Dag voor vertrek vliegveld gewijzigd, wat mag ik verwachten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:53

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Vakantie gebookt via Zoover, morgen zouden we vliegen vanaf Keulen en ook weer landen op Keulen.
Ik heb een parkeerplaats geregeld bij het vliegveld en online ingecheckt bij de luchtvaartmaatschappij.

Gisteravond kreeg ik een mailtje van de luchtvaartmaatschappij, ze hebben de vlucht vanwege de staking moeten verplaatsen naar Munster. Let wel, dit bericht kreeg ik van de luchtvaartmaatschappij, die hebben mijn e-mailadres omdat ik woensdag online heb ingecheckt. Van Zoover heb ik gisteravond niets vernomen.

Nouja, balen, maar het is niet anders. Vanmorgen Zoover gebeld met de vraag wat de bedoeling is. Situatie uitgelegd. Mij werd geadviseerd om de parkeerplaats te annuleren en (vannacht) naar Munster te rijden om daar op het vliegtuig te stappen. Ik zou hierover een mail ontvangen vannochtend. De terugreis zou hoogstwaarschijnlijk ook verplaatst worden naar Munster werd mij verteld.

Parkeerplaats geannuleerd en een nieuwe gereserveerd in Munster. Maar ik krijg maar geen mail van Zoover met hoe nu verder, en vanuit de vliegtuigmaatschappij is het nu ook stil.. terugvlucht staat nog op Keulen.

Dus zojuist weer Zoover gebeld. Ik wil weten waar ik aan toe ben. Wordt me doodleuk verteld dat het de bedoeling is dat ik wél naar Keulen ga en daar op de bus moet naar Munster 8)7 Nadat ik uitlegde wat mij vanmorgen was verteld, kreeg ik te horen dat het vliegtuig waarschijnlijk helemaal niet verplaatst wordt naar Munster op de terugvlucht..

Ik probeerde wat door te vragen, want ja.. dit is (voor mij dan) een nieuwe, rare situatie (die uiteindelijk vast wel goedkomt hoor), maar mevrouw van de klantenservice had hier geen zin in. Ik moest het verder maar uitzoeken met de vliegtuigmaatschappij en ik zou nog wel een mailtje ontvangen vanuit Zoover.

Nouja.. daar wacht ik al de hele dag op.. Ik heb geen idee hoe laat eventuele bussen gaan, waar ze dan staan, hoe ik gecompenseerd ga worden met de kosten die ik aan het maken ben/ eventueel nog ga maken..

Maar ben ik gek dat ik verwacht dat de partij waar ik heb geboekt mij ontzorgt? Of klopt het wel en moet ik maar zaken gaan uitzoeken bij de luchtvaartmaatschappij (waar ik in mijn beleving niet zoveel mee te maken heb, is gewoon onderdeel van het pakket wat ik heb afgenomen).

Enne.. wat zouden jullie doen? Vlucht gaat morgenochtend om 07:30 :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-07 19:16

Neiging tot impulsief antwoorden op topictitels:
dan ga je toch naar dat andere vliegveld?

heb je geen vluchtnummers om na te trekken? zou toch twee keer nadenken voordat ik via zo'n partij m'n vakantie boek als dat de gang van zaken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-07 11:39
Het fijnste lijkt me je te laten rijden naar Munster en je op te laten halen naar het vliegveld waar je uiteindelijk landt. Maar dan moet je dus wel iemand bereid vinden dat te doen.

Het meest logisch lijkt me overigens dat je terugvlucht wel gewoon op Keulen zal landen (ervan uitgaande dat de stakingen dan voorbij zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

pelt schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:02:
Het meest logisch lijkt me overigens dat je terugvlucht wel gewoon op Keulen zal landen (ervan uitgaande dat de stakingen dan voorbij zijn).
Dat lijkt me ook, aangezien niet elke passagier in jouw terugvlucht ook jouw heenvlucht genomen zal hebben, dus hen zal het worst wezen welk vliegveld jij vandaan kwam.

Of de vliegmaatschappij/Zoover moet jouw vlucht gaan omboeken natuurlijk. Niet heel onredelijk maar dat is wel iets anders dan de vlucht verplaatsen. En gezien de huidige communicatie is dat misschien niet te verwachten.

[ Voor 21% gewijzigd door bwerg op 21-04-2023 15:09 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
7Sins schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:02:

Neiging tot impulsief antwoorden op topictitels:
dan ga je toch naar dat andere vliegveld?

heb je geen vluchtnummers om na te trekken? zou toch twee keer nadenken voordat ik via zo'n partij m'n vakantie boek als dat de gang van zaken is.
Ja, ik heb gewoon de vluchtnummers:
Heen Munster
Terug Keulen
Maar volgens de klantenservice van Zoover vanmorgen zou dat dus veranderd gaan worden (waarschijnlijk) naar
Heen Munster
Terug Munster
pelt schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:02:
Het fijnste lijkt me je te laten rijden naar Munster en je op te laten halen naar het vliegveld waar je uiteindelijk landt. Maar dan moet je dus wel iemand bereid vinden dat te doen.

Ja.. op deze korte termijn krijg ik niemand meer die mij vannacht naar Munster wil brengen en ook niemand die mij volgende week (3 uur heen en 3 uur terug) weer in Keulen ophaalt :P

Maar ik ga er ook maar even vanuit dat de terugvlucht op Keulen blijft staan. Dan gaan we met de trein vanuit Keulen naar Munster om daar weer met de auto naar huis te gaan.

Wat is dan redelijk? Ik vind dat ik die kosten wel mag declareren :P Bij Zoover. Wat zij vervolgens regelen met de vliegtuigmaatschappij is hun pakkie an. Of zit ik dan verkeerd? Beetje hetzelfde als dat de winkel je doorverwijst naar de fabrikant bij garantiekwesties. Zo voelt het.

