Boiler voorzien van spanning

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronwijn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-04-2024
Dag,

Recent is er bij mij een warmtepomp (binnen en buitendeel Daikin) en een boiler geplaatst (250 lt). Ik heb een tijd geleden een vraag gesteld op dit forum inzake de elektrische installatie. Ik kreeg daarbij twee vrij identieke antwoorden namelijk dat het buitendeel, binnendeel en de boiler apart van stroom konden worden voorzien (advies van de installateur was alles op een krachtgroep dus eendraad naar de buitenunit). Nu is de installatie voltooid en zie ik dat het buitendeel en het binnendel voorzien zijn van de stroom die ik daar naartoe heb gebracht maar de draad die voor de boiler was bedoelt is ongebruikt gelaten. Ik begrijp het even niet meer. Moet de boiler niet apart voorzien worden van stroom. Ze zeiden tegen mij dat er een spiraal inzit. En volgens mij werkt het eigenlijk bijna net zo als bij bv een waterkoker. Klopt het dat de boiler niet voorzien hoefde te worden van aparte stroomdraad?

Zeer bedankt!
Groet,
Re

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:37

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Heb je typenummers? Als het een indirect gestookte boiler zonder hulpelement is, dan heeft hij helemaal geen stroom nodig.
Een link naar je eerdere antwoorden is ook handig :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronwijn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-04-2024
Het typenummer Ekhwsp250d3v3 Daikin