Fout reiswebsite vliegtickets, wat zijn mijn rechten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:00
Zojuist kwam ik erachter dat ik de website waar ik mijn tickets geboekt heb waarschijnlijk een behoorlijke fout gemaakt heeft. Morgen ga ik ze uiteraard bellen, maar ben even benieuwd of er iemand is die weet wat mijn rechten zijn.

Feiten:
Website heeft op 25-12-23 4 retourtickets verkocht van a --> b --> a voor in de meivakantie.
Dit staat vermeld op hun factuur en bevestiging mails.
Er kwam op 19-03 een tijdwijziging van de vlucht (15 minuten later vertrek) welk ik geaccepteerd heb, nog steeds a-->b-->a. Geen vuiltje aan de lucht.

Vandaag check ik de app van de luchtvaartmaatschappij (Eurowings). even benieuwd wanneer ik mag inchecken. In de app zie ik tot mijn schrik, heen vlucht van a-->b en retour van b-->c. Ik kom dus niet terug op dezelfde luchthaven waar de auto staat.
In het portaal van de website staat nog steeds dat net als in alle mailcorrespondentie wij van a --> b --> a op en neer vliegen.

Ondertussen mijn huiswerk even gedaan en op de dag dat ik terug vlieg zie ik geen Eurowings vlucht terug (vluchtnummer gecheckt) naar a. Ze vliegen wel op de opgegeven tijd naar bestemming c met een ander vluchtnummer als in mijn informatie die ik van de website ontvangen heb.

Het lijkt er dus op dat de website een fout heeft gemaakt met de bestemmingen, maar dan wel meerdere keren bijv ook bij de wijziging.

Ik ben voornamelijk benieuwd voor ik ze morgen bel wat mijn 'rechten' zijn.
Ik zie het als volgt: Annuleren is bijv een no-go, vluchten kosten zo dicht van te voren in de meivakantie zeker factor 3 en ik vermoed niet dat ze daar voor op willen draaien. Later retour bijv is wel een optie, dan ben ik zelfs nog bereid de extra nachten voor mijn rekening te nemen als ze een vlucht regelen.
Maar eerlijk geen idee hoe de website hier mee omgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:18
Liggen a en c ver uit elkaar? Anders taxi / ov kosten?

Eindhoven en Schiphol liggen vlak bij elkaar.
Schiphol en Tokyo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
99ruud99 schreef op zondag 21 april 2024 @ 21:06:
Liggen a en c ver uit elkaar? Anders taxi / ov kosten?

Eindhoven en Schiphol liggen vlak bij elkaar.
Schiphol en Tokyo niet.
Goede vraag, ~50 minuten met een taxi denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ik zou dat zelf als aanvaardbare optie zien, wan eer zij de taxi betalen.

Als je andere vlucht krijgt ben je waarschijnlijk wel meer dan uur later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
99ruud99 schreef op zondag 21 april 2024 @ 21:18:
Ik zou dat zelf als aanvaardbare optie zien, wan eer zij de taxi betalen.

Als je andere vlucht krijgt ben je waarschijnlijk wel meer dan uur later.
Jups daar heb je wel een punt. Er is maar één andere rechtstreeks vlucht die dag, en dat is geen optie. die vertrekt om 5:40 (dus hele nacht onderweg, rijden, huurauto inleveren etc) ipv om 18:30.
Daar kwam mijn optie van het eventueel omboeken vandaan naar een andere dag.
Inmiddels de voorwaarden door genomen maar ze schrijven alleen maar over fouten van gebruikers en niets over een foutje van hun zijde :+
Wel een goede optie die je aandraagt. Zal deze zeker in het achterhoofd houden als ik ze morgen bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:48
Is het wel dezelfde maatschappij waarmee je terug vliegt?
Dus beginnen beide vluchtnummers met EW? Eurowings werkt veel samen met lufthansa. Wellicht dat je vlucht terug begint met LH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:08
Is idd een kwestie van vluchtnummers invoeren en dan weet je wat je krijgt.

(Dit is daarom ook de reden waarom ik tickets niet bij een tussenpersoon boek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:31

Bezulba

Formerly known as Eendje

jongetje schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:31:
Is idd een kwestie van vluchtnummers invoeren en dan weet je wat je krijgt.

(Dit is daarom ook de reden waarom ik tickets niet bij een tussenpersoon boek).
Totdat je er achterkomt dat bij de tussenpersoon het goedkoper is. Hoe? Geen idee.. maar het scheelde een paar honderd euro 8)7

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:08
Bezulba schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:14:
[...]

Totdat je er achterkomt dat bij de tussenpersoon het goedkoper is. Hoe? Geen idee.. maar het scheelde een paar honderd euro 8)7
We gaan nu zien hoeveel gezeur die paar honderd euro voordeel (kan met niet voorstellen met een euowings, die is al enorm goedkoop) oplevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:37

EiT

Mogelijk krijg je er een treinkaartje bij?

Ik kreeg de laatste keer dat dit gebeurde gewoon een treinkaartje. Vanaf Düsseldorf gevlogen en Frankfurt geland, moest het laatste stukje maar met de trein. De vlucht naar Düsseldorf zelf was gecanceld, dan kan je een hoop stampij maken, maar ik wilde gewoon naar huis ;-).