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 21-04-2023 15:13 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kan niemand je wegbrengen? Desnoods met jouw auto, rijdt hij wat meer km's op en neer maar je hoeft dan ook niet te parkeren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolderkar
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-06-2023
Recht hebben en recht krijgen gaat hierin waarschijnlijk het probleem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Bolderkar schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:21:
Recht hebben en recht krijgen gaat hierin waarschijnlijk het probleem worden.
Ja, daar ben ik ook een beetje bang voor gezien de manier van communiceren vanuit Zoover.
Maar wellicht dat iemand eerder zo'n varkentje gewassen heeft :P

Edit: Haha, nu komt het eerste mailtje van Zoover binnen. Een letterlijke vertaling van het Duitse mailtje wat ik gisteravond heb gehad van de luchtvaartmaatschappij. Niets over bussen o.i.d.

[ Voor 21% gewijzigd door St@m op 21-04-2023 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-07 11:45

Flappiewappie

Hier nog meer

Wat je kan verwachten is wat je krijgt.

Wat zou je logisch vinden en willen? Vervolgens dat claimen bij Zoover (of gewoon luchtvaartmaatschappij).

Voor de rest google.

Hier staat wat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bolderkar
Ik zou eerst goed genieten van je vakantie, dat is het belangrijkste. Denk dat zoover de treintickets nog wel vergoed.. zeker als je het netjes op social media vraagt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

St@m schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:55:

Maar ben ik gek dat ik verwacht dat de partij waar ik heb geboekt mij ontzorgt? Of klopt het wel en moet ik maar zaken gaan uitzoeken bij de luchtvaartmaatschappij (waar ik in mijn beleving niet zoveel mee te maken heb, is gewoon onderdeel van het pakket wat ik heb afgenomen).

Enne.. wat zouden jullie doen? Vlucht gaat morgenochtend om 07:30 :P
Je hebt helemaal gelijk. Jij hebt een product gekocht bij Zoover en niet bij die luchtvaartmaatschappij. Zoover zou dit netjes moeten afhandelen.
Helaas wijst de realiteit uit dat veel van dit soort partijen lak aan de klant hebben en gewoon makkelijk geld willen verdienen. Zodra het even wat complexer wordt, mag je het zelf oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 19:06
Ik zou lekker naar de vertrekplek (Münster) rijden en daar dan parkeren. Tijdens je vakantie zoek je uit waar en wanneer je mogelijk terecht komt met de retourvlucht.
In het slechtste geval moet je een shuttle of vervangend vervoer regelen naar Münster (wordt wellicht verzorgd).
In het beste geval land je terug op Münster en is er niks aan de hand.

Ik neem aan dat je op de hoogte was of bent van de huidige luchtvaart stakingen in Duitsland?!?
Zoover gooit het ongetwijfeld op overmacht. En dat kan ik ze dan weer niet kwalijk nemen.
Geen idee wanneer je geboekt hebt, maar dit is al even aan het rommelen in Dld.

[ Voor 27% gewijzigd door GeeEs op 21-04-2023 15:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
GeeEs schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:32:

Ik neem aan dat je op de hoogte was of bent van de huidige luchtvaart stakingen in Duitsland?!?
Zoover gooit het ongetwijfeld op overmacht. En dat kan ik ze dan weer niet kwalijk nemen.
Geen idee wanneer je geboekt hebt, maar dit is al even aan het rommelen in Dld.
Jazeker, ik heb het nieuws gelezen :P Maar volgens mij was er 4 december vorig jaar nog niet duidelijk dat ze gisteren en vandaag zouden staken ;)
En ja, het is ook overmacht, zij kunnen er ook niets aan doen, maar netjes communiceren en je klanten schadeloos stellen is het minsten. Risico van het vak lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Die pagina gaat over de rechten van TS tegenover de uitvoerende luchtvaartmaatschappij, niet over de partij waar je hebt geboekt. De informatie op de pagina is onvolledig. De vliegvelden van Münster en Keulen bedienen dezelfde regio dus is er geen recht op compensatie op grond van annulering. Mogelijk is er wel recht op compensatie vanwege vertraging, maar niet als de vertraging het gevolg is van buitengewone omstandigheden die zelfs door het treffen van alle redelijke maatregelen niet voorkomen hadden kunnen worden.

De uitvoerende maatschappij moet wel vervoer regelen van Keulen naar Münster voor de heenreis (en weer terug als de terugreis is verplaatst). Dat moet actief worden aangeboden. Je bent dus niet goed geïnformeerd.

Heb je bij een pakketreis of alleen een vliegreis geboekt?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
fopjurist schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:47:
[...]

Die pagina gaat over de rechten van TS tegenover de uitvoerende luchtvaartmaatschappij, niet over de partij waar je hebt geboekt. De informatie op de pagina is onvolledig. De vliegvelden van Münster en Keulen bedienen dezelfde regio dus is er geen recht op compensatie op grond van annulering. Mogelijk is er wel recht op compensatie vanwege vertraging, maar niet als de vertraging het gevolg is van buitengewone omstandigheden die zelfs door het treffen van alle redelijke maatregelen niet voorkomen hadden kunnen worden.

De uitvoerende maatschappij moet wel vervoer regelen van Keulen naar Münster voor de heenreis (en weer terug als de terugreis is verplaatst). Dat moet actief worden aangeboden. Je bent dus niet goed geïnformeerd.

Heb je bij een pakketreis of alleen een vliegreis geboekt?
Ik heb een pakketreis geboekt bij Zoover.
Vooralsnog is de vlucht niet significant vertraagd dat er sprake is van compensatie, nog een keer 15 minuten en dan wel :P

Dit is de mail van Zoover die om half 4 is verstuurd, mensen die dus niet online hebben ingecheckt krijgen dit nieuws dus 12/13 uur voordat ze zouden vliegen 8)7 . Als ze de mail al uberhaupt op tijd lezen :D
Hallo [Mijn naam],

Wij hebben bericht ontvangen van Eurowings in verband met de stakingen op de Duitse luchthavens.

