Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 22:33
Mijn vraag gaat over een Mitsubishi split airco met een losse wifi module, sinds een aantal dagen is de airco niet meer met de Melcloud app en google home te bedienen, zowel de app als google home hebben wel verbinding met de Melcloud server, een opdracht uitgevoerd door google is ook terug te zien in de app, echter komen de commando's niet binnen op het wifi module, deze is wel met internet verbonden en is lokaal ook te pingen, wel knipperen diverse lampjes waaronder het verbinding maken met de Melcloud server, deze verbinding lijkt niet tot stand te komen.

Navraag gedaan bij de installateur die aangaf dat er een storing was geweest bij Mitsubishi en dat de boel 5 min van de stroom afhalen dit op zou lossen.
Dit een aantal keren uitgevoerd maar helaas zonder het gewenste resultaat.
Zijn antwoord daarop was dat er dan nog steeds storing zou zijn, het rare is echter dat de app, google home en ook de website wel gewoon werken.

Ik kan ook nergens een vermelding vinden op internet dat er een storing zou wezen.
Is er hier misschien iemand die hier meer van de storing af weet of nog tips heeft om dit op te lossen.

Het gaat hier om de Mitsubishi Electric MAC-587IF-E wifi-module
En de Mitsubishi MSZ-HR35 VF binnen unit.

Collectie

Beste antwoord (via Servpage op 20-04-2024 16:35)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik open net de Melcloud app voor m'n Ecodan en krijgt een Service Update melding dat er sinds 17/04 problemen zijn met de integratie van de spraakassistent en de connectiviteit van de MELCloud-applicatie. Het softwareteam werkt aan.

Vreselijke software, net zo erg als de thermostaat van m'n Mitsubishi Ecodan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mehmet66g
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-05-2024
Hi
Hier het zelfde probleem sinds 18/04/2024
We hebben proberen te resetten zonder enig resultaat
Net gebeld naar de installateur en die gaf aan dit niet eerder meegemaakt te hebben en dat het waarschijnlijk een storing is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
Bedankt voor je reactie en dan ga ik ook verder niet op zoek en van alles uitproberen en resetten.
Wat echter wel slecht is dat er op de site van Mitsubishi en/of Melcloud niet even een melding gemaakt word van deze storing.
Ik ga het verder afwachten.

Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrnkyBy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:18
Hier het zelfde probleem. Ik wacht voorlopig ook even af. Gebruik zolang wel de bijgeleverde afstandbediening.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik open net de Melcloud app voor m'n Ecodan en krijgt een Service Update melding dat er sinds 17/04 problemen zijn met de integratie van de spraakassistent en de connectiviteit van de MELCloud-applicatie. Het softwareteam werkt aan.

Vreselijke software, net zo erg als de thermostaat van m'n Mitsubishi Ecodan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hansschouten
  • Laatst online: 26-05 20:16
Workaroud als je een eigen DNS server hebt:

Laat: production.receiver.melcloud.com verwijzen naar Ip adres 52.49.107.93
Dit is een tijdelijke oplossing.

Reactie van Mitsubishi:

Following a malfunction on the Mel cloud server, this caused loss of communication regarding our WI FI interfaces.
We implement all necessary resources to ensure that these inconveniences are resolved as quickly as possible.

The service will return automatically and you will not have to redo the pairing and setting again"

Reactie van Alklima:

Beste MELCloud-gebruiker,

Bedankt voor je bericht. Sinds woensdag 17-04-2024 kunnen er problemen worden ervaren met de connectiviteit van de MELCloud-applicatie. Mitsubishi Electric werkt momenteel hard aan een oplossing. Namens Alklima & Mitsubishi Electric excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,

[ Voor 24% gewijzigd door hansschouten op 20-04-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVa
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:14
hansschouten schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:38:

Laat: production.receiver.melcloud.com verwijzen naar Ip adres 52.49.107.93 Dit is een tijdelijke oplossing.
Hier dezelfde problemen ... bovenstaande tijdelijke fix lijkt bij mij inderdaad wel te werken, merci om deze te vermelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dickiedick007
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-02 19:55
Ik zag vanmiddag, na bijna de hele ochtend van alles geprobeerd te hebben, dit artikel.
Het was het eerste en enige wat ik kon vinden, maar wel aangaf dat wereldwijd er één en al ellende is met MELCloud.
https://community.home-as...LuOEXEb3NKCl6rcYcBB8bE9nU

Ik heb nu al spijt dat dit systeem via een server werkt en niet rechtstreeks.
Krijg bijna het idee dat er een hackaanval is geweest en alles plat ligt.