[ Voor 22% gewijzigd door EiT op 22-04-2024 08:24 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:38
@thefox154 , kun op de site van de aanbieder zien of het zowel heen als terug om directe vluchten zonder overstap gaat?

Mogelijk gaat het inderdaad om een reis waarbij het laatste deel per trein wordt afgelegd. Heb je nog screenshots van het boeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox154
Ik heb alles nog. Betreft gewoon een rechtstreeks vlucht retour. Niets met treinen enzo dat soort tickets boek ik nooit.

Probleem is dat het nummer op de boeking van de terugvlucht niet bestaat. En bij eurowings er een andere vlucht instaat. Ik gok op een fout in de data feed maar dat lost nog niets op.
Klim ze in de pauze in de telefoon..

Ps zo goedkoop is eurowings niet 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
Ik vraag me af wat de geboden oplossing is. Laat je het zometeen weten?

Ps, puur vanuit recht gezien, bij wijzigingen heb je normaal allerlei rechten, maar boeken van een niet bestaande vlucht?

Bestond de originele vlucht wel?

[ Voor 68% gewijzigd door 99ruud99 op 22-04-2024 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:06
Bij de goedkopere operators wil het ook wel eens gebeuren dat ze zelf een bus boeken om het laatste stuk tussen Eindhoven/Rotterdam/Schiphol af te leggen.

Dus dan word het dus a-b-c-a, waarbij het stuk tussen c en a geen vlucht is, maar een busrit (touringcar).

Maar ik ben ook wel benieuwd naar waar het uiteindelijk in blijkt te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
@thefox154 en, hoe is het afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:27
Tenzij je parkeer gelegenheid gecombineerd is met je vliegtickets, kan ik je nu al vertellen dat je nul rechten hebt.

K zou zowiezo never nooit een reis boeken met overstap of afhankelijkheid met een auto of gedoe hiernaast, zij het met de trein, vliegtuig of boot.

[ Voor 39% gewijzigd door Marctraider op 22-04-2024 21:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:33
Ik denk dat TS nog in de wacht staat🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:10
Marctraider schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:51:
Tenzij je parkeer gelegenheid gecombineerd is met je vliegtickets, kan ik je nu al vertellen dat je nul rechten hebt.

K zou zowiezo never nooit een reis boeken met overstap of afhankelijkheid met een auto of gedoe hiernaast, zij het met de trein, vliegtuig of boot.
:?

TS heeft een retourvlucht geboekt van vertrekluchthaven naar vakantiebestemming en weer terug naar vertrekluchthaven. Hij is dus voornemens om zijn auto op de vertrekluchthaven te parkeren. Dat is volgens mij wat de meeste mensen doen...

Alleen is nu de terugvlucht veranderd, waardoor hij niet op de vertrekluchthaven terugkomt. Wat had hij volgens jou dan concreet anders moeten doen bij het boeken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:58
Dit topic doet me denken aan een ander topic van vorig jaar, wellicht heeft TS daar nog iets aan:

Dag voor vertrek vliegveld gewijzigd, wat mag ik verwachten

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:41
Marctraider schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:51:

Want dat is gebaseerd op lucht?

https://www.rijksoverheid...%20een%20schadevergoeding.

TS heeft zeker mogelijk rechten. Alles valt en staat op wat er geboekt is, en hoe het op zijn bevestiging/factuur staat.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• thefox154
daniel14 schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:43:
Ik denk dat TS nog in de wacht staat🤣
Ik stond zeker even in de wacht... |:(
Op de factuur stond overigens precies wat ik geboekt had en er is niet geboekt met andere vervoersmiddelen. Weet niet waar dit vandaan komt. Was gewoon een simpele rechtstreeks retour vlucht.

De mooie roze website waar ik de tickets gekocht had bestaat uit een chatbox met een fijne robot die je na zeggen met al je problemen helpt :9
Na 17 pogingen een route gevonden dat ik een medewerker kon spreken, ik vermoed uitbesteed naar India als ik de namen juist interpreteer. We send your problem to the special department......
Na 3 dagen werd ik gebeld door een Engels nummer. Accepteren of kosteloos annuleren.
Op mijn verzoek hebben ze gecheckt of ik kon omboeken. Eén dag later zelfde boodschap in een mail, niet mogelijk met de keuze accepteren of annuleren.

Vrijdag de luchtvaartmaatschappij gebeld en letterlijk binnen paar minuten omgeboekt naar een vlucht van mij eigen keuze. Geen kosten of wat dan ook. Hulde aan Eurowings in ieder geval d:)b Gesprek duurde nog geen 5 minuten...

Terugvlucht nu kosteloos over de hemelvaart getild naar de zaterdag (en die laatste zaterdag van de meivakantie is goed duur als je die wilt boeken) en weer netjes retour in Keulen.
Prima tevreden met de oplossing!
Eind goed, al goed.

[ Voor 7% gewijzigd door thefox154 op 27-04-2024 16:04 ]

Pagina: 1