Beste passagier,
Vanwege de gevolgen van de verdi-staking in Keulen kunnen we uw vlucht helaas niet uitvoeren zoals gepland. Om uw vertrek te kunnen verzekeren, is deze verplaatst naar de luchthaven Münster-Osanbrück.

Noteer uw nieuwe vluchtgegevens:

[vluchtgegevens]

U kunt de kosten voor uw reis naar Münster ter verificatie doorgeven aan onze klantenservice op www.eurowings.com .

Onze excuses voor het ongemak.

Uw Eurowings-team

Heb je nog vragen? Stel ze gerust!

Hartelijke groeten,

[Klantenservicemedewerker]
Het Zoover Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 19:06
St@m schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:45:
[...]

Jazeker, ik heb het nieuws gelezen :P Maar volgens mij was er 4 december vorig jaar nog niet duidelijk dat ze gisteren en vandaag zouden staken ;)
En ja, het is ook overmacht, zij kunnen er ook niets aan doen, maar netjes communiceren en je klanten schadeloos stellen is het minsten. Risico van het vak lijkt me.
Oh absoluut, de communicatie zou veel beter kunnen vanuit Zoover. Maargoed, daar is al genoeg over geroepen hier ;) pro-tip.. laat je vakantie daardoor niet vergallen ;)

En als je al 4 december geboekt hebt, had je dit inderdaad niet kunnen voorzien.

Geniet van je vakantie en hoe je thuiskomt is van later zorg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Ik maak me verder geen zorgen hoor, zoals ik in de TS ook al zei, het komt vast allemaal goed.
Zojuist nog een voicemail ontvangen.
Er wordt geen vervoer geregeld vannacht vanuit Keulen naar Munster, maar er wordt niet aangeraden om met de auto naar Munster te rijden omdat de terugvlucht (vooralsnog) gewoon op Keulen is.

Ik denk dat er vannacht een boel teleurgestelde mensen op Keulen staan.. Hoe wil je in vredesnaam in het holst van de nacht vanuit Keulen naar Munster komen.. Er rijden geen treinen in de nacht, dus de enige optie is met de eigen auto/ taxi :D (ook een mooi ritje, 150KM met de taxi)

Nouja, ook niet mijn probleem verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

U kunt de kosten voor uw reis naar Münster ter verificatie doorgeven aan onze klantenservice op www.eurowings.com .
Je had dus naar Keulen gekund en kon dan op kosten van Eurowings naar Münster reizen.
Vooralsnog is de vlucht niet significant vertraagd dat er sprake is van compensatie, nog een keer 15 minuten en dan wel :P
Zou je dan veel eerder vanaf Keulen moeten vertrekken? Dat zou wel gelden als annulering voor het recht op compensatie (maar je zit nog steeds met buitengewone omstandigheden).
Ik heb een pakketreis geboekt
Mooi, dan is de pakketreisaanbieder ook verantwoordelijk. Zij gaven aan dat je morgen de bus moest nemen. Moet je daardoor veel eerder in Keulen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
fopjurist schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:23:
[...]

Je had dus naar Keulen gekund en kon dan op kosten van Eurowings naar Münster reizen.

[...]

Zou je dan veel eerder vanaf Keulen moeten vertrekken? Dat zou wel gelden als annulering voor het recht op compensatie (maar je zit nog steeds met buitengewone omstandigheden).

[...]

Mooi, dan is de pakketreisaanbieder ook verantwoordelijk. Zij gaven aan dat je morgen de bus moest nemen. Moet je daardoor veel eerder in Keulen zijn?
Nee, zie de laatste post. Ze geven aan dat ze geen vervoer regelen vanuit Keulen en dat je zelf maar moet zien hoe je in Münster komt, maar dat ze het afraden om met de auto te gaan omdat je terugvliegt op Keulen.

Nou, de enige logische optie is dan om naar Keulen te rijden met de auto en dan hopen dat je een taxi kunt krijgen die je naar Münster wil brengen (150km en zelf even ~€500 voorschieten, want dat zal het wel kosten).
Qua tijd loopt het allemaal wel los aangezien de vlucht nu 2:45 uur later is, dus dat moet je wel redden als je met de taxi gaat.

Maar dat ga ik dus niet doen, ik bespaar ze kosten door niet de heenweg, maar de terugweg naar Münster te reizen, en dan geen taxi te nemen maar een trein. Best fideel van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

St@m schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:28:
[...]

Nou, de enige logische optie is dan om naar Keulen te rijden met de auto en dan hopen dat je een taxi kunt krijgen die je naar Münster wil brengen (150km en zelf even ~€500 voorschieten, want dat zal het wel kosten).
Qua tijd loopt het allemaal wel los aangezien de vlucht nu 2:45 uur later is, dus dat moet je wel redden als je met de taxi gaat.

Maar dat ga ik dus niet doen, ik bespaar ze kosten door niet de heenweg, maar de terugweg naar Münster te reizen, en dan geen taxi te nemen maar een trein. Best fideel van me.
Ik zou er niet vanuit gaan dat zij een taxi voor jou betalen. Ik denk echt dat je dan te optimistisch bent en dat het een hele klus wordt om dat geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
downtime schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:41:
[...]

Ik zou er niet vanuit gaan dat zij een taxi voor jou betalen. Ik denk echt dat je dan te optimistisch bent en dat het een hele klus wordt om dat geld terug te krijgen.
Welke opties zie jij dan om van Keulen naar Münster te komen rond 03:00 uur. Met de eigen auto wordt dus afgeraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

St@m schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:47:
[...]