Maar de communicatie vanuit Mitsubishi Electronics is eigenlijk nul. Valt me erg tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmvt
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06 18:42

Tweakers to the rescue!
Dank voor deze tijdelijke fix, werkt perfect.
Hopen dat local control ooit (makkelijk) mogelijk wordt want afhankelijk zijn van een cloudservice om je eigen verwarmingssysteem te laten werken is wel next level idioterie.

Update: dat was van korte duur. Binnen 24u niet meer werkend...

[ Voor 5% gewijzigd door djmvt op 21-04-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r30nl
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik heb met 2 van mijn 3 airco's dit probleem. Eigenlijk nadat ik de groep had uitgeschakeld ivm ophangen lamp. Ze zijn verbonden met mijn netwerk. Ik heb de WiFi nog eens herstart maar commandos komen niet aan.
De 3e airco die niet van de stroom af is geweest doet het nog gewoon via melcloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:29
Sinds gisteren hier nieuwe airco’s hangen van Mitsubishi en kan ze ook niet aanmelden bij melcloud.
Lekker begin zo, gelukkig kwam ik deze post tegen na een hoop gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 21:02

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Dacht dat ik weer in de rate limit zat, maar zie m gewoon verbinden (unit zoekt inderdaad deze url) en in de app ook niet die melding van de rate limit, wel die van de problemen aan hun kant.
Na veel gepruts en resets van wifi en unit had ik t bijna opgegeven, maar zag deze post. Werkt nu weer.

Ook m'n homeassistant ziet nu weer de data.

I like it red, with 150 bhp..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:18

Tazzios

..

djmvt schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 23:27:
[...]

Tweakers to the rescue!
Hopen dat local control ooit (makkelijk) mogelijk wordt want afhankelijk zijn van een cloudservice om je eigen verwarmingssysteem te laten werken is wel next level idioterie.
Hier nog eentje. ;)
ClimaControl voor Mitsubishi Airco & Ecodan warmtepompen

[ Voor 4% gewijzigd door Tazzios op 21-04-2024 10:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• madmaniac1978
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-04-2024
21 April en Nog steeds geen verbinding.. communicatie vanaf Mitsubishi erg slecht.
Alkilima heeft ook de melding al weer verwijderd van de website.
Maar ook slechte communicatie met Alklima.
Wordt tijd dat je een standalone programma krijgt en niet die internet meuk waar je 0 controle over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 11:59
Ik zag deze thread dacht waarom werkt niks meer. Airco's zijn niet van de stroom geweest enz. Hoop dat ze wel snel met een fix komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smuldersbram
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:16
De DNS workarounds lijken ook niet meer te werken sinds deze morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmvt
smuldersbram schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:04:
De DNS workarounds lijken ook niet meer te werken sinds deze morgen.
Nee inderdaad. Vanochtend nog wel ingeschakeld via home automation maar reageert nu weer nergens op 😤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Vrijdag had ik net mijn airco toegevoegd in Home Assistant waardoor mijn account blokkeerde (zie hier) en toen kwam meteen dit probleem, wel verwarrend. Hier lees ik dat sommigen wel nog hun airco bedienen via HA. Wordt dit nu nog ondersteund of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldvisions
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-12-2024
Update: heb hier 21/4 hetzelfde probleem.
Had helaas al van alles geprobeerd voor ik de analyse op dit forum tegenkwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:02
Zelfde probleem hier. Valt tegen dat het zo lang duurt. Iemand enig idee wat er aan de hand is achter de schermen?

