + verzekering en een ANWB pechhulp abbo.

Je zou zelfs met een verkoper een minimale inkoopprijs kunnen afspreken als je 'm na drie maanden weer terugbrengt, heb ik ook eens gedaan omdat ik misschien van baan zou veranderen met lease auto.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:53
Van der Berg schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:01:
[...]

Geld lenen kost ook geld, de bank wil ook winst maken.
30k voor een Aygo gaat de vraag van OP ook ver voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:20
franssie schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:01:
Vwb @PhilipsFan zou ik voor inderdaad een Aygo oid gaan met een casco + verzekering en een ANWB pechhulp abbo.
Die pechhulp is ook nog wel wat over te zeggen. Iedereen denkt meteen aan de ANWB of Route Mobiel. Dat kost iets van 17 euro per maand (Route Mobiel is iets goedkoper) als je ook pechhulp buiten Nederland wil. Maar bij mijn autoverzekering van Centraal Beheer kan ik ook pechhulp nemen, dat kost minder dan 7 euro per maand voor dekking in heel Europa. En ik kan de dekking met knopjes zelf aan- en uitzetten, maandelijks te wijzigen. Veel gunstiger dan de ANWB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
PhilipsFan schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 00:57:
[...]

Die pechhulp is ook nog wel wat over te zeggen. Iedereen denkt meteen aan de ANWB of Route Mobiel. Dat kost iets van 17 euro per maand (Route Mobiel is iets goedkoper)
[..]
Routemobiel bestaat al ruim 3 jaar niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:56
Echt waar gaat dit allemaal heen... TS zoekt een eerste ram-bam-botsauto welke goedkoop is en er komt PL voorbij, EV's worden genoemd...

Gewoon lekker een Yaris, Civic of iets in die categorie. Oerdegelijk, wat ruimte (ten opzichte van een Aygo/107/C1) en als ze kapot gaan zijn er nog voldoende (sloop)onderdelen te krijgen. Plus je kan nog een keer zelf de kap open trekken om te leren en eventueel kosten te besparen.
Pagina: 1 2 Laatste