Welke opties zie jij dan om van Keulen naar Münster te komen rond 03:00 uur. Met de eigen auto wordt dus afgeraden.
Een paar uur eerder vertrekken zodat je niet om 03:00 hoeft te reizen maar gewoon in de avond de trein kan pakken. Dan ben je wel lang aan het wachten op een luchthaven helaas.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

St@m schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:47:
[...]

Ik zeg niet dat ik betere opties zie (want daar heb ik helemaal niet naar gekeken). Ik waarschuw je alleen dat zij niet zomaar een taxi zullen vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:03
Wat een bijzondere situatie. En vooral dat er NIETS wordt gemeld over hoe je op de luchthaven komt.
Kijk, dat jj zo nodig 3u verder op het vliegtuig wilt nemen omdat het een paar tientjes scheelt is natuurlijk je eigen probleem en risico. Maar dat Zoover je compleet laat staan en geen oplossing biedt over hoe je op de nieuwe luchthaven komt is ronduit belachelijk. Zij zullen toch een oplossing moeten bieden. Door hen georganiseerd of achteraf vergoed.

Ik zou klantenservice blijven bellen, twitter etc. om uitsluitsel te krijgen over vervoer of compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Tsurany schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:51:
[...]

Een paar uur eerder vertrekken zodat je niet om 03:00 hoeft te reizen maar gewoon in de avond de trein kan pakken. Dan ben je wel lang aan het wachten op een luchthaven helaas.
Dat zou een optie kunnen zijn inderdaad.
Treinkaartjes a 80 euro pp aanschaffen en de nacht op het vliegveld doorbrengen en dan treinkaartjes van 100 pp aanschaffen om vanuit Keulen terug te komen naar huis.
Dat is duurder dan de taxi :p
downtime schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:53:
[...]

Ik zeg niet dat ik betere opties zie (want daar heb ik helemaal niet naar gekeken). Ik waarschuw je alleen dat zij niet zomaar een taxi zullen vergoeden.
Nee, dat denk ik ook niet, daarom vind ik mijn optie veel reëler.
t14wo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:56:
Wat een bijzondere situatie. En vooral dat er NIETS wordt gemeld over hoe je op de luchthaven komt.
Kijk, dat jj zo nodig 3u verder op het vliegtuig wilt nemen omdat het een paar tientjes scheelt is natuurlijk je eigen probleem en risico. Maar dat Zoover je compleet laat staan en geen oplossing biedt over hoe je op de nieuwe luchthaven komt is ronduit belachelijk. Zij zullen toch een oplossing moeten bieden. Door hen georganiseerd of achteraf vergoed.

Ik zou klantenservice blijven bellen, twitter etc. om uitsluitsel te krijgen over vervoer of compensatie.
5 meijers vond ik de extra anderhalf uur reistijd wel waard ja :p

Maar verder eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

St@m schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:28:
[...]

Nee, zie de laatste post. Ze geven aan dat ze geen vervoer regelen vanuit Keulen en dat je zelf maar moet zien hoe je in Münster komt, maar dat ze het afraden om met de auto te gaan omdat je terugvliegt op Keulen.
Dat was een reactie hierop:
Wordt me doodleuk verteld dat het de bedoeling is dat ik wél naar Keulen ga en daar op de bus moet naar Munster
Leg dit probleem bij de pakketaanbieder en laat hen de taxi voorschieten. Als je zelf naar Münster rijdt, moet je op de terugweg die 500 euro voorschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik denk dat de vliegmaatschappij wel meer weet dan Zoover in dit geval !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-07 22:05
Heb je al eens rechtstreeks met Eurowings gebeld? Je hebt niet bij hen geboekt, maar voor inlichtingen zullen ze je heus wel willen helpen.
Je zal gewoon vanuit Munster vertrekken en aankomen in Keulen (tenzij ze die ook nog aanpassen later)
Vervoer van/naar Munster/Keulen zal je helemaal zelf moeten regelen.

Zowel Eurowings als Zoover zullen overmacht inroepen, dus een compensatie zal je wel kunnen vergeten.

En voor de toekomst, probeer altijd via de maatschappij zelf te boeken ipv tussenpersonen...

Zijn er geen interessantere luchthavens dichter voor jou waarop Eurowings ook vliegt? Je kan eventueel vragen aan Eurowings of ze je herboeken naar een andere vlucht. (Mij is dit in het verleden al gelukt, wel met een andere maatschappij)
Die kans lijkt mij wel klein, aangezien je via een tussenpersoon hebt geboekt.

[ Voor 23% gewijzigd door sandpatt op 21-04-2023 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:03
St@m schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:01:
[...]

Treinkaartjes a 80 euro pp aanschaffen en de nacht op het vliegveld doorbrengen en dan treinkaartjes van 100 pp aanschaffen om vanuit Keulen terug te komen naar huis.

[...]

Nee, dat denk ik ook niet, daarom vind ik mijn optie veel reëler.

[...]

5 meijers vond ik de extra anderhalf uur reistijd wel waard ja :p

Maar verder eens.
500 is een hoop pils op vakantiebestemming. :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
sandpatt schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:10:
Heb je al eens rechtstreeks met Eurowings gebeld? Je hebt niet bij hen geboekt, maar voor inlichtingen zullen ze je heus wel willen helpen.
Je zal gewoon vanuit Munster vertrekken en aankomen in Keulen (tenzij ze die ook nog aanpassen later)
Vervoer van/naar Munster/Keulen zal je helemaal zelf moeten regelen.

Zowel Eurowings als Zoover zullen overmacht inroepen, dus een compensatie zal je wel kunnen vergeten.

En voor de toekomst, probeer altijd via de maatschappij zelf te boeken ipv tussenpersonen...