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-06 10:27
Puur ter info, hier natuurlijk hetzelfde probleem. Gisteren (of was het vanmorgen) het bericht in de app gezien en nu dit draadje.
Gelukkig hebben we de afstandsbediening nog...
Wat ik vooral mis is dat ik geen temperatuur zie. Normaal kijk ik even in de app en weet dan hoe warm/koud het is. Nu heb ik maar een ouderwetse thermometer erbij gepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:15
djmvt schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 23:27:
[...]

Tweakers to the rescue!

Update: dat was van korte duur. Binnen 24u niet meer werkend...
Zoals Tazzios al aangeeft: ClimaControl is een module die je plug-en-play in de airco drukt(parallel aan melcloud module als je wil) en je binnen 5 minuten lokaal je airco kan besturen. Of via Home Assistant(dan kan je zelfs als je weg van huis bent besturen).

Geen afhankelijkheid van de trage melcloud app meer en nog wat extra features die ME standaard niet heeft. ;)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
Truus01 schreef op zondag 21 april 2024 @ 18:57:
Puur ter info, hier natuurlijk hetzelfde probleem. Gisteren (of was het vanmorgen) het bericht in de app gezien en nu dit draadje.
Gelukkig hebben we de afstandsbediening nog...
Wat ik vooral mis is dat ik geen temperatuur zie. Normaal kijk ik even in de app en weet dan hoe warm/koud het is. Nu heb ik maar een ouderwetse thermometer erbij gepakt.
Afstandsbediening is gelukkig behoorlijk fail proof, ik mis vooral de aangename temperatuur als ik in de ochtend beneden kom... gelukkig is het geen winter... :)

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
LED-Maniak schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:00:
[...]

Zoals Tazzios al aangeeft: ClimaControl is een module die je plug-en-play in de airco drukt(parallel aan melcloud module als je wil) en je binnen 5 minuten lokaal je airco kan besturen. Of via Home Assistant(dan kan je zelfs als je weg van huis bent besturen).

Geen afhankelijkheid van de trage melcloud app meer en nog wat extra features die ME standaard niet heeft. ;)
Super tip, beide dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 16:37
Precies de reden waarom ik die van mij lekker local heb draaien met ESPhome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonmolendijk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-04 12:56
Bij mij idem sinds 18-4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djmvt
[...]

Ik heb je een dm gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 11:31
Ik zit alles af te zoeken waarom ze niet meer op de wifi zitten. En home assistant de automations niet kan doen. Kom ik dit topic tegen. Balen. Het enige is dus afwachten?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 08:47
[...]

Ik heb de V1 van deze module. Geweldig spul. Heb het nog niet voor elkaar kunnen krijgen om het in Home Assistant te hangen zoals de Melcloud integration dat heeft met de climate controls. Heb je daar tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 11:31
Arn0uDz schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:03:
Precies de reden waarom ik die van mij lekker local heb draaien met ESPhome.
heb je hier een howto van?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 16:37
Ik gebruik deze, zit een kleine handleiding bij in de readme.

https://github.com/geoffdavis/esphome-mitsubishiheatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-05 13:24
[...]

Heb je voor die Home Assistant integratie extra informatie, ik heb de module in gebruik, maar gebruikte deze tot nu toe enkel om de een externe temp sensor te gebruiken, maar bediening en automation gebeurde via MELCloud Home Assistant Integratie.

Uit de V&A add:
(Home Assistant
ClimaControl heeft ondersteuning voor Home Assistant via de ingebouwde MQTT broker.
Door auto discovery werkt dit Plug & Play en zie je bij het inpluggen direct een Climate apparaat in de Home Assistant interface.

MQTT ondersteuning
ClimaControl heeft een uitgebreide ondersteuning voor MQTT berichten via verschillende topics:

climacontrol/climacontrol_XXXXXX/state
climacontrol/climacontrol_XXXXXX/temp/set
climacontrol/climacontrol_XXXXXX/mode/set

etc. etc.
Ik heb deze guide gevolgd in de hoop MQTT op te zetten: https://pimylifeup.com/home-assistant-mqtt/

dat lijkt allemaal gelukt, maar waar/hoe zou ik nu de ClimaControl climate entity moeten zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
djmvt schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:59:
[...]

