Van wifi naar wired lan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVNSYS
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08-01 13:58
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een oplossing om van wifi naar een bedrade aansluiting te gaan. Ik heb een wifi netwerk met peap ms chap v2 eas beveiliging. Ik moet op een bepaalde plaats waar ik geen kabel naartoe kan trekken en powerline niet werkt een bedrade netwerkaansluiting moeten hebben. Hoe kan dit bereikt worden compatible met mijn beveiligingsinstellingen.

Bedankt voor jullie reacties !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Hang er een AP neer die ook als bridge kan fungeren en dus zijn draadloze verbinding doorgeeft via de ethernet poort. Ubiquiti AP’s kunnen dit sowieso, andere merken vast ook.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:25
nelizmastr schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:25:
Hang er een AP neer die ook als bridge kan fungeren en dus zijn draadloze verbinding doorgeeft via de ethernet poort. Ubiquiti AP’s kunnen dit sowieso, andere merken vast ook.
De bridge is niet zo ingewikkeld, maar kan dat AP als client ook chapv2 aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

jadjong schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:11:
[...]

De bridge is niet zo ingewikkeld, maar kan dat AP als client ook chapv2 aan?
Geen idee.

Uiteindelijk is de beste oplossing toch altijd een kabel trekken, ookal zeggen hele volksstammen dat “het niet kan”. Wat vrijwel altijd onwil is of onkunde :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30
Ik ken niet veel wifi bridges die native chapv2 kunnen.

Mn nanostation m2 kon het out of the box maar met openwrt was het ook mogelijk mits je genoeg ruimte hebt voor extra modules (in standaard fw zit het niet)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MSCHAPv2 PEAP is een implementatie van WPA2-Enterprise, en een redelijk verouderde. Dat zou niet zo'n enorme uitdaging moeten zijn. Zoek dus op een AP met client bridge functionaliteit die WPA2-Enterprise ondersteunt.

Dit zou sowieso met OpenWRT kunnen, maar pakweg TP-Link apparaten kunnen het ook.

Enige vorm van WPA2-Enterprise authenticatie dat echt lastig zou kunnen worden is EAP-TLS, omdat het client certificates vereist.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1