Zijn er geen interessantere luchthavens dichter voor jou waarop Eurowings ook vliegt? Je kan eventueel vragen aan Eurowings of ze je herboeken naar een andere vlucht. (Mij is dit in het verleden al gelukt, wel met een andere maatschappij)
Die kans lijkt mij wel klein, aangezien je via een tussenpersoon hebt geboekt.
Ik wil ontzorgt worden, daarom boek ik een pakketreis en wil ik niet overal zelf achteraan.
Goedemiddag [naam medewerker],

Inmiddels heb ik een voicemail ontvangen van jouw collega waarin wordt aangegeven dat Zoover geen oplossing gaat bieden om vannacht vanuit Keulen naar Münster te reizen en het niet aan te raden is om met eigen auto naar Münster te rijden gezien de terugvlucht zal aankomen op Keulen.
In navolging van mijn eerdere bericht heb ik de verschillende opties bekeken om zonder eigen auto in Münster te komen vanavond en vervolgens ook weer terug te komen naar huis volgende week.
Aangezien er vanuit jullie niets georganiseerd word en ik als afnemer van een pakketreis volledig aan mijn lot wordt overgelaten een aantal uren voordat de vakantie begint vind ik dit zeer vervelend.

1. We rijden naar vliegveld Keulen, parkeren de auto en nemen een taxi naar vliegveld Münster.
2. We boeken treinkaartjes om vanavond nog naar Münster te reizen met de trein. Vervolgens nemen we een taxi vanaf station Münster naar vliegveld Münster. We overnachten ergens op de luchthaven om morgenochtend te vliegen.
Om terug naar huis te komen boeken we een taxi vanaf vliegveld Keulen naar station Keulen om vervolgens een treinreis te maken van Keulen naar huis.

Gezien ik niet zonder schriftelijke bevestiging dat de kosten worden vergoed, de bedragen horende bij bovenstaande opties ga voorschieten heb ik de keus gemaakt om vannacht wél met eigen auto naar Munster af te reizen zodat jullie voor de terugreis een alternatief kunnen regelen om alsnog weer in Münster te komen, of mij een schriftelijke bevestiging kunnen sturen dat ik van een van onderstaande opties gebruik kan maken en deze vergoed worden.

1. We nemen een taxi vanuit vliegveld Keulen terug naar vliegveld Münster en deze kosten worden volledig vergoed.
2. We reizen met een taxi vanuit vliegveld Keulen naar station Keulen om vervolgens met een treinverbinding te reizen naar station Münster waar we overstappen op een taxi naar vliegveld Münster. Alle kosten, zowel treintickets als taxiritten worden volledig vergoed.

Ik verneem graag aankomende week welke optie er vergoed wordt zodat wij een onbezorgde terugreis hebben en gewoon kunnen genieten van onze vakantie. Als er een alternatief wordt aangedragen door jullie, bijvoorbeeld een bus vanuit Keulen naar Münster is dat uiteraard prima.
Met een eventuele doorverwijzing vanuit jullie naar Eurowings (vliegtuigmaatschappij) ga ik niet akkoord aangezien ik een pakketreis heb geboekt bij jullie en jullie derhalve verantwoordelijk zijn voor de gehele reis.

Met vriendelijke groet,
Is de mail die ik verstuurd heb zojuist. En nu ga ik eten, dan naar bed en vannacht stap ik in de auto naar Munster en dan lees ik volgende week op het strand wel de reactie van Zoover (klanten"service" is ook niet meer bereikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

St@m schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:01:
[...]

Dat is nog niet zo'n gek idee, een week parkeren op het vliegveld kost je wat? 100 euro? De benzine erbij. Dat scheelt natuurlijk nog steeds met treinkaartjes maar op een vakantie valt het ook wel weer mee. Dat zou ik zelf waarschijnlijk doen. Ov in Duitsland is volgens mij vrij goedkoop, ze stunten deze zomer met onbeperkte abonnementen van 49 euro.

Of ik laat me wegbrengen in mijn auto door iemand en dan hoop ik dat iemand me ook weer op kan halen (anders scheelt het een keer treinkaartjes).

Of je doet wat ze zeggen, met de Bus van keulen naar munster. Als je auto in Keulen staat heb je geen kaartjes van keulen naar huis nodig, alleen van keulen naar munster. Volgens Google Maps is dat een reis van 3+ uur met altijd een overstap en ben je op zijn laatst om 21.53u in munster. Maar dat had je zelf toch ook al wel gevonden? Dan zou ik toch even doorvragen welke bus dat ze bedoelen dat je moet nemen, hoe laat die vertrekt etc en dat per mail laten bevestigen.

Als je denkt dat je een taxi vergoed kunt krijgen (ik lees niet dat ze zeggen dat je de bus moet nemen in hun communicatie?) zou ik ze dit ook laten bevestigen op mail.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 22-04-2023 08:30 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

St@m schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:44:
[...]

Ik wil ontzorgt worden, daarom boek ik een pakketreis en wil ik niet overal zelf achteraan.
Als je een paar reviews leest op trustpilot zie je al wel dat de positieve zijn van mensen waar geen gekke dingen gebeurden en de negatieve van mensen die 'alles zelf moesten regelen'. Dus voor ontzorgen heb je misschien de verkeerde partij gekozen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:42
Ben je nu dan ookontzorgt? Volgens mij ben je veel meer ontspannen als je eutowings belt en die je precies vertellen wat je moet doen ipv zoover die niets zegt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Marzman schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:33:
[...]

Als je een paar reviews leest op trustpilot zie je al wel dat de positieve zijn van mensen waar geen gekke dingen gebeurden en de negatieve van mensen die 'alles zelf moesten regelen'. Dus voor ontzorgen heb je misschien de verkeerde partij gekozen.
Zoover is over het algemeen slechts een intermediair die het weer bij een andere organisatie door boekt die weer ergens de reis boekt. (Wat ook logisch is vanuit hun historie als ‘reisbeoordelaar’ website)
Al dat soort extra schijven ertussen geeft altijd meer mogelijkheid om de verantwoordelijkheid af te schuiven, zoals in die reviews ongetwijfeld terug komt :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
De grote vraag is nu natuurlijk of het allemaal gelukt is vanochtend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

YakuzA schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:56:
[...]