Ik heb je een dm gestuurd ;)
Ik zal vandaag even een bericht terug doen.
Goldme schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:02:
[...]

Ik heb de V1 van deze module. Geweldig spul. Heb het nog niet voor elkaar kunnen krijgen om het in Home Assistant te hangen zoals de Melcloud integration dat heeft met de climate controls. Heb je daar tips voor?
De V1 ondersteunt Home Assistant (nog) niet over MQTT. Alleen de huidige V2 doet dat met auto discovery. Voor V1 zal je het voor nu via de HTTP GET commando's moeten doen.
Arn0uDz schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:27:
[...]

Ik gebruik deze, zit een kleine handleiding bij in de readme.

https://github.com/geoffdavis/esphome-mitsubishiheatpump
Met de side-note dat je een ESP32 aansluit zonder enige bescherming van de hardware van je airco. Een foutje en je kan een nieuwe controller print kopen. Ook dingen als ESD, EMC is niet tegen beschermd. Het zal 9 van de 10 keer goed gaan, maar wel wat pech als je die tiende bent. Ik ken mensen waar het fout bij is gegaan helaas..
Zie hierboven, de automatische integratie van de V1 module in Home Assistant is niet acties. Alleen momenteel voor V2 modules.

[ Voor 4% gewijzigd door LED-Maniak op 22-04-2024 10:15 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 08:47
LED-Maniak schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:08:
[...]

[...]

De V1 ondersteunt Home Assistant (nog) niet over MQTT. Alleen de huidige V2 doet dat met auto discovery. Voor V1 zal je het voor nu via de HTTP GET commando's moeten doen.

[...]

Met de side-note dat je een ESP32 aansluit zonder enige bescherming van de hardware van je airco. Een foutje en je kan een nieuwe controller print kopen. Ook dingen als ESD, EMC is niet tegen beschermd. Het zal 9 van de 10 keer goed gaan, maar wel wat pech als je die tiende bent. Ik ken mensen waar het fout bij is gegaan helaas..

[...]

Zie hierboven, de automatische integratie van de V1 module in Home Assistant is niet acties. Alleen momenteel voor V2 modules.
Zwerft er ergens een configuratie van een Home Asistant panel die ik kan inrichten om de HTTP calls te doen?

De nameserver workaround werkt hier inmiddels ook niet meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hier staan genoeg voorbeelden
https://github.com/SwiCag...13#issuecomment-457897457

Wellicht kan je deze daar ook gewoon voor gebruiken (wordt nu gebruikt in de ME ecodan l/w wp)
Heb zelf geen ME airco (maar MHI) dus even testen is dan lastig.

[ Voor 6% gewijzigd door AUijtdehaag op 22-04-2024 11:28 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmvt
LED-Maniak schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:08:
[...]

Bestelling al gedaan inmiddels 👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak3
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-04 14:59
Tip van het Home assistant forum die hier werkt.
Maak een DNS verwijzing (kan ook in je eigen DNS server of modem als dat mogelijk is) in Ad-guard op de lokale Home Assistant server naar:
production.receiver.melcloud.com
52.215.226.151
Wifi adapters kunnen via de DNS verwijzing nu contact maken met de servers van Melcloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:53
Bij mij draait het weer normaal (even afkloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pippietje
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
Eindelijk doet hij het weer nu maar hopen dat het niet weer gaat gebeuren _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
Hier is hij ook weer tot leven gekomen, zag de berichten van uit verschillende landen dat Melcloud weer werkte ook al binnen komen.
Laten we inderdaad hopen dat dit niet weer gebeurd.

