TS is nog niet eens in dienst, dus die ambtseed heeft hij nog niet afgelegd - aangenomen dat er voor zijn functie überhaupt al een ambtseed geldt.F_J_K schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:59:
Beginnen met schending van de ambtseed? Dan mag je op kosten van de staat een tijdje geheel verzorgd gratis op vakantie, best leuk. Alleen het strafblad dat je er bij krijgt is zo jammer.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat @UltraInstinct een loer wordt gedraaid. dat gegeven 30x herhalen maakt niet dat je er opeens iets mee kan. Je geeft zelf ook aan dat je niet te asertief bent. En met die zelfkennis heb je de oplossing al voor de helft in handen. Je bereidheid & willendheid om hier aan te werken maakt dit 75%.
Er is een groot verschil tussen dit weten en er nu meteen iets mee te doen. Mijn idee is om je verdere telefonische/persoonlijke contact te oefenen. Je staat misschien op het punt flink uit je comfortzone te stappen. Daarmee is het belangrijk dat je dit asertief, met zelfvertrouwen en overtuiging doet. Als je het gesprek over die schaal met een halfgebakken portie net-niet-&-doorzichtig zelfvertrouwen doet, dan zul je je positie juist verslechteren. Oefen het door dit gesprek op te nemen, terug te kijken/luisteren (alleen of met iemand). Doe dat niet 1x, maar 30x. Overdreven misschien, maar als dit mij 1,5 jaar aan carriereontwikkeling kan schelen, dan zou ik een paar uur voor de spiegel gaan staan oefenen. Kop op
Er is een groot verschil tussen dit weten en er nu meteen iets mee te doen. Mijn idee is om je verdere telefonische/persoonlijke contact te oefenen. Je staat misschien op het punt flink uit je comfortzone te stappen. Daarmee is het belangrijk dat je dit asertief, met zelfvertrouwen en overtuiging doet. Als je het gesprek over die schaal met een halfgebakken portie net-niet-&-doorzichtig zelfvertrouwen doet, dan zul je je positie juist verslechteren. Oefen het door dit gesprek op te nemen, terug te kijken/luisteren (alleen of met iemand). Doe dat niet 1x, maar 30x. Overdreven misschien, maar als dit mij 1,5 jaar aan carriereontwikkeling kan schelen, dan zou ik een paar uur voor de spiegel gaan staan oefenen. Kop op
Team anti-scalp - wauw..
Onderdeel van de ambtseed is dat je niets faudt hebt gedaan om de baan te krijgen.Krulliebol schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:46:
[...]
TS is nog niet eens in dienst, dus die ambtseed heeft hij nog niet afgelegd
Maar neem dus de baan niet als je niet wilt of kunt met de huidige CV. Ga niet liegen om 'm wel te krijgen onder betere voorwaarden. En een lager salaris kan prima reden zijn om nee te zeggen.
[ Voor 24% gewijzigd door F_J_K op 17-08-2024 00:01 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit 100%, ik zal hieraan werken.5pë©ïàál_Tèkén' schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:05:
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat @UltraInstinct een loer wordt gedraaid. dat gegeven 30x herhalen maakt niet dat je er opeens iets mee kan. Je geeft zelf ook aan dat je niet te asertief bent. En met die zelfkennis heb je de oplossing al voor de helft in handen. Je bereidheid & willendheid om hier aan te werken maakt dit 75%.
Mijn CV is gewoon goed en ik heb voldoende werkervaring. Het is gewoon heel raar, dat zelf na het afstaan van mijn loonstrook ik een lagere bod krijg en ze me in een aanloopschaal willen plaatsen. Maar ik zal mijn mannetje staan en anders is het gewoon op naar de volgende vacatureF_J_K schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:59:
[...]
Onderdeel van de ambtseed is dat je niets faudt hebt gedaan om de baan te krijgen.En terecht.
Maar neem dus de baan niet als je niet wilt of kunt met de huidige CV. Ga niet liegen om 'm wel te krijgen onder betere voorwaarden. En een lager salaris kan prima reden zijn om nee te zeggen.