Zoover is over het algemeen slechts een intermediair die het weer bij een andere organisatie door boekt die weer ergens de reis boekt. (Wat ook logisch is vanuit hun historie als ‘reisbeoordelaar’ website)
Al dat soort extra schijven ertussen geeft altijd meer mogelijkheid om de verantwoordelijkheid af te schuiven, zoals in die reviews ongetwijfeld terug komt :)
Ja dat klopt wel, ik boek mijn tickets meestal via cheaptickets ook een extra schil maar het scheelt een hoop handmatig zoeken :p , maar als de maatschappij dan extra rekent voor de stoel of bagage kun je beter wachten tot je de informatie van de luchtmaatschappij krijgt en het daar regelen. Al die extra diensen van cheapickets zijn of duurder (stoel, bagage) of onnodig (sms, ook dat automatisch inchecken, het stelt allemaal niks voor, de luchtvaartmaatschappij informeert je ook), betalen om gegevens gratis te mogen veranderen bij cheaptickets (de kosten van de luchtvaartmaatschappij moet je dan nog zelf betalen), 400 euro kosten om de datum van een 600 euro ticket te mogen veranderen. Ja dan neem ik die risico's zelf wel en ben wel voorzichtig met het kiezen van de datum.

Ik denk dat je hierin van Eurowings ook een 'duidelijker' antwoord had ontvangen inderdaad, wat je moet doen en wat je wel of niet vergoed krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 22-04-2023 10:28 ]

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolderkar
Geniet van de vakantie. :) bij terugkomst zie je wel waar je op vliegt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Ja hoor, prima gelukt vanmorgen. Zit lekker op bestemming.
Voor de mensen die niet lezen, er was dus geen bus. Gewoon niets geregeld.

Enige reactie die ik heb gehad op mijn mail vanmorgen is dat ik het moet regelen met eurowings.

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 22-04-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:27
Wat een gedoe. Je boekt idd een pakketreis om dingen niet zelf te hoeven regelen en ontzorgt te worden. In het verleden ook vaak genoeg gedaan. Als er dan zoveel onduidelijk is en er niets gedaan wordt… ik zou er niet vrolijk van worden. Ik vind dat @St@m er no behoorlijk relaxed in staat.

Affijn, je bent er. Fijne vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolderkar
Stiggy schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:31:
Wat een gedoe. Je boekt idd een pakketreis om dingen niet zelf te hoeven regelen en ontzorgt te worden. In het verleden ook vaak genoeg gedaan. Als er dan zoveel onduidelijk is en er niets gedaan wordt… ik zou er niet vrolijk van worden. Ik vind dat @St@m er no behoorlijk relaxed in staat.

Affijn, je bent er. Fijne vakantie!
Zeker.. maar vaak begint de "pakketreis" pas bij de luchthaven.. de vraag is alleem nu welke.

Niet gek laten maken en hopen dat je ook terugkomt op munster. En anders maar lekker zien.. eerst genieten van de vakantie. Terugkomst is voor later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Helaas, Zoover communiceert zojuist voor de 3e maal dat ze niets voor me gaan regelen/uitzoeken/ondersteunen, wat dan ook. Ik moet het zelf uitzoeken en maar zien bij een derde partij of ik kosten vergoed krijg.

Stap is nu een officiële klacht indienen bij Zoover en als ik terug ben ook een officiële klacht bij de geschillencommissie reizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolderkar
Gewoon lekker doen als je terug bent. Laat het je vakantie niet verzieken voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Bolderkar schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:41:
Gewoon lekker doen als je terug bent. Laat het je vakantie niet verzieken voor een paar tientjes.
Ik laat mijn vakantie niet verzieken hoor, knap als je dat lukt, maar ik moet toch echt zaken regelen voor de terugweg, dus een klachtje indienen kan daar wel bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Wat vervelend om te horen dat je niet tevreden bent over onze service. De klachten voor Zoover worden in behandeling genomen op deze afdeling. Als je het niet eens bent met onze afhandeling, dan is het mogelijk om binnen twee jaar na afloop van de vakantie het geschil schriftelijk voor te leggen aan de Geschillencommissie Reizen. Kijk voor meer informatie op www.sgc.nl.
Duidelijk. Zoover-boek is bij deze gesloten, van het weekend ook Eurowings benaderd maar daar krijg ik vooralsnog geen antwoord van.

Zal na de vakantie eens even rechtsbijstand inschakelen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Belachelijk dit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:32
Rechtsbijstand lijkt me de beste route. Er is in de vakantie/luchtvaartwereld een ingebouwde neiging om óf naar elkaar te blijven wijzen óf zaken af te doen met 'dat was onvoorzien'. Nu is een staking een kwestie die op zich wel onder onvoorziene omstandigheden valt, maar de geboden oplossing tot nu toe is niet helemaal in overeenstemming met de verwachting die je mag hebben als klant in deze. Gebruik je rechtsbijstand om wat meer druk op de organisatie te zetten, dat levert denk ik meer op dan zelf klagen. Het gaat je terugreis niet veranderen, maar hopelijk kan je wel de extra kosten terugkrijgen via die route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Archer_VC10 schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:11:
Rechtsbijstand lijkt me de beste route. Er is in de vakantie/luchtvaartwereld een ingebouwde neiging om óf naar elkaar te blijven wijzen óf zaken af te doen met 'dat was onvoorzien'. Nu is een staking een kwestie die op zich wel onder onvoorziene omstandigheden valt, maar de geboden oplossing tot nu toe is niet helemaal in overeenstemming met de verwachting die je mag hebben als klant in deze.
Vaak verschuilen reisorganisaties zich bij een staking achter het argument "overmacht". Zover ik weet accepteren rechters dat niet. Een staking is nu eenmaal gevolg van een arbeidsconflict en daar heeft de werkgever zelf wel degelijk invloed op. Een werkgever met tevreden personeel heeft geen last van stakingen. Dat kun je daarom niet als overmacht afdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:09
downtime schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:02:
[...]