Edit: Ze zijn nog niet klaar bij Melcloud, kan de AC weer bedienen met de app of met HA, wilde vanmorgen gelijk een aanpassing maken in een Scène maar het lukt niet om hem op te slaan, een nieuwe aanmaken en opslaan werkt ook nog niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Servpage op 23-04-2024 07:34 ]

Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fasteddy001
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-04 19:10
Update 23-4-2024

Sinds vanmorgen is mijn Melcloud adapter weer verbonden met internet en Melcloud ook de app werkt weer naar behoren.
Of dit een fijne app is, zijn de meningen over verdeeld ;-)

Suc6 allemaal !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Bij mij werkt de app ook weer. Zie nu dus dat het koud is hier. Gelijk maar aanzetten dus... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Inderdaad, het werkt weer.
Echter 1 van de 6 airco's had ik zaterdag gereset en geprobeerd opnieuw aan te melden.
Lukte uiteraard niet.
Dat moet nu dus nog, maar dat lukt nog steeds niet.
Ik krijg verbinding met de airco en dus een ipnummer (192.16911.2)
Maar bij het verbinden via edge met 192.168.11.1 geeft ie "page not found"

Zou dit ook door het recent server probleem komen?
Lijkt mij, dat dit altijd zou moeten werken ook zonder server....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
Ik las elders dat het met /network er achter wel lukte.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Gompie98 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:13:
Inderdaad, het werkt weer.
Echter 1 van de 6 airco's had ik zaterdag gereset en geprobeerd opnieuw aan te melden.
Lukte uiteraard niet.
Dat moet nu dus nog, maar dat lukt nog steeds niet.
Ik krijg verbinding met de airco en dus een ipnummer (192.16911.2)
Maar bij het verbinden via edge met 192.168.11.1 geeft ie "page not found"

Zou dit ook door het recent server probleem komen?
Lijkt mij, dat dit altijd zou moeten werken ook zonder server....
Ik had bij het aanmelden de eerste keer al enorm problemen. Ik ben blij dat ik de boel niet gereset heb, maar gewacht...

Succes!

(In/na de zomer stap ik waarschijnlijk over van internetleverancier, met nieuwe modem. Ik hoop dat ik dan eea kan aanpassen zodat ik de modem aan kan passen en niet alle dingen die aan de wifi hangen... Maar dat zijn zorgen voor dan.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Servpage schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:43:
Ik las elders dat het met /network er achter wel lukte.
Jaaa...., dank! _/-\o_
Dat is het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCloud
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Heb onderstaande op https://community.home-assistant.io/ gepost. Ga het niet vertalen :)

Two weeks ago I started a correspondence with a employee customer service Japan.

Edit: Started the email at 15-4-2024 (lol mixup with other coresspondence)

Told him LG airco’s have a option to choose for local or cloud connection. You can switch between them.

Standard reply we will forward it to department XXX

This is my latest reply to them:
Dear Rihon-san

A coincidence that there is a worldwide problem with the Melcloud app, causing big problems.

Like I suggested earlier in our correspondence, like the LG app for airco’s owners should have the option to choose between local or cloud connection.

It is a potential dangerous flaw in the Melcloud app. People rely on automations that stop functioning because of the cloud.

Kind regards,

I can only encourage you guys/girls/X to send them a mail, asking to be in control of your devices by local network, or cloud if you choose so. Change the Melcloud app, —> Lg app.

Devices like airco’s or heatpumps, etc are to important to be tempered with because of cloud vulnerabilities.

I paid for the airco and want to be in control at all times.

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCloud
  • Niet online
madmaniac1978 schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:45:
21 April en Nog steeds geen verbinding.. communicatie vanaf Mitsubishi erg slecht.
Wordt tijd dat je een standalone programma krijgt en niet die internet meuk waar je 0 controle over hebt.
Helemaal mee eens, local/cloud keuze, zie mijn post/reactie hier. LG app biedt deze optie.

Breek mij de bek niet open wat Alklima betreft, ben nog nooit zo onbeschoft behandeld door een bedrijf. :(

[ Voor 3% gewijzigd door TheCloud op 23-04-2024 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCloud
  • Niet online
madmaniac1978 schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:45:
Helemaal mee eens LG app biedt deze optie. Local/cloud

Over service en klantvriendelijkheid Alklima zullen we het maar niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCloud
  • Niet online
Ik heb ergens een artikel (Engels) gelezen over Mitsubishi Electric airco's in Japan. Ik ben het kwijt, dacht bookmark gemaakt te hebben.