Vaak verschuilen reisorganisaties zich bij een staking achter het argument "overmacht". Zover ik weet accepteren rechters dat niet. Een staking is nu eenmaal gevolg van een arbeidsconflict en daar heeft de werkgever zelf wel degelijk invloed op. Een werkgever met tevreden personeel heeft geen last van stakingen. Dat kun je daarom niet als overmacht afdoen.
Dus als jouw personeel 100% loonsverhoging eist dan moet jij dit maar aan je personeel geven om een arbeidsconflict en stakingen te voorkomen?

Als je https://www.degeschillenc...%20tot%20schadevergoeding. leest is het overmacht, maar dat geldt bijvoorbeeld niet als de piloten staken https://www.euclaim.nl/vlucht-problemen/staking

Maar in Duitsland is het volgens mij de vluchthaven personeel (beveiliging) dat staakt en waar de reisorganisatie dus geen invloed op heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

President schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:46:
[...]

Dus als jouw personeel 100% loonsverhoging eist dan moet jij dit maar aan je personeel geven om een arbeidsconflict en stakingen te voorkomen?
En als jij je personeel al 5 jaar geen loonsverhoging geeft dan is het overmacht als daardoor een staking uitbreekt? Natuurlijk niet.

Logischerwijze is er grijs gebied. Maar het is zeker niet zo dat een bedrijf waar gestaakt wordt zich zomaar op overmacht kan beroepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:09
downtime schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:52:
[...]

En als jij je personeel al 5 jaar geen loonsverhoging geeft dan is het overmacht als daardoor een staking uitbreekt? Natuurlijk niet.

Logischerwijze is er grijs gebied. Maar het is zeker niet zo dat een bedrijf waar gestaakt wordt zich zomaar op overmacht kan beroepen.
Het is niet het bedrijf waarvan het personeel staakt, maar de beveiliging en dus de vluchthaven... Daar heeft de reisorganisatie dus geen invloed op

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Kleine update:
Heerlijke vakantie gehad, dat ten eerste.
Gisteren was dus de terugreis.. wat.een.drama. Ik dacht dat de Duitsers het qua openbaar vervoer wel voor elkaar hadden :X Uiteindelijk ruim 4 uur gedaan over de treinrit Keulen vliegveld naar Greven. Vervolgens met de taxi naar luchthaven Munster. Maar goed, we zijn weer thuis :)

Zoals ik de 24e al had gemeld had ik al contact opgenomen met Eurowings, nou.. geen reactie tot op heden. Vanmorgen maar de "bonnetjes" ingediend via een formulier op de website. Geen idee of ik daar iets van ga horen.
Zojuist ook via de geschillencommissie een klacht ingediend over Zoover. Inzet gaat worden dat Zoover mij schadeloos stelt voor de terugreis (trein en taxi, (mocht Eurowings dat niet doen in de aankomende weken)).

En ik wil eigenlijk nog iets ludieks, een schadevergoeding van € 150,- ofzo voor een avondje uit eten met het gezin om de vieze smaak van de klantenservice van Zoover weg te spoelen. Ben er toch maar druk mee geweest en gisteren was ook geen pretje :D Ben blij dat we in ieder geval alle tijd hadden, thuis komen we wel. Een vliegtuig halen was een andere uitdaging geweest. Dus achteraf blij dat we het zo-om hebben gedaan.

Geen idee of dat reeel is, maar wellicht dat ze het dan een beetje "voelen". Stel je voor dat ik in het gelijk word gesteld en er hangen verder geen consequenties aan.. tja.. wat is dan het nut van de klacht, het leed is al geleden.

Ik zal wel updates posten in deze topic, maar zo'n klachtenprocedure loopt wel een aantal weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Weken? Optimist... Ik had in 2020 paar tickets geboekt via zo'n tussenhandelaar, voor vlucht in april dat jaar. Toen kwam Covid en ging eea niet door. Ondanks dat ik geen relatie heb met uitvoerder van vlucht (luchtvaartmaatschappij) heeft tussenhandelaar aangegeven bij annulering pas te vergoeden als zij zelf vergoeding binnen kregen. Dat gebeurde... afgelopen week, vrijwel exact 3 jaar na dato. Eind goed al goed? Nog niet, want ik kreeg verzoek om bankgegevens door te sturen. Van een noreply@ adres. Zonder verdere instructies of adressen. Oh, en hun website incl contactformulieren ligt er ook uit. Feest gaat door...

Theorie is dat als je via tussenpersoon boekt, diegene aanspreekpunt en aansprakelijk is voor alles omtrent je reis. Praktijk is dat ze zich alleen maar verschuilen achter de daadwerkelijke uitvoerder, terwijl die uitvoerder rechtstreeks contact weigert omdat je daarvoor bij je tussenpersoon moet zijn. Resultaat is dat je nog verder van huis bent (soms letterlijk) en met name communicatie vele malen slechter loopt dan bij rechtstreeks boeken. Dit jaar weer gevalletje gehad rondom annulering/overplaatsing op andere vlucht die mij slechter uitkwam. Was direct met luchtvaartmaatschappij in 5 min gratis te regelen geweest, maar dankzij tussenpersoon zou het me EUR 75 plus administratiekosten gekost hebben. Heb me maar erbij neergelegd voor deze keer en les geleerd: nooit meer via tussenpersoon.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:57
St@m schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:29:
Kleine update:
Heerlijke vakantie gehad, dat ten eerste.
Gisteren was dus de terugreis.. wat.een.drama. Ik dacht dat de Duitsers het qua openbaar vervoer wel voor elkaar hadden :X Uiteindelijk ruim 4 uur gedaan over de treinrit Keulen vliegveld naar Greven. Vervolgens met de taxi naar luchthaven Munster. Maar goed, we zijn weer thuis :)

Zoals ik de 24e al had gemeld had ik al contact opgenomen met Eurowings, nou.. geen reactie tot op heden. Vanmorgen maar de "bonnetjes" ingediend via een formulier op de website. Geen idee of ik daar iets van ga horen.
Zojuist ook via de geschillencommissie een klacht ingediend over Zoover. Inzet gaat worden dat Zoover mij schadeloos stelt voor de terugreis (trein en taxi, (mocht Eurowings dat niet doen in de aankomende weken)).

En ik wil eigenlijk nog iets ludieks, een schadevergoeding van € 150,- ofzo voor een avondje uit eten met het gezin om de vieze smaak van de klantenservice van Zoover weg te spoelen. Ben er toch maar druk mee geweest en gisteren was ook geen pretje :D Ben blij dat we in ieder geval alle tijd hadden, thuis komen we wel. Een vliegtuig halen was een andere uitdaging geweest. Dus achteraf blij dat we het zo-om hebben gedaan.

Geen idee of dat reeel is, maar wellicht dat ze het dan een beetje "voelen". Stel je voor dat ik in het gelijk word gesteld en er hangen verder geen consequenties aan.. tja.. wat is dan het nut van de klacht, het leed is al geleden.

Ik zal wel updates posten in deze topic, maar zo'n klachtenprocedure loopt wel een aantal weken.
Via een link in een ander topic kom ik hier terecht. Ik ben erg benieuwd hoe dit nog afgelopen is! Kun je een update posten?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Oeh, he-le-maal vergeten.

Ik heb begin mei een verzoek ingediend bij de geschillencommissie. Ik heb vergoeding gevraagd voor mijn onkosten (€80 euro uiteindelijk + een schadevergoeding van € 200.
Om de zaak in behandeling te laten nemen heb ik € 127,50 moeten betalen aan de geschillencommissie.

De geschillencommissie oordeelde in eerste instantie dat ik een officiële klacht moest indienen bij Zoover en dat zij dan verder zouden kijken (eind juni). Dit heb ik gedaan, Zoover heeft toen direct aangeboden om de onkosten a €80,- te voldoen. De rest, daar had ik geen recht op volgens hen. Dus die €80,- hebben ze ook direct overgemaakt 8)7 Ja, daar ging ik natuurlijk niet mee akkoord. Ik had immers ook al kosten gemaakt bij de geschillencommissie.

Gang van zaken heb ik weer gemeld bij de geschillencommissie. Ergens (weet niet meer precies juli/augustus) in de zomer kreeg ik ineens bericht van Eurowings, out of the blue werd mij toegezegd dat ze € 80,- zouden overmaken, en dat hebben ze ook gedaan.. 8)7 Dat heeft verder niets te maken gehad met mijn klacht, dat is gewoon naar aanleiding van de melding die ik heb gemaakt bij Eurowings in april.

Eind september was de uiterlijke termijn (o.i.d.) bijna verstreken en heeft de geschillencommissie blijkbaar nog eens aan de boom geschud. Zoover kwam weer in de lucht. Ze wilden schikken. €80 onkosten + € 127,50 kosten voor de geschillencommissie.
Ik heb geschikt en ze hebben betaald.

Mijn eis was namelijk:
€ 80,- onkosten
€ 127,50 geschillencommissie
€ 200,- schadevergoeding

Ik heb gekregen
€ 80,- onkosten Zoover
€ 80,- onkosten Eurowings
€ 80,- onkosten Zoover
€ 127,50 geschillencommissie

Dus uiteindelijk heb ik mijn doel redelijk bereikt op financieel gebied :P Wellicht had ik moeten doorzetten, en als ik niet al €160 euro bonus in the process had gehad, had ik dat denk ik ook wel gedaan.

Volgende week stap ik weer in het vliegtuig, naar Turkije, niet via Zoover :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mooi resultaat. Ik opende dit topic en dacht he, dit komt me bekend voor van een jaar terug :-)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-07 13:37
St@m schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:29:
[...]
Mijn eis was namelijk:
€ 200,- schadevergoeding
[...]
In de reis sector kan je dat, zo ver ik weet, redelijk vergeten. Oponthoud, hoe groot of klein, hoort nou eenmaal bij reizen. Vooral bij een situatie van overmacht is het gewoon dikke pech. Als er onredelijk veel & aantoonbaar overlast was, dan zou je misschien aanspraak maken op een bescheiden vergoeding. Maar dan moet jouw overlast dusdanig zijn dat het zelfs voor 'overmachtsnormen' onredelijk is. Het wordt wat anders als er sprake is van aantoonbaar letsel. Maar ja, hoe wil je psychisch letsel aantoonbaar maken en kwantificeren naar €€€ (niet $$$)? Dan moet het allemaal wel erg uit de bocht vliegen...
De EU wil geen Amerikaanse taferelen, waar mensen/bedrijven elkaar aanklagen zodra er ook maar iets van ongemak is. Ik zou me er ook niet prettig bij voelen als er een verdienmodel schuilt zodra iemand iets roept over ongemak.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:25
Jeetje wat een slechte communicatie aan hun kant en de organisatie. Vervelende situatie voor jou en hopelijk komt het snel goed. Ze moeten jou gewoon compenseren

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Van der Berg schreef op woensdag 24 april 2024 @ 01:43:
Jeetje wat een slechte communicatie aan hun kant en de organisatie. Vervelende situatie voor jou en hopelijk komt het snel goed. Ze moeten jou gewoon compenseren
Lees anders even het hele topic in plaats van alleen de TS? :?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1760466

SmurfLink schreef op woensdag 24 april 2024 @ 07:36:
[...]

Lees anders even het hele topic in plaats van alleen de TS? :?
TS staat nog steeds te wachten op het vliegveld :P
Pagina: 1