Kern van artikel was dat regering/ energie bedrijf controle wilt hebben om in geval van problemen energie voorziening (gevaarlijke piek) lokaal te kunnen ingrijpen om overbelasting netwerk te kunnen voorkomen. Als je dus bijv airco op 20 graden hebt ingesteld kunnen ze dat tijdelijk naar bijv 23 graden zetten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCloud
  • Niet online
Hier een artikel dat gaat over overheidscontrole Japan slimme apparaten zoals airco's. Is niet artikel dat ik destijds gelezen heb.

https://electrek.co/2022/...ntrol-ac-power-shortages/
https://www.nikkei.com/article/DGXZQOUA021TN0S2A101C2000000/

Gaan AI servers onze slimme apparaten overnemen?

[ Voor 13% gewijzigd door TheCloud op 24-04-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:34
Meer mensen met verbindingsproblemen?
Ik krijg weer geen informatie vanuit de airco units of warmtepomp binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
Hier geen probleem met Melcloud, kan de airco gewoon bedienen.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvmill
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-05 17:19
TerminalNL schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:03:
Meer mensen met verbindingsproblemen?
Ik krijg weer geen informatie vanuit de airco units of warmtepomp binnen.
Bij mij werkt het nog steeds niet goed. Af en toe deed de app wat in de afgelopen week. Vanmorgen weer niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
kvmill schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 22:54:
[...]

Bij mij werkt het nog steeds niet goed. Af en toe deed de app wat in de afgelopen week. Vanmorgen weer niks.
De app is altijd al mega traag geweest natuurlijk. :P

Werkt hier wel weer, maar soms hapert hij inderdaad nog. Dan duurt het of heel lang of er komt geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 12:50

Arfman

Drome!

Iemand toevallig een idee welke username en password je moet gebruiken voor de /network webpagina van de airco?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 06:43

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Hier krijg ik Page not found. Op welke poort maak je verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:39
Meer mensen bij wie MELCloud niet wil syncen met Home Assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 12:50

Arfman

Drome!

dannyvdb1997 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:32:
Ik kan op dit moment niet inloggen in de Melcloud app. Ben wel een beetje klaar met alle storingen van de laatste tijd, moet ik zeggen. Ik zou willen dat er gewoon een lokaal gehoste oplossing was, als het dan stuk is fix ik het zelf wel. Zit ik niet op te wachten na al 8 uur per dag shit op te lossen van anderen maar blijkbaar zijn dit soort bedrijven te incompetent om een fatsoenlijke oplossing te bouwen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
dannyvdb1997 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:32:
Ben op vakantie en wilde even via Melcloud de warmtepomp checken. Ik ben automatisch uitgelogd, de app is traag en kan ook niet meer inloggen.. geen idee wat er nu weer aan de hand is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:39
stin00 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:45:
[...]

Ben op vakantie en wilde even via Melcloud de warmtepomp checken. Ik ben automatisch uitgelogd, de app is traag en kan ook niet meer inloggen.. geen idee wat er nu weer aan de hand is.
Ik krijg onderstaande melding. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNKxWKXw9tmnesZ99eeb-9KHZ2k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J5Ab2RUJZxAxvPYYEaTK6OJ8.png?f=fotoalbum_large
Arfman schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:41:
[...]

Ik kan op dit moment niet inloggen in de Melcloud app. Ben wel een beetje klaar met alle storingen van de laatste tijd, moet ik zeggen. Ik zou willen dat er gewoon een lokaal gehoste oplossing was, als het dan stuk is fix ik het zelf wel. Zit ik niet op te wachten na al 8 uur per dag shit op te lossen van anderen maar blijkbaar zijn dit soort bedrijven te incompetent om een fatsoenlijke oplossing te bouwen.
Check eens het profiel van LED-Maniak hier op Tweakers. Biedt een lokale oplossing en draait hier top naast MELCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 06:43

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Via de app kan ik ook niet in mijn installaties. Via browser url app.melcloud.com wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
dannyvdb1997 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:49:
[...]

Ik krijg onderstaande melding. [Afbeelding]
[...]

Check eens het profiel van LED-Maniak hier op Tweakers. Biedt een lokale oplossing en draait hier top naast MELCloud.
Yes, deze:
ClimaControl voor Mitsubishi Airco & Ecodan warmtepompen

Of je gaat voor de hobby bob methode hierboven(alleen dan heb je geen melcloud er naast en blijft het gebruik een risico).

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 24-05-2024 23:08 ]

• jpandriesse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-03 10:51
Beste allemaal,

Ik probeer momenteel een van onze airco's aangesloten te krijgen op de wifi. We hebben een wifi netwerk met tp-link deco's en daardoor geen wps functie op de wifi punten.
Nu probeer ik te verbinden via de telefoon. mode knop >7 seconden ingedrukt, netwerk gezocht, ingelogd, dat lukt. Next step is, volgens de handleiding/wat ik online vind, inloggen op http://192.168.11.1/network om daar router gegevens te gaan invullen, maar als ik dat adres probeer te benaderen krijg ik een time-out. Dit zowel mobiel als laptop, FireFox als Chrome.

Heeft een van jullie enig idee of hier een wijziging in geweest is, ik mogelijk wat fout doe, of? Ik kom er niet uit iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
jpandriesse schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:59:
Beste allemaal,

Ik probeer momenteel een van onze airco's aangesloten te krijgen op de wifi. We hebben een wifi netwerk met tp-link deco's en daardoor geen wps functie op de wifi punten.
Nu probeer ik te verbinden via de telefoon. mode knop >7 seconden ingedrukt, netwerk gezocht, ingelogd, dat lukt. Next step is, volgens de handleiding/wat ik online vind, inloggen op http://192.168.11.1/network om daar router gegevens te gaan invullen, maar als ik dat adres probeer te benaderen krijg ik een time-out. Dit zowel mobiel als laptop, FireFox als Chrome.

Heeft een van jullie enig idee of hier een wijziging in geweest is, ik mogelijk wat fout doe, of? Ik kom er niet uit iig.
Heeft jouw router WPS? Dat is de enige functie die bij mij werkte om hem aan het netwerk te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpandriesse
De router wel ja, maar dat is een ander netwerk dan het mesh netwerk via de tp-link deco's.
De airco's op de eerste verdieping zijn op de router aangesloten via wps, maar deze airco hangt op zolder en daar heeft de router geen bereik.
Volgens de handleiding zou het ook moeten kunnen zonder wps, middels de stappen die ik omschreef, maar dat krijg ik dus niet voorelkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:18

Tazzios

..

Probeer het eens met een ander apparaat i.p.v. je telefoon.
Of kijk wat het ip adres van de dhcp server is misschien is het ip ander dan 192.168.11.1.
Ze ondersteunen alleen 2.4ghz heeft de deco die ook aanstaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jpandriesse
Dank voor jullie meedenken, het probleem is gevonden (met behulp van de Alklima helpdesk).
Mijn thuisnetwerk drukte de verbinding met de wifi module weg, waardoor ik niet op die pagina kwam. Toen ik het thuisnetwerk had uitgezet, bleef de verbinding met de module en kon ik de admin pagina wel bereiken. Daar de gegevens van het thuisnetwerk ingevoerd en toen kon ik vervolgens de airco installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Bump

Gepland onderhoud in uitvoering
MELCloud ondergaat een geplande onderhoudsactiviteit om de systeemprestaties en betrouwbaarheid te verbeteren. Onze excuses voor het eventuele ongemak dat dit kan veroorzaken en we stellen uw begrip op prijs terwijl we het systeem te onderhouden. MELCloud-helpdesk.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhjbrinks88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 20:45
Mijn koppeling met Google home ligt er nu uit en krijg nu ook een foutmelding als ik deze wil reconnecten en in de Google home app.
Iemand een idee, of heeft dit nog steeds met het onderhoud te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
De link met Google Home ligt er hier ook uit, zal best door de werkzaamheden komen, had gisteren avond wel een melding in de Melcloud app dat de werkzaamheden met succes waren afgerond.
De app werkt wel gewoon, hopelijk word het snel opgelost.

edit: Met Google Home werkt het inmiddels ook weer, dus opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door Servpage op 19-03-2025 15:28 ]

Collectie

Pagina: 1